Monday, June 1, 2009

Pemimpin berkulit gelap buat gempar lagi...URGENT - Polis menjawab (war2kan)


Polis tempelak Anggota Parlimen PKR berhubung kematian suspek
01/06/2009 4:22pm
PORT DICKSON 1 Jun — Ketua Polis Negeri Sembilan Datuk Osman Salleh menempelak seorang Anggota Parlimen pembangkang kerana menyalahkan polis berhubung kematian seorang suspek pecah rumah pada 30 Mei lepas sedangkan polis tidak ada kaitan dengan kematiannya.
“Inilah yang berlaku apabila ahli politik campur tangan dan enggan meminta penjelasan sebenar dari pihak berkuasa,” katanya kepada pemberita di sini bagi mengulas dakwaan Anggota Parlimen Kapar, S. Manikavasagam, daripada Parti Keadilan Rakyat, dalam blognya, kononnya polis telah menganiayai S.Tilak, 27, ketika lelaki itu menjadi tahanan polis di Ibu Pejabat Polis Port Dickson.
Osman berkata polis tidak pernah menahan Tilak dalam lokap dan dia tidak pernah menjadi tahanan polis.
Katanya Tilak diserahkan kepada polis pada 7 pagi Sabtu lepas setelah dia dipercayai dipukul sekumpulan lelaki yang mendapati dia telah melakukan pecah rumah pada Khamis lepas menyebabkan kehilangan barangan kemas bernilai RM30,000.
Osman berkata bahawa selepas mengambil keterangan daripada lelaki yang menahan Tilak, polis menghantar Tilak ke Hospital Port Dickson dalam tempoh sejam tetapi dia disahkan mati pada tengah hari. - Bernama

.................................................................

Soal keselamatan dan moral anggota polis janganlah dipolitikkan hingga rakyat menjadi ragu dan hilang kepercayaan kepada polis. PDRM patut mengambil tindakan undang2 kepada mereka yang sewenang wenangnya membuat dakyah ( baca ala komunis ) palsu.

1 comment:

  1. ni ular kalau anak dia kena rompak dia panggil BOMBA & Muthu kaki pukul.

    Mungkin Tamil Nadu beri layanan 6 star kpd orang2 Melayu membuatkan ular ni lari ke Malaysia.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...