Wednesday, December 1, 2021

SERIBU KALI BAIK AMANAH BERGABUNG DENGAN DAP..

Suka atau tidak PH tidak cukup kuat sekadar gabungan DAP AMANAH dan PKR untuk menang pilihanraya dan bentuk kerajaan.

Cadangan gabungan PKR dan AMANAH satu kerja sia sia dan mengudnang lebih banyak masalah. Ahli AMANAH khusus akan keluar atau protes secara diam.

Tiada isu besar kepimpinan dalam AMANAH, kenapa harus terpalit untuk menjawab dan mempertahan imej Anwar. Dengan otai otai basi yang masih sebok bersuara ia hanya menyulitkan hubungan dan tiada semua ahli AMANAH bersetuju Anwar diangkat jadi PM.

Cadangan Anwar berundur dari PKR seribu kali lebih baik dari mengalih isu kepada AMANAH bergabung dengan PKR. Cadangan itu lebih kepada strategi dalaman untuk PKR makan AMANAH kerana semua tahu pendirian Mat Sabu tidak boleh dibeli dengan mudah.

Semakin lama bersama Anwar, semakin mereka kenal siapa Anwar.

Seribu kali lebih baik AMANAH bergabung dengan DAP untuk memperkuat melayu di dalam DAP.

Adalah jelas AMANAH walaupun parti muda dan kecil tetapi lebih padu berbanding dengan Pejuang dan Warisan. Ada lebih baik satu gagasan baru ditubuhkan dengan Amanah bergabung dengan Pejuang WARISAN dan Putera. Memadai Tun hanya sebagai penasihat dan bukannya Pengerusi.

Sampai pilihanraya PH dan Gagasan baru ini boleh duduk semeja runding untuk memang pilihanraya dan pembahagian kerusi yang lebih rasional.


Court directs Rosmah to show up on Monday, opts to withhold arrest warrant


No comments:

Post a Comment

RAFIZI KOTA JANJI: NAJIB TAK LENA TIDO

https://vt.tiktok.com/ZSRreDuQM/?k=1   Rafizi sebagai orang muda, sedang bersemangat membetulkan politik negara sangat tercabar dengan semba...