Thursday, December 26, 2013

rosmah naik jet? apa kata mahathir...

Bila mukhriz tidak direstui, tertewas atas perancangan sebagai naib presiden umno di depan mata mahathir - teori politik menunjukkan mahathir sudah hilang kuku dan najib makin kebal.

teori itu sangat betul kecuali kalau najib terlupa bahawa kekuatan sebenar pemimpin dan kerajaan sebenarnya terletak pada kuasa rakyat bila2 masa dan di mana2 sahaja.

isu kenaikan pelbagai harga barang, perkhidmatan dan cukai dibantah oleh seluruh rakyat dan mahathir telah menyarankan pilihan yg terbaik iaitu kerajaan mengurangkan kos dan mengelak pembaziran...suatu pilihan yg belum pernah dibuat oleh najib sejak menjadi PM !!!

Bagaimana agaknya kalau Mahathir turun padang bersama rakyat membantah kenaikan tersebut?

Tema 'gulingkan' memang tidak masuk akal, memadai mendesak - jika kerajaan berdegil - langkah mendesak wajar diteruskan - pembubaran awal dan pilihanraya semula. Dalam keadaan sekarang pemimpin yg menjaga kebajikan rakyat wajar di angkat tidak kira samada dari parti mana !

1 comment:

  1. Umno mulai terkesan kebinasaannya dizaman Pak Lah memegang teraju dan perdana menteri.Pru 12 buat pertama kalinya BN kehilangan 2/3 majoriti dalam sejarah pemerintahan negara. Sinar dan harapan baru mula di dambarkan oleh ahli Umno dan rakyat Malaysia bila Najib mengambil alih kepimpinan Umno dan negara.Rata2 orang melayu menaruh harapan yg terlalu tinggi pada Najib untuk memertabatkan org melayu ke satu tahap yg di banggakan.Ini mungkin didasarkan kepada kecermelangan ayahandanya Tun Razak semasa menjadi Presiden Umno dan juga Perdana Menteri.Namun aura Tun Razak sehingga hari ini masih jauh pangang dari api malah sejak mengambil alih teraju dari Pak Lah Najib saperti tikus menbaiki labu.Umno dan BNsemakin parah,keadaan negara semakin tidak menentu,keresahan rakyat bawahan semakin menbuak dgn segala macam siri kenaikan dan janji yg tidak ditepati.Lebih teruk dari Pak Lah Najib dlm Pru 13 lalu BN telah kehilangan kerusi parlimen dgn majoriti yg lebih kecil dari sebelumnya dan yg lebih teruk lagi undi popular pula telah bertukar arah kpd PR. Kerajaan Najib dilihat rakyat bawahan semakin boros dan hilang kawalan. Dari perlantikan menteri dan timbalannya sehingga kepada senator dan duta sebahagiannya tidak mengambarkan kehendak dan aspirasi ramai.Najib kelihatan begitu sombong untuk mendengar kegelisahan rakyat ramai akibat dari pelbagai siri kenaikan yg diumumkan olih kerajaan. Alasan yg diberi ialah kerajaan terpaksa menaik itu dan menaik ini demi menstabilkan keewangan Negara. Itu tak termasuk lagi alasan2 bodoh yg diberi olih menteri2nya.Bagaimana pula jika dlm Pru 14 nanti rakyat akan berkata kami terpaksa berhenti dari mengundi Umno dan BN demi kesejahtraan negara kami.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...