Thursday, March 4, 2021

UMNO GUNA KEKUATAN VS BERSATU GUNA KEPINTARAN

APA kekuatan umno 



Akar umbi dan jentera pilihanraya cawangan dan bahagian seluruh pelusuk negara.

Hari ini ketika tiada kuasa, mereka cakap dan janji SURGA kepada rakyat. 

Prihatin dan pendengar yang baik kononnya? Bagaimana dulu apabila rakyat terseksa dengan kos tinggi GST dan perniagaan gulung tukar kerana GST? Di Mana telinga mereka?

GST adalah titik PERMULAAN kos sara hidup yang sangat membebankan dan berterusan hingga sekarang, mustahil harga barang yang Naik AKAN turun.

GST alat utk bayar hutang? Siapa yang berhutang? 1MDB adalah satu skandal, kleptokrasi diktator kapitalis - pusat tamak haloba.

Hatta nak sebut 1MDB di Parlimen pun dilarang? APA beza Demokrasi dulu dan sekarang? 2x5

Kelemahan: penyamun tarbus MASIH ada di dalam menjadikan untuk undi  umno satu subahat.


APA kepintaran BERSATU 

Perogol (?) join BERSATU



APA sahaja demi mengekalkan kuasa. 

Auta dan belit pun JUGA kategori kepintaran.

PEJUANG tidak akan diluluskan, itu atok sangat tajam, merbahaya dan mampu unsangkarable.

Kelemahan: DARURAT dan PKP menyusahkan rakyat, pelbagai isu AKAN memberi gambaran kerajaan sangat lemah.

Sudah tentu menjelang PRU, kerajaan AKAN umum dan laksanakan semua yang indah² untuk rakyat...Melayu mudah lupa.

Siapa yang menang?

OPPORTUNIST..

Semua kawasan yang ditandingi PAS AKAN tiada calon BERSATU dan UMNO di peringkat Parlimen.

Pertembungan PAS UMNO  akan banyak berlaku di peringkat Dewan Undangan Negeri.

Jika PN merasakan mereka boleh menang, PRU AKAN dibuat dalam masa terdekat tetapi jika tidak, tunggu 2023 atau selepas semuanya sudah bermaustatin di Sungai Buluh.


Bagaimana PH? 

Jika Anwar MASIH mengetuai, mereka AKAN terus mewarisi semua jawatan "tepi" dan "menanti".

MUDA, PEJUANG, PUTRA - Pupus @ terpaksa BERSEKONGKOL to survive.

Aku?

Aku tetap pangkah Pejuang atau Putra walaupun pasti kalah di DUNIA.




8 comments:

  1. Next ketulahan will be Hamzah and Azmin, TSMY's co-conspirators viz Sheraton Move..... we will wait and see.

    ReplyDelete
  2. 1. What analysts (azmi hassan and awang azman forecasted about umno viz ppbm in current context are devoid of rational basis as unprincipled Malay and muslim politicians are materialistic, power crazy and self centred. None consider the true potential strength of the rakyat,

    2. The last para of KD's article to me is A WIN. Pupus..possible but it has UNSANGKARABLE POTENTIAL..

    ReplyDelete
  3. Nampak macam tiada masa depan. Pangkah umno, mati mak bapak sekali gos. Pangkah HARAPAN, bukan je mak bapak mati, negara pun hilang. Pangkah BERSATU lebih kurang sama dgn pangkah umno. Ramai kaki bangku, makan gaji buta. Tak boleh harap dgn pemimpin PAS. Dahlah bangang, makan gaji buta, tamak haloba dan penonggang agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok ko jangan pangkah sesiapa la cik minah oooo... Aku cadangkan ko makan pil perancang je. Jiwa lebih tenang...

      Delete
    2. Ini je lah kepala otak macai UMNO. Pil perancang, kacau perempuan, rasuah dan otak kotor. Manalah melayu nak maju.

      Delete
  4. VS KD guna kepala lutut.

    ReplyDelete
  5. Anjing2 penyokong geng penyamun zahit najip dll akan pertahankan bossnya sehinggalah umno dikuburkan...
    Bertindaklah skrg keluar jd manusia balik wahai penyokong penyamun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak mungkin. Buta dan terus membuta,otak pun dah mati makan sumber haram.

      Delete