Wednesday, January 10, 2018

JAWAB IKUT SAOLAN

Baik Menteri atau pemimpin terutama pecacai, belajar dari Rafizi macamana menjawab saolan dengan baik dan sempurna supaya mudah difahami.

Bukan lain yang ditanya, lain dijawab..
Bila minta bukti... Habuk pun tak ada.





# Ini satu lagi pemimpin yang rakyat suka, berkata benar dan memahami persoalan.



38 comments:

  1. tak payah susah2. jd mcm madey je. org tanya. senang je. jwb. tak tahu! huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik dan mudah cara najib..
      Laaarriiiiii...

      Delete
    2. Salam Abang Anon 1033. JIBON bukan lari tapi CABUT, MENYOROK, LALU PINTU BELAKANG, TUTUP MUKA DENGAN FAIL, SURUH BODYGUARD LINDUNG last sekali suruh KPN buat-buat cerita kata JIBON jangan pergi NTH pasal akan berlaku rusuhan. Tengok Tun M, NTH2, steady aje berhadapan PENCACAI UMNO SABOTAJ baling kerusi. Inilah REAL PAHLAWAN. Bukan pahlawan Bugis yang membuka LANGKAH SILAP CABUT. OSIU OH KAMANANG

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Nak tulis..
      Baca
      Tonton
      Ulas
      Disiplin ilmu
      Tak lah tulisan ke parit

      Delete
    5. Tak cukup dengan lari..

      Sampaikan Tun nak ziarah DSAI di hospital pun tak dibenarkan dan siap letak ramai anggota2 keselamatan untuk pastikan Tun tak dapat bertemu muka dengan DSAI di hospital. Oghang utahgha cakap 'sampai tagha tu la depa ketaq lutut dengan si tua Kutty yang Baling gelaih pun tak pecah dengan si banduan aljuburi ni'.

      Bila depa pi melawat siap masuk FB dan Instagram lagi punya nak tunjuk kat donia depa pi lawat DSAI walaupun yang kelihatan ialah muka anak2 DSAI mencuka saja dengan lawatan depa padahal yang nak bawa Tun bertemu DSAI tak lain adalah anak DSAI sendiri.

      Dengan bayang-bayang pun depa takut sbb tuan bayang-bayang tu banyak sangat buat salah.

      Hanya masa saja satu-satunya tempat mereka bergayut sekarang ni dan hakikat alam fana ini mengatakan masa tetap akan berlalu dan tempoh tempat akan tamat.

      Sampai masa bayang-bayang tu akan benar-benar makan diri tuannya sbb mereka tidaklah akan dibalasi melainkan dengan apa yang selayaknya untuk mereka.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    6. 9.52
      IMAMs apa kes..dah masuk dalam mesyuarat kabinet, dah setuju, bila org komplen, semua cakap tak tahu..yg paling best ayat MO1 tu, saya arahkan diberhentikan IMAMs..ooiii MO1, dalam mesyuarat kau tgh kira duit ke tido?

      Delete
    7. apa yang peliknya jondo. cuba selak balik ketika mana tun dr mahathir menjadi pm dahulu. adakah dengan begitu mudah seorang banduan jenayah dapat berjumpa dengan seseorang yang dia suka? adakah undang2 da peraturan yang ketika tun dr mahathir menjadi pm adalah relevan sebagai undang2 dan peraturan tetapi ketika ds najib menjadi pm ianya tidak relevan? lain kali nak berhujah kena la pakai logik akal jondo. siapakah tun dr mahathir sehingga beliau boleh melangkau undang2 dan peraturan yang ketika beliau menjadi pm wajib dipatuhi dan dituruti? adakah maksud awak tun dr mahathir itu lebih tinggi daripada undang2 dan peraturan?

      Delete
    8. john..john..john. baca ni;

      Amat mengujakan membaca 'tweet' daripada Timbalan Presiden PKR, DS Azmin Ali yang menyifatkan lawatan calon Perdana Menteri Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohammad kononnya untuk menziarah Anwar Ibrahim di hospital semalam adalah hanya lakonan sandiwara kelas pertama.

      Memang ada kebenarannya tulisan Azmin Ali berkenaan. Pertama, kenapa pihak Tun Dr Mahathir tidak hubungi pihak penjara sebelum lawatan diadakan? Kedua, anak Anuar Ibrahim, Nurul Izzah mustahil tidak tahu masa dan peraturan lawatan banduan? Adakah logik main pakai terjah saja bawak orang tua tu?

      Ketiga, apa hal pulak Perdana Menteri, DS Najib disalahkan? Ingat pihak penjara ada nombor telefon bimbit Perdana Menteri untuk bertanya? Perdana Menteri jaga banduan penjarakahkah? Mungkin Tun ingat pengawal penjara boleh telefon Perdana Menteri seperti berikut "Assalamualaikum Dato Sri, boleh tak Tun Dr Mahathir melawat Anwar Ibrahim sekarang?"

      Keempat, Anwar Ibrahim merupakan seorang banduan yang didapati bersalah oleh mahkamah. Jika berkeinginan hendak melawat, wajib ikut prosedur. Kena tulis surat rasmi kepada Pengarah Penjara, kemudian tunggulah surat balas. Jika tidak diluluskan, memang tidak dapat buat apa. Jika diluluskan, barulah hebahkan di media dan jemput semua wartawan datang. Kelebihan melawat banduan biasanya diberikan kepada keluarga terdekat sahaja.

      Kelima, dari sumber pihak Pakatan Harapan sendiri mengatakan bahawa Tun Dr Mahathir berada di sana hanya 10 minit. Ingat boleh dapat keputusan dari Perdana Menteri yang berada di luar negara kurang dari 10 minit? Apatah lagi Perdana Menteri kini sedang mengerjakan umrah.

      Lojik ke pegawai penjara boleh membuat panggilan kepada Perdana Menteri secara langsung dan cepat? Pakai la otak sikit Bro dan Sis. Memang tidak logik. Yang pengikut-pengikut Tun Dr Mahathir ini pun satu bodoh, telan bulat-bulat dan kena tipu hidup-hidup.

      Delete
    9. JD ni mmg bodo yg tak boleh diajar. keja dia sibok mmfitna org lain yg tak nk ikot menyokong ape yg dia sokong. senang2 dia akn fitna dn melabel org lain. Gila makan dedak JD ni. Sah.

      Delete
    10. Ya aku sokong anon 52:00 AM diatas...baik jadi macam Tun jawab tak tahu! bila orang tanya soalan.Apa yang Tun jawab tu adalah jawapan yang tepat kepada soalan bangang yang diajukan kepada nya.Kamulah yang sepatutnya merasa malu dengan jawapan yang Tun berikan itu....ternyata kamu telah dipermalukan oleh Tun sedemikian rupa....siapalah kamu nak bertanya soalan yang bukan2 kepada Tun!!....Nagarawan hebat seperti beliau apakah setaraf dengan kamu!!....sadarlah diri tu sikit walau pun kamu itu sebenarnya pterlalu bangang!!....cuba cermin diri tu sikit ya!!??.....

      Delete
  2. Alo kluang man...
    Ko percaya lagi ke kat mamat fizi ni..
    Adoi.. buat kerja mcam budak sekolah..
    Asal nama sama ja.. itu org umno korup..
    Agak2 la nk up pon.. kredibiliti sbh sorang yg 'berhormat' tader langsung.. nk hormat mender nyee.. main tuduh je..
    Tadak usul periksa mendalam terus balun..
    Org melayu ckp.. mcm monyet dpt bunga..
    Kluang man.. aku hormat hang.. tp.. nk up pon agak2 la..
    Yg lain tu fikir2 kan la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faham tajuk.. (?)
      Dah tonton vedio (?)
      Ini bukan soal jawapan dia betul atau salah sebab kita mempunyai pandangan berbeza, lebih lebih lagi pandangan politik sudah tentu tidak sekata..

      Cuma dia menjawab mengikut kehendak soalan, ini disiplin ilmu.

      Delete
    2. Setuju Bro KD. Pengalaman dan dari sudut saikologi, tafsiran bagi orang yang ditanya lain, dijawab lain adalah orang YANG TAKUT SERTA MEMANG BERSALAH dan cuba nak LARI dari topik pertanyaan. Orang kampung saya kata "try to hide behind the bush". Hanya orang yang BENAR yang berani berhadapan dengan sesiapa sebagai contoh Tun M. TV Radio dari mana stesen pun kalau tanya, dia jawab. RESPECTLAH TUN.

      Delete
    3. Bagus sangat ler pada kau nak puji si piji ni, tepis sana elak situ, u-turn sini, kantoi menipu bila calap orang cerita, akhirnya jawapan ambil jawaban selamat. Apasal takut tipah koyak sorak lagi ke? Walhal dalam PH ramai tak setuju.

      Piji kalau cakap melambung, memang ler tak nampak sebab masa tu TUN hanya tujuannya nak naikkan anak dia tapi bila tak boleh diterima PH terpaksa ler tawarkan diri sendiri.

      Apa nak buat nak selamatkan KRONI tu yang dspat jer jawatan terus sentuh hal TOL sebab kroni dah angin satu badan, duit tak masyuk ...... Ingat nak umumkan TOL satu MALAYSIA akan dihapuskan kalau PH menang rupanya nak back-up KRONI, di selangor.

      Delete
    4. cencaluk,
      dah lama dah dok baca komen2 hamba abdi MO1 ni. Korang ni jenis ada mukzijat boleh baca hati org..hebat2..elaun brp dapat sebulan? base on KPI ke? A9 kalau rosak, boleh minta tukar tak? bateri powerbank pasir dah ditukar ke?

      Delete
    5. yg ada mokjizat boleh baca hati org adalah jondo. bab ni dia mmg pakar. tak payah amal ibadah, sokong je PH pasti tak binasa. Tp awas, jika tak sokong, amal ibadah anda bkn lg hitongannya. dosa pahala anda akn dikira ikot mana sokongan anda. sokong PH, otomatik pahala dn masok sorga, tak sokong pasti binasa dn masok neraka.

      Sesat.

      Delete
  3. satu lagi nak tambah, Kalau bab KELENTONG, SPIN, MENGIYAKAN PERKARA YANG TAK BENAR MANUPULASI MENJADI BENAR, JANJI TAPI TAK TUNAI, MENGELUARKAN AYAT SEMANIS MADU dan BERLAKON, kabinet dan pencacai JIBON cukup TERROR. FBI dan CIA pun tak SETERROR mereka.

    ReplyDelete
  4. Aku pun respectlah kat Tun pasai paling terer kaki u-turn, jadi aku kena pilih bn/umno lah juga kerana pembangkang tak boleh dipercayaikan, kik3

    ReplyDelete
  5. Betul tu bro KD,

    Mereka ini tak pernah pun berhujah mengikut fakta dan disiplin ilmu yang betul. Sebab mereka adalah golongan yang bathil. Mereka tiada hujah yang benar.

    Kalau macai A9 yang bernama Virgo (anon) dia ni asyik caci cerca dan tuduh saja tetapi tidak pernah menyangkal secara ilmiah. Pernah berjanji akan bawakan penyangkalan ke atas ulasan saya 'PPBM; kaum yang bermufaraqah' secara ilmiah tetapi akhirnya senyap tanpa hujah balas pun mahupun soalan balas. Kesemua yang berasal daripada Virgo akan berakhir dengan caci cerca sahaja apabila tidak mampu menjawab, malah sampai ke peringkat minta nyawa daripada KD apabila tersepit selain mahu merepot polis apabila tak mampu jawab balas.

    Kalau Mr J asyik memutar belit fakta sahaja kerjanya. Bila diberi hujah secara ilmiah kaedahnya itu adalah kaedah para pendusta seperti kisah kaum Yahudi yang menukar lidah di antara sebelum dan selepas, juga ia tak mampu menyangkal melainkan menuduh saya menjual agama. Tuduhan itu pun tidak diberi substans dan berciri 'bare allegations'. Diajak bersumpah laknat ia lari pula padahal daya telah bersumpah laknat ia adalah pendusta berlidah Yahudi dan juga pendusta agama.

    Sdr Suharli Masrop yang ketiadaan hujah pula akhirnya telah 'membuktikan kebenaran' apabila berhujah ia memperolehi 'ilham' yang membuktikan kepadanya bahawa ia menyokong pihak yang benar.

    Si Cencaluk pula asyik main kopipes perkara yang tiada kaitan dengan tajuk. Tidak pernah fokus kepada tajuk, berpusing-pusing pulak tu. Harap2 blog KD ni tak jadi macam blog Abg Budin kita yang dipenuhi sampah kopipes yang berjela-jela dan berulang-ulang. Same goes to Tarantula.

    Kejora (anon) pula kalau muncul hanya berkikiki dan berberambos saja selepas membuat komen yang ntah apa-apa dan tak pernah kena dengan tajuk pun. Asyik-asyik Singapork, Kutty dan aljuburi saja tulisannya.

    Si Paul Bagio pula hanya memberi sebaris ayat yang langsung tidak menggambarkan sifat ilmiah di dalam berhujah. Modalnya hanyalah Mahakutty dan munafiq semata-mata. Sekadar level 'buat kerja' sahaja.

    Ada sorang lagi anon ni hanya main acah-acah saja seperti di 5:01 di atas. Juga sekadar 'buat kerja'.

    Benarlah kata-kata Imam Syafie bahawa 'aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku tak mampu berhujah dengan seorang yang jahil'. Sebab apa? Sebab orang jahil tidak memahami disiplin ilmu yang betul. Sebab tu mereka hanya memperolok-olokkan.

    Pendusta pula sekalipun mereka faham disiplin ilmu yang betul tetapi mereka perlu spin disebabkan mereka mempertahankan kebathilan. Sebab itu saya gelar Mr J pendusta tegar.

    Inilah dia team 'pembela kebenaran' versi UmNo-Najib di dalam blog KD ni.

    Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah ... Wah ... Wah ..... Sedap kau komen semua orang ada kau pikir diri sendiri bila orang tanya ada kau ngan KLUANGMAN jawab soalan kami tak haram...... Tapi kita di katanya kaki FITNAH yang dia fitnah semua orang termasuk ler ANWAR dulu ada di fikir ada dia jawab.

      Kalau faham soalan jangan pusing2 jawab terus pasal tak fahaml ler puak pembanggang ni suka pusing cerita. Macam orang kata ler mamak kerela ni kalau bab pusing boleh dia putar dari london ke australia, pergi ke jepun patah balik ke australia tapi pengakhirnya hanya nak cari TANDAS jer rupanya. Macam tu ler konar baringnya RAFIZI kalau betul faham SOALAN jawab jer ya saya setuju TUN sebagai CALON PERDANA MENTERI baru ler ULAS lepas tu.

      Ni nak kasi orang lupa dulu baru jawab tu pun tak 100% setuju.

      Ini kau orang bangga2 kan alah macam cerita Kartun TOM and JERRY ler PH ni yangkecika lagi bijak menipu dari yang besar akhirnya yang jadi mangsa si TOM ler pasal harap jer besar tapi otak tak ada

      Macam tu ler PH, ditelan dan digula2 oleh TUN walhal PKR+DAP+PAN dah cukup besar masih lagi kena gula2 oleh TUN dan PPBM?

      Tapi perjanjian belakang PPBM dengan DAP kita masih belum dapat pengesaha .... Betul ker ....

      Delete
    2. Baiklah sdr Cencaluk. Sementara saya masih ada masa di awal pagi ni sila berikan soalannya yang dikatakan fitnah tu.

      In shaa Allah saya akan jawab dan takkan lari. Jangan lama sangat sebab nanti saya perlu beredar..

      Silakan.. Saya menunggu..

      Delete
    3. Tolong jawab sekiranya betul kamu dan kluangman adalah orang yg bersama kami serta TUN memenjarakan ANWAR yang memastikan keburukan anwar tersebar di satu MALAYSIA yang sama menjatuhkan maruah KELUARGA ANWAR! Yang sama memaki sumpah seranah LIM KIT SIANG, LIM GUAN ENG, RAFIZI, AZMIN ALI dan ramai lagi.

      Kamu juga sama2 memastika kes liwat II berakhir dengan memenjarakan ANWAR?

      Jawab dengan memahami soalan bukan pusing sana pusing sini akhirnya kata kita orang memfitnah kau semu dan TUN

      A) Betul
      B) Salah

      Aku tak mahu jawapan lain A atau B, kalau betul kau memahami soalan sepertimana KLUANGMAN katakan puak pembanggang memahami soalan

      Delete
    4. Salam Bro JOHN DOE, I respect u lah. U kenal dan boleh baca pe el (perangai) bloggerx SAMPAHTROOPER diatas satu persatu. Cekap betul u ya. Agaknya pattern penulisan mereka stereotype dan content sama aje bertahun tahun tahun, pasal tu u macam pakar Saikologi boleh hurai patern penulisan mereka.

      Delete
    5. KLUANGMAN soalan aku ini termaktuk untuk kau jawab juga . Ini bukan FITNAH tapi ini soalan. Tunjukkan kau memahami soalan.

      Jangan nak u-turn ker pusing ker konar baring, lipat baring aku nak jawapan nya A atau B titik.........

      Delete
    6. Anon 6:06 tu bukan cekap, itu nak lari tajuk namanya, bukan setiap hari aku copy & paste cuma bila ada sesuatu isu yang terkena dibatang hidung pembangkang jer itupun fakta bukan auta kalau aku hurai sendiri nanti JOHN ngan KLUANGMAN kata aku fitnah dan tak faham soalan so aku kasi dia fakta bulat2.

      Pasal tak tau nak ulas Tu yang buat cerita macam pakar walhal diaorang ni biollogi

      Delete
    7. Kau ni pun anon 6:06 tak ada orang lain kau nak respek ker, dengan si JOHN ni kau nak respek, cuba respek FARID KAMIL ke untung2 boleh dapat bini cantik, atau Fatihah Latif ke mana tau boleh dia ajak kau menari gegar buah dada atau laga dada, ni alahai....... John doe.... John doe ...... Apa kau boleh dapat? Bertambah bangang bertingkat2 adalah hidup dalam penafian, khayalan dan fantasi .... Mcm John DOe and TUN di PHLAND. Hahahah ........ Hahaha....... Hahaha......

      Delete
    8. Jwpn kepada Cencaluk.


      1. Demi Allah yang nyawa saya berada di tangannya saya bukan KD dan tak kenali KD. Saya juga tidak pernah terlibat di dlm apa2 proses memenjarakan Anwar.

      2. Tun tidak memenjarakan Anwar kerana mahu memburukan Anwar sebaliknya Anwar dipenjarakan kerana dia melakukan kesalahan. Pada zaman Tun Anwar telah melalui proses keadilan yang betul, dibicarakan, diberi peluang diwakili peguam dan bahkan dengan pemerhati sedunia hadir ke perbicaraan. Fakta kes dan alasan penghakimannya malah boleh dibaca di dalam jurnal. Tiada siapa yang menyangkal alasan penghakiman ini melaui proses yang betul. Tiada cover ups, tiada fee terlindung kepada bukan pendakwaraya dan tiada isu. Anwar dipenjarakan disebabkan ia melakukan kesalahan. Anwar sendiri tahu perkara ini dan Tun juga konsisten kepada jawapan ini walaupun hari ini mereka berdua menjadi sekutu.

      3.Memastikan kes berkahir dengan sesuatu verdict yang telah ditentukan adalah kaedah yang bathil. Misalnya ialah verdict RCI Forex yang mengesahkan ia adalah panel kangaroo kerana menyalahi norma-norma mencapai verdict melalui proses yang betul.

      4.Fakta kes dan undang-undang yang patut membawa kepada verdict. Kaedah yang sama di dalam memperolehi fatwa yang benar iaitu dengan melihat fakta dan usul dan kemudian membawa kepada keputusan dan bukan membuat keputusan terlebih dahulu dan mempastikan keputusan itu menjadi verdict akhir tanpa mengambil kira fakta kes.

      Jawapan yang straight to the point dan tidak berpusing-pusing melainkan bagi orang yang sebenarnya sedang memusing-musing.

      Delete
    9. John kau tak paham soalan nampaknya, aku tak kata kau termasuk dlm proses tapi kau sama macam kami penulis bebas dan aku tak tuduh kau KD siapa kau hanya ALLAH yang melihat dan malaikat yang mencatit.

      Inilah tahap pemikiran pembanggang jawab meleret dan berpusing2 akhirnya kita yang dituduh...

      Skrip biasa .... Apa nak buat .......

      Delete
    10. Sdr anon, terima kasih di atas sokongan. Sama2lah kita menyokong KD di dalam menyampaikan kebenaran.

      Dengan izin dan rendah diri saya mohon utk berkata bahawa saya boleh membaca sikap mereka ini disebabkan AlQuran sendiri menceritakan tentang orang-orang yang membenci kebenaran. Mereka hanya punya 3 kaedah iaitu 1. Memperolok-olokkan 2. Beralasan 3. Memutar belit. Kesemua pembela Najib hanya berputar-putar di antara 3 ciri ini.

      Adakalanya seseorang itu memiliki ketiga-tiganya serentak. Kalau dalam sini yang telah disahkan memiliki ketiga-tiganya serentak ialah Virgo. Malah virgo juga memiliki ciri sombong yang melampau, iaitu ciri yang sama yang ada pada kesemua kaum yang dibinasakan.

      Ada pula sdr Suharli ia seorang yang bingung. Sebab itu ia boleh jadikan ilham sebagai hujah. Pada hari ini saya melihat orang-orang yang menyokong UmNo sama ada mereka mendapat dedak atau hanya kerana kebingungan. Bingung disebabkan bernostalgia kepada kehebatan UmNo di zaman lampau tanpa menyedari bahawa UmNo bukanlah matlamat tetapi sekadar alat dan apabila alat rosak ia perlu ditukar agar matlamat itu kekal. Selain itu ialah kebingungan akibat termakan momokan hantu DAP.

      Bagi Cencaluk pula setakat ini saya melihatnya sebagai orang yang sangat jahil dan 'tidak sampai' (sorry for being blunt). Ia amat sukar untuk menyerap ilmu mahupun fakta. Sebab itu pada entry yang lepas ia berulangkali mengatakan kata-kata Imam Syafie sebagai hadith. Perkara asas ini pun ia gagal fahami bagaimana mahu berhujah dengannya dari sudut ilmiah pada perkara yang lebih halus?

      Lihat saja cara ia menjawab dab memperkecilkan saudara di 6:17. Ia menggunakan kayu ukur artis popular sebagai 'faedah' kpd pernyataan sokongan ke atas sesuatu perkara yang dihujahkan. Inilah tahap kelimiahan sdr Cencaluk.

      Mahu berhujah dengannya kita perlu anggap kita sedang berbicara dengan budak tadika.Kena terang perkara asa dulu. Memenatkan betul.

      Walaubgmnpun, selagi saya dapati ia bukan seorang pendusta tegar seperti Mr J dan Virgo ataupun hanya seorang yang bermain-main seperti Kejora dan Bagio, in shaa Allah saya akan kekal 'membimbingnya' ke jalan yang benar, sbgmn saya tidak berputus asa ke atas sdr Suhaeli yang jelas sangat ia seorang yang sedang kebingungan.

      Delete
    11. Cencaluk apa yang aku tak jawab? Aku menjawab lebih detail daripada soalan kamu pun tanpa lari dari soalan.

      Aku ulas panjang lebar siap dengan paragraf dan kamu ulas balas hanya pada para pertama, padahal paragraf pertama tu aku telah pun menjawab soalan kamu mengenai aku terlibat memenjarakan anwar (ini pun soalan serbu macam budak-budak padahal Cencaluk bukan kenal pun saya ni siapa).

      Kemudian jelas sekali drpd jawapan kamu, kamu sedang melarikan diri dari diakusi ilmiahh melalui kaedah 'escapism', sama seperti musang yang gagal mencapai anggur lalu dikatanya anggur itu yang masam.

      Delete
    12. Oklah sdr Cencaluk, saya perlu beredar dan offline.

      Jangan pula nanti dikata saya lari dari kamu pulak ya.

      Delete
    13. saudara cencaluk,
      yang bersalah tetap bersalah, tak kira org umgok ke? org PH ke? anwar dah didapati bersalah dah dipenjarakan. adakah maksud cencaluk, sbg ahli umno pada waktu tu, kita kena bertanggungjawab bersama tun m? tu ke?

      EX umno JERAI

      Delete
    14. jondo ni, asal menulis je muncullah sikap riak dan takbur dgn ilmunya. kononnya paling akur dengan disiplin ilmu. aku kekadang rasa kasihan amat sangat kerana ilmu yang tinggi dalam diri masih dikekang oleh ketaksuban melampau dan perasaan ujub dengan tahap keilmuan sendiri.

      Delete
  6. Buat le apa yang patut JOHN. Tapi jgn lupa seperti aku katakan ALLAH maha melihat dan Malaikat tak henti mencatit.

    Kita tunggu apa isu hangat yang dibawa IDOLA kau TUN MAHATHIR BIN MOHAMMAH

    ReplyDelete
  7. Sahabat2 ... cencaluk... mr.j... bagio... anon2... dan seorang duA yg saya terlupa.... teruskan menulis... kita lapiskan setiap penipuan dan kebejatan dlm blog KD ni supaya kalaulah ada yang baru hendak terpengaruh maka kita sajikan dwngan jawapan balas.
    Untuk pengetahuan, teman tak berminat lagi hendak baca atau ulas apa yg john doe titipkan... baca sekilas asal tau atau rujuk kepada kontent balas dari sahabat2 atas apa yg john doe mungkin bebelkan. John doe ni perasan dia boleh faham semua.... tapi bodohlah kalau dia tak boleh nak andaikan bahawa kegagalan Tun untuk berRaja Drama dengan Anwar adalah atas urusan Allah hendaknya.... allah mahu ianya jadi begitu untuk tun termalu dengan lagak diva dan kononnya berpengaruh... sudah mula sombong dengan perangai mahathirismnya....
    Tidak juga John Doe nampak bagaimana urusanPM najib lebih dipermudahkan serta mendapat layanan seorang pemimpin duniA di bumi arab.
    JD juga gagal.menterjemahkan kebenaran Tun bukan lagi pemimpin yg benar2 disanjung kerana ketokohannya... malah lebih kepada umpan memancing undi melayu.
    So meroyanlah JD sorang2...sebab tak der yg nak beradu ilmu ngan dia sebab dia sendiri berasa begitu takjub dan ujub dengan diri sendiri. Saya kira kawan2 tentu setuju dengan apa yg saya katakan... makanya biarlah apa yg dia nak kata.... ada mak kesah.

    ReplyDelete
  8. ramai yang ungkit kes liwat Anwar dengan Tun....mereka kata Anwar dipenjara pada zaman Tun atas tuduhan liwat. Hakikatnya, Anwar dipenjara pada zaman Tun atas tuduhan menyalahgunakan kuasa. Anwar dipenjara atas tuduhan liwat pada zaman Najib....bukan zaman Tun.

    ReplyDelete
  9. sangat jelas dan faham kenyataan rafizi..tq

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...