Monday, July 10, 2023

TERGUGAT

 

Potensi kenaikan harga emas tidak dapat di elakan.





MAJLIS KERJASAMA TELUK


Setiausaha Agung Majlis Kerjasama Teluk mengatakan bahawa negara-negara GCC berminat untuk meningkatkan semua bentuk kerjasama dengan Rusia


Negara-negara ini ialah:

• Arab Saudi

• Kuwait

• Emiriah Arab Bersatu

• Qatar

• Bahrain

• Oman



Seperti yang didokumenkan,


Timur tengah berubah.


Banyak negara sedang memulihkan hubungan diplomatik.


Berikutan kesimpulan pusingan keenam dialog strategik antara Rusia dan Majlis Kerjasama Teluk, Menteri Luar Rusia menyatakan:


"Dolar telah mendiskreditkan dirinya sebagai mata wang rizab utama dan telah membuktikan ketidakboleh percayaan terhadapnya..."



10

Jul.
202312:57

Selepas jatuh di bawah $1200 setiap auns pada 2018, emas melantun semula secara mendadak dalam tempoh 12 bulan akan datang, dan trend kenaikan harga yang ketara bermula. Hasilnya meningkat hampir 20%, manakala sebut harganya meningkat kepada $1,556 per oz. Kenaikan berterusan pada 2020. Pandemik COVID-19 meningkatkan populariti logam berharga sebagai instrumen lindung nilai, yang telah menyebabkan kenaikan harganya.

2021 menyaksikan beberapa pasang surut harga emas. Sebab di sebalik mereka adalah berbeza. Pakej bantuan koronavirus dan tempoh pemulihan ekonomi menyebabkan penurunan harga emas — sementara inflasi yang meningkat, penyebaran wabak dan ketegangan geopolitik menjadikan pelaburan ke dalam emas lebih menarik. Penghujung 2021 dan awal 2022 agak bergelora, yang mendorong harga emas secara praktikal kepada tertinggi Julai 2020.   

Dalam artikel ini, kita akan melihat data sejarah, melihat apa yang pakar katakan dan membuat ramalan dan ramalan harga emas untuk 2022 dan beberapa tahun akan datang.






No comments:

Post a Comment

3/5/2024 Hq Meeting Updates

 3/5/2024 Hq Meeting Updates Payment Update  - QM will begin to make payment from 10th May onwards up to July. ✅ - QM is committed to settle...