Showing posts with label DAP. Show all posts
Showing posts with label DAP. Show all posts

Friday, September 23, 2011

DAP redakan rahsia mereka..

Kerana keceluparan mulut Manoharan mendedahkan lebih awal antara beberapa impian Pembangkang terutama DAP jika berjaya tawan Putrajaya, dia kini digantung 6 bulan sebagai lakonan untuk menutup dan meredakan isu.

Kebijaksanaan DAP dalam berpolitik ini mengatasi PAS yang tidak mengenakan apa2 tindakan ke atas Mat Sabu yang mewirakan komunis. 

Tidak hairanlah jika PAS dan PKR selalu menjadi pak turut dan mainan DAP dalam politik Malaysia hari ini atas kebijaksanaan mereka.




Kenyataan biadab: Manoharan digantung enam bulan

KUALA LUMPUR 23 Sept. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan digantung selama enam bulan oleh partinya, DAP berhubung satu kenyataan kontroversinya dalam laman sosial Facebook minggu lalu.
Malaysiakini melaporkan keputusan itu diambil selepas satu mesyuarat Jawatankuasa Disiplin parti itu yang dipengerusikan, Tan Kok Wai di ibu pejabat DAP, di sini, hari ini.
Manoharan sebelum ini berkata, pembangkang akan bertindak menukar Jalur Gemilang jika memperoleh kuasa dalam pilihan raya umum akan datang dan tindakan itu mengundang kemarahan pelbagai pihak dan laporan polis telah dibuat.
Beliau menulis kenyataan berbunyi: "I distributed many DAP flags today in my constituency. I refused to fly the Malaysian flag because it looks more BN than Malaysian. (Saya mengedarkan banyak bendera DAP hari ini dalam kawasan Dewan Undangan Negeri saya. Saya enggan mengibarkan bendera Malaysia kerana ia kelihatan seperti BN berbanding Malaysia).
Sementara itu, The Star Online melaporkan Manoharan telah menerima surat penggantungan dan akan membuat rayuan.

Friday, September 2, 2011

Isu Mat Sabu - UMNO untungnya di mana?

Sejauh mana untungnya kerajaan dan UMNO dalam soal memberi liputan yang meluas kepada Mat Sabu dalam mewirakan penyerang Balai Polis Bukit Kepong?

Sejauh mana pandangan peribadi Mat Sabu menjadi satu kesalahan dari segi undang2? Sejauh mana polis boleh bertindak sedangkan sebelum ini isu mempermainkan lagu negaraku, menghina sultan dan sewaktu dengannya, malahan isu murtad yang terang2an dan sebagai nya pun - tidak ada tindakan berkesan dari PDRM dan Peguam Negara? Laporan polis yang dibuat sekadar jadi wayang..siasatan tanpa penghujung ?!

Kesan yang nyata Mat Sabu terus lebih popular dari sebelum, Karpal juga dapat mencuri peluang membaikinya imej DAP dikacamata Melayu dan kenyataan Anwar membela Mat Sabu terus relevan dan mendapat penghargaan PAS, Pembangkang saling membantu dan erat bersatu....UMNO untung dimana atas publisti berlebihan dan kian menjadi murah itu?

...............................

Breaking News - wartawan Bernama dan TV3 ditembak sebentar tadi waktu Mogadishu jam 5.30 petang lebih kurang.

Seorang mangsa tembakan wartawan bernama Norafaizul Bin Mohd Nor yang merupakan ketua Media dalam misi ke Somalia ini Meninggal dunia akibat terkena tembakan di dada.
Mengikut laporan tembakan dilepaskan oleh tentera African Union ketika mangsa berada didalam kenderaan ketika hendak masuk kedalam perkarangan Hotel.
Seorang lagi mangsa aji seregar terkena tembakan ditangan dan kini dilaporkan Stabil.
Gomo masih menunggu laporan lanjut dari Dato Azeez yang berada dilokasi kejadian.

Al Fatihah.........

Saturday, June 18, 2011

DAP menghampiri matlamat..





PULAU PINANG 17 Jun - Kerajaan DAP Pulau Pinang akur dengan keputusan supaya 'pilihan raya masjid' yang sepatutnya diadakan buat pertama kali di negeri ini esok ditangguhkan.

Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Kassim berkata, berikutan titah Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin mengenai perkara itu, maka proses pemilihan tersebut ditangguhkan.

"Saya selaku Exco Hal Ehwal Agama Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah diberitahu melalui telefon oleh Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP), Ellias Zakaria bahawa hasil daripada satu pertemuan yang diadakan di Istana Negara pagi ini, Yang di-Pertuan Agong menitahkan pemilihan jawatankuasa kariah masjid ditangguhkan buat sementara waktu.

..............


DAP hampir mencapai matlamatnya, cubaan demi cubaan dibuat untuk menggugat perpaduan Melayu dan Islam dalam pelbagai kaedah. Kejayaan terbesar setakat ini ialah memesongkan PAS dari Negara Islam kepada Negara Kebajikan.


Pilihanraya Masjid walaupun sekali imbas ia ditangguhkan atas perintah DYMM Yang di Pertuan Agong tetapi ia tidak dibantah seratus peratus oleh orang Islam Pulau Pinang, cubaan halus ini berjaya menampakkan keregangan antara Sultan dan Orang Melayu Islam, apatah lagi orang Melayu Islam Pulau Pinang tidak biasa dengan kesetiaan kepada Sultan kerana mereka tidak pernah bersultan dan beraja.


Di hari hari mendatang, lihatlah apa lagi kapir laknatullah ini akan buat untuk terus memecahkan lagi Melayu dan Islam???
Mereka PASti berjaya selagi ada manusia Melayu dan Islam yang tidak insaf dan peka kepada niat jahat ini.

PAS akan menjadi alat dan agen untuk DAP bagi matlamat ini.

Sunday, May 22, 2011

Melayu mesti sokong PAS...peralihan realistik secara besar2an..

(Tajuk dah ada, isi masih dalam kepala, awal pagi ni saya dalam perjalanan ke Pantai Timor, pasti banyak idea datang semasa memandu...akan digarapkan nanti.
Bagi berminat yang nak bagi idea pro dan kon...boleh juga dahulukan
)
Perlu ke ada syarat2 tertentu buat PAS untuk mengajak Melayu yang pro UMNO sebelum ini dan yang atas pagar untuk beralih kepada PAS

Dengan perkembangan terkini...

Saturday, April 23, 2011

1B betulkah menggugat DAP dan UMNO

Najib kini mendapat tekanan dari kaum Cina berhubung 1B gagasan Utusan yang disambut baik oleh Perkssa. Najib diejek kerana tidak mengenakan apa apa tindakan kepada akhbar pro UMNO dan juga dipertikai kerana tidak mengeluarkan kenyataan keras selepas mesyuarat kabinet Rabu.
Kerajaan juga ditempelak kerana isu yang sama jika '1C' dimainkan oleh akhbar Cina, tentulah kerajaan mengambil tindakan yang keras.

Pembangkang mula menunjukkan sokongan dan keperluan 1Malaysia apabila merasai 1B akan menggugat agenda politik perkauman mereka. DAP sudah mula terasa bahang apabila isu perkauman yang mereka mainkan telah menyebabkan Bumiputera hilang sabar sekaligus harapan mereka untuk bersatu dengan kaum Dayak di Sarawak akan tergugat.

Sudah terlambat buat Najib dan kerajaan untuk mengambil tindakan ke atas Utusan kerana ia kini sudah disambut dan diterajui oleh Perkasa yang akan mula berkempen di Alor Setar pada 30hb April dan seterusnya di 17 lokasi lain.

MengISAkan Ibrahim Ali atau menghalang perjumpaan 1B di 18 lokasi dengan menggunakan polis kelak akan menyemarakkan lagi kemarahan bangsa bumiputera dan barangkali ada pihak tertentu seperti PAS akan mencari pengaruh selepas ada ura2 PAS mahu mengasingkan diri dengan Pakatan selepas melihat gelagat anti Islam DAP di Serawak dan masalah moral Anwar.

Menghalang 1B dalam apa cara hanya lebih merosaakkan imej Najib di kaca Bumiputera sebaagai tunduk kepada tekanan kaum Cina.

Apakah kaum Cina benar benar berani mengadakan '1C'???? DAP mungkin sanggup jadi juaranya tetapi apakah mereka akan mendapat sokongan Dewan Perniagaan Cina dan Para Peniaga Kaum Cina???Mereka perlu berhati hati dan perlu berfikir beribu kali...

Kenapa UMNO tidak sokong 1B?, kata Najib, sokong Melayu sokonglah UMNO..itu dah cukup.
Dangkal betul Najib..suara penyatuan 1B sebenarnya lahir apabila kaum Bumiputera melihat UMNO sudah hilang arah, bukan lagi pembela Bumiputera malah makin tunduk kepada kehendak kaum bukan Bumiputera, lebih lemah dan lembek dari Paklah. Mana mungkin Melayu mahu menyokong UMNO lagi...

Najib turun padang sekadar nak tayang baju batiknya, bukan menyelam hati nurani orang Melayu dan Bumiputera. Apakah Najib ingat orang Melayu dan Bumiputera sekarang boleh dibeli dengan sekadar salam, tepuk bahu dan senyuman ???

Dan tak perlulah Najib ulangi perjuangannya 'sebijik' macam Tun Razak..memualkan.

1B perlu diteruskan sebagai satu persediaan, satu wadah baru perjuangan bumiputera mempertahan dan memperjuangkan hak mereka tanpa mengira perbezaan ugama dan parti. Persediaan ini juga sekaligus memberi ingatan dan amaran kepada mana mana pihak lain supaya menghormati perlembagaan negara dan jangan racist yang melampau.

Tidak siapapun yang perlu bimbang dengan 1B sebab ia tidak berteras pada politik dan tidak akan menganggu sesiapapun jika mereka tidak berniat jahat.

Saturday, April 16, 2011

Taib tunjuk jantan...DAP hilang mood


Taib angkat sumpah KM sejam selepas pengumuman BN menang..

Inilah gaya, cara dan pendekatan yang terbaik perlu dicontohi Najib dan UMNO...
Cepat, tepat, bijak, tegas dalam tangani situasi dan keputusan supaya jangan ada yang perlekeh, naik muka, pijak kepala ketika kuasa kembali di tangan.

DAP walaupun menang lebih kerusi kali ini tentu terguris, kecewa dan sudah tidak ada mood untuk merayakan kemenangan bila Taib bijak dan pantas.

Saturday, May 22, 2010

DAP yang terbaik?

Apa ukuran nilai kita untuk memperkatakan sesuatu parti atau pemimpin di dalam parti itu baik atau tidak?

Apakah DAP yang terbaik kalau berdasarkan tidak banyak berlaku pergeseran dalaman. Mereka juga telah mara jauh dengan menawan Pulau Pinang dan berjaya membonekakan PAS dan PKR?

Kalau macam tu, DAP lah yang patut jadi Kerajaan dan mana mana Lim jadi Perdana Menteri.

'And Muslims should join DAP too'

May 24, 10 7:35am

'The participation of non-Muslims in PAS - and by Muslims in DAP - will be a catalytic process which can bring unity and better understanding.'

20,000 non-Muslims now full PAS members


Saturday, March 6, 2010

Liwat - apa kata penyokong DAP, PAS.

Saya Lim Beng Kok penyokong kuat parti DAP menyeru supaya DAP menarik diri keluar dari Pakatan Pembangkang berkaitan kes liwat Anwar Ibrahim yang masih dibicarakan, sebagai parti yang mendokong moral dan ciri ciri baik tidak seharusnya dilihat sebagai penyokong kuat kepada satu perbuatan jenayah yang tidak normal.

DAP sepatutnya memberi bantuan sepenuhnya ke atas Saiful yang dilihat sedang dizalimi sepertimana sokongan DAP terhadap nenek yang membela cucunya (Norhayati) yang dikatakan dirogol oleh Rahim Thamby Chik di Melaka pada suatu masa dulu. Apakah DAP sudah kehilangan 'kemanusiaan' berhubung kes ini sekadar kerana gilakan kuasa.

Saya Hj Masu'ud bin Hj Olah penyokong kuat PAS sejak 2o tahun dahulu mencadangkan PAS menarik diri dari Pakatan sehinggalah Anwar dapat membersihkan dirinya dari tuduhan liwat. Adalah tidak wajar PAS dilihat bersekongkol dalam satu kesalahan jenayah yang sangat dilarang oleh Islam.
Nik Aziz yang turut menemani Anwar ketika kes perbicaraan baru baru ini tidak kena pada tempat dan masanya, sangat memalukan.
Tidak ada ruginya PAS berada di luar Pakatan sehingga kes ini selesai untuk memberi keyakinan moral kepada penyokongnya. Sebagai penyokong, kami turut dikecam oleh kawan dan lawan atas pendirian PAS yang masih berada di dalam pakatan Pembangkang.

Sunday, January 31, 2010

DAP parti tanpa krisis - UMNO PAS kena belajar..


















































Satu satu nya parti yang unggul dan belum dilanda krisis besar setakat ini ialah DAP. Diidolai Lim Kuan Yew, diterajui Lim Kit Siang dan kini berkapitan Lim Eng Guan, kapal apollo mereka bergerak lancar...

Semakin lancar apabila membawa bersama beberapa pemimpin hitam legam dan hitam manis yang termakan janji manis.

Akibatnya PKR kena pendarahan dalaman dan PAS pula terkena kencing manis, manakala pemimpin Hindraf hidup dalam buangan, usaha keringat titik peluh perjuangan mereka hasilnya kini dimakan DAP sendirian.

Tempias dari asap apollo itu juga terkena Barisan Nasional, MCA dengan aidsnya, MIC dengan mabuknya, PPPP dengan dua kepalanya dan UMNO sendiri menjadi juara pamiran rakyat, berbaju batik cantik ke hulu ke hilir, bersanggul tinggi tanpa menutup aurat, tapi badan penuh daki dan panau, mendangor sampai ke siak.. (apa maksudnya tanya orang banjar)

Dalam ucaptama PERKASA Selangor 28hb Januari 2010, Tun Mahathir menyatakan kekesalan kepada UMNO dan PAS kerana gagal mempertahan dan memperjuangkan hak Melayu dan Islam mengikut perlembagaan kerana mereka lebih sebok melayan dan memenuhi nafsu kaum lain semata mata kerana undi dan mahu popular. Anak kera di hutan disusukan, anak sendiri diriba mati kelaparan.

Kepimpinan di dalam PAS dan UMNO sendiri sudah hilang arah tujuan sebenar perjuangan mereka malahan bercakaran, bertelingkah pendapat sesama sendiri dalam sesuatu isu kerana mereka cuba memenuhi kehendak semua orang dan paling sedih dalam masa yang sama leka dan lalai kepada bangsa dan ugama sendiri.

Hari ini senario politik dipenuhi dengan pertelingkahan, cah keting, fitnah atau apa sahaja HANYA antara sesama Melayu Islam. Hari ini juga yang ditangkap rasuah wang dan seks, dadah dan pelbagai lagi jenayah majoritinya Melayu Islam. Kita hanya unggul di dalam 'proses kehancuran'.
Berbalik kepada DAP, selepas kaum Cina menguasai ekonomi, perjuangan mereka hanya satu, untuk kaum Cina dalam apa jua aspek khususnya kuasa politik dan mereka sanggup memperlahankan suara atau menyokong apa sahaja 'kepentingan' yang dibawa oleh Gerakan atau MCA termasuk NGO jika asasnya untuk kemajuan kaum Cina. Mereka kurang mempertikaikan yang remeh temeh tetapi memberi tekanan dan fokus kepada kemajuan.

Dengan satu matlamat yang jitu, nyata dan jelas..tidak hairanlah perjalanan pentadbiran Lim Eng Guan di Pulau Pinang asal sahaja tidak mengganggu kaum Cina tidak akan 'dibelasah' oleh kaum mereka sendiri walaupun mungkin ada yang tidak mengikut peraturan atau tidak adil kepada kaum lain.

Lim Kit Siang bangun mempertahankannya dari sudut yang berbeza, dengan saranan supaya mesyuarat untuk mencari perdamaian di kalangan Pakatan Rakyat perlu di adakan untuk mengelak saling tuduh menuduh. Kalaulah Lim Eng Guan itu Ahmad bin Awang dan gerai yang kena roboh itu adalah dari kaum Cina, apakah gerak dan gaya Lim Kit Siang sebegitu 'sabar dan lembut' dalam isu itu???

DAP parti yang pernah nyawa nyawa ikan kini mendominasi PAS yang berterabur ulamaknya dan PKR yang kononnya hebat dengan Anwarnya kini berlutut seperti 'kucing' di depan 'tikus', seperti melukut di tepi gantang.

Pemimpin pemimpin Cina dalam dan luar DAP akan bersatu hati dalam apa jua isu jika kaum Cina tercabar dan tergugat.
Perasaan hasad dengki atau berlumba lumba untuk menjadi jaguh dan juara (popular) bukanlah matlamat utama tetapi lebih kepada bersatu hati dalam gerak kerja yang memberi faedah kepada semua kaum Cina tanpa mengira negeri dan parti.
Apakah ini ujud kepada pemimpin Melayu di UMNO, PAS dan PKR???
yang pasti DAP sedang bersiap sedia mengiring Anwar ke Sungai Buloh..

Thursday, December 17, 2009

DAP mendahului semangat hijrah..



"Saya berharap semua ahli DAP berhati-hati dalam menjalankan gerakan kita. Kita semakin hampir dan DS Anwar Ibrahim tidak boleh berbuat apa-apa. Ingat, gerakan kita adalah untuk anak bangsa kita yang selalu dikeji oleh Melayu. Ayuh, bangsa Cina, kuasai dan rebut apa yang Melayu tidak mampu. Jangan kita terhutang budi dengan Melayu...."



Tetapi pemimpin melayu sebok berlumba ke arah ini:



Sunday, October 19, 2008

...pertikaian kualiti pemimpin UMNO melalui cerminmata Shahrir.

http://blog.limkitsiang.com/2008/10/20/looking-for-umno%e2%80%99s-next-ex-leader/

Selepas Mahathir, tidak dinafikan UMNO menghadapi krisis pengisian pemimpin yang setaraf dengannya dan lebih malang, pengganti langsungnya, Paklah bukan sahaja gagal meneruskan apa yang telah Mahathir bina dan majukan tetapi sebaliknya menghentikan dan memusnahkannya.

Paklah juga mentadbir negara lebih kepada 'bercakap dan berkhayal' seolah olah semua impian itu terjadi dengan sendirinya tanpa perlu tumpuan, tenaga dan usaha yang bersungguh dari semua peringkat, tidak ada perlaksaan yang boleh dibanggakan kecuali plan di atas kertas sahaja.

Kelemahan Paklah yang ketara inilah membuatkan BN ditolak dan dinafikan majoritinya 2/3.

Tetapi kemunculuan Anwar sebagai hero korup hidup semula dan penawanan 5 negeri oleh Pembangkang tidak harus ditafsirkan sebagai mereka mempunyai kualiti kepimpinan peringkat 'negara' untuk dibanggakan kerana kemenangan pemgbangkang sebenarnya berdasar penolakan rakyat keatas kerajaan yang lemah dan BUKANNYA PEMILIHAN KEPADA PEMBANGKANG BERDASARKAN PEMBANGKANG BAGUS ( Pembangkang kena sedar diri )

Selepas ini, selesai sahaja sebahagian besar parti komponen membuat beberapa perubahan dalaman parti mereka sendiri sudah pasti BN juga akan membuat beberapa perubahan drastik yang lebih baik dan dijangka akan mengembalikan kepercayaan rakyat secara majoriti.

UMNO akan dibarisi sebahagian besar kepimpinan baru, jauh dari bayangan Paklah dan UMNO sekali lagi mengetuai dan dijadikan rujukan oleh komponen BN sebagai sandaran dan harapan(bukan buli) dengan lebih bergaya.

Memperkatakan tentang ketandusan pemimpin, parti pembangkang juga mengalami masalah serupa dan yang lebih teruk sehingga dikatakan, kalau batu pun yang diletakkan calon dalam PRU12 yang lalu atas nama Pakatan, pembangkang akan menang kerana rakyat ingin mengajar BN, tidak lebih dari itu.

Memperkatan tentang ketandusan pemimpin di dalam UMNO oleh Shahrir bukanlah sesuatu yang perlu dipandang terlalu serius kerana Shahrir bukanlah jurucakap UMNO yang sesuai dan layak kerana dia sendiri berjenama semula selepas di ambil Paklah untuk menjadi pecacai barisan hadapan. Jika Shahrir bercakap atas kebenaran, dia harus mempertikaikan kepimpinan Paklah terlebih dahulu sebelum mempertikaikan kualiti lain lain pemimpin UMNO. Tetapi Shahrir tidak berbuat demikian kerana dia sendiri tidak punya kualiti negara dan sekarang sedang menghampiri semula zaman 'senyap dan sunyinya'.

Selamat bersara untuk Shahrir.