Wednesday, August 29, 2018

AZMIN BOLEH TAWARKAN KERUSI PARLIMEN KEPADA ANWAR KALAU ABDULLAH SANI, NURUL IZZAH DAN WAN AZIZAH ENGGAN...


Kasih mereka kepada Anwar hanya manis dibibir,  masing² tunggu habuan menanti Anwar jadi PM (?)

Kalau bukan,  kenapa liat sangat? 

Anwar,  desperado kamu sedang dibogelkan oleh kerabat PKR kamu sendiri? 

11 comments:

  1. Harta RM2 bilion: Ibu Jamaluddin Jarjis tuntut pusaka
    Hafiz Yatim
    29 Ogs 2018, 12:21 tengahari (Dikemaskini 29 Ogs 2018, 12:36 tengahari)

    A A
    Ibu kepada bekas menteri, allahyarham Datuk Seri Jamaluddin Jarjis menuntut mendapatkan bahagian yang sah atau faraid daripada peninggalan harta pusaka anak lelakinya yang dikatakan bernilai RM2.1 bilion.

    Bagi permohonan berkenaan, Aminah Abdullah, 83 tahun yang kini menetap di Setiawangsa mahu Mahkamah Syariah mengeluarkan sijil faraid terhadap bahagiannya.

    Atas sebab ini juga, Aminah telah mengemukakan satu senarai hartanah termasuk rumah di Kuala Lumpur, di Arab Saudi dan di Amerika Syarikat serta senarai aset, termasuk saham yang dimiliki oleh menteri itu dan yang dikatakan telah diwariskan kepada cucu-cucunya sebagai pusaka.


    WOOW bekas mentri BN billionair rupanye...tak masuk dlm senarai forbes..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe no hal buat macai semua asal kan bukan anak TUN sudah yang jadi billionaire.

      Delete
  2. cukai lhdn, zakat ayar tak tuuu?
    pispus umngok tak nk komem kerr?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila MahaKUTTY dan Keluarga nak pulangkan balik harta-harta negara? tu belum masuk Daeemm dan ramai lagi kroni MahaKUTTY yg dapat kontrak tanpa tender dengan harga cekik tengkuk rakyat!

      Delete
  3. 'Pengumuman kerajaan HARAPAN yang berubah-ubah boleh resahkan pelabur'

    29 Ogs 2018, 11:37 tengahari (Dikemaskini 29 Ogs 2018, 11:42 tengahari)

    A A
    Terdapat "corak komunikasi perhubungan awam yang mengganggu" berhubung cara penadbiran HARAPAN membuat pengumuman dasarnya, yang terbaru adalah dasar Putrajaya mengenai projek Forest City di Johor, kata Centre for a Better Tomorrow (Cenbet).

    Badan pemikir itu berkata pengumuman Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa orang asing tidak akan dibenarkan memiliki hartanah di Forest City mengejutkan ramai pihak, malah kerajaan Johor juga.

    "Sehari kemudian, Pejabat Perdana Menteri menjelaskan warga asing dibenarkan memiliki hartanah, (tetapi) tertakluk kepada syarat-syarat. Jurang komunikasi sedemikian boleh menyebabkan kegelisahan di kalangan pelabur.

    "Ia juga menimbulkan persoalan mengenai pencerobohan kerajaan persekutuan terhadap perkara tanah, yang mana hak tersebut diperuntukkan di bawah bidang kuasa negeri," kata Cenbet dalam satu kenyataan hari ini.

    Contoh lain "jurang komunikasi" itu, termasuklah kenyataan bercanggah yang dibuat oleh tokoh-tokoh kerajaan mengenai projek Kereta Api Laju Kuala Lumpur-Singapura (HSR) dan Landasan Kereta Api Pantai Timur (ECRL).

    "Projek bernilai berbilion ringgit ini melibatkan kerajaan dan pelabur asing, sebarang perkembangan utama akan menarik sorotan liputan media antarabangsa.

    Perlu lebih banyak FDI

    "Dengan kerajaan baru di Putrajaya, negara perlu meredakan kebimbangan pelabur, bukan menambah ketidakpastian, terutama apabila kita memerlukan lebih banyak FDI dalam landskap ekonomi yang semakin pesat bersaing," kata Cenbet itu.

    Badan itu juga mendesak Putrajaya untuk berhati-hati dalam membuat pengumuman pada masa depan dan memastikan bahawa terdapat proses sewajarnya yang perlu dilakukan terlebih dahulu, termasuk penglibatan pihak berkepentingan untuk memastikan urus tadbir yang baik.

    Projek Forest City adalah usaha sama antara Country Garden Holdings - salah sebuah firma hartanah terbesar China - dan syarikat berkaitan Sultan Johor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelabur yang sejati tak ada gundah gulana.

      Pelabur yang nak menipu usahasama pelabur tempatan tamak haloba memang ada sikit curiga takut tembelang dihidu.

      Delete
  4. Lantik Rahim Noor sebagai fasilitator rosak imej PH, kata veteran DAP

    FMT Reporters
    ShareTweetPinMail

    Dr Boo berkata, ia juga menunjukkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) tidak mempunyai kesungguhan untuk melaksanakan pemulihan institusi. (Gambar Facebook)

    PETALING JAYA: Veteran DAP Dr Boo Cheng Hau mempersoalkan pelantikan bekas ketua polis negara (KPN) Tan Sri Abdul Rahim Mohd Noor sebagai fasilitator rundingan damai antara Bangkok dengan pejuang Islam di selatan Thai, dan berkata ia menggambarkan kegagalan kerajaan menetapkan standard integriti untuk penjawat awam.

    Dr Boo dalam satu kenyataan berkata, ia juga menunjukkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) tidak mempunyai kesungguhan untuk melaksanakan pemulihan institusi.


    Menyebut bahawa Rahim pernah dipenjarakan selama 2 bulan kerana menyerang pemimpin PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika dalam tahanan polis, Dr Boo berkata, hakim dalam kes tersebut menyifatkan perbuatan bekas KPN itu sebagai “teruk dan tidak berperikemanusiaan” dan “perbuatan tidak berdisiplin paling buruk dalam sebuah pasukan yang berdisiplin seperti polis”.

    Bekas kaki pukul di lantik oleh PH...mcm mana ni?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mangkuk punya boo doh, bila masa rahim kena penjara dua bulan..

      Penjara 1 hari dan denda, tu pun tak masuk lokap..selesai hari yg sama

      Delete
    2. Suka hati dia lah nak lantik sapa pun. Dia kan perdana menteri. Lagipun sebelum ini dia lantik keling paria berak atas rel keretapi jd menteri, kau tak bising ponn...

      Delete
  5. USAH PENING-PENING MARI JOIN SAYA ADAM ZAINAL BUAT DUIT:

    https://mesinsedutduit.com/?id=myadmin

    ReplyDelete
  6. Patutlah meroyan si Rafizi .. tempat nya di ambil LGE .. perasan pulak si Rafizi nak jadi menteri kewangan .. dah tak boleh dapat nak jadi menteri ekonomi pulak .. tempat Azmin ..

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...