Saturday, July 31, 2010

Antara Nik Aziz dan Najib, mana yang lebih membebankan..

Persaolan saya sekarang, apakah UMNO sudah berubah ketahap orang Melayu akan kembali menyokongnya..

Persaolan ini dibuat untuk persiapan dalam membuat keputusan samada mahu meneruskan sokongan kepada UMNO atau sudah sampai masa nnya perlu beralih arah menyokong PAS di kertas undi nanti.

Ada sesiapa yang boleh memberi pandangan???

Di dalam UMNO, ada beberapa nama yang membawa beban ! Najib, Rosmah, Khairy.
Di dalam PAS, satu sahaja bermasalah ! Nik Aziz.

Berdasarkan logik masa, mana satu yang lebih mudah di atasi.

9 comments:

  1. Jangan kira dalam pas..kira semua dalam fuckatan riak. Anwar,khalid ibrahim,Eli miang,guan engok,dan ramai lagi...see PRU13...

    ReplyDelete
  2. Dulu orang sokong PR kerana benci UMNO tahap meruap-ruap. Kini kebencian pada PAS dan PKR makin tebal. Orang melayu ditipu oleh UMNO, kemudian ditipu oleh PAS dan PKR. Kalau undi melayu beralih kepada UMNO dlm PRU13 bukan kerana UMNO sudah berubah, tapi kerana PAS dan PKR yg tak reti (bodohla tu) nak jaga kepentingan melayu. Bukan Nik Aziz saja beban dlm PAS, ramai lagi. Kalau kat Kelantan tu, majoriti EXCOnya tak tau buat kerja apa pun, terutama Takiyudin. Masalah air pun tak tau nak selesai.

    ReplyDelete
  3. Dari pengalaman dengan keluarga terdekat. Keluarga saya, dulu emak ayah undi PR, kami adik beradik enam orang campur pasangan undi PR = 14 undi utk PR, 0 utk BN. Keluarga isteri saya, emak ayah bekas orang UMNO tapi undi PR, empat lagi adik beradik isteri (tolak saya dan isteri lah) campur pasangan semua undi PR = 10 undi utk PR, 0 utk BN.

    Jumlah total = 24 PR, 0 BN

    Sekarang, saya dan isteri akan undi BN. Keluarga saya emak akan undi BN, ayah masih PAS. Adik pegawai dalm kerajaan negeri PR berubah ke BN bersama isteri. Adik sorang lagi dgn isteri tak mau ngundi dah = 5 BN, 2 tak ngundi, 7 masih PR.

    Keluarga isteri, kesemua yg lain juga kembali ke BN = 10 BN, 0 PR

    Jumlah total = 15 BN, 2 tak mahu mengundi, 7 PR.

    Saya percaya banyak keluarga lain juga begini.

    Apa Kata PAS bila sekutu beragama Islam utama mereka mengaku emaknya seorang Kristian?

    ReplyDelete
  4. pas kelantan pemalas tak reti ekonomi.perempuan bekerja lelaki dok kedai kopi cerita hal politik.tak percaya??? pergilah tenguk.

    exco makan tidur berbini anak dara .tak caya??/ gi lah tenguk.exco semua tak reti ekonomi,pelaburan tak ada.rakyat tak ada keje,jual dadah saja.

    tak apelah rakyat susah ,exco kaya raya ,pegawai kerajaan semua makan gaji tak kerjapun gaji masuk.
    nik ajis pon makan gaji ,peduli apa,

    ekonomi tak reti ,pelabur tak ada,tenguklah bandar kota bharu pasir mas,macam thailand kotor berselirat,kambing lembu sana sini.

    tak apa lah asal islam.undi pas masuk syurga,hidup smentara saja.

    tentang orang pas ,jangan tanya lah,
    macam orang monggol,suka berperang,
    tak caya???/.pergilah tenguk.

    inilah islam pas,pengotor,pencarut,pendendam kasar,sombong,angkuh,ego ,anggap mereka ahli syurga.orang lain jahil dan ahli neraka.


    tak caya???.pergilah lihat,rasailah sendiri depan dan belakang.

    ReplyDelete
  5. PAS TAK RETI BUAT KERJA,PAS HANYA PANDAI KATA ORG ,SAMPAI BILA PUN PAS TAK AKAN BERJAYA.

    ReplyDelete
  6. senang je cakap
    yg nak cara Islam dorang pilih PAS
    yg BN aku tak tahu

    ReplyDelete
  7. Yang moleknya orang Melayu pakat ramai-ramai masok DAP, kita terajang kit siang,kapral dan guan eng dari dalam, cam nee.....

    UMNO tak bolih harap PAS tak bolih harap,PKR lagi tak bolih harap, tetapi orang Melayu perlukan landasan, Tak gitu.....?.


    1sekolah >1bahasa >1Malaysia.

    ReplyDelete
  8. Terima kasih pada semua. Puratanya semua hampir setuju dan senada, PAS dan UMNO sedang perlingkupkan Melayu dan Islam hingga ada yang cadang masuk DAP.

    Bagi kawasan undi yang tidak mempunyai calon Melayu dan Islam seperti di dkawasan undi saya, pilihan terbaik ialah tidak keluar mengundi dan mengakibatkan satu undi kurang pada BN.

    Mungkin kita perlu sedikit lagi masa untuk menilai kedua dua parti dan pemimpin ini, dalam PAS tak kurang yang tamak dan lembab, dalam UMNO banyak yang tamak dan terlebih pandai.

    ReplyDelete
  9. korang dh tahu semua pentingkan perut masing2.kalu korang nengok tempat berkelah dikelantan kotor mcm haprak.seperti di jeram pasu or mana2 tempat bekelah.kebanykan adun bergelar ustaz.pandai ckp je.salehudin ayub lagi la ahli parlimen kubang kerian air paip dikampung aku sampai sekrang warna kuning karat sudah 20 tahun,yang umno pun sama time nk mengundi je nampak lain hilang.pegi rumah mereka buat tak layan.ni la org melayu kita kena tukar mindset.kalu tk sampai bila2 org melayu mundur.negera akan jatuh kat cina .

    ReplyDelete