Sunday, February 11, 2018

KENAPA MELAYU KENA UNDI DAP





Seruan umno supaya pengundi Melayu tidak undi DAP apa sebabnya (?)
Secara am mereka buat fake news DAP itu anti Melayu dan anti Islam..mana buktinya ? Bukankah anti Islam dan anti Melayu  itu melanggar undang-undang dan Perelembagaan, kenapa tiada tindakan PDRM (?) ROS boleh batalkan DAP atas alasan tersebut...

Bukankah itu boleh diistilahkan menderhaka kepad Sultan dan Raja-Raja Melayu..

Jika DAP anti Melayu anti Islam yang diistilah kafir harbi, rakyat Islam Pulau Pinang sudah tentu paling cepat hidu dan kesan, membuat laporan dan bantahan dan sudah tentu akan ada huru hara !!!!!!!!!!!!!!!!! Kenapa tiada sampai sekarang .
Apakah orang Melayu Pulau Pinang kurang patriotik dan kurang Islamnya berbanding dengan negeri-ngeri lain.

Sudah berapa kali Paklah complain pasal DAP kepada kerajaan ???




Cerita sebenar: Rakyat menunggu siapnya terowong bawah laut 2027, satu legasi lim guan eng yang sangat dicemburui umno !!!

Satu dunia pun tahu calon umnopas tidak akan bertanding melawan calon DAP di kawasan majoriti bukan Melayu dalam semua PRU yang lepas dan akan datang, jadi apa sangat umnopas sebok dan takut Melayu undi DAP???

Yang akan bertanding lawan DAP di semenanjung adalah MCA untuk kawasan majoriti cina  dan MIC lazimnya di kawasan yang taburan kaum Indi agak ketara. Hakikatnya calon BN tersebut menang atas undi orang Melayu dan inilah sebenarnya umno mahu Melayu tidak mengundi DAP. 

Siapakah yang jadi barua MCA dan MIC sejak awal lagi berkempen ???

Antara MCA, MIC dan DAP tidak satupun mesra Melayu mesra Islam, semua tolak RUU355 dan sebab MCA dan MIC tidak setuju, umno ketar lutut nak bentang di parlimen dan kembalikan kepada PAS.

Kenapa Melayu perlu tolak dan tidak undi MCA dan MIC termasuk tolak sekali PAS..
Sebab mereka anti akhlak Rasulullah..
Mereka menyokong kleptokrasi..
Sekaligus kita semua wajib tolak umno.
Harus undi DAP kerana parti tersebut tidak sokong kleptokrasi..

TAHUKAH ANDA LIM KIT SIANG PERNAH BERSAMA PM LAIN SELAIN TUN 
Shahrir mula rasa tergugat untuk Parlimen JB..

54 comments:

  1. Alhamdullillah....

    Kepada macai2 harami sekalian, ingatlah bahawasanya perbuatan terkutuk lagi harami kamu bersekongkol, bersyubha dan menyokong pemimpin yg menyamun, merompak, menganaiya dan menzalimi rakyat adalah sama tarafnya dari sudut hukum dan pandangan islam.

    Maka oleh itu, wajib kepada kamu bertaubat dan mengakui bahawasanya perbuatan kamu adalah amat berat hukumannya samaada di mahkamah dunia dan mahkamah akhirat.

    Sekadar nasihat menasihati antara kita....

    ReplyDelete
  2. Astaghafirullāh....

    Macai2 harami, ingatlah, janji Allah itu benar dan lurus, sekiranya kamu yakin Najib tidak bersalah, maka apa masalahnya skandal 1mdb ini tidak dibentangkan kepada umum? kenapa perlu di OSA kan? Kenapa tak saman2 WSJ? kenapa najib mengakui skandal 1mdb? Kenapa rakyat berhutang dan terpaksa membayar hutang 1mdb berbillion billion? Kenapa tiada tindakan diambil terhadap pesalah 1mdb? Harta dan aset negara dijual adakah milik umno najib? Kenapa perlu adakan GST dan pelbagai cukai? Kenapa harga minyak kenderaan kebanyakan sentiasa naik? Kenapa tanah felda dipindah tukar milik? Kenapa kwap,mara,kwsp,tabung haji disalah guna? diseleweng? Kenapa tanah rizab melayu semakin hari berkurangan?

    Bertaubatlah macai2 harami sekalian, kita saling nasihat menasihati demi kebenaran.

    ReplyDelete
  3. Macai harami,

    Hanya kerana sedikit nikmat? upah dedak harami dari kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia, korang sanggup bersumpah palsu?

    Nauzubillah, harami betul kerja korang ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nauzubillah. Menuduh orf lain makan upah dedak sedangkan tiada sekelumit upah yh diterima maka ia adalah fitnah. Kau tahu apa itu fitnah? Kau tahu hukum memfitnah? Jgn fikir 'harami' pd pihak lain sedangkan kau sedang melakukan kerja haram dan berdosa besar.

      Delete
    2. Kaunmemfitnah aku sedangkan aku tak pernah menerima walau sebesarhama pun oleh itu kalau kau benar2 islam maka aku takakan maafkan kau dunia dan akhirat semoga ALLAH membalas kau dengan sehina2 nya lebih hina dari haiwan semiga hidup kau didunia akan seperti berada dlm neraka.

      Demi membela KAFIR harbi sesama ISLAM kamu semua termasuk KD sanggip menjilat manusia2 penghuni neraka ini. KD semakin hari kau nampaknya makin tersasar aku harap kau dapat sedar. Jangan sesuka mengynakan hadis surah dan Al-quran apa bezanya kau sebagai pelacur agama jika kau katakan PAS pelacur agama.

      Manusia tak petnah puas LGE yang terbukti rasuah, kau dewa2 kan memang kamu semua sesat didunia dan akhirat.

      Kalau kau bukan ISLAM aku tak kesah sebab tempat kau sememangnya telah dijanjikan di neraka jahanam.

      Kenkadang aku raguinkau ni KD samaada kau dan John doe ni ISLM ataupun RBA.

      Delete
    3. Kasihan Cencaluk,

      Ia sekali pun tidak dapat menyangkal hujahan saya ke atas isu yang ia sendiri bangkitkan dan kini ia mahu meragui pula keislaman saya dan bro KD.

      Sedangkan saya sedikitpun tidak meragui fakta bahawa Cencaluk adalah termasuk di kalangan orang-orang yang Nabi saw sebutkan sebagai 'ruwaibidhah' iaitulah orang-orang yang kebingungan pada zaman fitnah.

      Bingungnya Cencaluk sehinggakan ia tidak mampu sedar pun bahawa ia adalah seorang yang bingung.

      Semoga ia dipanjangkan umur untuk melihat kebenaran.

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 3:57:00 PM

      Cincaluk kalo ko tak makan dedak ko makan nadi yek...tapi kenape otak ko tak boleh menilai yg baik dan yg buruk?...haha

      Delete
    5. "Nauzubillah. Menuduh orf lain makan upah dedak sedangkan tiada sekelumit upah yh diterima maka ia adalah fitnah...."

      Jom ler, tunjuk kan diri ko tu macai harami oiii....ramai yg nak bersemuka dengan ko, ada brani?

      Delete
    6. "Kaunmemfitnah aku sedangkan aku tak pernah menerima walau sebesarhama pun oleh itu kalau kau benar2 islam maka aku takakan maafkan kau dunia dan akhirat semoga ALLAH membalas kau dengan sehina2 nya lebih hina dari haiwan semiga hidup kau didunia akan seperti berada dlm neraka."

      Marilah kita bersemuka untuk menunjukkan kebenaran, ada berani tak? Pak Othman penuh setia menunggu ko, dia ajak pekena roti canai jer....

      "Demi membela KAFIR harbi sesama ISLAM kamu semua termasuk KD sanggip menjilat manusia2 penghuni neraka ini."

      Ko jugak percaya hanya Allah jua yg mengadili semua manusia kan? Fathul bari pun ada sebut bukan islam di malaysia ni adalah kafir zinmi, ko sape jatuhkan mereka kafir harbi?

      "KD semakin hari kau nampaknya makin tersasar aku harap kau dapat sedar. Jangan sesuka mengynakan hadis surah dan Al-quran apa bezanya kau sebagai pelacur agama jika kau katakan PAS pelacur agama."

      Ehhh, ko dolu dolu pun banyak gak keluarkan hadis surah dan quran, pelacur agama? Satu je pesanan kami di akhirat, ko ulang balik ayat yg ko keluarkan di akhirat.

      "Manusia tak petnah puas LGE yang terbukti rasuah, kau dewa2 kan memang kamu semua sesat didunia dan akhirat."

      Ohhh sepertimana ko ingat kami mendewa dewakan Tun ker? Ko ulang balik ayat ko ni di akhirat ye....

      "Kalau kau bukan ISLAM aku tak kesah sebab tempat kau sememangnya telah dijanjikan di neraka jahanam."

      Marilah sama sama kita saksikan, yg berjuang demi kebenaran, mengikut jalan yg lurus seperti dikehendaki Allah atau janji Allah sebutir zarah sekalipun akan tetap dikira.

      "Kenkadang aku raguinkau ni KD samaada kau dan John doe ni ISLM ataupun RBA."

      Ko nak berikan ilham ko ker? Macai harami, bertaubatlah....

      Delete
  4. Macai harami,

    Err betul ke korang panggil DAP kafir HARBI?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dap anti melayu anti Islam. Kau tanya cina2 yg dh keluar dap, jangan tanya melayu yg dh keluar dap sebab melayu jahil cakap cina. Apa punya bangang la masih tak kenal apa perjuangan utama dap... Dap hormat melayu? Dap utamakan Islam? Apa melayu macai dap nak jawab?

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:03:00 PM

      Ape yg Dap buat sebagai bukti anti melayu dan anti islam?...Dap bagi jugak bajet untuk sekolah islam...bayar gaji kakitangan pejabat ugama islam...bagi bajet untuk bina masjid...

      Otak ko dah bangang kerana makan dedak...

      Adekah perjuangan utama umno untuk islam?...kalo perjuangan untuk islam takkan presiden merompak dan penyokong membela prompak...adekah merompak ni ajaran islam yg di perjuangkan oleh umno...
      Ape yg dap dah rompak?...

      Delete
  5. KD mulai saat ini aku declare keluar terus dari blog kau bukan apa nampaknya kau memang tersesat jauh. Aku tak yakin kau ini ISLAM kalau sanggup menjilat KAFIR HARBI yang selama 22 tahun TUN musuhi. Hanya kerana kuasa TUN sanggup mensucikan manusia yang dah sememangnay dijanjikan neraka jahanam tempatnya.

    Sebagai ISLAM TUn sanggip membunuh dan memusnahkan UMAT ISLAM demi dendam kesumatnya kepada Najib. TUN harus ingat dunia bukanya sentiasa milik kita ALLAH tak menjanjikan kesempurnaan dan keesaan kepada manusia sebaliknya ALLAH menjanjikan balasan yang setimpal denga. Kelakuan. INgat TUN andainya TUN mati KELAK apa yang TUN tinggalkan hanyalah perpecahan dan kebencian, samaada di pihak Kerajaan mahupun pembangkang.

    PH nampaknya dah tak ada HARAPAN memang hanya menunggu masa digantung oleh RAKYAT yang sekarang ni semakin kuat gelombang kebangkitanny jelas sekali LKS dihalau dari berceramah di johor apa tandanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aik, pejuang kebenaran akhirnya mahu lari dari berjuang di atas kebenaran konon di atas alasan ia sudah gagal?

      Cencaluk benar-benar seorang yang bingung.

      Semoga ia dipanjangkan umur untuk melihat kebenaran apabila kebenaran itu turun dengan sebenar-benarnya

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:05:00 PM

      Cincaluk jilat jubo cina kapir jho lo...tak sedar diri...

      Delete
    3. "KD mulai saat ini aku declare keluar terus dari blog kau bukan apa nampaknya kau memang tersesat jauh."

      Sila berambus!!!!!

      "Aku tak yakin kau ini ISLAM kalau sanggup menjilat KAFIR HARBI yang selama 22 tahun TUN musuhi."

      Tiada musuh kekal dalam politik, inikan pula gerakan rakyat yg mahu umno najib kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia wajib ditumbangkan.


      "Hanya kerana kuasa TUN sanggup mensucikan manusia yang dah sememangnay dijanjikan neraka jahanam tempatnya."

      Ko sape?

      "Sebagai ISLAM TUn sanggip membunuh dan memusnahkan UMAT ISLAM demi dendam kesumatnya kepada Najib."

      Kami rakyat menyertainya, turut menumpang dalam menumbangkan penyamun tersohor didunia.

      "TUN harus ingat dunia bukanya sentiasa milik kita ALLAH tak menjanjikan kesempurnaan dan 1 sebaliknya ALLAH menjanjikan balasan yang setimpal denga."

      Takder manusia maksum macai harami oiii....



      "INgat TUN andainya TUN mati KELAK apa yang TUN tinggalkan hanyalah perpecahan dan kebencian, samaada di pihak Kerajaan mahupun pembangkang."

      Ko yg tabur, hasil pemberian dedak kepala bapak penyamun semalaysia.

      "PH nampaknya dah tak ada HARAPAN memang hanya menunggu masa digantung oleh RAKYAT yang sekarang ni semakin kuat gelombang kebangkitanny"

      Kah kah kah, dah terasakan kebangkitan rakyat?

      "jelas sekali LKS dihalau dari berceramah di johor apa tandanya"

      Ianya bertanda, macai di johor mendapat habuan dan imbuhan dari umno najib, ko ingat depa nak memekik terlolong camtu jer?

      Delete
  6. Kalaupun nak menangkan ph menjelang pru akan datang, janganlah sampai jahil sangat tak faham dan bodoh tentang perjuangan parti cauvanis dap. Hari2 keluar kenyataan bahawa tuduhan dap anti melayu dan anti Islam itu fitnah. Dap tidak rasis kepada Islam, sangat memperjuangkan nasib melayu? Dangkal malah sangat bodoh kenyataan tersebut. Boleh sahaja sokong pan, pkr ataupun ppbm namun dengan memuja-muji dap membuatkan rasa nak muntah. Entah apa umpan yang dh ditelan sampai begitu sekali taksub gila babi dengan dap. Tak menjadi iktibar kisah kebodohan pas dahulu mempercayai dap,sampai memuji guan eng seperti khulafa arrasidin... Bila dah kenal siapa dap, baru terhegeh2 cakap dap anti melayu anti islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Hujahan tiada, fakta pun tiada dan yang ada hanya tuduhan.

      Delete
    3. Kalaupun nak menangkan umno najib menjelang pru akan datang, janganlah sampai jahil sangat tak faham dan bodoh tentang perjuangan parti umno najib dan kroni2nya. Hari2 keluar kenyataan bahawa tuduhan dap anti melayu dan anti Islam itu fitnah. Dap tidak rasis kepada Islam, adakah umno najib sangat memperjuangkan nasib melayu? Dangkal malah sangat bodoh kenyataan tersebut. Boleh sahaja sokong pan, pkr ataupun ppbm namun dengan memuja-muji umno najib demi menaik tahtakan anaknya, membuatkan kami rasa rasa nak muntah. Entah apa umpan yang dh ditelan sampai begitu sekali taksub gila babi dengan umno najib?.(apa lagi kalau bukan dedak) Tak menjadi iktibarkah kisah kebodohan rakyat dahulu mempercayai dan mengundi umno najib?,sampai memuji najib seperti pahlawan bugis?... Bila dah kenal siapa najib sebenarnya, iaitu kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia, baru terhegeh2 cakap dap anti melayu anti islam...

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:34:00 PM

      8.45 mempamirkan kebodohannye...teori ajaran umno membodoohkan melayu...cuba bagi tau ape salahnye dengan perjuangan dap?...kalo salah kenape umno yg berkuasa tidak haramkan dap...umno perjuangkan nasib melayu?

      Ko tak sedar umno perjuangkan nasib cina jho.lo yg merompak...termasuk lah ko melindongi cina prompak jho lo...
      Ko bersandiwara jilat juno cina prompak jho lo...otak dah berkarat dengan dedak haram..

      Delete
  7. Kalau undi DAP haram, undi MCA haram tak?

    Kalau tak haram...memang engkau yang haramjadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:36:00 PM

      Itu petua pas ato umno?...undi mca gerakan dan kristian borneo harus bangkali

      .hehehe

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:39:00 PM

      Dap anti melayu dan islam...mca tak anti melayu dan islam...tapi mca lah yg gertak najib supaya jangan bentangkan Ruu 355 Pas...

      Mca lah gertak najib nak kluar dari BN jika sokong RUU Pas...

      Macai umno memang bodoo...anti cina tapi sokong cina...

      Sandiwara umno dan cai2 bodoo

      Delete
  8. Dap tidak sokong kleptokrasi? Huekkk! Nak muntah hijau baca tulisan kd yang dah jauh hanyut dalam gelombang kebencian melampau. Aku bagi satu je contoh paling kecik. Kecik je tapi baru sgt berlaku. Duit derma banjir pulau pinang yang beberapa juta tu berapa % yang sampai kepada mangsa banjir? Yang lain pergi kemana? Kenapa guan eng sampai hati beli rumah yang lebih rendah daripada harga pasaran sedangkan bekas mb selangor pernah dipenjarakan kerana membeli rumah di bawah nilai pasaran? Itu apa yang kita nak panggil tu kd? Ciri2 anti kleptokratkah itu? Basuh muka tu kd, semoga keluar dari igauan merapu memuji dap tak habis2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap sokong kleptokrasi? Phuiiii! Nak muntah hijau baca tulisan macai harami yang dah jauh hanyut dalam gelombang kebencian melampau. Aku bagi satu je contoh paling kecik. Kecik je tapi baru sgt berlaku. Duit derma banjir seluruh malaysia yang beberapa juta tu berapa % yang sampai kepada mangsa banjir? Yang lain pergi kemana? Kenapa najib dan kroni2nya sampai hati beli jet, lukisan,aparment, hotel, kapal mewah yang amat mahal? sedangkan rakyat dipaksa bayar GST? bayar kenaikan harga minyak? Rakyat kena rompak? Rakyat kena samun? Buat laporan dipenjarakan tanpa sebarang dakwaan? Itu apa yang kita nak panggil tu macai harami? Bukankah ianya adalah Ciri2 kleptokratkah? Basuh muka tu macai harami,bertaubatlah, semoga keluar dari igauan merapu memuji mengipas umno najib tak habis2...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:06:00 PM

      Ape yg salah perjuangan dap?...kalo salah suruh najib ko haramkan DAP...

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:45:00 PM

      Dap nak tangkap ketua prompak berjemaah dengan tun...cai masih tunjuk bodooo..

      Duit bantuan banjir tak de bangkangan dari mangsa banjir pon...kenape macai ni sibok plak...

      Lge beli rumah rendah rndah dari harga pasaran tu salah bawah akta mana?...tolong tunjukkan akta yg tak boleh beli bawah harga pasaran?...saoe yg tetapkan harga pasaran?...

      Orang cakap harga pasaran cai bodoo pon nak cakap harga pasaran jugak...hihihihi..taoi tak tau ape2 pon oasal harga pasaran...hahahahahs

      Delete
  9. Larr apa heran ...MahaKUTTY Al-Munafiqun pun dijilat KD, apatah lagi Kaum Makan BaBi DAPigs!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atas busuk hati kau tu, semoga Mahathir diberi kemenangan..

      Aamiin

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:08:00 PM

      Najib alperompaki di sanjung di bela...jilat lah jubo cina prompak jho lo wahai pauline
      ...

      Delete
  10. Kalau jilat DAP haram..jilat Jho low haram tak..kalau tak haram memang engkau yang haramjadah

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:10:00 PM

      Jilat jubo jho lo sedap sebab jho lo ade bilion2 free...

      Delete
  11. Kalau tak setuju dengan KD cuba patahkan hujah KD satu persatu..

    Petik ayatnya dan ulas, itu baru betul.

    Kalau buat persepsi sendiri dan kemudiannya tak setuju dengan KD itu sekadar bangang sendiri..hanya orang tolol yang peduli dengan orang bangang..

    Kalau sekadar satu dua ekor lembu tak setuju, apadehal..

    Cerita BN kuat dan berpengaruh dah letih aku dengar..Tun masih dalam hospital, punya masih takut..pru tak juga diistiharkan..

    Nak tunggu Tun mati agaknya baru telor tumbuh kembali.

    ReplyDelete
  12. Dengan izin sdr KD,

    Saya juga mengakui bahawa Mufti Pahang Abdul Rahman Osman telah mengeluarkan pendapat bahawa mengundi DAP itu adalah haram. Ini ulasan ringkas saya.

    Abdul Rahman telah menunjukkan sikap seorang yang tidak jujur apabila mengeluarkan pendapat tersebut. Disebabkan kedudukannya sebagai mufti, maka ia menjadi ibarat 'fatwa' yg tidak rasmi.

    Saya tidak akan berhujah balas melalui dalil dan nas disebabkan hujah balas akan membawa kepada hujahan balas dan kemudian membawa lagi kepada hujahan balas sehingga wujud situasi ia tidak akan tamat sampailah kiamat.

    Lagipun saya kira saya telah pun seal isu ini apabila saya bersumpah laknat bahawa pengkhianat sebenar Melayu Islam ialah UmNo dan bukan DAP. Mufti Pahang berani bersumpah laknat DAP memang kafir harbi mengikut disiplin ilmu yang betul?

    Maka saya hanya akan bawakan fakta sejarah yang tidak boleh dinafikan oleh sang mufti ini lagi. Fakta ini saja sudah memadai untuk menyokong kenyataan saya bahawa Mufti Pahang adalah tidak jujur dengan ilmu.

    Mengikut laman web, Abdul Rahman Osman telah dilantik menjadi mufti sejak 2007.

    Pada 2012 beberapa orang ahli agama di dalam PAS telah mengeluarkan 'fatwa' haram mengundi UMNO dan BN sebaliknya wajib mengundi DAP. Di antara yang mengeluarkan hukum haram dan wajib ini ialah Nik Aziz, Hadi Awang dan Mohamad Daud.

    Persoalannya ialah di manakah mufti Abdul Rahman Osman pada ketika itu? Mengapa beliau tidak menyanggah fatwa-fatwa ini pada ketika itu?

    Mengapa hari ini apabila Tun M memilih menjadikan DAP sbg sekutu maka tiba-tiba hukum haram ini dikeluarkan. Apakah yang membezakan situasi di tahun 2012 dengan tahun 2018 yang membuatkan mufti ini berdiam diri pada ketika itu dan bersuara mengeluarkan fatwa tidak rasminya bahawa mengundi DAP adalah haram pada hari ini?

    Adakah pada tahun 2012 Abdul Rahman masih belum berjumpa dengan dalil bahawa mengundi DAP itu haram dan hanya bertemu dengan dalil2 itu di tahun 2018?

    Tanpa sebarang penjelasan munasabah mengapa ia diam pada ketika itu dan membuat bising pada hari ini, maka saya melihatnya telah menggunakan usul yang sama yang digunakan oleh PAS iaitu 'untuk kamu segalanya haram sedang untuk kami segalanya halal.' Usul ini sungguh tidak wujud di dalam mana-mana mazhab sekalipun.

    Atau sekiranya ia berkata 'pada tahun 2012 itupun mengundi DAP itu telah pun haram dan hanya baru kini saya menyebutnya', maka ia telah melakukan satu lagi pengkhianatan kepada ilmu sejak tahun 2012 lagi apabila ia 'berdiam diri ke atas fatwa mungkar ahli-ahli politik yang berlabel agama'.

    Mufti Pahang malah telah menjadikan 'pengalaman' PAS bersama DAP dulu sebagai dalil pengharaman. Di manakah usul kepada dalil seperti ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Samb)

      Adakah Mufti Pahang telah consult Mufti Pulau Pinang sebelum mengeluarkan hukum ini? Bagaimana sekiranya mufti Pulau Pinang menyanggah fatwa Mufti Pahang ini? Adakah dengan penyanggahan itu, maka mufti Pulau Pinang sendiri akan menjadi seorang sekutu kafir harbi pada pandangan negeri Pahang?

      Akal yang waras akan mengatakan sudah tentulah Mufti Pulau Pinang tidak akan bersetuju dengan fatwa Mufti Pahang ini. Jika ia bersetuju maka ibarat ia mengakui ia makan gaji di dalam pemerintahan kafir harbi dan demikian di atas pengakuannya sendiri segala gajinya akan menjadi haram selain berbagai implikasi keserabutan yang lain.

      Saya juga pernah melihat seseorang yang bergelar ustaz di Pahang menggesa para mufti di Malaysia ini mengeluarkan hukum haram mengundi DAP.

      Astagfirullahal'azim. Sesungguhnya ini adalah kemungkaran yang besar dan pengkhianatan ke atas ilmu.

      Disiplin mengeluarkan hukum yang betul ialah dengan melihat fakta, mencari dalil dan akhirnya mengeluarkan hukum.

      Ada pula si ustaz ini telah pun membuat 'hukum' sebelum analisa dibuat ke atas dalil. Maka untuk justify hukum ini, dalil akan dicari-cari. Mencari dalil untuk menyokong hukum yang telah dibuat adalah satu kemungkaran besar dan pengkhianatan ke atas ilmu. Kaedah yang betul lagi amanah ialah dengan melihat fakta, mencari dalil dan barulah dalil ini akan membawa kepada hukum.

      Sesungguhnya segala kelam kabut pada hari ini daripada pemerintah, agamawan yang dibayar gaji untuk menjaga agama tetapi merekalah yang mengkucar-kacirkan agama, sehinggalah kepada orang-orang awam yang bingung akibat lemah akal mahupun akibat mempercayai ilham yang menyalahi wahyu, semuanya menunjukkan bahawa zaman fitnah yang kita sedang berada ini benar-benar sedang menghampiri klimaksnya.

      Hanya beberapa purnama sebelum zaman fitnah ini ditinggalkan dan orang-orang yang bingung seperti Cencaluk akan dapat melihat kebenaran, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Mopti pahang mopti umno...penjilat najib..

      Delete
  13. Saya percaya DAP masih lagi mempunyai niat untuk menjahanamkan Melayu, Islam dan Institusi Raja2, DAP sengaja mendiamkan niatnya walaupun telah memerintah Pulau Pinang selama dua penggal dan memerintah Selangor bersama PKR kerana sekiranya DAP melaksanakan niat nya keatas dua negeri tersebut maka pada PRU 14 DAP akan kalah. DAP akan hanya melaksanakan niatnya bila sudah menguasai Putrajaya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:15:00 PM

      Ko percaye ato persepsi bodooh saje...ape bukti DAP nak jahanamkan melayu...ape bukti ko ade?....cuba bagi tahu bagaimana dap boleh jahanamkan melayu...ko buat teori andaian bodoo kerana terpengaruh dengan orang yg nak kekalkan kuasa supaya boleh merompak lagi...hehehe

      Delete
  14. Kami rakyat marhaen percaya umno najib dan kroni2nya mempunyai niat tersembunyi, secara beransur ansur, perlahan lahan untuk menjahanamkan Melayu, Islam dan Institusi Raja2, umno najib sengaja dengan niat jahat walaupun telah memerintah malaysia selama sejak merdeka dan memerintah secara "bonnie and clyde" marcos and imelda" kerana sebenarnya, niat bersama kroni2 mereka adalah keaerah menjadikan anak najib sebagai calon ketua pemuda umno untuk terus menguasai Putrajaya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:16:00 PM

      Nistnye dah tersembunyi lagi...

      Delete
  15. FIYOOOOOO..

    ADA KES ANTI AKHLAK RASULLAH PULAK DAH...
    FIRST TIME DENGAR RASA TERGELAK KINCIT...
    AKHLAK ALJUBORI KUTY KO INGAT CANNER HAAH.?
    TU BLOM LAGI AKHLAK ANAKCUC COMANGO TOKSIK


    KIKIKIKIKI... ALAHAIIIIIII....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:17:00 PM

      Ko reka ape ni bodooo?...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:27:00 PM

      Najib dan ko ikut akhlak rasullullah...kikikikikik

      Delete
  16. 3.38 pm kalau kau bertekak dengan puak-puak yang celaru identiti ni kau pun boleh mereng.Ada ke hanya kerana taksub pada orang tua yang sudah lama pencen tu segala-gala nya sanggup digadaikan hatta kepada Dap sekali pun,siap dengan nas dan hadis sekali tu....biarkan luncai terjun dengan labu-labu nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik ditipu jho low terang terangan daripada prasangka buruk dengan DAP?

      Gitu ke anon 427?

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 4:49:00 PM

      Cai tu cai upahaan bodooo.....buat teori andaian tak pakai otak...dedak dah menyumbatkan otak...jangan suka sangat tunjuk kebodohan....

      Delete
  17. Sejak dari tertubuh nya Parti semangat 46 Dap sentiasa mengintai peluang untuk menghakis kuasa politik orang melayu melalui kesepakatan dengan memberi tapak kepada bekas pemimpin Umno untuk menjatuhkan kerajaan.Kemudian mereka mengambil peluang dari pemecatan Anwar Ibrahim pula dengan sekali lagi memberi tapak kepada nya untuk memimpin pembangkang bagi menumbangkan Umno.

    Kini peluang keemasan datang lagi kepada nya.Lalu mereka menyediakan dulang yang bersadurkan emas sebagai tapak kepada seorang lagi bekas pemimpin yang secara tiba-tiba menjadikan Umno sebagai musuh ketat nya.Walhal begitu banyak jasa parti ini sehingga mengangkat nya menjadi orang nombor satu sehingga 22 tahun lama nya namun itu sudah dilupakan.

    Sudah pasti Dap tidak akan mensia-siakan peluang yang ajaib ini sebagaimana manafaat yang diperlehi memerintah pulau pinang hasil dari kesanggupan menjunjung Anwar.Tentu lah angan-angan kali ini jauh lebih besar.Oleh itu mari lah sama-sama kita melihat hasil nya nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Realitinya Malaysia sebuah negara majmuk dan dimajukan oleh semua kaum.
      Ada pembahagian dan perkongsian kuasa.
      Bagi mereka yang buta dengan Perlembagaan Negara, sentimen basi, perkauman didendangkan untuk tembolok sendiri.

      Islam tidak menghalalkan Melayu mengkhianati Melayu dan Melayu menjual ugama.

      Delete
  18. Sejak tertubuhnya umno perjuangan mereka adalah memperjuangkan nasib orang melayu dan kaum bumiputra, perjuangan ikhlas lagi murni ini tidak menumpahkan darah, tiada kekerasan sepertimana berlaku di indonesia, pemimpin umno silih berganti, tidak ada satu rekod pun menunjukkan mana2 pemimpin umno ini dihadapkan ke mahkamah sehinggalah muncul iblis laki bini menyamun wang dan harta rakyat, sehinggakan malaysia dikenali sebagai negara kleptokrat seantero dunia.

    Kini peluang keemasan ini datang menggolek, rezeki harami ini.... kecil tapak tangan, dulang bersadur emas ditadahkan, secara tiba tiba satu demi satu pemimpin2 dlm umno mengkhianati perjuangan asal umno, walaupun ada yg belot demi kebenaran, tetapi hanya kerana habuan harami disediakan, mereka tewas dengan bisikan iblis.

    Sudah pasti bonnie and clyde, imelda dan marcos tidak akan melepaskan peluang yg ajaib ini. Mona fendy pun akan turut mengkagumi perbuatan mereka, jika dulu dikerat kerat, hari ini ada yg sudah diletupkan, di tong simenkan, ditembak didepan khalayak ramai ada juga yg membunuh diri, dalam nota terakhirnya merayu kepada parti PAS supaya jangan terpedaya, juga mengambil nyawanya sendiri atas sebab kesempitan dan tekanan hidup.

    ReplyDelete
  19. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 11, 2018 6:53:00 PM

    Sekarang umno tidak lagi perjuangkan nasib melayu?...nasib kroni yg diutamakan...rakyat di lembukan supaya kekal merompak...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...