Friday, April 18, 2014

karpal: dah mati pun, nama kena jual

menurut anwar, karpal dalam perjalanan pulang ke penang untuk mencari kedamaian dalam usaha untuk mencari jalan tangani kes rayuannya, karpal susah hati kerana pendakwaraya merayu hukuman penjara ke atasnya ditambah - itu dimaklumkan isteri karpal kpdnya dakwa anwar?

hebatnya karpal atau hebatnya anwar? hakikatnya karpal sendiri lebih runsing kerana dia sendiri bakal dipenjara jika rayuannya dalam kes menghina sultan perak gagal. Karpal sebagai peguam yg terkenal sudah semestinya tidak mahu kes terhadap dirinya sendiri gagal dan berakhir dipenjarakan sedangkan hakikatnya dia telah berjaya melepaskan ratusan orang drp dipenjara atau terlepas hukuman mati.

jika karpal dijatuhkan hukuman penjara ia merupakan satu sejarah hitam buat dirinya, keluarga dan partinya.

logiknya - karpal runsing hal siapa? dirinya atau anwar? perlu sangatkah karpal runsing tentang hal anwar yg disahkan mahkamah membontot dan bukankah dap sendiri bersikap habis madu sepah dibuang. DAP telah berjaya melingkupkan anwar sebagai pemimpin melayu yg sangat merbahaya jika berkuasa, anwar mampu tikam semula dap? Tanpa anwar, kerja dap lebih mudah selepas ini, memperbodohkan pemimpin pas pula.

jika benar anwar menghargai karpal - sewajarnya sebarang perhimpunan dari sekarang dan dalam tempoh perkabungan tidak di adakan? sanggupkah anwar sedangkan dia sangat2 terdesak untuk mengumpul penyokongnya bagi bangkit menentang kerajaan yg dikatakannya zalim?

apakah mahkamah masih dianggap zalim menjatuhkan hukuman ke atas penjenayah selepas dibela berbelas peguam, berpuluh tangguhan dan berpuluh rayuan dengan tempoh masa yg lebih dari cukup?

Jika kerajaan benar campurtangan - anwar sudah lama dilupakan!!!!

4 comments:

  1. back to the basic, siapa anwar, kalau tak menipu, pusing cakap bukan anwar, dah banyak sangat berita, article, temuramah, ceramah, oleh kawan kawan anwar berkata pasal anwar, and in conclusion, kita tahu anwar seorang penipu, putar belit, berderama,,,so nak percaya lagi si penipu ini....cukup cukup lah dengan lawak jenaka anwar ini yang boleh merosakkan ugama, bangsa dan Negara...tolak anwar, tibai anwar..

    ReplyDelete
  2. seperti yang selalu di suarakan orang ramai, orang tua, muda, ulamak, lebai, kawan kawan anwar....ambil iktibar dari karpal ni, dan saranan karpal....BERTAUBATlah anwar, balik ke pangkal jalan. ramai sangat rakyat (silent majority..bukan kat padang stadium, atas jalanan) membenci mu, mana tahu malaikal maut juga sedang mengintai mu,...

    ReplyDelete
  3. Anwar perlu bertaubat dan hilangkan diri dari bumu Malaysia ni. Bagi peluanglah kat anak2 kami yang cintakan kedamaian. Og tuhanku, please save my country.

    ReplyDelete
  4. bukan setakat jual, dah ke peringkat lelong dah.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...