Thursday, May 26, 2022

KENA KENCING...


Di Mana Mana negara pun di dunia ini termasuk di Malaysia, rakyat akan dikencing oleh pemimpin dan kerajaan mereka.


Jika berparti, Presiden dan Pengerusi akan kencing ahli nya.


Ini tidak dapat dielakan, dinafikan realitinya. 

Ada tak mana mana negara di era sekarang, kerajaan sangat menjaga kebajikan rakyatnya dan status pendapatan mereka sendiri sangat sederhana dan sesuai sebagai wakil rakyat.

Lihat pula wakil rakyat atau ketua politik cabang dan ranting sebelum dan selepas mereka ada kuasa dan pegang jawatan.

Ada MB atau Menteri di Malaysia yang tidak mempunyai lebih 05 biji kereta mewah dan dua buah rumah mewah (?) simple question..


Terimalah keadaan ITU secara semulajadi. 


Apa yang rakyat perlu buat adalah lebih berhati hati terutama di era semasa dan terkini. 


Perjuangan demi rakyat, bangsa, ugama dan negara jika terdengar dari mana mana pemimpin, cepat cepat jauhi pemimpin tersebut, Jangan dekati, 

Kalau ada peluang lari, larilah sejauh boleh dari pemimpin tersebut terutama kalau pemimpin tersebut sedang terdesak atau mahu melepaskan tengkuk atau BERCITA cita tinggi mahu berkuasa.


Jangan mudah terpesona dengan manifesto.. Terutama dari parti yang puluhan tahun pernah berkuasa..mereka mahu kembali untuk amalkan korup dan nepotisme.




# Tetapi jika anda seorang penyokong tegar pemimpin dan parti, anda juga berada dalam kelompok yang sama. Anda juga akan lebih korup dari mereka jika dapat kuasa dan jawatan.

Hanya yang ada ciri ciri penyamun akan sokong penyamun.

No comments:

Post a Comment

ADA KEPENTINGAN DILANTIK JADI PENGERUSI - TAK MASUK AKAL

  Mahathir  keluar  ...  Satu  tindakan  yang  betul.    Mahathir keluar...satu tindakan yang betul. Kerajaan buang masa dengan bukan keperl...