Saturday, September 18, 2010

Hero Melayu


Ini hero Melayu sebenar, yang boleh diterima oleh semua orang Melayu samada di dalam UMNO atau di pihak pembangkang. Dia lah juga satu satunya Melayu yang sangat sangat mendapat tempat di hati bukan Melayu selepas Anwar dan Pok Nik..

Dia juga anti TunM no.1

6 comments:

  1. a'ah... sebijik perangainya macam kisah seorang pejuang...

    Masa zaman British, dialah penjilat British nombor satu... tak pernah menderhaka sikit pun dengan British. Pendek kata, kalau British suruh dia tonggeng punggung untuk disepak pun, dia sanggup buat.

    Bila British kalah dan Jepun masuk, dia jadi penyokong Jepun pulak. Siap jadi Kempetai. Bersungguh-sungguhlah dia nak jadi orang Jepun, sampaikan cakap Melayunya pun berloghatkan bahasa Jepun. Ramailah Melayu yang dihantar untuk 'bekerja' di Landasan Keretapi Maut di Burma sana sebab dia patuh dengan Jepun...

    Bila Jepun kalah, dan selama dua minggu Komunis perintah negara nih, dia jadi penjilat komunis pula. Habis semua orang yang disyaki menjadi Kempetai pada zaman Jepun kecuali dirinya, ditunjukkan kepada ketua komunisnya. Ramailah Melayu yang mati kena rebus di tengah-tengah pekan Batu Pahat.

    Kemudian datang British balik dengan Malayan Union.... sama seperti sebelumnya... disokongnya British Malayan Union tu. Habis segala kampung dan ceruk dia masuk untuk menerangkan kebaikan Malayan Union. Bila Almarhum Sultan Ismail kata orang Melayu tak boleh merdeka sebab nak buat jarum pun tak pandai lagi, dialah yang paling kuat setuju.

    Bila negara merdeka pada 1957, dia salin kulit lagi dan sampai sekaranglah, dia kekal sebagai pejuang kemerdekaan dengan berkulit UMNO...

    Sapa 'pejuang' tu, rajin-rajinlah baca buku dan artikel-artikel sejarah. Nak tahu sangat, pergi ke Arkib Negara Malaysia....

    Tapi Nazri Aziz nih... duk nampak gayanya bakal mengisi satu lagi tempat untuk pejuang seperti yang dimaksudkan di atas... pasca merdeka punya pejuang... tu belum lagi cerita bagaimana dia berjuang masa jadi Pengerusi MAS dulu tuh!!!

    ReplyDelete
  2. Pejuang Melayu Terakhir ! hahahahaha...

    ReplyDelete
  3. Elok sangat kita ada Makam Pahlawan dan satu lagi Makam Penderhaka.

    Selain Nazri, ada lagi hero Melayu 2, 3, 4... cuma sekarang beria dan berkira kira nak letak KJ, Zahid Hamidi etc ke ranking yang keberapa.
    menteri amaran tu boleh di ambilkira sebagai hero Melayu jugak ke????

    ReplyDelete
  4. Kita kapankan pemimpin-pemimpin yang bacul dan dayus ni...UMNO perlukan pemimpin yang berani.

    ReplyDelete
  5. Dia ni sebenarnya dah dapat khabar angin sepoi-sepoi bahasa yang kepimpinan najib nak tendang dia jauh-jauh,jadi cepat-cepat dia cover atas beberapa isu..memang dia ni tak ada apa-apa pun jasa pada Bangsa Melayu..itu realiti..yang ada asyik nak "pangkah" Tun Mahathir yang terlalu amat banyak jasa beliau kepada bangsa Melayu...wei nazri..pergi mampus la kau..kena kepung dengan penyokong PAS kat Wisma Darul Iman terkentut-kentut!!tapi keluar dalam paper bukan main garang...wayang lebih!camne rasa kena "likong" ngan penyokong PAS aritu???(tahun 2000 tak silap aku) kat wisma Darul Iman? aku dapat cite dari abang aku yang ada kat citu siap mintak FRU eskot nak pegi air port!terkentut-kentut terkejut dan takut dengan reaksi fanatik PAS Terengganu!!he..he..cakap je besar..arg macam kau boleh pergi mampus!

    ReplyDelete