Monday, May 22, 2023

Wow!!! Tesla...


 




Tiga sebab untuk membeli Emas sekarang - UBS


Emas kekal 8.2% lebih tinggi sejak awal tahun ini, dan pakar ekonomi di UBS berpendapat ia berkemungkinan akan menembusi paras tertinggi sepanjang masa akhir tahun ini dengan beberapa pemacu jangka pertengahan hingga jangka panjang.


Permintaan bank pusat harus kekal kukuh

“Bank-bank pusat berada di landasan untuk membeli sekitar 700 tan metrik Emas tahun ini, jauh lebih tinggi daripada purata sejak 2010 iaitu di bawah 500 tan metrik. Kami berpendapat trend pembelian bank pusat ini berkemungkinan berterusan di tengah-tengah peningkatan risiko geopolitik dan inflasi yang tinggi.”


Kelemahan luas Dolar AS menyokong Emas

“Arah USD yang semakin lemah adalah jelas, kami percaya pengurangan kadar hasil AS akan terus memberi kesan kepada dolar AS. Emas secara sejarah menunjukkan prestasi yang baik apabila Dolar AS melembut disebabkan korelasi negatif yang kuat, dan kami melihat satu lagi pusingan kelemahan USD dalam tempoh 6-12 bulan akan datang.”


Risiko kemelesetan AS yang meningkat mungkin mendorong aliran selamat

“Data terkini yang keluar dari AS menunjukkan pertumbuhan negara semakin perlahan. Keadaan kredit yang lebih ketat, dibuktikan oleh Tinjauan Pendapat Pegawai Pinjaman Kanan Fed terkini, juga berkemungkinan mempengaruhi pertumbuhan dan keuntungan korporat. Berdasarkan data sejak 1980, prestasi relatif Emas berbanding S&P 500 meningkat dengan ketara semasa kemelesetan AS.” 








No comments:

Post a Comment

3/5/2024 Hq Meeting Updates

 3/5/2024 Hq Meeting Updates Payment Update  - QM will begin to make payment from 10th May onwards up to July. ✅ - QM is committed to settle...