Thursday, March 15, 2012

Selepas Ijat, zahid wajar letak jawatan demi parti....

PUTRAJAYA 15 Mac - Permohonan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk membatalkan saman sivil untuk serangan yang didakwa hari ini ditolak oleh Mahkamah Rayuan yang mengarahkan menteri pertahanan untuk bertindak balas terhadap tindakan yang difailkan oleh seorang ahli perniagaan.


Menurut Bernama Online panel tiga hakim yang termasuk Datin Paduka Zaleha Zahari Datuk Clement Allan Skinner dan Datuk Aziah Ali sebulat suara memutuskan terhadap bida Zahid sebagai juga memerintahkannya untuk membayar RM5 000 untuk kos.


Ahli perniagaan Amir Abdullah Bazli pada 16 Januari 2006 memfailkan tuntutan terhadap Zahid kerana didakwa memukul beliau pada muka.
Menteri telah menafikan dakwaan tersebut dan memohon kepada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk kes yang boleh dibuang Permohonan tersebut telah ditolak oleh mahkamah yang sama pada 21 April 2010.


Sebagai tindak balas Zahid telah memfailkan countersuit terhadap berusia 41 tahun mendakwa telah mengalami penghinaan dan trauma emosi sebagai hasil daripada tuduhan itu.

Menteri yang didakwa libel dalam laporan media kejadian. Terjemahan dari TheMalaysianInsider


Rentetan kejadian:

Amir Bazli Abdullah mengalami kecacatan kekal di muka. Beliau telah dipukul pada 16/01/06 dengan teruk sehingga keadaan fizikal mukanya mengalami kecacatan kekal.

http://anti-zahid.blogspot.com/2008/12/pendedahan-jenayah-ahmad-zahid-hamidi-i.html


2 comments:

  1. Sharizat belum letak jawatan lagi ... tunggu tamat tempoh Senator.

    Pasti Zahid juga akan ikut juga ... tunggu tamat tempoh parlimen dibubarkan utk PRU13.

    Hampeh ... tak de integriti langsung.

    Siapa lak lepas dua menteri ni ?
    Menteri Amaran ke ?

    ReplyDelete
  2. Bro, integriti pemimpin pembangkang lagi teruk, dakwaan ke anwar lagi menjijikkan, ada YB nya yang telanjang, gangster...kenapa tidak dipertikai untuk mereka letak jawatan, kenapa double standard???

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...