Thursday, May 2, 2013

rakyat sedang dibakar....

dalam kedudukan sekarang, tidak siapa berani mengaku akan mendapat majoriti mudah dng selesa, semuanya berpunca dari mood pengundi yg tidak menentudisebabkan bn dan pembangkang memainkan isu yg tidak ada penghujungnya.

saban hari pengundi akan dihidangkan dengan menu isu untuk menghasilkan satu persepsi di kalangan pengundi hingga menenggelamkan isu sebenar pilihanraya tujuan memilih kerajaan semula atau kerajaan baru.

pro bn banyak mempamerkan pelbagai vedio mendedakan pelbagai keburukan pemimpin pembangkang dan amat kurang atau tiada langsung dari pihak pembangkang - jika vedio2 itu dihasilkan atas 'lakonan' yg dibuat oleh pro bn kenapa pula pro pembangkang tidak pula dapat menghasilkan 'lakonan' yg sama untuk memburukkan pemimpin bn. kesimpulannya vedio2 yg didedahkan adalah tulin. pelaku2 itu memang ujud di pihak pembangkang termasuk anwar? stopa? azmin? dan yg terbaharu nurul?

tuduhan rasuah dan kroni seperti yg dimainkan pembangkang sangat umum dan serkap jarang, jika benar cuba kita tanya berapa ramai pemimpin bn di selangor, penang, dan perak yg diheret oleh pembangkang ke mahkamah, bukankah boleh mengorek fail lama di negeri2 yg mereka kuasai, kecuali di selangor, khir toyo di hadapkan dengan satu kes, sedangkan sebelum ini mereka kata ada bertimbun....bandingkan pula sudah berapa ramai pemimpin pembangkang yg dicekup sprm walaupun baru sepenggal memerintah.

sesungguhnya pembangkang tiada isu besar - modal dan senjata ialah dap bermain API dng isu perkauman Dan pas bermain api dng isu ugama. Rakyat kini sedang dibakar..... Isu terbaik dari bn yg cukup sukar untuk pembangkang tepis ialah Janji ditepati...

No comments:

Post a Comment

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...