Sunday, March 20, 2016

SKRIP BASI




Kalau dalam sehari dua ini, terjumpa artikel pendedak, tiba tiba cerita pak arab bermurah hati nak derma (derama) itu dan ini, bina  itu dan ini di negara Malaysia yang ekonominya dikatakan terus berkembang, terima sahaja lah berita itu seolah olah kita duduk di negara paling miskin.

Jangan banyak tanya, jangan ada question mark !!!


Faham faham sendiri.

Satu sahaja pesanan, derama tu sudah terlewat.

6 comments:

  1. perangai orang kaya yang busuk hati........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya membantah sekeras-kerasnya saranan tuan admin sebab kits perlu akur patuh arahan YAB Perdana Menteri kita sepertimana dgn jelas & tegasnya beliau nyatakan...

      "Setiap sumbangan yang ingin diberikan kepada mana-mana parti politik samaada di peringkat pusat mahupun negeri, hendaklah disalurkan melalui akaun rasmi parti. Ini bagi mengelakkan ahli-ahli politik menyalahgunakan nama parti untuk meminta atau menerima apa-apa sumbangan yang kemudiannya diselewengkan untuk kepentingan persendirian. Setiap sumbangan yang dihulurkan perlulah dikemukakan resit penerimaan dan dimasukkan dalam akaun parti. Menerusi rekod penerimaan yang teratur ia boleh diaudit pada tiap-tiap akhir tahun kewangan. Kerajaan percaya inisiatif seumpama ini akan mengelakkan sebarang bentuk perbuatan rasuah dan penyelewengan.” – Najib Razak, February 2012.

      Ingat....setiap derma atau sumbangan yg diperolehi oleh mana-mana badan politik MESTILAH dikeluarkan Resit Penerimaan bagi mengelakkan perbuatan rasuah atau apa-apa kecurangan. Fahamm..???

      Delete
  2. Puji LGE...WAHAAAHAHHAHHAA

    ReplyDelete
  3. Banyak yg ngaku pahlawan tp takde telor

    ReplyDelete
  4. Kerana dasar Konsep 'Malaysian Nslaysia'lah saya tinggalkan Spura & sanak saudara, berhijrah ke Malaysia & terus aktif dalam UMNO. 3 sahabat saya berhijrah me Australia & seorang ke New Zealand. Saya masih sayangkan UMNO tapi kepimpinan sedia ada mengecewakan. UMNO bakal kecundang seperti parti GOLKAR (Indonesia) & Congress (India) selagi diterajui oleh Najib & balacinya.

    ReplyDelete
  5. Ya betul buat lenguh mulut aja kalau kita tanya banyak2 dan tu jawapan pula berbelit2
    Kalau nak tau juga beri soalan objektif
    Contohnya.
    Pemahaman bahasa melayu
    Baca dan faham betul2 sebelum jawab.
    1. Apakah tujuan derma 2.6 billion dari ton Arab.
    A.untuk kegunaan peribadi sekiranya tidal dibongkar
    B.ton Arab telah niat didalam hari untuk bayar zakat Wang ringgit.
    C.untuk melawan pengganas sekiranya telah digunakan disertakan bukti
    D.untuk umno disertakan bukti
    2.kemana pergi duit itu.
    A.telah dibelanjakan oleh penerima
    B.telah dibelanjakan isteri penerima
    C.dibelanjakan untuk PRU 13 beserta bukti
    D.telah lesap bomoh Kata dicuri dicuri toyol kepala putih
    Dan seterusnya...

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...