Tuesday, November 10, 2015

APAKAH MAHATHIR MERUJUK KEPADA SAYA (?)

Gaya Hidup Mewah Cukup Jadi Bukti Rasuah, Kata Dr Mahathir


Mahkamah Malaysia perlu menerima gaya hidup mewah seseorang individu sebagai bukti wujud elemen rasuah, kata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini.

Negarawan bersara itu berkata, gaya hidup seperti memiliki banyak kereta mewah contohnya, merupakan satu petunjuk kepada rasuah, dan jika mahkamah mengambil tindakan berdasarkan itu saja, gejala rasuah akan berkurangan.

"Jika anda mahu mengesan rasuah di peringkat tertinggi, lihat pada gaya hidupnya," kata Dr Mahathir dalam ucaptama pada Simposium Peperangan Malaysia Menentang Rasuah 2015 di Kuala Lumpur.

Beliau berkata, seseorang yang rasuah tidak akan mampu mengawal dirinya daripada membelanjakan wang itu, kerana "tidak seronok jika kumpulkan wang berkotak-kotak dan kemudiannya mati".

"Malangnya, jika anda pergi ke mahkamah undang-undang, bukti seperti itu tidak cukup. Mahkamah mahu lihat orang tampil ke depan dan berkata, 'dia mengambil wang daripada saya'.

"Mahkamah perlu menerima gaya hidup mewah sebagai bukti mencukupi untuk mengambil tindakan terhadap sesiapa saja yang disyaki rasuah.

"Jika ini yang berlaku, akan kuranglah peluang mereka di tempat tinggi untuk menjadi rasuah,” katanya lapor The Malaysian Insider




"Jika Mahathir diseret ke mahkamah atas dakwaan memfitnah individu mencuri wang atau rasuah adakah teori ini akan menjadi fakta  membantunya (?)
Ertinya Mahathir kena senaraikan bukti kemewahan tersebut...wow very very intresting !!!





Jenuh juga lah individu tersebut menjawab dengan menafikannya itu bukan duitnya. 
Itu duit ahmad albab yang punya..
itu duit mak bapak saya...
itu duit hasil tabungan sejak kecil..
itu duit hasil jual sayur tanam belakang rumah..
itu duit derma..
itu duit nombor ekor haram..
itu duit menantu yang punya..

very very very intresting.

No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...