Friday, May 31, 2013

mahathir bina putrajaya bukan untuk rosmah...

pernahkah ANDA terfikir kenapakah si anwar masih bertenaga di atas pentas dari pentas demi
perhimpunan dari perhimpunan dan masih berselera dan sempat menyelinap sampai ke kina-batang-an.

Missinya untuk mengadakan perhimpunan di sabah terbantut apabila nurul tersekat di lapangan terbang kk - dihantar balik ke semenanjung selepas kenyang makan kfc. Tak dipastikan nurul ke sana dengan jet peribadi, mas atau airasia yang rasis.

Anwar tampak kebal. Bila sumpah laknat saiful akan tiba? Saolan yg boleh menggugat akidah.

Tidakkah anda juga terfikir bahawa anwar sudahpun mendapat tempiasnya terlebih awal ? 1998 - dinafi dipinggirkan dipecat dilucut dipenjara secara hina dan memalukan dari jawatan timbalan perdana menteri sekaligus menghancurkan peluangnya sebagai perdana menteri.

1998 - Bukankah anwar diberi peluang untuk melepaskan jawatan secara terhormat - tetapi dia sendiri menolaknya dengan reformasi.

Anwar terus merana jiwa dan raga sampai sekarang dengan terus bergelumang berkubang dengan parti yang paling
busuk paling najis paling sesat yang pernah diludah dijijiknya semasa berjawatan dan berkuasa. apakah selesa untuk terus berada dalam satu selimut yang hancing tetapi anwar terpaksa menahan segalanya demi putrajaya, demi kuasa, demi kerusi perdana menteri
2013 - Kemaraan anwar tersekat sekali lagi di pru13 walaupun dibantu dengan bapa segala rasis dan kerajaan langit.

Tetapi bukankah anwar berjanji untuk berudur dan berhijrah keluar negara sebagai pensyarah jika gagal tawan putrajaya? Tetapi dia masih tetap di sini.
Jangan salahkan anwar - mungkin tiada universsiti atau kolej yg bersedia mengambilnya atau menawarkan peluang kepadanya - seorang graduan politik yg gagal di kampongnya sendiri mana mungkin boleh mejadi guru politik yang baik !!!
Bukankah anwar jug secara diam2 telah menggunakan pihak ketiga untuk berdamai diaberjanji untuk menghormati apa juga keputusan pilihanraya dengan musuhnya Najib. Tetapi kini memungkirinya dengan pelbagai alasan.
Jangan salahkan anwar - mungkin anwar fikir dia akan kalah teruk tetapi bila dilihat ada peluang dan ruang maka kepanajib dihulurkannya salam spring black 505
Adalah tidak adil untuk kita masih mengharapkan sesuatu yg lebih dasyat, lebih buruk berlaku kepada anwar selepas ini sedangkan segala kemusnahan itu sudah anwar tanggung sejak 1998 - sudah 15 tahun.

adalah tidak adil untuk kita minta azizah dan nurul belot kepada sang suami dan sang bapa kerana adalah lebih baik kebenaran itu ditutup selama lamanya - kepercayaan yg mungkin ada benarnya dan kini menjadi budaya dan warisan keluarga. Nurul berpolitik di atas landasan itu ?1

anda boleh sokong anwar atas dasar kasihan untuk membantunya kembali ke jalan yang benar semula atau anda diam sekadar tidak mahu bersubahat tetapi janganlah menentangnya kerana itu menambah kesengsaraannya sejak 15 tahun yg lalu.

Apa dosa anwar sehingga kini, alam sekitar masih tidak mahu menyebelahi anwar.




No comments:

Post a Comment