Tuesday, April 13, 2021

LAWATAN DITAJA - SPRM.PERLU PANDANG SERIUS


Seperti menerkam, kemaruk dan bangga bila DITAJA perlu dikikis, dihalang segera selari dengan budaya tolak rasuah.
Ini adalah unsur rasuah.

Seperti JUGA zina, bukan sekadar terlibat tetapi perlu dari awal dijauhi.

DITAJA menjadikan mulut rasmi untuk bersuara seolah disekat dan DIBELI dari memberi pandangan sebenar jati diri negara.

Jika lawatan ke luar negara DITAJA termasuklah Jangan menaja pihak luar ke dalam negara DIBOLEHKAN kepada Menteri kenapa tidak kepada pegawai kerajaan.

Jika DIBOLEHKAN, sudah tentu jho low berkali kali AKAN sudi menaja lagi sepertimana dia pernah taja sebelum ini hingga menjerumus kepada satu skandal.

SPRM perlu memberi katadua kepada semua pihak.

Menteri mesti tunjuk contoh awal yang beradab, beretika.

Bukan SERBU, terkam, bangga.

5 comments:

  1. budak melayu bawak Grabfood dgn basikal ditolong oleh MP DAP?isshh..iisshh.Fitnah ni.mana boleh
    MP DAP tolong melayu.Kan DAP ni jahat.cina kominis pulak tu.Yg betol,puak2 lebai dan bani melayu la yg tolong.hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus dan terbaik..

      Tetapi Jangan beri peluang DAP PERINTAH negara.
      Cukup SETAKAT Pulau Pinang
      PRU15 UNDI Melayu MASIH diperlukan.

      PRU16 UNDI Melayu minoriti di majoriti kawasan PP.

      Delete
  2. Ada lelaki Melayu yang tak pernah solat. Minum arak, pakai rantai dan gelang emas, pakai pakaian dari kain sutera, sewa jalang, main perempuan simpanan, dan panjang lagi senarai kegelincirannya kalau nak buat list. Dalam semua itu dia buat, tapi babi tetap dia tak suka untuk dimasukkan ke dalam mulut dan kunyah makan lalu telan.

    Kenapa oramg melayu tak kira lah ustaz ke, menteri ke, samseng kg dusun ke..tak benci rasuah seperti membenci babi?

    ReplyDelete
  3. Ok la tu.. ape isu? Dah org sudi taja.. tak kan gabenor madinah nak taja hang pulak?

    ReplyDelete
  4. menteri haprak mcm ni pon depa nk taja ka? samdol.hahahahaha

    ReplyDelete