Tuesday, April 13, 2021

INI SESAMA MEREKA...KITA MANA BOLEH CAMPURRRR

 Menteri dan Tim.Menteri berasa hati sebab di katakan mereka cap ayam oleh Puteri UMNO. 

Habis tu nak kata cap apa pulak? cap gajah ke?

Dah jelas dan terang mereka yg dapat jawatan dalam kabinet Mahiaddin lansung tak membela pemimpin UMNO yg terang2 di tekan, di anianya dan di zalimi seperti Presiden dan Bossku oleh PH dan PN. 

Contoh terbaru isu LHDN nak kenakan cukai RM1.7B terhadap Bossku yg mana duit itu terang2 dari derma Raja Arab. Dimana suara mereka? suruh bayar dulu baru rayu .. tak ke kerja giler tu? Apa salahnya mereka berpakat beri kata dua kepada Mahiaddin bahawa jika tindakan ini tidak di perbetulkan mereka semua akan tarik diri dari Kabinet Abahkau. nampaknya UMNO jangan letak haraplah kepada mereka ini kalau mampus kawan sendiri pun mereka tak akan bela.

Mereka seolah2 gembira kerana ini lah peluang terbaik untuk mereka mengantikan pucuk pimpinan UMNO jika kepimpinan sekarang jatuh. Dimana setia kawan mereka? di mana rasa persahabatan dan sikap kenang budi sedangkan mereka mendapat jadi calon dan menang hari itu juga hasil dari tangan Bossku dan Presiden juga sebab ketika itu Presiden dan Tim.Presiden adalah Bossku dan DSAZH. mereka lebih kurang sama sahaja sikapnya dengan katak2 UMNO yg melompat ke PPBM tu.

Bahkan nama mereka di berikan oleh Presiden kepada Mahiaddin untuk di lantik dalam kabinet. Di mana keberanian yg berkobar2 sebelum di lantik oleh Abahkau seperti Anuar musa tu? 

Memang kami akar umbi amat keciwa dengan sikap lepas tengkuk sendiri oleh pemimpin UMNO yg mendapat tempat didalam kerajaan PN ini. Setakat dikatakan cap ayam tu kira sudah cukup baik sebab ayam memang bila dapat dedak lupa yg dirinya bakal di sembeleh.

Bab ini Pak Atan memang sokong Puteri UMNO. 

Banyak sebenarnya rasa kekeciwaan yg akar umbi simpan terhadap pemimpin UMNO yg dapat tempat tetapi menjadi kelu dan bisu apabila kawan sedang dianianya. 

Pepatah melayu cubit peha kiri, peha kanan terasa sudah tidak boleh dipakai. Pepatah yang boleh di pakai ia lah beri Betis nak peha, dapat peha nak celah peha pulak.

Nota : Pak Atan ucapkan Selamat berpuasa dan semuga ada kesedaran di hati dibulan yg mulia ini. hayati erti perjuangan bukan hanya bermatlamatkan asalkan aku kenyang orang lain nak mampos pun biarkanlah.


# kecaman kerana sendiri Tak dapat habuan.

# kecaman tanpa RASA HORMAT jawatan dalam parti, ada Menteri yang bertaraf Naib Presiden.

15 comments:

  1. Kesian pak atan. Dia mintak org umno langgar undang undang. Akta cukai, amla dll.Masa ketua mereka makan duit haram, rasuah sampai umno kena humban takde pulak dia bising. Sekarang dia kata Perasuah dlm pimpinan umno kena pertahankan. Kesian..mcm mana lah masa dia dicabut nyawa nanti...
    Inilah contoh ahli umno yg darah dagingnya biasa makan duit haram. Org biasa makan duit haram mati mati akan pertahankan sejenisnya.kkkiki

    ReplyDelete
  2. To Muhyiddin and his PN coalition, what you reap is what you sow.

    Ketulahan comes in many forms and facets......creeps in every seconds, minutes, hours, weeks, months and even years albeit slowly BUT SURELY....wallahuaklam

    ReplyDelete
  3. Anon 320 339 Kita selari dan setuju.

    ReplyDelete
  4. siap kasi link 'video berfakta' lagi kat bawah ni.. itu pun klu ade tulur nak siar lahhhhh.


    Konspirasi Zeti dan ex MACC Shukri dan lain lain fitnah jijik terancang 1MDB makin terbongkar.. link video walaun itu dulu lawan Tun sekarang jadi penjilat tegar Tun

    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mempersoalkan mengapa peguam-peguamnya dan beliau sendiri tidak pernah diberitahu tentang tuduhan terbaharu yang mengaitkan keluarga mantan Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz menerima dana daripada Jho Low yang berkaitan dengan skandal 1MDB.

    Link dibawah ni haahh.. konspirasi Zeti dan Shukri dll perangkap Najib (Shukri akhirnya dilantik Head of MACC selepas kemenangan PH membentuk kerajaan .. dan siapa PM dlm kjaan PH yang lantik Shukri Head of MACC!?)

    Link bawah ni dulu lawan kerajaan PH di pimpin Tun, sekarang dah jadi penjilat tegar Tun.

    https://youtu.be/o5kIGIfDgSk

    Mahkamah Tinggi pula mengeluarkan "amaran sangat keras" kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak agar tidak mengulangi "serangan secara maya" terhadap bekas Gabenor Bank Negara Malaysia, Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz.

    Hakim Collin Lawrence Sequerah berkata walaupun tidak ada keperluan untuk mahkamah mengenakan "gag order" (perintah sekatan) terhadap Najib, Ahli Parlimen Pekan itu harus berhenti membuat kenyataan berhubung kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB)..!!

    Menurut Najib, perkara tersebut amat penting kerana ia boleh dijadikan bahan bukti kes perbicaraannya berhubung kes skandal 1MDB yang dihadapinya.

    “Justeru, mengapa dokumen seperti ini tidak diserahkan sebagai bahan bukti kes dalam perbicaraan-perbicaraan saya di mahkamah selama ini berhubung kes 1MDB yang saya hadapi?”soal Najib.

    Kenapa mahkamah mengeluarkan "amaran" sangat keras" kepada Najib agar tidak mengulangi perbuatannya dan mahkamah akan mengambil apa juga tindakan yang perlu bagi melindungi integriti institusi ini," kata hakim.

    Presiden Parti Keadilan Rakyat, (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan tuduhan baharu terhadap mantan Gabenor BNM itu telah mencemarkan imej dan reputasi integriti Bank Negara...

    Akhirnya AMMB Holdings Berhad bersetuju menyelesaikan semua tuntutan dan tindakan tertunggak berkaitan pembabitan Kumpulan AmBank dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) bernilai RM2.83 bilion.

    Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Aziz berkata, penyelesaian terbaru itu bermanfaat kepada rakyat Malaysia.

    Menurutnya, penyelesaian melalui sistem mahkamah akan membabitkan masa dan sumber kewangan yang banyak.

    Persoalan yang timbul ialah kat celah mana duit 1 MDB itu dikatakan lesap..!? Kena siasat cari dan bongkar siapa dalang kepala sial konspirasi fitnah jijik kes 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah sampai tahap rayuan bro..

      APA fakta yang kau ada, habuk, persepsi meracau, recycle..basi

      Delete
    2. Lawyer Mahal Tak buat kerja ke...

      Delete
    3. Kenapa kau nampak macam meraban je bila baca hujah anon di atas KD? Baca ajelah, bukan sampai peringkat jentik telur kau pun. Apa yang kau percaya, percayalah. Hujah balas kena jugak diberi ruang. Ke kau ni jenis macai tak boleh bawak bincang?

      Delete
    4. Mana faktanya?

      Atau kau memang SETAKAT ada kelebihan fuckauta..

      Delete
    5. 5.49

      You are stating the obvious when you said defence team should be given "space".



      Delete
    6. lalat makan taik kecewa bossku on de way.hahahaha

      Delete
  5. Sekarang akar umbi umno rasa kecewa sebab umno semacam dipinggirkan. Ini kata pembesar2 umno la.

    Kita nak tanya akar umbi umno ni dulu bila kita sound apa pasal pembesar2 umno semua senyap tanpa suara bila titik mula nya penolakan pengundi terhadap umno (dan bn) sebelum PRU14. Timbalan presiden dipecat, naib presiden dipecat sebab bersuara. Ini dah buat umno lemah dan boleh ditolak pengundi tapi tiada tindakan untuk merehatkan pembesar2 yang terpalit dengan tuduhan2 supaya umno dilihat tidak melindung kelakuan (tidak molek) pembesar2nya yang akhirnya membawa penolakan oleh pengundi terhadap umno. Sekarang nasi dah jadi bubur dan bubur pun dah basi dan masih lagi tak mahu mengaku kesilapan.

    Sekiranya Mahathir tidak resigned, pakatan harapan masih lagi kerajaan dan umno kekal pembangkang. Jadi sekarang kedudukan umno lebih baik daripada setahun dulu. Sekurang2nya umno ada lantikan dalam kerajaan pn.

    Umno kena rehatkan semua pembesar2 kluster mahkamah ni. Tunjuklah umno dah mula sedar kesilapan lalu. Rakyat pengundi sebenarnya dah lama tunggu tindakan ini. Tapi umno berdolak-dalik. Ini tidak membantu umno.

    Dan sebahagian besar rakyat Melayu mahukan umno, pas, ppbm berkerjasama. Sebabnya kalau ini tidak berlaku, peluang semakin cerah untuk ph kembali berkuasa. Bila ini berlaku umno akan lagi kuat ditekan.
    Kerajaan dilihat tidak pedulikan umno. Sebabnya gawatnya covid dan gawatnya ekonomi hasil lawatan covid ni lebih parah dari pedulikan umno sekarang.

    Rehatkan kluster mahkamah. Sokongan akan kembali. Ppbm dan pas tak sekuat mana pun dan toksah berdendam yang boleh membawa padah. Rehatkan kluster mahkamah. Pilih pemimpin yang bersih, cekap dan amanah untuk teraju umno kedepan yang tahu kerjasama umno, pas, ppbm bawa jalan terbaik untuk PRU15. Zaman umno big brother dah berakhir dan tak akan boleh berulang lagi. Zaman akan datang semua nya jadi kerajaan campuran. Umno masih lagi parti terbesar dan seharusnya boleh menuntut peranan lebih besar dalam kerajaan campuran. Sekarang pun dapat jugak. Kena belajar rasa cukup sekejap sementara menunggu keadaan bertambah baik. Tindakan terbaik ialah rehatkan kluster mahkamah segera. Pemilihan baru adalah langkah bijak. Dan tindakan (macam ku li mintak) runtuhkan kerajaan sekarang langkah kurang bijak. Kalau ni berlaku umno is no better than pkr dan dap. Rakyat takkan lupa.

    ReplyDelete
  6. Pak Atan Quote "Persoalan yang timbul ialah kat celah mana duit 1 MDB itu dikatakan lesap..!? Kena siasat cari dan bongkar siapa dalang kepala sial konspirasi fitnah jijik kes 1MDB". Tak sahur gamaknya Pak Atan...kesian Pak Atan hilang ingatan. Masih lagi ingat Duit 1MDB tak lesap. Masih lagi mengigau pasal fitnah. Kesian Pak Atan. Sama samalah kita doakan Pak Atan, semoga Ramdhan kali ini turunlah hidayah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian pak atan dan anjin penyokong penyamun. Kes jenayah mencuri duit negara, menggubahwang haram, ialah mengenai perbuatan. Pak atan nak curi berkilo duit lepas tu simpan dalam botol pedulik hapa. Janji perbuatan mencurik tu kena hukum dulu.
      Kalau itulah pegangan anjin2 bossku..maknanya cina scammer tu pun boleh lepas. Dia kata duot ada maa..mana ada hilang.kahlahkahkahlah

      Delete
  7. 10.21

    bukan ke cina scammer tu pun dah lesap truss.. nak troll bio berfakta

    kikikiki

    ReplyDelete
  8. https://www.utusan.com.my/berita/2021/04/alvin-goh-adik-didakwa-terima-rm2-14-juta-hasil-aktiviti-haram/

    Harap sedara seagama najip ni pun akan berhujah bahawa duit scam dia tak hilang. Dia simpan kat bawah tanah. Hakim tanya dia bleh jawab duit tu ada latuk. Nanti sy kasi pulang la.ini maciam saya kira tarak salah laa.kihkihkih

    ReplyDelete