Sunday, September 21, 2014

Tolak Najib - Tolak UMNO di Pengkalan Kubor....

UMNO perlu diberi signal yang jelas tanpa selindung.

Pengkalan Kubur perlu diserah kepada PAS sebagai signal kepada UMNO bahawa mereka mudah tewas walaupun parti pembangkang sedang dilanda krisis.

Rakyat memerlukan sebuah kerajaan yang bukan kuat kerana pihak dan parti lain lemah.

Signal juga harus diberikan kepada Muhyiddin bahawa apa juga usahanya sekadar kosong selagi terus bersekongkol dengan kepimpinan sekarang.

Kuburkan UMNO di sana sebagai petanda jelas rakyat membantah pemansuhan ISA dan Akta Hasutan.

UMNO perlu diberi penawar dan bukannya ketum.

24 comments:

  1. DAP kalah kat Teluk Intan tetapi perangai tak ubah pun....makin sial adalah!

    Menangkan UMNO di Pengkalan Kubur. Isu dalaman boleh diselesaikan dengan cara lain. Memberi kemenangan kepada pakatan haramjadah tidak akan lebih memburukkan keadaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah lar susah nk komen..

      klu umno mng, takut nanti riak semacam kata rakyat menyokong kuat kepimpinan umno dan kerajaan skrg.. takut tlebih riak dan angkuh, akan bawa padah yg lebih besar pula nanti.. tp klu kalah nanti, takut lak pembangkang akan btambah kuat dgn melaungkan mereka diterima rakyat wlaupun pakatan sdg dilanda badai.. takut jg pada akhirnya pelbagai demonstrasi dan roadshow akan dilakukan.. bantah ini bantah itu.. hapus ini hapus itu..

      Hmmmmm...

      Mungkin kita harus tabahkan hati.. kuatkan doa.. dan jangan bputus asa menegur kesilapan pemimpin..

      Delete
  2. Siapa kata DAP tidak berubah sekepas tewas di Teluk Intan..mereka gandakan usaha menjerat Melayu masuk DAP dan insyaAllah akan ada MB Melayu dari DAP di Sekangor jika DUN dibubarkan..

    Perangai DAP sial dan haramjadah, kurang ajar dan rasis di mata siapa..di mata orang Melsyu kerana UMNO sudah tidak mampu buat aoa-apa..

    Jika UMNO kuat..ada ke puak ni berani angkat muka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selama ni, cinabeng2 yang saya selalu encounter 90% membaca akhbar cina, hantar anak ke SJKC, membenci Raja2 Melayu, membenci Bahasa dan Budaya Melayu, mengutuk bangsa Melayu dan menghina bangsa Melayu....
      Jangan lupa cinabeng2 yang tinggal di luar negara yang tak habis2 menghentam Malaysia dan bangsa Melayu di alam maya.

      Adakah bangsa Melayu sekarang berpecah disebabkan oleh PAS dan PKR? Atau adakah Melayu sekarang berpecah disebabkan DAP????

      Harap Melayu sedar, siapakah the REAL puppeteer sekarang ini. DAP adalah parti yang akan membangunkan Malaysia, menjadi kaya raya dan modern dengan bantuan kuasa2 luar TETAPI yang akan mundur dan pupus adalah Bangsa Melayu!!!!!!

      The bitch dyana sofea and other "Malays" in DAP think that they are the "new voice"and god's gift to Malaysian politics. Dyana is not even an elected wakil rakyat. She needs to be reminded that Singapura's FIRST PRESIDENT was a Malay......and yet, where are the Malays in Singapura now?????

      Delete
  3. Setuju..umno makin rasa kuat megah bongkak dan rasa betul dan popular jika menang..itu akan melalaikan umno dan akhirnya tewas di pilihanraya sebenar. Ini bukan masa dan tempat yang sesuai untuk menangkan umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju... umno patut dikalahkan di p. Kubur... biar najib dan liberal lain sedar diri.... kalau aku pengundi disana, samaada tak mengundi atau mengundi pas.... padan muka najib....

      Delete
  4. Tak setuju! Kalau dah betul2 fed up dengan kepimpinan UMNO, bersuara la tetapi sengaja mengalahkan BN di prk bukan caranya.

    Saya pun tak setuju dengan cara Najib terlalu berlembut dengan anasir2 keparat. Juga dalam isu2 akta hasutan, isu2 SJKC, dll.
    PM harus lebih tegas kalau tidak, gantikan dengan PM lain. TPM nampak sangat berkebolehan buat masa ini. Banyak lagi isu2 yang perlu diperbaiki tetapi jika kita melemahkan bilangan kerusi BN, yang untung sapa.....DAP!!

    Pakatan rakyat bukannya PKR-PAS-DAP....itu semua hanya untuk menjerat pengundi. PAkatan rakyat sebenarnya hanyalah DAP!! Tak percaya, suruh PAS bincangkan HUDUD dan kita dengar pendapat DAP pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah Najib dengar suara rakyat?
      Mhathir sendiri terpaksa mengkritiknya secara terbuka kerana sikap ignore dan silentnya..
      Pilihanraya sahaja mampu memberi signal kpd najib - umno menang, melayu kalah..

      Delete
  5. JANGAN MIMPI LA KELUANGMAN.. BN/UMO GERENTI MENANG DGN BERGAYA DI P.KUBOR NI..!!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. memangpun itu yang terbaik, masalahnya bapak2 setan sampai sekarang masih dok bisik 'jangan...jangan' kepada kepala2 pas. memang la selagi nama manusia, lengkap dengan sifat tamak haloba dan dengki, kerja setan juga yang nak diikut.

      Delete
  7. Jgn, ketika ini amat bahaya jika beri signal untuk kalahkan UMNO.
    PAS berkrisis teruk di mana parasit jahat belaan Anwar Ketum dan suruhan DAP sudah menguasai kekuatan PAS.
    Kita terpaksa ambik mudarat yang lebih rendah. Wpun Najib sgt teruk dr segi kepimpinannya tp memandangkan musuh yang sedang melilau utk merampas Putrajaya adalah perosak antarabangsa.

    Mahu tak mahu kena menangkan UMNO dlu, kemudia kena buat movement lain untuk jatuhkan Najib.
    Jgn rosakkan UMNO krn Najib. Jgn marahkan nyamuk bakar kelambu.
    KIte mesti turunkan Najib emmandangkan dia sudah tk relevan lagi dengan perjuangan sebenar.
    Dia menjadi trojan horse dan talibarut ideologi PR di dalam UMNO.

    Terkini pelaburan Tabung Haji di Detriot merupakan satu lagi projek punasehat Najib PM pemansuh ini. Najib sudah tidak releven lagi dan TS Muhyiddin perlu bersedia utk ambil alih. Cuma jgn jd bodoh suruh TS Muhyiddin melawan Najib, adab dlm UMNO siapa yg lawan pemimpin akhirnya dia akan jatuh dgn cara yg sama.

    Guna cara yg hikmah spt mana Pak Lah di turunkan tanpa Najib memberontak pd Pak Lah.

    Jgn rosakkan adab dlm UMNO wahai tuan blog.. ko ni mcm jaruh hasutan laga melaga? apakah kau juga barua PKR?

    ReplyDelete
  8. Yang kamu semua ni nak selamatkan siapa sebenarnya, umno ke najib?
    Untuk apa dibandingkan Najib dengan Anwar? Dari segi politik..Najib tidak sepintar Amwar..Najib tidak sepintar zahed..tidak sepintar Muhyiddin pun..
    Dibandingkan Najib dengan Paklah..sedarlah dia PM yg lebih teruk dari Paklah..keputusan PRU lebih teruk..
    Nak simpan lagi Najib untuk apa?..Untuk kekalahan yang lebih teruk baru nak buang...dah terlambat.
    Nak tunggu Najib letak jawatan secara budiman? Tunggu sehingga kucing bertanduk..

    ReplyDelete
  9. klau umno kalah peluang untuk melantik hisham jadi timbalan semakin cerah krana ia gambarkan mahyudin tak perform.

    ReplyDelete
  10. kluangman, jangan melihat realiti dunia dengan kepala terbalik walaupun seekor keluang. dengan memberi kekalahan kepada umno tidak bermakna najib yang kalah. siapa yang sibuk di pengkalan kubur, najib ke muhyidin? yang jadi masalah ialah najib, kenapa pulak umno yang nak dipadanmukakan? betulkan najib, dan kalau dah tak boleh betul, letak najib kat luar umno, macam anwar. ahli dan perwakilan boleh buat walaupun susah. bukan susah sangat macam nak bina roket pergi bulan, betul tak?

    ReplyDelete
  11. Orang Cina negeri cina kata Orang Cina di Tanah melayu Kini dan sedang menjajah Melayu.

    ReplyDelete
  12. apa pun orang luar kata, kita jangan balah dan jangan jadi bodoh. melayu, cina, india, kadazan, iban, orang asli semuanya itu adalah rakyat malaysia yang perlu hidup aman dan bahagia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala kau kena tune balik la bro
      kalau Cina dan bangsa penadatang tak kacau Perlembagaan dan hak kita memang aman damai lah
      skrg ni mereka move dlm macam2 bentuk.. sampai nak kecing atas kepala kita
      kau mau ke mak bapak kau org kencing atas kepala.

      Tk sedar diri buat statemen retorik khayak macam Najib. ko sama je dgn Najib!

      Delete
  13. orang politik lah yang memecahbelahkan kita semua ( Melayu, cina, india dll bangsa di negara tercinta ini ). Kerana apa ?. Kerana nak Undi / sokongan dan kuasa.

    ReplyDelete
  14. Apakah kamu tidak boleh berfikir apa yang difirman dalam al-quran atau apakah yang di sebut dalam kitab-kitab suci kamu ? apakah ada dalam al-quran dan kitab-kitab kamu itu satu ajaran supaya kamu bermusuhan antara satu sama laib ?

    ReplyDelete
  15. Marilah kita semua bersatupadu menjadi rakyat malaysia yang sanggup berkorban nyawa mempertahankan negara daripada musuh luar dan bukannya menciptakan musuh dan berkorban nyawa antara kita di dalam negara kita sendiri.

    ReplyDelete
  16. Kalau pengkalan kubor kalah - muhyiddin yang salah
    Kalau umno menang - petanda rakyat sokong najib...

    Pecacai najib memang bijak.

    ReplyDelete
  17. Menangkan UMNO di Pengkalan Kubur. Jatuhkan Najib kemudian.

    ReplyDelete
  18. Anon2 yg kt atas tu bukan main ckp macam bermimpi2.
    Nk bersatu padu kepala hotak korang kalau parasit dan perosak mengerumuni rakyat.
    Pemikiran dirosakkan. Nilai adab tiada. semua nk dilanggar.
    Jgn berkhayal lah Melayu oi.. aku ingt ramai yg dha sedar.. rupanya ramai yg berkhayal mcm Najib.

    Apa yg kita ada skrg? Pecah belah? siapa? Melayu Islam lah! Cina kafir semua mana ada pecah?? Sabah Srawak di hasut untuk keluar dari Malaysia.. siapa mereka penghasut ini?

    Ini soal besar.. soal keselamatan Negara. Zaman Tun jgn haraplan boleh berdondang sayang soal keluarkan negeri Sabah/ Sarawka ini.. sudah lama masuk ISA. Tp zaman Najib.. dia buka pintu supaya perosak diangkat.. undang2 dihapus... dia senyum mcm tidak ada apa2.. ini style Najib penjahanam. Pak Lah dulu tak seteruk Najib.. Najib lembik tapi tambah rosak dihapuskan undang2 pencegahan.

    So, anon2 yg berkhayal di atas.. buka mata lah. Kita sudah lama duduk dgn kaum2 pendatang ini. Apakah kita bertetak? Melainkan mereka yang cari pasal sperti 13 Mei dlu.. bodoh laa kamu2 ini.

    DLm Al-Quran perintah suruh berdamai dn jgn bermusuh pada orang2 yang ingin kedamaian.
    tapi dengan org2 yg mahu bermusuh dengan kita WAJIB kita pertahankan maruah dan hak.

    Apakah Cina2 DAP itu ahu perdamaian dengan menghina institusi2 dlm negara tanpa henti?

    ReplyDelete