Tuesday, April 2, 2013

calon pru13 kota bharu diserahkan kpd dap?

dalam komponen pakatan haram, pkr mendahului lelain parti sebagai komponen yg paling banyak masalah. masalah pemimpin secara individu dari segi moral, krisis dalaman dan percakaran sesama sendiri (azizah/azmin/khalid) tikam menikam dari belakang dng terhasilnya kem masing2, masalah dalaman keluarga pemimpin (azizah/anwr/nurul) dan terkini masalah calon yg tidak mendapat restu ahli akar umbi dan tidak dipersetujui komponen lain.

komponen kedua bermasalah ialah pas yg berpecah kpd tiga kepala, satu mempunyai segolongan pemimpinnya walaupun memegang tiket ahli pas tetapi berkiblat kepada anwar. golongan kedua hanya fanatik kpd nik aziz dan golongan yg paling lemah tercicir dalam kumpulan hadi awang. calon pru13 kelak akan terdiri dari kem ini dan yg paling kevewa dan tersisih kelak datangnya dari kumpulan hadi awang.

kemungkinan besar hadi sendiri secara teknikal tidak bertanding bagi memberi peluang kpd kurangnya persaingan jawatan pm jika putrajaya terampas?

pas akan mengalami masalah besar dlm calon yg tidak direstui kerana ujudnya secara ketara 3 kem ini dan ini belum termaduk perpecahan pas di peringkat negeri spt kedah, perak, penang dan selangor. pas kelantan dan nik aziz juga hilang pengaruh dan hormat apabila ahli pas tidak berpuashati kerana beberapa kerusi di kawasan mereka nik aziz serahkan pada pkr dan dap? kawasan mana nik aziz beri laluan pada dap???

dap adalah komponen pakatan haram yg paling kurang masalah? kurang masaalah kerana semua pintu, tingkap, lubang diduduki dan dikawal oleh anak beranak, sepupu sepapat dan kroni belaka-laka.

anwar terus diburu ummi, dap dihantui tunku aziz dan pas dibogelkan hassan ali... anwar lari dari permatang pauh? limkitsiang cabut dari paloh timor!

pkr akan berkubur, pas menangis tak berlagu - insyaAllah.


No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...