Tuesday, October 11, 2011

Bob Lokman terkencing dalam seluar..


Baca dan nilaikanlah sendiri cerita 'sebelah pihak'. Setakat mana pengetahuan Bob Lokman untuk bertakzirah, sekadar melihat komennya dibawah, nyata dia lebih banyak maki dan perlekehkan pihak berkuasa, cakap besar...ye ke tu...atau terkencing dalam seluar bila diheret.

Baru jadi penceramah temepelan beri komen tak ukur baju di badan, aku rasa kalau KJ kena soalsiasat pun dia tidak bersikap biadap dengan pihak berkuasa macam tu.

Nak mati kerana Islam? Islam yang macamana tu Bob? Kalau perintah Ulil Amri dan Sultan yang simple pun pun tak mahu patuh, susah sangat ke nak apply tauliah? Kecut ke kalau dipanggil untuk temuduga JAIS?


Dulu jahat? Sekarang dah baik? SEBAB? sebab dah masuk PAS?


Minta Bob uruskan diri sendiri, biar kemas, jangan serabaiii..

Ikut petua Wardina - artis kalau tak berilmu jangan komen apa-apa...


Bob pun man ceritanya, menurut beliau apabila selesai sahaja menyampaikan tazkirahnya, beliau didatangi oleh seorang Pegawai Pejabat Agama sambil diiringi beberapa orang penguatkuasa (ada yang berambut merah katanya).
seterusnya Pegawai itu menerangkan bahawa beliau telah melakukan kesalahan. “Apa kesalahan aku?”. tanya bob.
“Encik didapati menyampaikan tazkirah tanpa tauliah dan ini melanggar perintah sultan”. ujar Pegawai tersebut.
Bob yang pada mulanya hanya mendengar kata2 dari pegawai itu terus menjawab “Dulu waktu aku jahat, korang buat tak tahu jer… sekarang bila aku nak jadi baik dan nak ajak orang buat baik, korang tahan-tahan aku pulak… jadi kalau korang nak tangok aku jadik jahat balik korang datang dekat sini, biar aku tunjukkan”. ujar bob. “waktu nie aku tengook sumer kecik jerk…” bob bagitaw aku…..hi3
“Aku sanggup mati malam nie untuk pertahankan Islam, kalau korang pun nak mati jugak datang sini, tapi aku tak tau laa korang nak mati kerana apa”. ujar bob lagi dalam keadaan seorang pun tak berani mendekatinya.
ada sorang pakcik tue cakap “Pertama kali saya tengok pegawai pejabat agama kena maki dengan orang” ujar bob kepada aku.
Adegan seterusnya ialah dibalai polis dimana beliau menyambung “Tazkirahnya” sehinggakan semua senyap tak terkata apa dan akhirnya beliau balik kerumahnya.
“Esok (hari ini) aku akan bagi tazkirah di sebuah surau di Batu Caves plak, ko tengok laa esok pegawai mana plak yang akan kena “tazkirah” dengan aku”. ujar bob di akhir perbualan.

7 comments:

  1. itu cerita dari bob lokman boleh percaya ke? atau boleh belahh, baik konon muka pun serabai cam pecah gudang ...?

    ReplyDelete
  2. "dulu jahat"... maknanya masa dia jadi artis tu dia jahat la... kiranya sapa yang jadi artis tu jahat lah ya?

    ReplyDelete
  3. kalau aku , memang kene penyepak kat situ gak.
    bila bob pukimak ni tersungkur, pasti dia kata pegawai tu kasar.

    ReplyDelete
  4. Alaaa....bila semua dah selesai baru ler nak cerita! Cuba pegi tanya pegawai pejabat ugama pulak! Cerita diaorang bunyi lain ler plak! Cehhh! Bodoh nyer kalau bangga konon dapat maki pegawai pejabat ugama!

    ReplyDelete
  5. bila dh masuk parti politik pas pis pus tu igt dh baik la?podahhhh la woi bob lokman!

    ReplyDelete
  6. PAS mungkin menampakkan diri ke arah 'Islam', samada kulit atau isi..terserahlah.

    Tetapi 'akhlak' mereka bagaimana?

    Sebagai seorang Islam, ambil contoh Najib, mungkin pengtahuan ugamanya tak lah sehebat Tok Garu, tapi 'akhlak' secara yang kita nampak...rasanya lebih sopan, tak adalah nak maki dan doa yang bukan2.

    ReplyDelete
  7. Klu bob fhm fungsi dan tanggungjwb JAIS mesti dia malu dgn tindakan dia tuh. JAIS menjlnkan tugas memelihara agama Islam, penceramah tanpa ilmu yg cukup pulak akan melacurkan agama. Bob & penganut2 PAS suka jika JAIS gagal dlm menjalankan tugas mereka.

    Nabi saw. bersabda, "Apabila amanah telah disia-siakan maka tunggulah hari qiamat". Arab Badwi ini bertanya pula, "Apa yang dimaksudkan dengan mensia-siakan amanah itu"? Nabi saw. menjawab, "Apabila urusan diserahkan kepada yang bukan ahlinya maka tunggulah kedatangan hari qiamat".

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...