Saturday, June 18, 2011

Jangan ulang perangai monyet di Parlimen..


Empat pemimpin Pakatan Rakyat termasuk Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim, Karpal , Azmin dan Sivarasa kembali ke parlimen selepas enam bulan digantung berhubung isu APCO.

Rakyat berharap mereka dapat menggunakan kepala hotak dan bukannya kepala lutut dalam menangani apa jua isu dalam apa jua perbahasan dan hujah dalam menunaikan amanah rakyat untuk 'menentang' kemungkaran' kerajaan jika ada dan 'menyokong' mana mana projek dan program yang menguntungkan rakyat.

Penentangan perlu dibuat dengan ikhlas tanpa mempolitikkan untuk kepentingan parti mereka, diri mereka sebaliknya demi rakyat sahaja dan semata mata.

Penentangan perlu dibuat dengan beradab, beretika, bijaksana dalam hujah yang bernas, mematahkan hujah kerajaan dengan fakta dan bukannya emosi terpekik terlolong, maki hamun dan sengaja di ada adakan untuk mencari alasan 'ditendang' keluar dari parlimen sekali lagi semata mata untuk publisiti yang terlalu jijik dan murah.

Semua ahli Ahli Parlimen bertanggungjawab sepenuhnya kepada semua rakyat dan bukannya kepada segelintir ahli atau penyokong mereka serta bukan untuk sesuatu kaum sahaja melainkan atas apa yang termaktub dalam perlembagaan.

Parlimen bukan pentas publisiti dan gila glamour, bukan juga sarkas atau zoo, bukan juga tempat pelacuran atau kelab gay, tidak juga tempat putar belit dan putar alam.


# Bukan nak tunjuk pandai, sekadar peringatan kerana kadangkala mereka asyik dan terbawa bawa dengan politik parti dan peribadi hingga lupa rakyat

No comments:

Post a Comment

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...