Monday, October 3, 2011

DAP 'israel kecil'

Ketika rakyat mula tersedar tentang kepincangan UMNO dan kurang ajarnya kaum cina dan india yang tidak ikhlas dalam perkongisan kuasa, mereka dendam dan irihati ketika berkongsi kuasa tetapi mula mengugut dan belot ketika melihat kuasa Melayu makin lemah kerana berpecah.

Bolehkah dibayangkan nanti corak pemerintahan mereka jika kuasa terlepas ke tangan mereka? Apakah Melayu dan Islam mendapat tempat seperti sekarang? Seburuk-buruk UMNO ia lebih bersifat peribadi kepad apemimpin tertentu tetapi umum Islam dan Melayu masih dalam keudukan yang terpelihara.

Seburuk-buruk UMNO, bukan Islam dan bukan Melayu masih bebas dan selesa untuk terus jadi warganegara, sudah berapa banyak pengorbanan yang telah dibuat oleh Melayu???????????????????????????????????  Apakah selalu dengar unkapan terima kasih mereka atau sekadar 'rungutan demi rungutan mereka?

Soal jika mahu Melayu dan Islam termaju dan terhebat ia banyak bergantung kepada  Melayu dan Islam itu sendiri kerana kerajaan UMNO hanya memberi kemudahan dan dorongan awal.

Kekurangan dan kelemahan UMNO ini sepatutnya sudah terisi dan diganti dengan satu perjuangan lain seperti PAS yang dulunya sangat istiqamah dengan perjuangan Islam.

Mmalangnya PAS hari ini lebih teruk dari UMNO pula dari segi 'kerakusan' dan 'kemaruk' kuasa yang berlebihan sehingga sanggup 'berkompromi' dalam beberapa perkara pokok termasuk syubahat dalam soal2 dosa2 besar atau soal2 kemusnahan masa depan ummah.

Amanah rakyat Kelantan kepada PAS juga tidak berbaloi dengan kemunduran dan kemiskinan infrastruktur yang gagal dijalankan oleh pemerintah PAS, mereka lebih sebok dengan 'cakap pandai' di ceramah tetapi 'bisu' dan tidak ada idea untuk bekerja memajukan rakyat. Sememangnya tepat seperti perumpamaan, orang yang bercakap banyak adalah puak yang paling sikit buat kerja.

Jika Israel sangat jijik di kacamata Islam sedunia sewajarnya DAP juga wajar dilihat oleh seluruh umat Melayu dan Islam termasuk PAS sebagai 'Israel Kecil' yang menentang Islam secara terang2an.

PAS tanpa Nik Aziz dijangka lebih baik pada masa hadapan kerana kekuatan musyawarah itu lebih penting dari  fikiran yang datang dari satu kepala, apalagi kalau kepala itu 'kepala angin' dan punya 'hati yang dendam' dan berkawan pula dengan syaitan dan jin. Malangnya kesempatan terbaik di PRU13 ini di sia2kan oleh PAS akibat berkawan dengan israel kecil yang tidak mungkin dapat menawan hati marjoriti pengundi Islam. Mengharapkan undi bukan Islam sekadar menjerumus PAS kepada tunduk dan takut kepada kuasa bukan Islam.

Itukah halatuju PAS?

6 comments:

  1. DAP Israel Kecil wajar ditanamkan dalam setiap fikiran dan minda ummah islam - sokong

    ReplyDelete
  2. cuba jelaskan, bagaimana kuasa pemerintahan akan/boleh terlepas kepada kaum lain (selain kalau melayu suka makan rasuah)? bosanlah kalau selalu cerita perkara bodoh macam ni, low class sangat.

    ReplyDelete
  3. BN mendapat majoriti mudah 112 kerusi dari 222 kerusi parlimen dengan UMNO sebagai tunjang dengan 78 kerusi parlimen.

    Kekuatan parti dalam pembangkang pula seimbang dengan PAS 23 DAP 28 dan PKR 31.

    Jika BN tumbang pada PRU13 dan saki baki komponen BN seperti MCA, Gerakan dan MIC menyeberang kepada pakatan? parti manakah yang akan menguasai pembentukan kerajaan?

    ReplyDelete
  4. PBB + UMNO = 78+14 = 92 kerusi

    Jika yang lain2 berada di pakatan pembangkang ia menjadi majoriti 222-92 = 130

    Dari 130 kerusi, gabungan parti2 bukan Melayu adalah majoriti.

    Tanpa perlu tunggu PRU13 pun, jika sekarang semua parti menyeberang kepada pakatan pembangkang, Melayu sudah bukan majoriti.


    PARTI KOMPONEN BN (Bilangan kerusi sekarang) (140 KERUSI)

    1. Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu UMNO (79)
    2. Persatuan Cina Malaysia MCA (15)
    3. Kongres India Se-Malaysia MIC (3)
    4. Parti Gerakan Rakyat Malaysia GERAKAN (2)
    5. Parti Pesaka Bumiputera Bersatu PBB (14)
    6. Parti Rakyat Bersatu Sarawak SUPP (6)
    7. Parti Demokratik Progresif Sarawak SPDP (4)
    8. Parti Rakyat Sarawak PRS (6)
    9. Pertubuhan Pasok Momogun - (tiada)
    10. Kadzandusun Bersatu UPKO (3)
    11. Parti Bersatu Sabah PBS (3)
    12. Parti Maju Sabah SAPP (3)
    13. Parti Bersatu Rakyat Sabah PBRS (1)
    14. Parti Liberal Demokratik LDP (1)
    15. Parti Progresif Penduduk Malaysia PPP (tiada)

    BARISAN ALTERNATIF atau PAKATAN RAKYAT (82 KERUSI)

    1. Parti Islam SeMalaysia PAS (23)
    2. Parti Tindakan Demokratik DAP (28)
    3. Parti Keadilan Rakyat PKR (31)

    ReplyDelete
  5. Secara umumnya, tidak kira dari mana pun partinya, apakah Melayu terus kuat? kekal kuat? sekarang ini dari sdegi politik?

    Apakah ada peningkatan politik dari kaum lain?

    Jika pun Melayu dapat kekalkan kuasa pada kali ini di PRU13 apakah ia sudah ada petanda bagaimana politik Melayu sudah mula goyah dan terkoyak?

    ReplyDelete
  6. kalau kerajaan jatuh ke tangan bukan orang melayu....darurat la malaysia..<----pahamkanlah ayat ni...13 mei berulang lagi la nampaknye

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...