Saturday, April 10, 2021

JOM.PUNGUT DERMA UNTUK NAJIB

http://tukartiub.blogspot.com/2021/04/datuk-seri-najib-teka-perlu-risau.html?m=1

Pemimpin kalau susah dan mengeluh, Kita rakyat kena bantu, dia lebih susah dari kita.

Sudah tentu dalam keadaan sekarang, Adik beradik ipar duai, menantu kaya, kawan sekapal semua sudah hilang...

Undang² tetap undang²

PDRM atau LHDN sedang menjalankan tugas dan peranan mereka...




6 comments:

  1. https://www.astroawani.com/berita-malaysia/saya-sudah-bertemu-wakil-keluarga-penderma-rm2-6-bilion-ahmad-zahid-70851

    Suruh tukang jumpa WAKIL keluarga pak arab yg bagi derma ni jumpa mintak balik duit yang dipulangkan tu. Cakap nak bayar cukai la. Itu hari silap duit derma sudah masuk acc peribadi. Haiyaaa..Patut masuk acc kerajaan malaysia atau pertubuhan.

    Mesti pak arab celup tu ckp..apa ke bodonya pm ko..ana suda kasi derma.duit free..apsal kasi pulang.kikkki

    ReplyDelete
  2. 4 Billion wang KWAP sudah hangus hakim yang musykil bertanya "...where is the money now?"...tidak ada rasa malu kah melayu-muslim duit kena rompak tidak ada yang bertanggung jawab...malah tidak ada yang menyoal?

    - lawyer Najib selamba kata "...nobody knows..."
    - pengarah, pengurus KWAP boleh tidak ada rasa resah dan risau 4 Billion masih belum dipulang
    - SRC di tubuh tidak ada Badan Pengarah BOD boleh dapat 4 Billion pinjaman...
    - Pengurusan KWAP tidak soal wang sama ada beri pulangan atau sebalik nya...
    - KWAP tidak membuat laporan tahunan ke 4 billion hilang dah bertahun tahun...

    ada banyak lagi perkara yang cukup memiskin kan orang melayu-muslim dan daylight robbery nih jelas dan Najib masih nak diangkat sekali lagi (kaji selidik rambang) menerajui negara....malah dia berjaya pengaruh minda melayu-muslim dengan konon difitnah dimana kita boleh lihat jenama "..Malu Apa Bossku..." begitu menjadi tarikan.

    Dah lah melayu-muslim (kebanyakan nya) miskin harta, miskin ilmu....sampai akal-minda pun miskin ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Monyet boleh la pokjib kencingg. Yg lawak dia tak tahu dalam akaun ada duit berpuluh juta. Apa dia ingat gaji dia sebulan 1 juta ke?kihkih. Masa bukak akaun tahu. Masa belanja toksah cakap la

      Delete
    2. Ada lebih 3 juta ahli UMNO hanya sedikit jer manusia yang lebih tuh apa termasuk presiden dan mat GPA 3.8?

      Delete
  3. Pemimpin yang tidak adil adalah pemimpin yang paling malang di akhirat nanti. Muflis di dunia tidak sedahsyat muflis di akhirat. Muflis di dunia masih boleh makan makanan lazat, muflis di akhirat makanannya adalah umpama api dan tiada amal sewaktu di dunia yang mampu membantunya. Maka itu, apalah gunanya para pemimpin sewaktu hidup di dunia ini berlumba-lumba menjadi calon muflis akhirat?

    ReplyDelete
  4. Ini negara Islam.... tapi banyak yg selam. Haram menjadi halal. Bukan kah ini satu maksiat, merompak mencuri.. mereka2 yg digajikan sebagai anti maksiat makan gaji buta cuma tangkap org berkhalwat. Maksiat yang lebih menjejas negara dan rakyat tak dipedulikan... punyalah warak dan pandai. Macam2 ada di Msia ... macam nak kahak pon ada.

    ReplyDelete