Friday, February 23, 2018

MEMBURUK DAN FITNAH TUN..DI DUNIA PUN DAH DAPAT CASH

Sudah 3 bertahun segala usaha dan jentera digunakan untuk memburukan dan fitnah Tun sekadar kerana Tun memberi nasihat, teguran tertutup, kritik terbuka untuk Najib berundur secara terhormat dan parti serta negara akan selamat.

Dari keluar umno, tubuh BERSATU dan kini Pengerusi Pakatan Harapan dan kemuncaknya calon PM..begitu banyak kemajuan yang tidak pernah dijangkakan..nyatalah fitnah itu tidak terkesan langsung .. Kemenangan sementara Najib, dia masih kekal sebagai PM, itu sahaja dan masa penghujung sudah sampai.

Skandal 1mdb asalnya merupakan skandal peribadi najib tetapi berjaya dijadikan isu parti dan kerajaan untuk mempertahankannya. 

Teguran 1mdb  juga asalnya adalah pandangan peribadi Tun tetapi kemudiannya bertukar sebagai perjuangannya atas kapasiti Bapa Pembangunan Moden Malaysia dan kini perjuangan itu sudah menjadi sebahagian perjuangan pembangkang dan iltizam rakyat.

Mengadakan pilihanraya, majoriti ramalan, BN boleh menang. Andaian itu, tidak ada sebab untuk tidak mengadakan pru kecuali tahu akan kalah.

Apakah masih berbaloi untuk lipatandakan usaha "mencederakan" Tun (?) Pihak² yang bersubahat sudah pun dapat balasan  "tunai" - rugi bukan palang kepalang..

# Memadailah makan beras tempatan, semangat tempatan, support petani kita !!!




80 comments:

  1. Seperti Israel dan UmNo, saya melihat TV3 juga telah menjadi organisasi yang penuh kebathilan apabila menjadi alat fitnah.

    Lebih busuk lagi apabila melihat yang difitnah itu bukanlah orang lain tetapi ayahanda kepada TV3 sendiri.

    Semua orang tahu TV3 ditubuhkan melalui usaha dan idea Tun yang mahukan RTM punya pesaing supaya RTM lebih kompetitif. No. 18, Jalan Liku, Bangsar menjadi saksi segala-galanya.

    Sebagai pihak yang bathil saya mengatakan bahawa TV3 juga akan dilenyapkan dan bersemadi di dalam zaman fitnah dan tidak akan melihat fajar baru ketika zaman berubah daripada zaman fitnah kepada zaman Dunia Baru.

    Satu lagi kebathilan yang masih dibenarkan wujud pada akhir zaman fitnah ini ialah JASA.

    Pada 1 Muharram 1440H, TV3 dan JASA kedua-duanya akan hanya tinggal dalam lipatan sejarah, in shaa Allah.

    Saya tiada sebarang keraguan padanya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 6:30:00 AM

    Tv 3 suku ade bahagian agamanye tapi tak berupaya menegur tv3 dari memutar belit berita...odtad pon cari makan...sama mcm lobai pas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembela kepala perompak

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 3:04:00 PM

      Kapla prompsk yg takut cabar fbi supaya mintak maaf .....ko dan najib same pengecut...hehehe...

      Delete
  3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 6:35:00 AM

    Tv3 di penuhi iklan...petronas support tv 3 siarkan iklan di waktu prime...bayaran iklan waktu siaran berita bukan murah...kalo petronas tak bayar iklan kpd tv3 harga minyak boleh diturunkan lagi...syarikat minyak lain tak iklankan pon di tv...stesen minyak laku jugak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berukera pembela kepala perompak

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 3:06:00 PM

      Membela kapla prompak 1 mdb dan cina jho lo....behehe...ko pon takut cina jho lo....hihihi..

      Delete
  4. Dan hari ini disebuah masjid diKubang Kerian Kelantan diadakan satu perhimpunan oleh lebih kurang 20 orang manusia bangang dari puak2 parti sesat (PAS) menuntut supaya Tun Mahathir dan anak2nya disiasat oleh SPRM kerana menjadi tersangat kaya, terutamanya selepas Tun berhenti daripada menjadi PM.

    Alasan yang diberikan adalah tersangatlah BODO....apa taknya....kononnya kekayaan yang diperolehi oleh Tun dan anak2nya adalah kekayaan yang didapati selepas Tun menjadi PM.....maknanya disini kalau kekayaan itu diperolehi semasa Tun menjadi PM!!??....kira oklah macam apa yang Najib buat sekarang!!....inilah puak2 bangang yang ada didalam PAS sekarang hasil dari ketaksuban kepada Haji Hadi dan PAS yang sesat itu sendiri.Kesesatan ini telah berakar umbi sejak sekian lama didalam parti sesat ini dan ianya tidak mungkin dapat diperbaiki lagi sampai bila2.

    ReplyDelete
  5. Ni blog ni tak fitnah ker?.... nilah blog paling kaya dengan cerita2 fitnah.... puiiiiiii......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari dulu sampai sekarang - isunya skandal 1mdb...

      Ratusan kali Tun ulang - penyamun, penyangak, pencuri, lanun..

      Tun saman nak jumpa di mahkamah - sampai sekarang mengelak.

      Fikir sendiri kalau masih ada iman.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 7:11:00 AM

      Cuba suharli bijak bagi bukti blog ni bust finah...gerenti csbut lari ko...

      Delete
    3. Saudara Suharli Masrop si bingung tegar,

      Itu saja ka jawapannya? Tak menjawab apa-apa pun. Ia hanya tuduhan tanpa butiran dan diakhiri dengan ayat meludah. Apa hasilnya?

      Sekalipun saya tidak mengenali sdr KD tetapi saya dengan ini bersaksi bahawa sdr KD adalah seorang pejuang kebenaran yang berani berkata benar tentang pemerintah yang zalim.

      Salute untuk sdr KD daripada saya di atas keberanian ini.

      Kini, saya hanya menunggu sdr KD memberikan pengakuan komitmennya untuk berada di dalam saf orang-orang yang sanggup berkorban jiwa dan raga untuk menjatuhkan rejim Najib 'apabila' Najib menggunakan Akta MKN untuk memerintah tanpa mandat selepas ia kalah PRU kelak.

      Sekiranya saudara KD merasa ragu-ragu, maka boleh saja ditukarkan kalimah 'apabila' itu kepada kalimah 'sekiranya' kerana yang penting ialah komitmen itu dan bukan sama ada kepercayaan itu adalah berstatus 'keyakinan' ataupun hanya sekadar 'berkebarangkalian'.

      Tun M telah membuat ajakannya di dalam blognya dan saya telah secara terbuka di dalam blog ini memohon kekuatan daripada Allah untuk turut terpilih untuk berada di dalam barisan berkenaan bersama-sama Tun M pada ketika itu untuk menjadi salah seorang di antara 'orang-orang yang cekal dan tabah yang akan membina mercu tanda bangsanya yang berjaya.'

      Utk saudara Suharli nasihat saya hanyalah untuk cuba kekal melihat cahaya matahari sehingga 1 Muharram 1440H. Tak perlu buat apa-apa pun.

      Caranya mudah saja, iaitu untuk kekal menjadi seorang yang bingung sehingga ke saat akhir dan jangan sekali-kali melangkaui sempadan menjadi seorang pendokong kebathilan.

      Tak mahu percaya pun tidak mengapa tetapi pertimbangkan risikonya sekiranya apa yang saya 'congak' selama ini akan berlaku, memang benar-benar akan berlaku.

      Selewat-lewatnya in shaa Allah pada 1 Muharram 1440H, saudara akan mengenali identiti orang yang saudara berani tuduh sebagai pengecut hanya kerana ia tidak menggunakan nama sebenar seperti saudara sendiri.

      By the way saudara Suharli si bingung tegar, John Doe daripada kefahaman orang awam maksudnya ialah 'si fulan' sedangkan khusus untuk saya, John Doe adalah sebenar-benarnya nama keturunan saya.

      Adik beradik saya yang lelaki semuanya layak menggunakan nama ini, tetapi seorang pun di antara mereka tidak mengetahui maksud 'John Doe' adalah juga nama keturunan kami. Malah seorang pun di antara mereka tidak mengetahui pun bahawa saya yang muncul sebagai John Doe di alam siber.

      Ada pula bagi saudara kandung perempuan kami, ia tetap tidak layak untuk menggunakan nama Jane Doe sebab nama ini akan merubah maksud keturunan kami yang boleh digunakan bagi adik beradik kandung lelaki.

      Memadailah setakat itu saja saya perkenalkan diri. Usah ditanya maksud John Doe sebab saya tak akan dedahkannya selagi saya melihat tiada keperluan untuk melakukannya.

      Menyorokkan identiti dituduh pengecut, mendedahkan identiti pula dituduh mahu cari keuntungan peribadi. Betul tak?

      Siapa di antara kita yang sebenarnya pengecut dan terkencing di dalam seluarnya di dalam rumah sehingga demam berhari-hari apabila melihat kebenaran menghancurkan kebathilan akan diketahui tak lama lagi, in shaa Allah.

      Tak mahu percaya pun tak mengapa. Memadailah untuk menjadi saksi bahawa saya telah pun mengatakannya.

      Bersabarlah, sesungguhnya bulan Muharram itu hanya tinggal 6 purnama saja dari hari ini. Tak lama mana dah pun untuk melihat sama ada keyakinan saya daripada sumber2 wahyu itu yang benar, atau keyakinan saudara yang saudara dakwa sebagai 'tali Allah' itu yang benar.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. What ever alasan nak lantik tun jd pm (kalau menang la), tetap tak relevan. Tun dh TERLALU tua dan dh banyak cedera akal fikirannya. Memang betul bahawa dahulu tun adalah super, akal fikiran 20 tahun ke hadapan. Tapi itu dulu, dan dulu bukannya kini. Adakah munasabah selaku mantan pm, tun gagal mengingat kementerian kesihatan dgn menyebutnya kementerian perubatan. Untuk berfikir secara rasional, kita boleh terima kekurangan tun, normal bagi orang tua untuk lupa. Jadi untuk berlaku adil kpd org tua, jangan usung kehulu kehilirlah. Memang normsl juga baginorg tua utk berlagak spt org muda. Nakkan kuasa, nakkan duit dan nakkan apa yg org muda nak. Maklum bila sel2 otak banyak yg cedera, banyak la benda2 pelik dilakukan oleh org tua. Istilah jerman dipanggil PIKUN, atau dlm bahasa kita disebut BINGUNG. Jadi, jangan la diganggu waktu rehat yg tinggal sedikit kepunyaan tun. Org mudapun ramai dah meninggal, adakah tun kalis mati? Tun dah tidak kuat spt dahulu, demam shj dah kena masuk hospital masuk ijn. So, nak kata saya ni jeles ke apa ke, terpulang. Tapi tun memang dah tua sgt utk memegang jawatan pm. Berilah peluang org lain yg lebih kuat, lebih sihat dan lebih cerdas fikirannya. Bye...

      Delete
    5. Tak payahlah nak bongkak sangat boedoe..... tak perlulah nak bagi tarikh apa2 kononnya menjelang tarikh tu akan muncul kebenaran.... banyak dah pun tarikh2 yang anta gariskan terlepas dan berlalu begitu ajer.... melampau benar takjubnya pada Tun tu.... angkarlah tinggi2 kalau itu yang kamu percaya.... wahai nujum serkap jarang....

      Delete
    6. Bagi saya tiada hal pun tuduhan orang gila yang datang daripada si bingung tegar yang tak pernah mampu menyangkal.

      Oh ya, jangan lupa si bingung tegar ini pernah mendakwa ia punya tali langsung kepada Allah dan Allah yang telah memberitahunya supaya kekal menyokong Najib walaupun Najib melakukan 1001 kerosakan dan pengkhianatan hatta ke peringkat mengambil Yahudi Zionist sebagai penasihat dan mengambil Krisitian Zionist sebagai pemimpin.

      'Congakan-congakan' saya semuanya berdasarkan khabar-khabar benar yang datang daripada sumber wahyu sedangkan kepercayaan si bingung ini menurut dakwaannya datang terus daripada 'tali Allah'

      Siapa sebenarnya yang gila? Saya yang melihat dalil daripada wahyu dan membuat analisa kpd fakta yang sedang berlaku sekeliling atau sdr Suharli yang langsung tidak melihat sebarang dalil sebaliknya terus mengaku punya tali terus dengan Allah dan Allahlah yang menyuruhnya menyokong Najib?

      Kalau saya gila maka Sheikh Imran Hussein dan Ustaz Auni Muhammad pun gila jugalah sebab ciri mereka sama saja dengan saya iaitu mencongak berdasarkan khabar-khabar yang benar, cuma hasil bacaan kami saja tak serupa.

      Kalau sdr Suharli tidak gila maka Ashaari Muhammad yang mendakwa macam-macam tanpa dalil itu pun tak gila jugaklah.

      Siapakah yang gila?

      Apa pun tak mengapa sebab 6 purnama saja lagi untuk melihat.

      Delete
    7. SUHARLI MASROPFriday, February 23, 2018 9:06:00 AM

      Tak payahlah nak bongkak sangat boedoe..... tak perlulah nak bagi tarikh apa2 kononnya menjelang tarikh tu akan muncul kebenaran.... banyak dah pun tarikh2 yang anta gariskan terlepas dan berlalu begitu ajer..

      Komen balas :-

      Kamu kata ada banyak tarikh saya berikan berlaku begitu saja. Sekarang buktikan kegemaran kamu dan berikan satu saja sudah memadai.

      Delete
    8. Nah ini bukti congakan pertama saya, dan ia bermula pada bulan Ramadhan atau Syawal 1439H. Kita dah lepas Syawal atau belum? Saya sertakan sekali tajuk entry admin blog utk mudahkan pencarian.

      Monday, February 19, 2018

      PRU APRIL 2018 SELEPAS SAMBUTAN ISRAK MIKRAJ

      john doeMonday, February 19, 2018 10:38:00 PM

      Ini pula ramalan saya. Ramalan ini tidak diambil semata-mata daripada petunjuk2 nas AlQuran dan Hadith tetapi melalui ilmu dunia khususnya ilmu tentang kaedah dan protokol-protokol Zionist yang kini UmNo adalah sekutunya di dunia Melayu selain profil Najib Razak sendiri. Terdapat kebarangkalian ada yang tepat dan ada yang tidak. 

      Ini ramalan saya:-

      1. PPBM akan dibatalkan di dalam bulan Ramadhan atau Syawal untuk mengelakkan reaksi balas yang keras daripada para pendokong PPBM memandangkan pada Ramadhan dan Syawal umat Islam termasuklah drpd kalangan bangsa Melayu baru menjalani tarbiyyah mengawal kemarahan. 

      2. Parlimen tidak dibubarkan melainkan pada saat terakhir atau alternatifnya ia akan luput melalui tempoh statutori iaitu pada penghujung Jun 2018 di atas profil Najib seorang yang penakut tetapi sanggup melakukan apa saja untuk kekal berkuasa. 

      3. PRU akan diadakan pada akhir tempoh statutori itu sebab Najib mahu membuat persediaan 'kekalahan' yang rapi. 

      4. UmNo - BN akan tewas dengan teruk sekali di mana undi yang diterima daripada kaum Melayu Islam tidak pun mencecah 20%.

      5. Najib yang sudah kalah dan hilang mandat menjadi PM melaksanakan protokol Zionist membuat kekacauan dan mengakibatkan huru-hara. Akhirnya dharurat diisytiharkan dan Najib memerintah melalui dikri.
      Walaubagaimanapun di atas ketakutan rakyat penindasan ini tidak mendapat kekuatan yang cukup untuk dijatuhkan. 

      6. Kebangkitan rakyat untuk melawan Najib mula berlaku kecil-kecilan apabila mereka mula sedar Najib hanya boleh dijatuhkan oleh orang-orang yang benar-benar berani. 

      7. Pada ketika sambutan Aidil Adha yang dikenali juga sbg Hari Raya Korban, barulah orang-orang Melayu tersedar dan disedarkan bahawa untuk menjatuhkan Najib yang zalim lagi menindas ini, pengorbanan paling tinggi nilainya perlu dilakukan iaitulah 'berkorban jiwa dan raga' demi menjatuhkan pemerintah yang zalim. 

      8. Di atas satu perkembangan yang berlaku di bulan Zulhijjah, sekumpulan orang-orang Melayu Islam yang berjiwa kental akan bersama-sama Tun Mahathir berarak ke Seri Perdana di Putrajaya bagi mengambil alih pemerintahan dan pentadbiran negara daripada orang-orang yang sebenarnya tidak layak memegang jawatan-jawatan penting itu. Najib cuba bertahan dengan penhgunaan kekerasan melalui Akta MKN tetapi Najib dan sekutu-sekutunya semua tewas. Tun Mahathir pula akan mengangkat sumpah menjadi PM ke-7 sama ada sebelum mahupun selepas tumbangnya Najib. 

      Pada 1 Muharram 1440H, UmNo dan BN hanya tinggal dalam lipatan sejarah. 

      Bukankah di dalam entry tuan blog sdr KD kali ini ia adalah mengenai 'ramalan'. Maka di atas itulah apa yang menjadi 'ramalan' saya. Hanya masa akan menentukan. 

      Wallahu a'lam

      Delete
    9. Nah, ini pula congakan kedua saya bahawa sebelum Malaysia menjalani PRU, akan berlaku konflik Israel-Palestin. Malaysia dan PRU atau belum? Israk Mi'raj 1439H dah sambut ke belum? Saya bagi dengan tajuk entry admin sekali untuk mudahkan pencarian.


      Thursday, February 22, 2018

      STRATEGI MAHATHIR...UMNO MAKIN PANIK MENJELANG PRU

      john doeThursday, February 22, 2018 7:54:00 PM

      Salam Jumaat bro KD dan pengunjung blog, 

      Dengan izin sdr KD, 

      Tun Mahathir telah membuktikan bahawa ia benar-benar beramal dengan sajaknya 'Perjuangan Yang Belum Selesai' apabila ia melakukan 'biarkan bertatih asalkan langkah itu yakin dan cermat'. 

      Lihatlah bagaimana ia bermula dengan memberitahu ahli dan pemimpin UmNo di peringkat akar umbi mengapa Najib perlu disingkirkan kerana ia sedang melakukan kerosakan, dan kini Tun M sedang berusaha untuk kuburkan UmNo pula disebabkan segala fakta menunjukkan bukan Najib sahaja yang perlu disingkirkan sebaliknya UmNo perlu dikuburkan kerana ia sudah menjadi bathil selain sudah jahannam tanpa boleh diubati lagi. 

      Sebelum PRU diadakan, saya melihat daripada bacaan saya, bahawa konflik Orang-orang Beriman vs Zionist akan meningkat dengan luar biasa di bumi Palestin khususnya Baitulmaqdis. 

      Apabila konflik ini berlaku umat Melayu Islam Malaysia akan dapat melihat bahawa Tun Mahathir dan PPBM akan menjadi tegas ke atas Zionist Israel dan Zionist USA dan demikian PPBM menepati ciri pertama di dalam ciri-ciri kaum yang didatangkan di dalam Al-Maidah : 54 iaitu 'mereka lemah lembut terhadap orang-orang yang beriman, dan mereka tegas terhadap orang-orang yang kafir.'

      Di manakah letaknya pusat pertembungan di antara Orang-orang Yang Beriman dengan orang-orang Kafir Yang Dimurkai? Tidak lain dan tidak bukan pusat pertembungan itu ialah di Baitulmaqdis sedang kafir yang dimurkai tidak lain dan tidak bukan adalah Zionist yang menjadi tentera-tentera Dajjal Laknatullah di akhir zaman. 

      Mari lihat dalilnya :-

      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ

      “Wahai orang-orang yang beriman. Barangsiapa di antara kamu yang berpaling daripada agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan mereka pun mencintaiNya, MEREKA LEMAH LEMBUT TERHADAP ORANG-ORANG YANG BERIMAN SEDANG MEREKA TEGAS TERHADAP ORANG-ORANG YANG KAFIR, mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca, demikianlah kurnia Allah, diberikanNya kepada siapa yang dikehendakiNya, dan Allah Maha Luas (kurniaNya) lagi Maha Mengetahui.” [Al-Maidah: 54].

      Najib pula pada ketika itu akan terserlah sifatnya sebagai sekutu Zionist yang menikus kepada Israel dan menyokong pula kepada Trump - USA. 

      Almaklumlah bukankah Zionist Israel (APCO) telah menjadi penasihatnya sedang Zionist USA (Donald Trump - your enemy is my enemy) telah menjadi pemimpinnya. 

      Hasilnya ketika PRU berlangsung undi orang-orang Melayu Muslim kepada UmNo akan benar-benar tidak mencecah 20% pun. 

      Tunggulah ketika ulangtahun Israk Mi'raj yang akan tiba tidak berapa lama lagi dan kita akan melihat sama ada 'bacaan' saya ini benar ataupun tidak.

      Delete
    10. Lawaklah hang neh.... ok lah ... kita tengok jer.

      Delete
    11. kakakkka...suharli mangkok...bek hang diam...sumbat dedak cukup2....lagai hang jawab...lg nmpk bodoh hang...xpun bek sembunyi blakang semah je

      Delete
  6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 7:06:00 AM

    Sape boleh tolong bagi info berapa jumlah bayaran saman yg telah di bsyar oleh tv3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berukera pembela kepala perompak

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 3:12:00 PM

      Ha2 cai heras hancus sentap
      gila2....penakut cina jho lo...cakap besar...hehehehe

      Delete
    3. kepala perompak tu bijan...yang ko tu AnonymousFriday, February 23, 2018 7:49:00 AM bukan dalam golongan 40 penyamun tu pun...ko cuma pencacai tua pengangkut najis je...daptla dedak barang semangkuk dua untuk suap ke mulut anak bini...yea x? yang kaya penyamun dan kabinetnya....yang ko? kakakakkaak

      Delete
  7. Melayu oh.. melayu... tiada apa lg yg boleh dibanggakan utk cucu cicit selain politik kebencian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 7:12:00 AM

      Nak bangga guna kuasa politik untuk merompak..

      Delete
    2. Memperkatakan tentang keburukan untuk diperbetulkan adalah fardhu kifayah..ia bukan sekadar terbatas dalam politik.

      Ia adalah perjuangan untuk kebaikan anak cucu.

      Dan kita memang dituntut untuk menjauhi dan benci pada semua kemungkaran.

      Delete
    3. Setuju dengan bro KD.

      Salute dari saya, dan saya bersaksi bro KD adalah seorang pejuang kebenaran yang berani berkata benar ke atas pemerintah yang zhalim, dan bukan seperti pendedak-pendedak yang hanya berani-berani mengacah orang tua berumur 93 tahun yang tidak lagi memegang kuasa.

      Delete
  8. sampai bisnes untung rugi pun puak macai mahaton kuttey syirikkan dengan pendewaan terhadapnya. makhluk perosak umat itu.. cuba nak di canang ala2 Nik Aziz oleh pantaksub PAS dulu.

    masa teruk company anakjantan kutty rugi sampai kena bail out rompak duit petronas dlu kira didunia ditunjuk CASH jg...

    Jadi formula sesat inicuba dipakai tiru oleh macai agama suku politik suku... tapi amat berbeza mcm langit dan bumi dalam bab ilmu Allahyarham Dato Nik Aziz dgn kejahilan makhluk perosak keturunan Kerala BANGSAT ini...

    apapun horeyy pada macai kelongdemon... good try.. dedak masyukk lebey laa....jilat si tua kutuk tu mcm tokong...


    bab si mahaton memfitnah menyangak menipu.. menzalimi rakyat 22 plus plus tahun tu mcm mana??
    ohhh lupa... bg penganut mazhab chap munge mahaton adalah... dewa brahmaaaahaapiraunn...

    hahahahah

    si tua kutuk tu adalah BALA buat Melayu dan Islam di negara ini!

    tgk dgn siapa dia berada skrg...??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ka komen anon ni?

      Hahahaha.. Tak betul tu.

      Nak tahu apa yang betul tunggulah pada ketika Virgo dilupuskan sebagai bukti dan petanda awal bahawa UmNo akan mengikut jejak Virgo tidak lama selepas itu dan kedua-duanya kekal menjadi sejarah zaman fitnah.

      Hahaha..

      Delete
    2. Dah macam.nujum.... penyakit org takjub ngan diri sendiri...

      Delete
    3. Sdr Suharli,

      Saya benar-benar mempunyai dalil apabila saya berkata Virgo akan dilenyapkan terlebih dahulu. Belum masanya untuk berkongsi.

      Saya juga katakan ia hanya berlaku selepas PPBM dibatalkan.

      PPBM dah dibatalkan atau belum? Kalau belum, tunggulah satu demi satu.

      Bukan taksub dengan diri sendiri tapi taksub dengan hadith-hadith Nabi tentang peristiwa-peristiwa di akhir zaman. Habis kalau tak nak percaya kepada hadith Nabi dan AlQuran, nak percaya kepada 'ilham' saudarakah sedangkan ia bertentangan dengan wahyu?

      Siapa yang taksub dengan diri sendiri? Saya yang mencongak melalui hadith2 Nabi atau saudara yang langsung tidak mahu berfikir dan merenung dalil-dalil yang saya berikan sebaliknya terus percaya bahawa saudara punya tali terus dengan Allah dan Allah telah 'memerintahkan' saudara menyokong Najib.

      Siapa sebenarnya yang taksub dan takjub kepada diri sendiri sehingga melebihi keterangan di dalam wahyu?

      Delete
  9. Penyakit taksub dan takjub melampau..... semua yg tun cakap atau buat macam kerja dewata plak.... pasal makan beras tempatan pun bleh jadi isu sebab najib tak makan nasi..... alooooooo itu Tun cucuk stem cell tu orang biasa ada buat ker?.... rakyat viasa makan stem cell apple swiss jer.... tapi tun guna stem cell kuda... ada hangpa ceeita??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yang buatnya jadi isu?

      Tun yang berbangga mendedahkannya untuk menunjukkan kebangsawanan dirinya atau Najib yang bikin ia menjadi isu apabila berbangga memakan 'beras ganti' yang berharga RM500 bagi 10kg ketika ia membuat ucapannya dulu konon RM1.40 sehari daripada duit BRIM itu sudah cukup untuk makan rakyat marhaen.

      Sendiri tembak, bila sendiri terkena mahu salahkan orang lain juga

      Delete
    2. Kalau dah kaki meniou...akhirnya sendiri terbelit.... 250gm=RM15... maxamana boleh jadi Rm500 kalau satu kilo?.... tanyalah Tun pula Stem Cell kuda berapa ratus ribu sekali cocok..... apa ada hal takat ratus ribu... kalau ada duit billion2.

      Delete

    3. Sdr Suharli si bingung yang suka kelam kabut.

      Bila masa saya kata sekilo jadi RM500? Kata saya di atas tu 10kilo harga RM500 (harga sebenar lebih lagi dari itu).

      Kata sdr 250g = RM15. Kalau begitu 1kg sudah tentu berharga RM60 dan demikian 10kg dah jadi RM600, malah RM100 lebih tinggi dari congakan saya.

      Biasalah buat kiraan berdasarkan 10kg sebab inilah berat biasa sekampit beras. Ada kah sekampit beras dijual hanya sekilo sdr yang bingung?

      Nasib baik saya melihat sdr hanya seorang bingung tegar. Kalau tidak pasti saya akan kata sdr dah tertembak diri sendiri dalam kiraan matematik (walaupun hakikatnya memang dah tertembak diri sendiri pun).


      Nah tengok balik :-


      john doeFriday, February 23, 2018 8:04:00 AM

      Sapa yang buatnya jadi isu? 

      Tun yang berbangga mendedahkannya untuk menunjukkan kebangsawanan dirinya atau Najib yang bikin ia menjadi isu apabila berbangga memakan 'beras ganti' yang berharga RM500 bagi 10kg ketika ia membuat ucapannya dulu konon RM1.40 sehari daripada duit BRIM itu sudah cukup untuk makan rakyat marhaen.

      Sendiri tembak, bila sendiri terkena mahu salahkan orang lain juga

      Delete


      SUHARLI MASROPFriday, February 23, 2018 8:43:00 AM

      Kalau dah kaki meniou...akhirnya sendiri terbelit.... 250gm=RM15... maxamana boleh jadi Rm500 kalau satu kilo?.... tanyalah Tun pula Stem Cell kuda berapa ratus ribu sekali cocok..... apa ada hal takat ratus ribu... kalau ada duit billion2

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 3:17:00 PM

      Suhsrli memang lemah matematik..

      10 kg beras jasmine 25.00
      10 kg wuinoa 591.00...
      Lawak laaa...

      Delete
    5. Ok saya silap..... RM500=10kg....
      Takder sora g nak tolak tentang Sell Stem.Kuda ker.... manalah tau ini juga silap.

      Delete
    6. booooo..suharli gi la makan dedak murah tu diam2...da nampak bodoh dah tu...anjing2 UMngok yang len pun x masuk keje nak backup ko....takut di bodohkn...kakakakkakak

      Delete
  10. Kata Bangang marah...
    Business memang ada untung rugi..
    Macam TDM cakap main FOREX ada untung/rugi dlm statement salah saorang saksi pada RCI...
    Tak payah lah nak ambil kuasa ALLAH di dalam menentukan perkara yang maanusia tidak dapat jangka kan..
    Nak tanya sikit..
    Dah dekat 3 thn dah dgn pelbagai cara,tipu helah/fitnah/spekulasi/persepsi/konspirasi nak jatuhkan Najib...kantoi
    Instilah apa lak KD nak namakan....

    ReplyDelete
  11. http://www.penaminang.com/2018/02/anak-muda-malaysia-jaguh-underground.html?m=1

    Inilah berita ada nilai.....

    ReplyDelete
  12. Kalau kerajora bapukera ada masa, taip : Mat Sabu panggil Dr M kepala perompak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Winnnnnnnn......

      KD dah letak taraf Di bawah tapak kaki sendiri..... sama macam pemimpinn pembangkang lain.... dulu situa renta tulah yang hendak dipenjarakan.... rapi sekarang telah disucikan .....

      Delete
    2. Suharli memfitnah sdr KD lagi.

      KD sejak dahulu yang saya kenali adalah sekapal dengan saya dan tiada kena-mengena dengan Mat Sabu atau sesiapa saja yang mengambil Tun M sebagai musuh dulunya.

      Kami sama-sama kekal menyokong Tun M semasa UmNo berada di jalan yang lurus dan bersama-sama Tun M juga bermufaraqah ketika UmNo telah berpaling daripada jalan yang lurus.

      Sekurang-kurangnya bagi Mat Sabu dan orang-orang sepertinya, 'better late than never'.

      Bagi sdr Suharli si bingung tegar harap-harap janganlah sampai jadi 'it was too late'.

      Delete
    3. Tulah bodoh... takjub ngan diri sendiri.... aku tak kata korang tu sekepala ngan mat sabu... aku kata orang yg kau junjung tu dulu ketua dam pemimpun pembangkang semua kata perompak dan akan dipenjarakan kalau pembangkang menang..... tapi sekarang apa dah jadi???? Jadi top dog...dan bakal PM dia orang .
      Simpan sikit bebal tu.

      Delete
    4. Tak der satu pun penjelasan yang Tun jelaskan kepada rakyat perihal kerja kutuk dia bail out company2 anak dia.... dan hal2 yg berkaitan ngan Ipp yg berat sebelah dan banyak lagi..... cuba hang tanya Tun..... kenapa mukriz asik tewas memanjang.... dia tu ada tokoh pemimpin ker?.... kalau hang tak kena maki.... Tun tu gila.

      Delete
    5. Sdr Suharli,

      Siapa kata tiada penjelasan? Adakah saudara duduk dalam gua pada masa itu? Saya sendiri mendengar penjelasan Tun semasa membuat keputusan bail out itu iaitu kalau kita biarkan sebuah syarikat yang punya 10,000 pekerja ditutup dan 10,000 orang hilang pekerjaan serentak, maka akan berlakulah kekacauan ekonomi yang membawa kepada kekacauan2 lain.

      Apa tak logik ka tu?

      Anak-anak Tun kalau tak ada kerja sekalipun bapa depa boleh tanggung dengan gaji PM dan cara hidup depa tu, dan depa juga ada pendapatan sendiri jauh lebih cukup dari keperluan utk menanggung hidup depa.

      Bagaimana dengan 10,000 pekerja bawahan lain yang hilang kerja? Mereka inilah sebenarnya yang dibantu oleh kerajaan ketika Tun bail out syarikat2 anak2nya.

      Adakah bail out ini merugikan ketika jumlah yang digunakan untuk bail out itu hanya seciput daripada cukai yang syarikat-syarikat ini bayar kepada Kerajaan?

      Tahukah sdr syarikat permotoran Ford yang hidup megah hari ini juga pernah dibail out oleh pemerintah di atas alasan yang sama?

      Demikian juga beberapa syarikat multinasional Jepun juga pernah dibail out oleh kerajaan Jepun untuk mengelakkan economic chaos?

      Apakah semua ini perbuatan pendusta?

      Delete
    6. Syarikat anak2nya..... baiklah terimakasih..... Tq.

      Gagalnya mereka ini.... sana sahaja bagaimana begitu banyak projek2 ilham Tun yang dibailoutkan..... tak moh ceritalah...jawapannya nak selamatkan berpuluh ribu pekerja.....

      Tun memang gagal.

      Delete
  13. TV3 ni sejak zaman MahaKUTTY AL-Munafiq sampai zaman Najeebool adalah stesen TV propaganda and kaki fitnah yg paling SIAL!
    ELOK benar TV3 bankcrupt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa? Bankrap saja ka? Awat kecik saja balasan dia tu seolah-olah kesalahannya hanyalah 'salah urustadbir'.

      Saya kira hukuman sesuai untuk TV3 jauh lebih daripada itu lagi, TV3 hanya layak dan demikian akan menjadi salah satu monumen di antara monumen-monumen zaman fitnah yang telah berlalu.

      Delete
    2. TV3 KER MEDIA PRIMA YANG RUGI NI?????? DAN LAGI RUGI NGAN BANKRUPT TU SAMA KER?

      Delete
    3. Sdr Suharli yang bingung.

      Apabila saya gunakan kalimah monumen maka maksud saya adalah bangunan.

      Apabila saya letakkan seluruh ayat di dalam bentuk 'monumen zaman lampau', maka maksud saya ialah bangunan yang telah musnah pada zaman lampau. (Maksud saya ialah zaman fitnah yang telah ditinggalkan itu).

      Dalil saya apabila berkata demikian :-

      وَإِذَآ أَرَدْنَآ أَن نُّهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا۟ فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا ٱلْقَوْلُ فَدَمَّرْنَٰهَا تَدْمِيرًا

      Dan apabila Kami mahu membinasakan sesebuah negeri, Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya menta’ati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah selayaknya ketetapan Kami ke atas negeri itu, dan Kami binasakan negeri itu sebinasa-binasanya" (al-isra :16)

      Tahukah sdr Suharli bahawa pernah sekali saya membawa kereta ke arah bangunan TV3 dan saya melihat dengan tiba-tiba cuaca menjadi gelap, hujan menjadi lebat dan tiba-tiba ada petir yang menyambar bangunan ini. Ia begitu menakutkan dan saya benar-benar melihatnya sebagai satu amaran daripada Allah kepada orang-orang kaki fitnah di dalam bangunan ini untuk membinasakan bangunan ini dengan disebabkan salah satu sifat dan ciri-ciri kebinasaan daripada 'perintah Allah yang dilanggar' ialah sifat 'baghtatan' iaitu 'tiba-tiba' dan pada hari itu saya benar-benar melihat sifat tiba-tiba pada petir itu yang saya kira berasal daripada arah bangunan TV3.

      فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُكِّرُواْ بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّى إِذَا فَرِحُواْ بِمَا أُوتُواْ أَخَذْنَاهُم بَغْتَةً فَإِذَا هُم مُّبْلِسُونَ

      "Maka tatkala mereka melupakan peringatan yang telah diberikan kepada mereka, Kami bukakan semua pintu-pintu keriangan untuk mereka; sehingga apabila mereka bergembira dengan apa yang telah diberikan itu, Kami datanhkan siksaan mereka dengan tiba-tiba (kalimah baghtatan), maka ketika itu mereka terdiam berputus asa" (Al-an'am :44).

      Saya pernah kongsikan pengalaman saya menyaksikan hujan lebat, langit gelap dan kilat tiba-tiba di Kuala Lumpur sebelum 1 Okt 2017, tak salah di blog Shahbudin.

      Kali ini biarlah saya spesifik. Kilat itu saya lihat pada arah bangunan TV3 dan ia benar-benar menakutkan saya pada hari itu.

      Itulah maksud saya apabila menggunakan perkataan monumen kepada TV3.

      Wallahu a'lam

      Delete
    4. Sdr Suharli si bingung tegar,

      Selepas beberapa lama mencuba, barulah saya bertemu dengan komen saya di blog Shahbudin berkenaan saya melihat kilat tiba-tiba di Kuala Lumpur, dan berdasarkan rekod perkara itu berlaku pada hari JUMAAT 18 Ogos 2017.

      Sekali lagi diperincikan bahawa kilat tiba-tiba yang saya lihat pada hari itu adalah dari arah Bangunan TV3 (Seri Pentas).

      Nah saya kongsikan entry admin blog tersebut dan komen saya sbg bukti saya telah melihat melalui 'petunjuk' alam yang dibaca melalui dalil AlQuran (dan bukan sekadar ilham seperti saudara) bahawasanya bangunan TV3 sebagai sebahagian lokasi utama datangnya fitnah ini bakal menjadi 'monumen' apabila zaman fitnah ini ditinggalkan.




      Friday, 18 August 2017

      KENAPA ZAHID HAMIDI BIMBANG WUJUDNYA BANYAK KEM DALAM UMNO?

      john doe19 August 2017 at 03:07

      MENJAWAB KEBATHILAN MR J: MEMBUNUH, DOSA YANG TIDAK ABSOLUTE (siri 3/3).

      Memang benarlah kita sedang berada di penghujung zaman fitnah. Kesemua cirinya telah ada dan ciri paling utama ialah 'fitnah itu datang dari pemerintah ke atas rakyat', dan bukan 'fitnah ke atas pemerintah oleh rakyat' seperti pada zaman TDM. 

      Apakah salah satu fungsi khalifah? Membela orang ramai dari penindasan. Apabila disebut penindasan sudah tentu ia dari atas ke bawah dan bukan sebaliknya. 

      Watak J juga sebenarnya telah dikhabarkan oleh Nabi saw di dalam hadith peristiwa akhir zaman riwayat Hakim dengan sanad yang Hasan. 

      Akan sampai satu masa di mana pemerintah diibaratkan singa, menteri-menteri diibarat anjing dan hakim-hakim diibarat anjing. Kerja mereka hanya meratah rakyat yang digambarkan seperti kambing. 

      J tidak lain adalah sama seperti anjing yang diriwayatkan di dalam hadith berkenaan. Hanya sahaja ia bukan hakim/qadhi yang memutuskan melainkan anjing upahan yang menipu demi membela kebathilan. 

      Walaupun share anjing tidak sebanyak share singa mahupun serigala tetapi hukuman kepada seluruh kawanan penjahat ini tetap sama. 

      Dengan wujudnya penipu seperti J yang tugasnya menipu di sebalik baju biri-biri saya semakin yakin bahawa Najib dan konco-konco yang tidak sempat bertaubat akan tumbang dengan kuasa Allah. 

      Mudah2an yang tidak bersubahat akan terselamat dari kebinasaan itu. 

      J hanya sedang menikmati tempoh.

      P/s - sekiranya sesiapa yang melihat sendiri hujan dan petir di Kuala Lumpur yang berlaku pada petang tadi (Jumaat lepas Asar) dan mahu melihat dengan pandangan hikmah sudah tentu akan mengambilnya sebagai satu amaran dari Allah. 

      "Apabila Kami mahu menbinaskan sesebuah negeri Kami perintahkan orang-orang besarnya (supaya taat) lalu mereka tetap durhaka, dan tetaplah Kata-kata ke atas negeri itu dan Kami binasakan negeri mereka sebinasa-binasanya". Al-isra : 16

      J telah diberikan peringatan

      Delete
    5. Tambahan penting:-

      Sekiranya benar bacaan saya bahawa kilat tiba-tiba pada hari itu Jumaat 18 Ogos 2017 adalah sebagai 'perintah dan peringatan Allah ke atas TV3', maka penghukuman kebinasaan ke atas TV3 ini akan berlaku juga pada hari Jumaat dan ia tidak akan melebihi tempoh setahun daripada tarikh 'perintah dan peringatan' itu diberikan.

      Bermakna bangunan TV3 ini tidak akan melepasi tarikh 17 Ogos 2017 pun dengan kebarangkalian ia belaku sedikit awal dari dateline itu tetap ada.

      Ogos 2017 adalah bulan Zulhijjah menurut kalendar Islam iaitulah bulan haji dan ibadah korban. Zulhijjah ialah bulan di mana saya telah membuat 'bacaan' akan berlaku kebangkitan dan kesedaran rakyat pada sambutan Aidil Adha yang dikenali juga di kalangan masyarakat Melayu sbg 'hari raya korban' akan peri pentingnya berkorban jiwa dan raga demi kebenaran, dan akan tumbangnya rejim UmNo-Najib yang pada masa itu memerintah tanpa mandat.

      Sdr Suharli dan pembaca lain tak perlu percaya pun, memadailah untuk menjadi saksi saya telah pun mengkhabarkannya.

      Hanya 6 purnama saja lagi untuk melihat.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    6. Saudara hohn doe masih lena dalam rahun 2017..... teruskanlah.

      Delete
  14. Jobn doe seronok aku respond dia..... saja jer acah.... korang bacalah apa yg john doe tulia.... baca boleh.... percaya jangan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Suharli yang bingung,

      Sila cari komen saya yang saya yang meminta semua orang percayakan saya.

      Apabila saya membuat congakan, saya akan akhiri dengan "tidak mahu percaya atau mahu merasa ragu-ragu pun tidak mengapa. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah menyatakannya."

      Terima kasih kerana membaca sebab itu saja pintaan saya, supaya membacanya dan menjadi saksi kepadanya, dan saya tidak meminta jauh sekali memaksa siapa pun percayakannya.

      Mahu lihat orang yang cuba mendesak orang lain percayakannya? Sila renung komen berikut yang jelas bersifat medesak orang percayakannya. Siap sebut demi Allah lagi.

      SUHARLI MASROPWednesday, January 03, 2018 12:12:00 PM

      John Doe... demi Allah aku pernah buat keputusan paling berat menolak perjuangan Anwar dulu... tidak lama... Ilham datang hanya selepas tiga hari....Begitu juga dengan Tun.... Tiga hari jua untuk aku menolak Tun atas Ilham yang digambarkan. Ternyata sehingga kini aku kekal bertahan menolak dua makhluk itu....
      Antara percaya dengan tidak... akhirnya segala pilihan Ternyata benar bila akhirnya Tun menjilat licin kahak nya sendiri dari muka LimKitSiang... ya Tun melakukan kesalahan lebih buruk dari yang PAS pernah lakukan.... setidak2nya mereka asalnya sememangnya pembangkang.... jauh sebelum itu...seawal sebelum PRU13... aku adalah antara penentang utama kepada kelompok yang menolak perpaduan umat melayu justeru ketika itu aku sedikitpun tidak hormat pendirian arwah nik aziz menolak berlakunya perpaduan melayu dengan alasan politik umno sudah mahu mati..... dan aku terus berdoa...alhamdulillah Allah makbulkan doa2 umat melayu...dan pemergian arwah merubah senario dan kesedarN yang dinanti2 mula menampakkan diri... parti politik tidak perlu bersatupun untuk melaungkan perpaduan.... dan syukur PAS menjauhi DAP
      Lalu sekarang kenapa John Doe perlu memaksa hati ini merubah mengikut tari lagu sumbang john doe???? Untuk kesekelian kalinya aku memilih untuk menurut gerak hati. Mungkin itulah ilhamnya wHai john doe.... tinggi manalah kitab yg kamu rujuk wahai john doe.... kalau Allah nak gelapkan hati... tiada siapa yg dapat menghalang.... dan jika hati tuan berbalik... percayalah.... Allah boleh membalikkan keimanan kita jauh lebih mudah dari kita memaling2kan tapak tangan.

      Delete
  15. Apa pynya busuk hati lah blog pro Tun neh...... najib dah cakapdah yg dia tak selalu bersenam... jadi terpulanglah dia nak makan apapun untyk kawal diet dia.... Tun pun bukannya selalu bersenam... tapi tak juga rasa dia makan nasi sama banyak dwngan rakyat biasa sebab dia lagilah jaga kesihatan... takat amal Sel Stem Kuda tu...... korang agak2 ajerlah... buman rahsia lafi dah tu.... sebab tu dia suka kuda.... dulu masa muda tak pegang kuda punnnnnnnnn......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ke situ pulak dah. Tak nampakkah ketika ia berbangga makan 'beras ganti bernilai RM600 sekilo (ini harga sdr sendiri di atas), ia dulu pernah menghina penerima BRIM apabila berkata jumlah yang diberikan itu cukup untuk penerima BRIM makan setahun, dengan memakan pada nilai RM1.40 sehari.

      Bongkak, takbur, menindas dan menghina lagi.

      Tak nampakkah sdr isu sebenarnya?

      Delete
  16. - Datuk Seri Najib Tun Razak memberi gambaran kerajaan pimpinannya bersedia untuk memansuhkan lebih ba­nyak tol di jalan-jalan di negara ini pada masa depan.

    Perdana Menteri secara peri­badi mengakui bahawa beliau sendiri tidak suka kepada sistem bertol dengan menyifatkannya sebagai ‘menyakitkan hati’ dan menyebabkan berlakunya kese­sakan lalu lintas. Beliau berkata, disebabkan itu, dalam Bajet 2018, kerajaan membuat keputusan memansuhkan beberapa tol termasuklah tol Batu Tiga, Sungai Rasau, Bukit Kayu Hitam, Lebuh Raya Penyuraian Trafik Timur Johor (EDL), selain tol di Cheras yang dihapuskan sebelum itu.

    “Saya tidak percaya kalau kita kenakan tol secara harian adalah baik kepada rakyat. Tidak, saya tidak percaya itu. “Kalau Lebuh Raya Utara-Selatan, Kuala Lumpur ke Karak yang digunakan sekali sekali tidak apa.

    Kalau hari-hari bayar tol, dua kali, empat kali, siapa pun sakit hati,” katanya. Perdana Menteri berkata demikian ketika sesi perkongsian #Bajet 2018 Bersama Rakyat mengenai Kesejahteraan Isi Rumah di Hospital Canselor Tuanku Muhriz Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang disiarkan secara langsung di laman Facebook beliau hari ini.

    Menurut Najib, Perdana Menteri terdahulu (dipercayai merujuk kepada Tun Dr. Mahathir Mohamad) merupakan seorang yang sangat mempercayai sistem bertol tetapi berbeza dengannya yang menegaskan tidak suka kepada tol.

    Di bawah kepemimpinannya, kerajaan sedang membina Projek Lebuh Raya Pan Borneo yang tidak mempunyai tol kepada rakyat di Sabah dan Sarawak.

    “Apa yang saya boleh lakukan, saya akan hapuskan tol ke­rana tidak rasa bagus, sakit hati, sebabkan kesesakan.

    “Saya akan lihat semula keputusan (kepemimpinan) terdahulu yang saya fikir membebankan rakyat,” jelas beliau. Menurut Perdana Menteri, kerajaan boleh memansuhkan tol tetapi beliau perlu menyelesaikan isu-isu berkaitan dengannya terlebih dahulu yang ditimbulkan oleh legasi terdahulu. Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/sedia-mansuhkan-tol-1.614587#ixzz57x1UGaov © Utusan Melayu (M) Bhd

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD.... Jown Dow..... takkanlah yang satu ni tak boleh setuju kut..... benda baik bukan.....

      Delete
    2. Sdr Suharli.

      Nah jawapan anon yang saya kira memadai untuk menjawab pendustaan Najib dan UmNo, serta membuktikan kebingungan saudara merelakan diri menjadi kakaktua kpd golongan pendusta.


      AnonymousFriday, February 23, 2018 9:56:00 AM

      Majoriti tol yang dibina era Tun akan berakhir pada 2018..
      Tetapi 2009 dan 2011 ketajaan dan plus ubahsuai untuk berakhir 2038.. Salah Tun?

      Kerajaan memansuhkan beberapa Toll mulai Januari 2018 untuk tunjuk baik..hipokrik betul.

      Dan untuk makluman suharli apa yang keluar dari mulut Najib 100% belum boleh percaya sehingga ditunaikan, bulan bintang pun dia boleh janji.

      Banyak janji 2013 pun tidak tertunai, janji lagi 2018..macam jual ubat kuat tepi jalan.

      Delete
    3. 1) namakan konsesi2 tersebut dengan tol2nya sekali
      2) mengapa dari 2018 sehingga 2018 harga Tol tak berubah
      3) nyatakan mengapa pengubahsuaian itu dilakukan pada 2009
      4) soalan tambahan mengapa pula lebuhraya2 baru di negeri pembangkang nak kena ada Tol juga?

      - jangan kata kerajaan najib tidak cuba menyelamatkan pengguna a.k.a rakyat yer..... ni belum cerita pasal IPP lagi tu... dan cerita Tun nak selamatkan tengkuk vendor proron... siapa mereka????

      Delete
  17. Majoriti tol yang dibina era Tun akan berakhir pada 2018..
    Tetapi 2009 dan 2011 ketajaan dan plus ubahsuai untuk berakhir 2038.. Salah Tun?

    Kerajaan memansuhkan beberapa Toll mulai Januari 2018 untuk tunjuk baik..hipokrik betul.

    Dan untuk makluman suharli apa yang keluar dari mulut Najib 100% belum boleh percaya sehingga ditunaikan, bulan bintang pun dia boleh janji.

    Banyak janji 2013 pun tidak tertunai, janji lagi 2018..macam jual ubat kuat tepi jalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat tak bincang isu pembangunan, itu tanggungjawab mana² kerajaan yang dipilih..rakyat fokus kepada penyelewengan dan penipuan kerajaan terhadap rakyat.

      Kerajaan bina terminal bas - itu bagus untuk kemudahan rakyat TETAPI
      itu tidak boleh jadi lesen menghalalkan kerajaan mencuri duit rakyat - dua perkara yang berbeza.

      Bagi BRIM bagus, kenakan GST bapa segala kezaliman.

      Suharli kena lah setuju fakta tersebut sebelum boleh berbincang jauh.

      Saolan lazim - apa bisnes 1mdb?
      Mana laporan audit?
      Berapa dah untung? Betapa banyak bauar zakat? Berapa ribu peluang pekerjaan?

      Yang kita asyik dengar-billionssss disonglap.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 3:22:00 PM

      Laporan ketua odit negsrsa nsjib dirok dlm kebsl OSA....cakap berdegar2 tunggu odit selesai....bapak klentong...

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 3:29:00 PM

      Suharli...
      Najib tak payah beri gambaran.....gdp dah 5.9%....

      Mansuhkan saje terus semua tol...tak usah nak klentong lagi...

      Najib tak de kroni...projek semua tender terbuka...ecrl kenape bagi cina kominis sedangkan duit yg di pinjam dari cina kominis kena bayar...peminjam berkuasa tentukan siape yg bina ecrl dengan harga yg dia nak...najib buat kerja pelik...

      Delete
  18. Najib ni dah jadi bengong.....semuanya keburukan yang ada pada hari ini dituduhnya disebabkan oleh kesilapan Tun Mahathir......yang dia dok ada dalam kabinet Tun pada masa itu dok buat apa??....dok goyang batu je ka??....dekat PRU baru nampak segala kepincangan!!....memang betullah seperti ramai rakyat dok kata yang Najib ni seorang yang tak berapa nak cerdek!!...

    ReplyDelete
  19. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 3:20:00 PM

    Pong pang tun madey bail out syarikat anak dia dengan duit petronas ade bukti ke?.....kalo ade tolong kasi jangan mereka citer ato hearsay saje...

    ReplyDelete
  20. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 3:36:00 PM

    SUHARLI MASROPWednesday, January 03, 2018 12:12:00 PM

    John Doe... demi Allah aku pernah buat keputusan paling berat menolak perjuangan Anwar dulu... tidak lama... Ilham datang hanya selepas tiga hari....Begitu juga dengan Tun.... Tiga hari jua untuk aku menolak Tun atas Ilham yang digambarkan. Ternyata sehingga kini aku kekal bertahan menolak dua makhluk itu....

    @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

    Suharli tak dapat ilham najib merompak 1 mdb dengan jemaahnye...laporan PAC 28 billion duit 1 mdb lesap tak dapat dikesan...

    Laporan ketua odit negara najib sorok dlm bilik kebal OSA...tu pasal suhatli tak dapat ilham dah bertahun...

    Suharli ni buat lawak ato klentong ato takut cina jho lo?...hehehe...kaki temberang jugak cai makan beras hancus...

    ReplyDelete
  21. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 3:40:00 PM

    Dah dekat pru baru najib percaya tol sakitkan hati rakyat...hehehehe...
    ade jugak yg percaye cakap bapak klentong ....

    ReplyDelete
  22. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 4:13:00 PM

    1 mdb bayar hutang 1 mdb 2 kali...yg pertams dikatakan oleh IPIC bayar kod starikat palsu...selepas IPIC saman timbangtara najib setuju bayar semula billions kpd syarikat BVI original...

    Sape punye angkara bayar bilkions kpd syarikat palsu yg hampir serupa nama dengan dyarikat original dan di uruskan oleh orang yg sama....tidakkah dlm perjanjian hutang telah ade nama syarikat original?...

    Kenape najib tidak ambik tindakan untuk dapatkan semula wang yg telah lesap?...

    Tiada tindakan kerana telah muafakat terancang antara kapla prompak dengan jumaahnye nak hentam bilions wang 1 mdb...

    Umno dan cai semua bisu membela kapla prompak...billions dah lesap...jho lo kayer free...duit plak dibuat filem lucah di amerika oleh anak tiri najib......

    Fitnah....fitnah....berul tak cai2 beras hancus 1 malaysia...bodoo betul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 4:21:00 PM

      Gerenti cai2 makan beras hancus otak bodoo tak berani bagi komen najib kapla prompak dah hentam wang 1 mdb.....hehehehe

      Delete
    2. aku nak si suar tu tolong jawap soalan ini.

      Delete
  23. NAJIB CAKAP CEGINI JER :

    Saya kongsi bahawa saya akan cari masa untuk bersenam sekurang-kurangnya 30 minit sehari, dan saya juga jaga pemakanan, tapi susah sikit sebab Malaysia ini syurga makanan, dan antara kegemaran saya adalah Nasi Vanggey di Ipoh.
    Tapi di mana boleh, saya cuba jaga apa yang saya makan, misalnya saya gantikan nasi dengan quinoa atas faktor kesihatan, dan biasanya saya makan sedikit sahaja pun dah mencukupi.

    ReplyDelete
  24. Ni bukan fitnah ker?... lain dia xakap... lain korang belit.... tapi Tun plak cerita pasal Stem Cell Kuda yg harganya ratusan ribu.....

    Dr. Mahathir bin Mohamad, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, Lim Lip Eng semua mainkan isu di atas. Sudah tentu mereka takkan bagitau konteks sebenar restoran Jepun dan quinoa yang diujarkan oleh PM semalam.

    Pertama, isu restoran Jepun RM1,000 seorang.

    PM menjawab soalan dari sosial media yang bertanya soalan "Bagaimana kerajaan boleh memainkan peranan untuk mendidik anak muda tentang kos sara hidup vs kos gaya hidup?"

    PM menerangkan perbezaan gaya hidup (lifestyle) dengan kos sara hidup (cost of living). Beliau beri contoh di restoran Jepun dekat hotel terkemuka, bil makanan anda boleh mencecah RM800 hingga RM1,000 bergantung kepada apa yang dipesan. Kemudian beliau tanya, kos makan minum di mamak, Fizo Omar jawab RM8. PM sambung, favourite beliau adalah Nasi Vanggey yang terkenal di Ipoh yang hanya berkos RM4.80 sepinggan. Kesimpulannya, ia adalah berkenaan pilihan. Pilihan di tangan anda. Anda boleh makan di restoran Jepun atau di restoran mamak terpulang kepada anda.

    Apa yang PM cakap itu takde salah pun. Kos gaya hidup tidak boleh disamakan dengan kos sara hidup. Anda ada pilihan untuk tidak membeli smartphone baru, anda ada pilihan untuk tidak beli kereta dan naik pengangkutan awam, anda ada pilihan untuk pergi ke hospital kerajaan bayar RM1 untuk dapat rawatan penuh berbanding swasta yang lebih mahal.

    Dan PM cakap, walaupun rakyat ada pilihan, tak bermakna kerajaan taknak tengok kualiti hidup rakyat semakin meningkat. Yang paling penting, berbelanjalah mengikut kemampuan.

    Kedua isu, tak makan nasi, makan quiona.

    Ini pun PM jawab kepada soalan "Saya tengok dato nampak fit dan sihat selalu walaupun jadual sibuk. Apa rahsia dato?"

    PM jawab panjang lebar tentang kepentingan bersenam, work-life balance dan sebagainya. Sampai satu part PM cakap beliau suka makan. Macam semua rakyat Malaysia beliau suka makan, tapi beliau tegaskan beliau kena kawal pemakanan. Cara beliau kawal pemakanan beliau tak makan nasik (atau kurangkan makan nasik sebab sebelum tu beliau cakap beliau suka Nasik Vanggey) dan makan quinoa yang anak beliau kenalkan. Quinoa kaya dengan protein dan ditanam secara meluas di Peru.

    PM juga cakap tengah cari cara bagaimana untuk tanam dan hasilkan quinoa atau yang lebih kurang macam quinoa di Malaysia untuk memberi pilihan yang lebih sihat kepada rakyat Malaysia.

    Janganlah jadi macam pembangkang termasuk Tun Mahathir yang kerjanya mengelirukan orang ramai. Mereka sudah tentu tak dengar pun ucapan penuh PM semalam. Meminjam kata-kata kawan saya "Don't be stupid, be informed."

    Saya sarankan semua untuk tonton ucapan penuh Perdana Menteri semalam:

    https://youtu.be/c0mO3XT4LWk

    Kalau malas sangat dan nak dengar apa PM cakap pasal restoran Jepun, tak makan nasik dan sebagainya, boleh start tonton daripada minit ke 41:00 ke atas

    ReplyDelete
  25. Mati mati aku ingat najib mkn nasi tupanya dia makan birin peru..

    Patut le kulit tebal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mati mati aku ingat kau dan john boDoe makan nasi rupanya mkn taik..

      Patut le muka kering reput tak laku mcm taik

      Delete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...