Thursday, April 15, 2021

KAMU DUDUK..KAMU SELALU CAKAP YANG KARUT..


 

DUIT Pinjaman untuk projek hanya dibibir manis..duit disimpan fix deposit di swiss bank? Dan kemudian dibekukan...

Najib tidak mengambilberat untuk menghantar Menteri ke sana untuk membuat rundingan...




#  Otak kalau tidak JUGA terjentik..belum faham, berhentilah jadi manusia.

10 comments:

  1. Najib ketawakan Rules Of Law Mahathir tak campuri badan kehakiman...

    Najib Razak mengetawakan dakwaan Dr Mahathir Mohamad tidak mencampuri badan kehakiman, lalu berkongsi apa yang beliau tahu sekitar pembatalan pendaftaran Umno pada 1988.

    “Ha ha ha! Mahathir kata pembatalan pendaftaran Umno bukti dia tidak campuri badan kehakiman adalah pembohongan terbesar dalam sejarah kehakiman,” kata Najib. Mahathir mengingatkan beberapa keputusan mahkamah ketika itu tidak memihak kepadanya, khususnya apabila Umno yang dipimpin beliau diisytiharkan tidak sah oleh Mahkamah Tinggi pada 4 Feb 1988.

    Keputusan itu dibuat selepas 11 ahli Umno menyaman parti itu pada 1987, menuntut pemilihan parti pada awal tahun sama diisytiharkan tidak mematuhi perlembagaan dan tidak sah.
    Hakim Harun Hashim memutuskan Umno tidak sah berdasarkan apa yang didakwa oleh Mahathir sebagai “salah laku kecil oleh segelintir cawangan kecil Umno”.

    Najib berkata pada April 1987, Umno mengadakan pemilihan yang menyaksikan “Pasukan A” Mahathir dicabar oleh “Pasukan B” Tengku Razaleigh Hamzah. Sebanyak 1,500 perwakilan mengundi, dan Tengku Razaleigh dijangka menang selepas kemelesetan 1985, tetapi selepas berlaku ‘blackout’ di bilik kiraan undi Mahathir pula yang menang dengan 761 undi mengatasi 718 undi yang diperoleh Tengku Razaleigh. Perbezaan sebanyak 43 undi.” Mahathir pula tidak mahu pemilihan baharu, dan Mahkamah Tinggi mengisytiharkan Umno tidak sah, bermaksud pemilihan 1987 itu terbatal dan tidak sah.”

    Najib berkata sebelum rayuan pasukan Ku Li itu dapat didengar, Salleh Abas, yang ketika itu presiden Mahkamah Agung, dan semua Hakim Mahkamah Agung digantung. Salleh kemudian disingkir.

    Buang pegawai lantikan Tun Mahathir insyallah keadilan akan ditegakkan.
    “Inilah permulaan kepada kehancuran sistem kehakiman".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhirnya najip jugak la menumpang jadi pm kepada umno baru oleh tun. Kalau dia pilih tengku razali dulu..usah harap la dia dapat songlap duit negara.kikiki

      Delete
    2. Cerita tun salleh abas tu, tan sri talib dah jelaskan. Cuma puak2 C&P ni jenis otak tak terjentik..tak faham? Silalah berhenti jadi manusia

      Delete
  2. Najib Najib Najib Najib Najib. Sejak sblm puasa, sedang puasa sampailah raya. Sambung lagi lepas raya. Boleh gila kalau tiba¹ Najib mati. Apapun dah tak boleh nak tulis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila woi sebab satu hapah pun najip tak explain mcm mana sebagai menteri kewangan dia arahkan pinjaman duit kwap masuk src parking kat switzerland. Perdana menteri masa tu pulak tak suruh pengerusi src carik mana duit tu hilang. Ahli parlimen pekan masa tu langsung tanak bangkitkan dalam parlimen. Hoho

      Delete
    2. Bro 759...ini fakta terbaik utk salahkan Tun dan pegawai yang dilantik oleh Tun

      Kikikiki...

      Delete
  3. Cerita Tan Sri Abu Talib pula lain.

    ReplyDelete
  4. Cina samseng larang puasa tu kenal pegawai tinggi kerajaan lantikan Tun siap cakap dia pegang pegawai tu.

    Tak tau lah dia pegang apa atau pegang celah mana...

    tak nak up stori ke...

    Dari dulu dah kata buang pegawai lantikan Tun ....klu di biatkan jahanam negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun kenal IGP..
      Aku pun pegang kata² IGP...kalau menyamun SILA dok dalam.

      Delete

  5. salam Ramadhan juga buat semua...
    saya terkesan dgn kata2 tuan KD... # Otak kalau tidak JUGA terjentik..belum faham, berhentilah jadi manusia.... hehehhe... setuju sgt2..

    basically... message yg nk disampaikan tu.. harap2nya diaog paham.. paling tidak pun... ada cubaan utk paham...

    samalah jugak dgn ibadah.. ibadah tu Allah tak perlu pun.. kita yg perlu.. dalam ibadah tu ada tentunya ada mesej utk kita semua... bukan sekadar cantik ibadah tu saja... bahsa arab ya Rabbi.. melenggang lenggok... fasih bukan main... tp mesej sebenar ibadah tu... buang habis.. yg dok kalut tgk... zahir sahaj... nak impress siapa ni sebenarnya??? so.. buat yang tak paham lg.. mesej ibadah tu yang jadi penentu... bukan zahir sahaja... baju lawa, sejadah nalakaruppan.. tebal cantik... serban sentiasa kat bahu... lilit kepala 24 jam.. kopiah tak pernah lekang... tp perangai nauzubillah... ada peluang sapu.. jadi superficial... amanah tak jaga... nak impress sapa ni sebenarnya???

    selain ibadah puasa ni mengajar byk perkara baik... ada satu perkara lagi yg jarang dibicarakan... ianya juga mengajar erti EHSAN.. apa tu EHSAN.. cari hadis no.1, sahih albukhari... mengajar kita yang kita sentiasa dalam PENGAWASAN ALLAH... becareful... ALLAH is aware in everything yg kita buat... kot2 lah lupa bila tgk duit berkepuk.. bila tgk ada peluang jd setiausaha sulit... bila2 rasa nak buat merapu... bila2 rasa nak songlap duit.. kalau ada rasa EHSAN seperti mesej dalam ibadah puasa ni... tak kan berani buat... sebab sentiasa rasa mcm diperhatikan.. diawasi... so buat yg dah lupa tu... termasuk diri saya ni.. ingat2 lah ya...

    selamat berpuasa... Ramadhan Kareem

    ~Amana~

    ReplyDelete