Wednesday, April 7, 2021

WALAUN

 

https://malaysiadateline.com/netizen-kecam-walaun-berendam-dalam-takungan-air-berani/

4 comments:

  1. Dungu tak? Dungu kan.....
    Dasar bangang. Nak komen lain tak layak dah....

    ReplyDelete
  2. Sekali dpt lepas..jakun.

    ReplyDelete
  3. Kartel Melayu vs kartel Cina. Kartel Melayu cepat ditangkapnya Kartel Cina cepat lesapnya

    Datuk ini digelar kartel boleh lah dikategorikan sebagai "Kartel Melayu" mengatur projek sehingga bernilai 3.8 bilion. Kartel Melayu ini cepat ditangkap dan tahniah diucapkan wahai Polis Diraja Malaysia. Kartel Cina seperti Datuk Vickey, Jho Lo semua lesap..

    Kartel Jho Lo (dah lama lesap dikhabar pula dah bertukar jadi beruang) itu pun dikira rangkaian kartel juga seperti Nik Faisal (lesap tah ke mana) Justo(lesap depan mata) Zety(..lu fikir sindri lah silap ari bulan mau lesap juga nih..) dll untuk mengenakan Najib@bossku

    Pihak berkuasa tempatan perlu selongkar 'kartel melayu' dan 'kartel cina'. Semua kartel ini haramjadah semuanya. Kartel Melayu cepat ditangkap cuma kartel Cina cepat lesap tidak dapat dikesan. Alahai..!!

    Sebenarnya bukan Dato muda ni jer buat kerja sebegini. Di Kementerian lain supply, pembekalan tender makanan minum pakaian bermasak,keselamatan dan pembersihan pun sama jer kaedah yang di gunakan.

    Bagi orang lain sebagai seorang perniaga dia ni hebat dan bijak ikut sistem yang di ujudkan oleh Kerajaan Malaysia sejak lebih dari 22 tahun 22 bulan dulu lagi.

    Yang salah ialah semua ini melibatkan pegawai yang turut sama menyusunkan kerja kerja tender tersebut sepakat dan terlibat rasuah.

    Di Putra Jaya Holding dari ujudnya syarikat milik kerajaan ini memang sudah ada unsur monopoli. Dari segi dokuman dan dokumentasi kontrak celah mana yang jadi kesalahanya selain dari kau tim dan sebagainya..!?

    Kisah benar dan kisah macam ni bukan suatu yang hairan dan pelik. Sudah banyak di kementerian mana sekali pun telah ujud sejak 22 tahun 22 bulan dahulu lagi...

    Bayangkan Dato Ayob ketua polis Johor pun berani menyebut ada bekas pegawai polis yang pencen ada duit puluh juta dan ada yang ratus juta tersimpan. Itu Polis dan SPRM belum kita selongkar KSN,KSU dan PBT di kawasan tumpuan lubuk tender dan kontrak sekitar Wilayah Persekutuan dan Selangor.

    Takkan lah nak tangkap kartel pun pilih bulu, kartel melayu cepat tangkap , kartel Cina cepat benar melesapnya. Bukankah semua kartel ini jenis haramjadah kesemuanya.

    Kartel Melayu ini banyak kerja banyak di bawah JKR Putra Jaya dan Di Putra Jaya Holding mengunakan 150 syarikat yang di bawah kawalan beliau. Dari segi legality apa yang jadi kesalahan nya.. ada yang masuk 20 company benda ini jadi kebiasaan sejak 22 tahun 22 bulan sejak dulu sudah jadi amalan saka keturunan.

    Kartel Melayu Cepat benor ditangkapnya. Kartel Cina spt Datuk Vicky kerja gubah wang haram, scam judi online dan kes pukul..berdesup terus lesap. Walau pun semua kartel ini haramjadah semuanya

    Kalau semua kartel Melayu cepat ditangkap dan kartel Cina juga cepat ditangkap dan tidak sekor pun yang lesap maka boleh lah pertimbangkan semua pegawai lantikan Tun dilanjutkan tempoh perkhidmatan masing masing...kikiki amacam..!!


    #kartelkarela

    ReplyDelete