Tuesday, April 6, 2021

TAHNIAH DAN SYABAS LHDN


Tiada isu politik di sini, tiada konspirasi, tiada pendakwaan terpilih...

Undang² LHDN dibentuk era BN dan sudah digunapakai sebelum ini pada rakyat biasa.

Najib boleh (bayar rayu kemudian) guna saluran undang² dengan lantik lawyer yg PALING Mahal untuk mencari jalan keluar sekurang kurangnya SEHINGGA 5/5/21.

Ini merupakan notis normal yang sudah boleh dijangka.
Ini peringatan pada yang lain. Penjawat Awam hanya menjalankan tugas dan terlindung di sisi undang² - tidak perlu GENTAR dengan segala bentuk ugutan.

Tindakan tegas SPRM LHDN PDRM lewat kebelakangan ini sangat terpuji ketika kerajaan Muhyiddin dan Menteri kurang berfungsi

20 comments:

  1. kikikiki.... dah tatau nak kenakan bossku jln bangkrap di pilih

    kikikikikiki... masuk akai ka cukai pendapatan bayar billion2

    kikikiki.. cukai prndapatan cuma 2% dari pendapatan...


    peerrgghhhhh baki 98% income bossku peerrrghhhh kayooooo bossku..


    kikikikik

    ReplyDelete
  2. Bosku kena bayar cokai pendapatan 1.7 billion hengget... kikiki

    Cokai pendapatan cuma 10% dari jumlah pendapatan sebenar...

    Stratrgi kalau nak buruk fitnah ni strategi lapok Zaman Tun Mahathir ajer.. cara bodoh bangang rakyat dah faham tak laku lagi dah.... dah tak boleh cara mahkamah guna cara cokai pendapatan...

    Rakyat tak bodoh bangang menilai cara mengena fitnah persepsi zaman Tun dah tak laku dahhhh..

    peergghhh kayoooo bossku...!!

    #kubomenantirumahkataberambuspergi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah pegawai lhdn yg menjalankan tugas dan amanah spt dlm akta.
      Tadak kena mengena dgn politik.

      Berkat sumpah lahanat pelesu la ni.kihkihkih

      Delete
    2. Apa ko ingat lhdn ni kira macam buku 555? Syoh.pegi belajar lg logik

      Delete
    3. Cukup lah tu, sampai bila nak menipu diri sendiri?
      Najib korup songlap duit negara.
      Kenapa masih nak tegak benang basah? Hidup sia-sia sahaja.

      Delete
  3. Moga Allah lindungi TDM dari fitnah yang dilempar ke atas beliau.

    Moga Allah anugerah kesihatan yang berpanjangan kepada TDM dsn.berdia agar beliau kembali terajui negara Malaysia albeit his age.

    Aamiin

    ReplyDelete
  4. Yang mengigil ketakutan itu ialah Tun, Mahyuddin hanya rubber stamp Tun saja.

    Najib Razak menganggap notis bankrap yang dikemukakan LHDN kepadanya adalah untuk mengaib dan mencemar reputasinya.

    Notis berkenaan juga, tambahnya adalah bermotif politik dan bertujuan mengawal musuh.

    Bekas Perdana Menteri itu seterusnya menggariskan tiga sebab ia dilakukan terhadapnya:-

    Pertama, undian dijalankan penyelidikan UUM dan Utusan TV melibatkan 60,000 responden menunjukkan yang beliau adalah Perdana Menteri pilihan bagi PRU15 dengan separuh dari undian manakala PM pada masa ini jauh di belakang dan hanya menduduki tempat keempat.

    BN pula dipilih sebagai gabungan pilihan pertama dalam undian manakala PN di tempat tercorot.

    Kedua, keputusan PAU2020 untuk tidak bekerjasama dengan Bersatu/PN ketika PRU15 akan datang.

    Ketiga, bermulanya rayuan kes SRC di mana Najib penuh yakin dengan mempunyai 307 alasan kukuh mengapa hakim yang tidak berpengalaman serta tiada pengalaman mengendali kes jenayah dan tiba tiba dipindahkan dari mahkamah sivil menggantikan hakim jenayah berpengalaman selepas perbicaraan bermula, membuat keputusan dengan mensabitkan hukuman bersalah terhadapnya.

    Kata Najib lagi, pasukan peguambelanya yakin beliau mempunyai peluang yang baik dalam rayuan ini apatah lagi ahli keluarga salah seorang saksi pendakwaan didapati menerima ratusan juta dari Jho Low selepas sabitan terhadapnya dijatuhkan.

    Selain itu, Najib turut mengaitkan kesimpulan terkini kes pelupusan harta di mana pendakwa raya gagal membuktikan barangan dan wang yang disita daripada kediamannya adalah diperolehi dari dana 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa tun menggigil takut tu ada nampak tak. Ada amik gambar ke belanja la.kiki

      Delete
    2. 7.43

      This kind of mentality has dragged UMNO down to its death.

      A mentality that is based on fantasy fed with unending fiction and falsity.

      Not unless this mentality is done away with, expect UMNO naturally dying...

      Period.


      Delete
  5. Bossku bangkrapsi. Hahahaha. Rasa bahagia lak hari ni. Kikikiki

    ReplyDelete
  6. Dh la otw nk pi Sg Buloh. Kena notis bankrap lg. Ambik ko. Hahahaha

    ReplyDelete
  7. Tak kiralah apa pandangan bodoh Kd, terpulang. Tapi cukai pendapatan 1.7 bilion tu dikira dari pendapatan berapa ratus bilion? Adakah munasabah gaji pm najib tu mencapai ratusan bilion? Jika dikira dari derma pak arab, sejak bila duit derma kena cukai? Jika dikira pulak dari duit songlap aka curi aka samun dan lain² kerja gelap, sejak bila pulak lhdn mencukai duit samun? Macam halal pulak kerja menyamun lalu dicukai. Yang mana satu yang bersabit dengan najib ni sampai berbilion kena cukai. Rakyat nak tahu jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LHDN buat kerja ikut undang² dan peraturan, tiada kepentingan mak bapak dia orang kat sana.

      Taksiran ikut fakta, bukan buat taksiran masa mimpi atau masa melancap.

      LHDN tidak pernah halang untuk Najib membuktikan mereka bersalah, silakan.

      Rule of laws..ikut, jangan membongak menagih simpati.

      Berjuta rakyat kena bayar income tax, motif politik ke?

      Bangang...

      Delete
    2. Duit derma dikatakan utk kerajaan malaysia dari kementerian arab saudi. Llain kali masuk akaun pertubuhan atau perbendaharaan. Bukan masuk bank sindiri.ada tatacara kewangan nya.
      Menteri kabinet masa tu pun tak tahu ada derma.

      Dia laki bini bergasak beli barang emas beg dekat hampir 1 billion datang dari duit gaji ke?kehkeh

      Delete
    3. bukti bro bukti ada...

      Delete
  8. https://www.sinarharian.com.my/article/67019/BERITA/Mahkamah/Saya-belanja-berjuta-juta-tapi-saya-tak-tahu-ia-wang-SRC-Najib

    Tahu duit masuk 27juta? Tak tahu
    Tahu belanja duit yg dah masuk? Tahu

    Hahahahahaha khinzir betul

    ReplyDelete
  9. Kenyataan Peguam Shafie Abdullah

    Hakim yang (bsca : bodo) bijak bistari telah membuat kenyataan, “Sungguhpun sekiranya Bank Negara telah memberikan amaran kepada DSN berkaitan transaksi wang mencurigakan yang masuk ke dalam akaun beliau, DSN tidak akan mempedulikannya kerana beliau sangat berkuasa dan tidak akan menghiraukannya.”

    Dari mana beliau (hakim) ini mendapat idea ini kita tidak tahu. Tetapi beliau beri penemuan ini antara lain. Jadi untuk membidas ini, kita menemui perkembangan baru dalam 3 perkara.

    Yang pertama, Goldman Sachs dan Tim Leissner telah mengaku salah di New York. Di New York ketika mereka mengaku salah, mereka juga telah mengatakan (bagi mengurangkan hukuman terhadap mereka) Tim Leissner telah mengatakan bahawa beliau telah merasuah pegawai-pegawai 1MDB dan pegawai-pegawai berkaitan lain. Beliau telah merasuah mereka dengan wang haram yang diperolehinya.

    Ini adalah sangat relevan kerana sekiranya pegawai-pegawai 1MDB, SRC dan syarikat berkaitan lain telah dirasuah oleh Tim Leissner yang merupakan sekutu Jho Low, maka adalah tidak menghairankan mengapa Najib tidak mendapat apa-apa amaran dari pengurusan tertinggi 1MDB dan SRC.

    Maka hujah pembelaan DSN bahawa terdapat konspirasi melibatkan agensi-agensi berkaitan iaitu SRC, 1MDB, Ambank dan penasihat kewangan Goldman Sachs. Beliau telah mengatakan sedemikian; bahawa mereka ini telah berkonspirasi di belakang Najib untuk menjana keuntungan (contohnya keluarga Zety dapat beratus juta wang 1MDB dari Jho Lo) tetapi Najib yang dimangsakan sebagai tertuduh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mtk tolong penyokong perasuah sabar. Pesan kat loyar dia sekali.
      Jo lo pun merancang nak bersihkan nama dia. Sekarang seronok jibi dan loyar berhujah salahkan jo lo.
      Ingat. Tak mustahil jolo akan balik. Akan bagi keterangan. Kerajaan, kpn semua tgh kerja. Sabau sabau.masa tu nanti terberaklah korang dgn peluru terakhir.hahaha

      Delete
  10. jolo nak bersihkan nama dia... kah kah bukti link ada..!?

    ReplyDelete