Wednesday, March 19, 2014

mh370 - antara pembohongan dan harapan

radar tentera setiap negara berfungsi termasuk radar negara jiran cuma mereka tidak memberi kerjasama sepenuhnya atas alasan tidak diminta oleh malaysia?

dan malaysia sendiri seperti kenyataan hishamuddin baharu sahaja telefon atau baharu saja minta - menunjukkan satu kelemahan yg sangat ketara.

begitu juga penafian yg dibuat oleh hishamuddin semata-mata atas kepercayaan kpd negara berkaitan apa shj yg dimaklumkan oleh negara tersebut termasuk di pengkalan amerika diego garcia - nyata kerja-kerja pencarian di mana2 negara tidak boleh diakukan oleh pihak luar kerana tidak ada negara yg akan benarkan kawasan mereka dimasuki atas alasan keselamatan - malaysia kena telan dan terima bulat-bulat apa juga makluman yg diberi.

contoh: jika kapalterbang tersebut berada di thailand tetapi negara tersebut menafikan - apa yg malaysia boleh buat?

pencarian terbuka banyak dilakukan di lautan dng harapan ianya terhempas ke laut? jika disembunyikan - mana mungkin di lautan - sampai kiamat pun takkan jumpa - usaha sia2.

adalah sukar untuk mempercayai peralatan amerika tidak dapat mengesannya!

adalah sukar dipercayai amerika jadi polis baik sekarang ni !

adalah sukar mempercayai amerika boleh sabar kehilangan warganegaranya tanpa menunding jari kpd pengganas atau alqaeda.

bab campurtangan, ambil kesempatan, ugut dan tekanan, merancang dan memperbodohkan dunia - itu kerja no. 1 amerika, israel dan s...

1 comment:

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...