Monday, April 16, 2018

MUKHRIZ DAN IR AMIRUDDIN KENAPA BEGITU TAMAK (?)

Pengumuman yang dibuat oleh Tun bahawa Mukhriz dan Ir Amiruddin akan bertanding di Parlimen dan DUN setiap seorang sangat mengecewakan.

Tindakan bertanding di dua² kerusi seolah olah menunjukan sikap mementingkan diri  tamak dan juga mungkin juga tiada keyakinan diri, desperate atau takut kalah.
Sikap ini sangat tidak baik.

Begitu juga ia menggambarkan ketandusan pemimpin BERSATU di peringkat negeri Kedah atau sekaligus menolak peluang pemimpin lain.

Jika inilah corak strategi Mukhriz sebagaj Pengerusi PH Kedah, mereka hanya akan menemui kegagalan kerana ahli di peringkat akar umbi dan pengundi yang  tidak berpuashati akan memprotesnya di peti undi.

Jika kedudukan ini tidak di ubah sebelum penamaan calon, PH di Kedah dan seluruh negara bakal KECUNDANG.

Jangan rasa diri sendiri gah dan hebat kerana ada nama dan over confident melihat sambutan hangat rakyat kerana pengundi sekadar masih dalam mode mendekati tetapi memerhati.

PH berdiri atas kesepakatan dan teamwork.
Tidak ada kekuatan tunggal pada parti atau pemimpin termasuk Tun.

Jika langkah bertanding dua kerusi juga turut diambil oleh Muhyiddin dan lain² pemimpin, nyata PH akan mati sebelum sampai masa.


34 comments:

  1. Troll apakah ko buat entry topic mcm ni!? Ko nk cri nahas dgn puak baling kerusi gangster ton madeyy ke? Silap haribulan ko mkn bubur kt wad hospital..hahaha..

    #hancurpakatan
    #vote4bnpas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena baling kerusi xpe..
      Jgn kene simen dlm tong drum..
      Lg teruk kena letop dgn C4..

      #hancurkleptokrat
      #vote4ph

      Delete
  2. Relax kd..

    Ini bukan soal mementingkan diri.. Tak kecewa pun..

    Ini soal strategi dan perancangan ke hadapan..

    Bertanding di dun dan parlimen bukan takut kalah.. Tp kerana inginkan berada di kedua2 tempat jika menang iaitu di dlm kerajaan negeri dan di dlm kerajaan pusat..

    Lihat apa yg berlaku sebelum ni.. Apabila mukhriz berada di dun dan dilantik sbgai menteri besar..

    Tapi apa jd di kerajaan pusat..? Dalam parlimen pun dia tak masuk.. So suara di peringkat negeri saja ada.. Di pusat tak ada.. So sukar utk membuat sesuatu jika ada apa2 berlaku nanti..

    Kd, dlm politik kena ada perancangan.. Jgn lihat pd sudut kecil dan tulis di blog akan ketidakpuasan hati kita..

    Yer boleh bukan tak boleh.. Tetapi kena ingat.. Skrg nak dekat pru dah..!

    So BERSATU..!! terima keputusan peringkat tertinggi parti..!!

    Ingat, kita sama2 penyokong umno @ bn dahulu.. Ini masa utk berubah.. Beri peluang kpd PPBM dlm bertindak.. Mereka parti baru, ada sesuatu yg mungkin kita tidak tahu..

    Aku respect ko kd.. Please.. Jangan keruhkan keadaan..

    Chill bro.. Peace yo..

    ReplyDelete
  3. Salam blogger.belum terlambat untuk kembali ke pangkal jln.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..
      Selagi bernafas semua org sempat kembali kepangkal jln..

      Harap2 najib kembali kepangkal jln secepat mungkin

      Delete
  4. FUYOOOOO

    STRATEGI PH KECUNDANG DI KEDAH
    MME SLMA NI PUN GEBANG JER LEBIH
    TAK YAH CKP PUN PH MEMANG KALAH
    2/3 MAJORITY BN UMNO SAPU BERSIH

    KIKIKIKIKI...


    LUUUUU APA CITEAAAAAA...!!!!

    ReplyDelete
  5. Nak buat camana, dah dikatakan HARAPAN takda pemimpin
    berkalibar macam geng BN dan PAS.
    Nasib Tun Mahadir tak ikut nasihat korang jadi calon di
    TITIWANGSA, PUTRAJAYA, TANJUNG PUTERI dan LANGKAWI!....hahaha
    Ini baru permulaanlah, beb.
    Kalau menang, lagi LIMA tahun barulah pilih yg lebih berkalibar.
    Kalau gagal, CUBA LAGI.

    ReplyDelete
  6. Depa tak yakin menang...

    ReplyDelete
  7. Bersatu bukan tiada calon...cakon yg berwibawa yg mustahak...jangan lah kita merasa kita lebih layak dari orang lain....setelah dipilih oleh pucuk
    Pimpinan kita akur....yg perlu menang parti....

    ReplyDelete
  8. Azmin dan lge mp dan adun...tiada masalah pon bagi pengundi...

    Yg penting pengundi yakin insan ini mampu menggalas tugas dan boleh memberi kemenangan kpd parti...

    Kalo umno jadikan isu pon tak jadi kudis gatal kpd Bersatu...

    Pengundi dah tahu tun bijak...keputusan yg dibuat bukan suka2 tun ...ade kajian kpd impak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan awak, Bapok Bodo............hahaha.
      Setiap tindakan yang dibuat mesti ada strategi.
      Takda masalah jadi ADUN dan Ahli Parlimen sebab dua-dua
      ni ada tanggongjawab berbeza.
      ADUN jagi negeri, manakala MP buat dasar negara.
      Haji Hadi pun pegang DUA tugas - Adun dan MP dan dua-dua
      kerja ni, dia tak buat. Dia cuma duduk di mesjid, beri usrah,
      tapi tetap tuntut alaun Adun dan MP.
      Dalam tempoh lima tahun (kalau menang) kita nilai kewibawaan
      mereka. Did they perform or just kaki bangku, tidur manjang.
      Selagi dia perform, takda masalah dia jadi Adun dan MP.
      As long as "Rakyat didahulukan"

      Delete
  9. Good comment by blogger. Kalau nampak tamak haloba sebut sahaja tamak haloba. Punca² nafsu nafsi dalam berpolitik di di kalangan pemuka ppbm makin terserlah. Nak kata apa lagi? Ke sebab mereka terlalu dominan @ memang tiada watak lain yg boleh diketengahkan?

    ReplyDelete
  10. Selamatkan anakku.. hidup3 anakku.(mampos kat hampa semua kena tipu kat aku)

    ReplyDelete
  11. Asal biji Mata.
    Kati bawa bala...
    Masa sudah tiba.
    No hal...Janji Mata

    ReplyDelete
  12. PH umpama Zahir yg tak mempunyai Bathin, umpama buah yg takde isi, umpama botol air yg takde air..kosong.

    ReplyDelete
  13. Tuhan nak tunjukkan siapa sebenarnya madey boboy Dan kroni, baru hangpa tau..kih kih

    ReplyDelete
  14. Salam hormat KD,

    Mengikut jangkaan dan congakan pada PRU14 ini;

    1.BN akan menang tipis
    2.Najib, Rosmah dan Zahid Hamidi akan dijatuhkan.

    walaubagaimanapun,disebalik kekalahan PH, timbul strategi tersembunyi iaitu;

    3.DAP gagal dalam perancangannya....

    a.menjadikan Malaysia negara liberal, islam digantikan dengan kristian.

    b.selepas anwar dilantik menjadi PM,akan dijatuhkan, proksi PKR iaitu DAP akan melantik lim kit siang, KPN dan Panglima ATM akan diberi habuan lumayan,begitu juga mereka2 yg menyertai gabungan dalam Pakatan Harapan.
    4.Sumber kewangan DAP adalah melalui negara israel,negara2 barat dan gereja seluruh dunia.
    5.kedudukan agama islam, kepentingan hak istimewa kaum bumiputra akan dihapuskan.

    Selepas melihat perancangan jahat ini, maka menyokong PH bukan lagi satu agenda baik dan insya Allah, matlamat asal perjuangan adalah melihat negara ini lebih baik, bebas rasuah, kronisma, penyelewengan, salahgunakuasa dihapuskan akan tetap tercapai dengan penyingkiran najib, rosmah dan zahid hamidi.

    Bersama samalah kita berdoa kerana semuanya dalam lingkungan kuasa dan kehendak Allah SWT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah..
      Temberang murahan cacai najis..

      Kalau nk jatuhkan kleptokrat sblm pru bkn selepas.
      Baru umno dpt markah..

      Kalau selepas pru, tidak lain hanya temberang ABATA spt biasa, 2mdb akan diwujudkan, jho low beli lg jet peribadi dan kapal mewah, pundekar bogus dpt lg derma

      Delete
  15. Kalau Umno dia boleh jadikan macam parti dia punya dari zaman sebagai PM sehingga lah bersara semua presiden selepas nya mesti ikut cakap dia,ini kan pulak parti memang dia sendiri yang punya jadi sapalah kita ni nak sibuk-sibuk nak tunjuk ajarkan dia....dia punya parti dia punya pasal lah.

    ReplyDelete
  16. Logo satu mata = logo dajal

    ReplyDelete
  17. Hi there, i read your blog from time to time and i own a similar one and
    i was just curious if you get a lot of spam comments?
    If so how do you prevent it, any plugin or anything you can advise?
    I get so much lately it's driving me crazy so any support is very much appreciated.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You have to kog in to admin site and edit in comment colum.

      Delete
  18. Kd kau la masuk bertanding..

    ReplyDelete
  19. KD acah nak tgk ko org..

    ReplyDelete
  20. KD baru acah nak tengok ko orang gelabah

    ReplyDelete
  21. KD, fahamlah ahli politik ni kebanyakan pentingkan diri sendiri. TDM dan anak pinaknya hanya pergunakan rakyat untuk kuasa dan kekayaan sendiri. Sanggup mereka jadi senjata pada kafir musuh islam kerana puaskan nafsu masing masing. Belum terlambat untuk berubah arah KD.

    ReplyDelete
  22. Focus satu perkara penting.... Siapa yg menerajui kerajaan klepetokrasi... Kerajaan ini wajib kita tolak....

    ReplyDelete
  23. Bagus jugak Mukhriz dan Amiruddin bertanding Parlimen dan DUN...akan ada dua suara yg berpengaruh di parlimen dan DUN utk menjaga Kedah. Makna kata kalau menang kena keje lebih la jaga kawasan DUN dan parlimen masing2...lagi kuat kawalan dekat situ kut2 PAS atau BN cuba nak sogok sapa2. Dua2 tokoh nie paling kuat pengaruh sebab Amiruddin ex-PAS...Mukhriz ex-BN...jadi apa2 isu psl Kedah yg jadi topik kat parlimen diorang boleh jawab terus.

    ReplyDelete
  24. 1.Apabila PH mengambil alih kuasa pentadbiran, strategi utama DAP adalah memulakan kemasukan beramai ramai rakyat negara china dan diberi kerakyatan.

    2.Dalam masa yg sama, panglima2 ATM, POLIS dan Pemimpin2 politik akan diberi habuan untuk menutup mulut mereka.

    3.Berapakah habuan tersebut? 10 juta? 20 juta untuk satu kepala?

    4.katakan anggaran 20 juta setiap seorang habuan diberikan x 200 penerima habuan = 4 billion.

    5.adakah jumlah 4 billion jumlah besar jika sumbangan itu dihulurkan oleh negara barat? Israel? Singapura? Dan dari gereja2 kristian seluruh dunia?

    6.jawapannya adalah tidak, jika dibandingkan dengan matlamat utama menjadikan negara ini liberal, negara islam menjadi kristian, hak istimewa kaum bumiputra dihapuskan.

    7.jangan sesekali kita alpa,lupa kebencian,dendam kesumat DAP dan kaum cina,india (bukan semua) terhadap orang melayu di negara ini!

    Walaubagamanapun,

    Matlamat dan tujuan asal untuk menjatuhkan dan menghukum najib, rosmah dan zahid hamidi kerana penyelewengan, salahgunakuasa,korup, penganaiyaan terhadap rakyat negara ini tidak akan dilupai dan pasti dibalas!

    Dengan izin Allah, mereka yg terbabit dan golongan bersyubha pasti mendapat hukuman setimpal!!!...tidak lari gunung dikejar!!!

    ReplyDelete
  25. Betul tu..yg bersyubha dengan kemungkaran pasti mendapat hukuman!!! Tidak lari gunung dikejar

    ReplyDelete