Friday, September 26, 2014

Najib berjaya tutup mulut pengkritik...

Sesuatu yang sangat dibanggakan apabila umno menang di PK dengan majoriti bertambah walaupun Najib berada di New York..majoriti berganda mampu dicapai jika Najib dapat turun bersama pengundi PK kerana aura dan sentuhannya..emas belaka.

Kerja keras mungkin dari Tok Pa, Usaha Muhyiddin sekadar letak lebai di kepala dan semua itu tidak menjadi jika bukan PM yang memilih calon yang winable, sesuai dan tepat. Itu kelebihan Najib.

Ulasan Najib - itu petanda rakyat terima dasar kerajaan (?) seperti  1MDB, BRIM, pemansuhan ISA, cadangan Akta Hasutan dan banyak lagi projek kerajaan untuk rakyat demi rakyat.

Kalau projek itu diserah kepada kroni, itu hanya satu kebetulan - Kerajaan Najib hari ini paling bersih dari segi rasuah, penelewengan dan pembaziran.

Apa yang lebih penting hari ini ialah semua kritikan ke stas kerajaan,,kepada Najib lebih berasas kepada dengki, khianat dan cemburu melihat kejayaan Najib kendalikan negara secara liberal, adil, saksama, samarata dan harmoni.

Melayu ketinggalan kerana malas, cina berjaya kerana rajin, dapat bukan kerana rasuah tetapi kerana cepat dan cekap.




Hidup Najib !!!!!

*Mana dia suara-suara nak turunkan Najib selepas UMNO menang di PK - atau masih tarik selimut !!!

19 comments:

  1. Kluangdiamond, it is understandable you are najib's paid blogger or macai. Pengkalan kubur is and has always been a BN forte. Issue of winnable candidate is insignificant at all. You downplayed mustapha's effort and ridicule muhyiddin's role to put najib at forefront inspite of his bodoh sombong attitude. I am a BN supporter but come pru14, najib is going to destroy all these unless he changes his attitude and receptive in terms of vetetans' advice.

    ReplyDelete
  2. Komplen selalu pun (dlm styke sinis) menjelekkan jgk..cool la skali skale ye tuan kluang

    ReplyDelete
  3. Kritikan Anwar,DAP dan Pas pun mejoriti rakyat dah tak layan,apalah sangat kritikan dari yg mendakwa penyokong Umno tapi tak bersetuju dgn Najib.Lebih baiklah sokong mana yg betul ,dan kritik mana yg di anggap salah,itu pun kena ada cadangan pemnambahbaikannya.Kalau kritik semata kritik,tak usahlah nak tunjuk pandai,cermin diri masing-masing lagi afdhal dan perbaiki diri sendiri dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib pun tak cermin diri sendiri...kepimpinan tiada tauladan..

      Mahathir bagi cermin..dia pun ignore

      Apabila rakyat bersuara..bererti perlu kajian semula, itulah perbaikan..takkan aku nak ajor semua

      Delete
    2. Kalau cermin diri kita dan bandingkan dengan Najib,bezanya bagai bumi dengan langit.Seluruh dunia kenal Najib,kita siapa yg kenal dan apa pencapaian kita?.

      Delete
    3. Memang berbeza..kita tak ada kroni, kita tak ada saham tersorok, majoriti melayu miskin, kita tidak salahguna kuasa, kita undi untuk dia bekerja bagi bangsa dan ugamanya.

      Kita memang tidak terkenal di dunia kerana kita tidak tunduk pada mana- mana kuasa.

      Delete
  4. Kluangman
    BN menang besar di PK sebab najib tak turun dan ada di New York. Kalau dia turun kemungkinan besar UNDI BN turun.
    Dan jika Najib ada , orang orang CINA di PK haapy gila sebab dapat habuan yang besar

    ReplyDelete
  5. Anon Friday, September 26, 2014 6:53:00 PM

    In my humble opinion, u missed the cynicism.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12.00 pm.......i dont think i missed the cynicism. On the contrary there will be hypocrites who would anything as damage control. Najib political life is surviving on borrowed superficial support. If he does not enhanced and strengthened his political tight rope, it will snap unless he listens and listens properly and carefully.

      Delete
  6. Ini menunjukan UMNO tidak perlukan najib .....sendiri mahu ingatlah......Umno akan memunahkan orang orang melayu jika Orang orang UMNO tidak menegur Najib........Najib dah tidak perjuangkan hak hak orang Melayu,Bahasa Melayu.....kelangsungan hidup Melayu itu sendiri dilupakan dek kerana terlalu berbangga dengan angka angka.
    Sementara masih ada kuasa ditangan gunakanlah ianya untuk melindungi Bangsa kamu ugama kamu .....jangan nanti bila dah tidak berkuasa lagi baru nak balik jumpa orang orang Melayu dan cerita macam macam ......Kuasa yang kamu ada dadalah kuasa yang diberikan oleh orang orang melayu.......jangan sampai satu hari nanti orang orang Melayu sendiri meluat dengan UMNO.UMNO itu melayu........Tapi tak semua melayu itu UMNO........Kami tetap melayu dan akan sokong pemimpin Melayu terutamanya UMNO.......Tapi itu bukan janji.....tapi hanya ingatan...jika kami rasa UMNO gagal memperjuangkan hak hak keistimewaan orang orang Melayu sendiri mahu ingatlah>>>>>>>.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kau orang banyak cerita komplen je yang pandai ,sentiasa nak kena tolong kau org je baru pemimpin yg betul silalah undi DAP,kerana tak ada pemimpin yg hanya kerjanya tolong sedangkan orang berkenaan tak mahu tolong diri sendiri .Terus terang aku cakap aku tak kesah siapa perentah,aku boleh tolong diri sendiri dan keluarga aku.Aku ni orang Melayu macam kamu juga,tapi tak pernah minta pertolongan dari mana-man pemimpin.Kerajaan dah tolong aku sekali beri biasiwa dan tempat utk aku belajar,cukup-tamat pengajian aku dah boleh usaha sendiri.Tamat belajar aku berkerja cari modal dan pengalaman utk berniaga.Perniagaannya sangat mudah ,beli rumah jual rumah,untungnya lumayan.Sekarang ada lebihan tunia,aku melabur di pasaran saham.Aku memang tak kira siapa yg perentah asal ada pasaran saham cukup aku boleh terus melabur.Siapa pun tak kenal aku,dan aku pun tak perlu pertolongan sesiapa hanya melabur dgn baik dan perkiraan yg betul,kemudian doa agar Allah murahkan rezeki.Sebelum piliharaya kau orang berkelahi pasal politik, aku kutip saham murah,lepas piliharaya saham mula naik dan sehingga sekarang syukur pada Allah nilai saham yg aku beli dah meningkat cukup lumayan.Walau apa pun kalau Melayu yg nak perentah ,aku tetap sokong Najib jadi PM,belum nampak muka lain yg lebih sesui utk pertumbuhan ekonomi..Kalau kau orang dah nak tolak Umno silakan,aku tak kesah siapa yg nak jadi PM,janji ekonomi berkembang.

      Delete
    2. Ini namanya melayu yang mudah lupa. Tun mahathir....u r right. This is an example of melayu mudah lupa. We are not asking najib and his men to feed us! We are not asking najib to steal from the chinese and give to the bumiputeras! We are asking najib to look at malay race and islam holistically. Not kowtowing to the chinese at the expense of the malays and muslims. Anon 2.41, anda telah berjaya .......allegedly on your own strength....alhamdulillah. But i give u my benefit of the doubt. Selfishness will one day overwhelmed u. May ALLAH points u the siratulmustaqim......wallahualam.

      Delete
    3. Anon 2:41... Awak Melayu pak kadok..apa maksudnya? Tak ada dalam buku saham atau dalam buku properties..ada dalam jiwa awak.

      Anon 15:00 awak betul... Boleh lagi ke anak-anak dia dapat biasiswa?

      Delete
    4. anon 3;15. Orang yg pentingkan diri adalah orang yg sentisa mahu dirinya di tolong,tapi dia sendiri tidak mahu menolong dirinya sendiri apatah lagi menolong orang lain,orang yg sentisa menyalahkan orang lain sedangkan dia sendiri tidak pernah membuat sesuatu yg betul utk kepentingan orang lain.Saya mengaku saya sudah agak berjaya,dan sekurang-kurangnya saya berjaya juga memberi pekerjaan kepada bebarapa orang yg sebangsa dan seugama dgn saya,walau pun mereka kurang berkebolehan dan kalau mahu di fikirkan dari segi keuntungan lebih baik saya mengambil org bukan Melayu.Saya juga menjalankan perniagaan yg tidak begitu menguntungkan kerana menetapkan kadar harga yg rendah demi membantu gulungan Melayu yg kurang berkemampuan.

      anon 3;23. kalau saya Pak kadok awak lebih Pak Kadok.kerana gagal bersaing dan hanya mengharapkan perlindungan kerajaan.Saya juga tidak memohon biasiswa lagi dan anak saya pun tidak lagi menyibuk berebut tempat di IPTA.

      Delete
    5. Apsal si bodoh nanon 7:12 ni asyik bercakap tentang dirinya yang baru sedit berjaya, baru sedikit ada duit, baru sedikit ada pekerja..baru keluar dari dunia kemiskinannya. Engkau ingat kami ini, kami yang memberi pendapat di sini sengkek ??? Engkau ingat kami yang bagi pendapat di sini kebulor bantuan kerajaan, kebulor biasiswa, kebulor subsidi...

      Kami bercakap bagi pihak yang memerlukan, mereka itu di luar sana, majoriti melayu yang masih lagi tersepit, yang masih mencari peluang, yang masih menganggur..jangan brlagak sekadar kau dapat melepasi diri..tetapi belum tentu berjaya sepenuhnya,..dunia ini berputar. Jangan besok kau papa kedana, muflis...sebok nak salahkan orang lain pula.

      Orang macam kau ni banyak dalam pemimpin umno, bila kat atas, bukan nak fikir gelobal, tapi fikir perut sendiri..bongkak macam rezeki itu milik kekal, kononnya semata mata atas usaha sendiri.

      Sesuatu yang aku pasti, aku dan ramai lagi sini dalam kedudukan yang lebih baik dari kau tetapi tidak berfikiran berlagak seperti yang kau anuti..

      Bila orang2 seperti mahathir dan daim kritik kerajaan..apakah mereka itu golongan yang masih mengharapkan sesuatu dari kerajaan..

      Delete
  7. Najib, Hishammuddin and KJ have crrrreated enough problem to the country. This three stooges harus bertaubat and resign!

    ReplyDelete
  8. orang umno berdiam sekejap bagi meyakinkan pengundi di prk tempoh hari. najib ada atau tiada sama saja tetapi lebih baik tiada sebab terbukti kemenangan lebih besar..

    ReplyDelete