Saturday, April 17, 2021

ELOK TUN HENTI BERI KOMEN TENTANG NAJIB

Rakyat sudah tahu...


Tetapi ada JUGA rakyat tidak peduli sisi gelap, mereka lebih pentingkan sisi cerah terutama ikan² yg terus disuap ke mulut mereka.

Jika Tun terus Komen, ia memberi gambaran seolah Najib MASIH relevan.

Hakikatnya rakyat lebih fokus kepada ekonomi masing² dan siapa pemimpin yang boleh membangun dan memajukan semula negara.

Rakyat melihat Najib lebih mampu berbanding Tun.

Jika Najib diberi peluang kali kedua, pasti dia fokus habis²an kpd rakyat untuk membersih namanya.

Najib lebih praktikal berbanding Anwar.

Nama² seperti Muhyiddin, Azmin, Anwar, Zahid memang tidak memberi keyakinan kepada rakyat untuk mereka melakukan sesuatu yang sangat cemerlang untuk negara.

Halangan Najib adalah kes mahkamah yang memustahilkan dia KEMBALI sebagai PM dan halangan kedua, pemimpin partinya sendiri AKAN menghalang. Mereka JUGA bercita cita besar.

Yang mampu menyelamatkan Malaysia adalah Tun sendiri tetapi faktor usia dan TERLALU ramai pengkhianat di sekeliling menjadikan semua usaha Tun gagal.

Mukhriz antara pemimpin yang boleh dianggap bersih tetapi tidak cukup, daya dan aura kepimpinan serta politik nya tidak tangkas dan cemerlang.

Tolak kes jenayah, Najib lebih baik dari Muhyiddin. Cuma ramai yang bimbang suami Najib yang berkuasa semula dengan lebih ganas.



12 comments:

  1. Yg kena berenti komen tu engko la kd. Semalam cerita najib, hari ini cerita najib, esok najib lusa najib tulat najib. Najib najib najib. Ko dah kenapa kd? Keliling ko ni hanya ada najib ke? Tak komen pasal najib terus telur ko bengkak. Berbalik pasal ayat engko suruh konon-kononnya tun madey berenti komen pasal najib. Tun madey tu tu tua terlajak dah, biarlah dia nak kata apapun. Orang tua macam tu jangan dilarang, biar ajelah dia nak komen pasal apapun. Daripada dia rasa terpinggir di hujujung usia, baik benarkan dia nak mengulas apa isupun. Kalau dia rasa dia orang paling baik paling baguspun, biarkan ajelah. Kalau dia nampak najib ni paling haprak, jangan pulak dilarang. Orang tua memang macam itu. Pertimbangan dia dah tidak normal. Doakan aje yang baik-baik untuk tun madey. So, ko tu dah takde isu nak up setiap hari, cerita sebijik-sebijik pasal pelaburan emaspun ok. Support rakyat marhein untuk masa depan. Kita tak tahu macamana ekonomi negara kita masa depan kan. Baik melabur dengan emas. Jadi, berentilah mengumpat orang, bagi ilmu kepada orang pasal pelaburan emas adalah lebih baik. Bulan ramadan kot kd ooiii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. WHAT?????

      Nak puji Najib after all he had done to people and nation?

      Allah dah tunjuk tapi masih tak mahu dengar dan terima.

      Bacalah Surah Al Baqarah 48-52....moga kita dapat pelajaran dan pengajaran dari ayat2 slqur ini.... wallahuaklam

      Delete
    2. "...baik melabur dengan emas"
      Ayat tu power tetapi lebih tepat ...baik melabur emas dengan https://quantumnrich.com

      Jangan terkena yg scam.

      Delete
    3. Dosa najib pd rakyat malaysia (kecuali geng2 C&P dan geng2 yg mals membaca kecuali dr fb najib) amatlah besar. Org yg diberikan amanah, menggunakan kuasanya utk mencuri duit. Yg perlu membayar cukai, dimana sebahagiannya utk membayar hutang. Adalah lbh baik duit cukai yg dikutip digunakan utk merancakkan ekonomi negara dan membina kemudahan2 awam. Nak jadi umno tok2 pun biar berdasarkan kebenaran. Kebenaran tak kan dpt dengan hanya merujuk ke fb najib. Buat cross checking. Tgk mana yg lbh masuk akal, byk bukti. Jgn jd bodoh dgn diperbodohkan oleh org yg nak jatuh.

      Delete
  2. Semoga semua pemimpin dan rakyat terus menegur mengeji perbuatan jenayah rasuah, helah gubahwang , makan duit negara, berbelanja mewah duit haram, bagi makan keluarga ibubapa dgn duit rasuah, beribadat dgn duit haram dan kalau boleh listkan pemimpin dan orang orang,kartel2, penguatkuasa2 yang bersalah ni dibukukan dalam silibus matapelajaran sekolah utk tatapan generasi baru sebagai panduan mereka. Bagitau kesan rasuah dan dosanya melibatkan banyak perkara yg perlu ditanggung. Apabila makan duit rasuah maka boleh jadi terlibat dgn pembunuhan, jatuh menjatuhkan dan dosa besar lain. Kenaikan harga barang, harga rumah dll sehingga menyebabkan kesan kepada golongan yg tak mampu membeli rumah dan hidup melarat. Bagaimana perasuah2 ni nak jawab didepan Allah kepada semua link yg terkesan oleh pemimpin, penjawat awam yg makan duit rasuah.

    ReplyDelete
  3. Boleh terlibat dng pembunuhan...!? Syuhada Jalil ibrahim sampai skg pembunuh tak jumpa kes fitnah prebet adam spai keluarga Prebet Adam tanggung penghinaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba kau terangkan dengan panjang lebar atas APA yang kau faham kedua dua kes ini tanpa copy paste..

      Sebut APA KEPUTUSAN mahkamah, tarikh dan di Mana.

      Nama² Hakim dan peguam yang terlibat.

      Kes di bawah seksyen APA dan siapa yang kena tuduh.

      Kalau ada konspirasi, mungkin mak bapak kau yang buat.

      Kalau ada pertuduhan terpilih, mungkin bala tori kau yang arahkan.

      Kalau ada CAMPURTANGAN mahkamah atau Hakim dirasuah mungkin atok kau yang terlibat.

      Sebab tu kau tahu sangat

      Semasa prebet adam MASIH hidup ada dia buat laporan polis difitnah, ada jumpa suhakam, ada lantik peguam, ada saman?

      Kau meratib hari²..APA locus standi yang kau ada.

      Kes kematian adib bomba, MASIH baru, depan mata, kau dah selesaikan belum?

      Delete
    2. Mana jawapan?

      Baguslah kalau kau dah sedar, lain kali Jangan bodoh bangang buat Komen tolol pada setiap tajuk yg Tak relevan..

      Diam nampaklah sikit cerdik.

      Delete
    3. Alahai kd. Dalam membalun anon kaw², kau pulak selamba hempuk kepala ko sendiri dengan selipar buruk. Apa pasal pulak mintak anon tu selesaikan kes adib? Setakat pandai tulis dalam blog ko je pun, bukan polis bukan peguam dan pastinya bukan hakim... Letih puasa kot kd...kikiki

      Delete
    4. Kau kan sama dengan nya specis lalat..

      Cuba kau jawab, tengok siapa PUNYA taik lebih besar.

      Delete
  4. Saya boleh terima banyak komen Tun terhadap Najib.Tetapi saya tak boleh terima komen Najib terhadap Tun.
    "Kepala bapa......"

    ReplyDelete