Thursday, December 14, 2023

lupa salahkan diri sendiri.

 


SAYA ADALAH SEORANG DARI 32 JUTA RAKYAT MALAYSIA YANG SEDANG BERGELUT DENGAN MASALAH KEWANGAN DAN SEDANG BERUSAHA MENGATASINYA...

Jika soalan ini kebetulan sama tentang diri anda...teruskan membaca.


Yang tiada masalah kewangan dilarang membaca.



Majoriti kita ada bisnes, ada sumber kewangan, ada modal, ada gaji, ada harta dan lain lain.

Semua ni dah lama ada, berpuluh tahun pun mungkin..tetapi sampai sekarang sikit sangat berjaya menguruskan pendapatan mereka itu menjadi stabil.

Majoriti masih terus bermasalah, wang yang tak pernah cukup-cukup, tukar bisnes dah banyak kali, tular kerja dah dua tiga kali..kebiasaannya berhutang utk atasi masalah kewangan ini !!!

Lebih teruk tambah beban dengan beli kereta, rumah atau barang lain

Kesimpulannya kita telah berusaha, ada yang sudah berjaya tetapi akhirnya kembali bermasalah…


Sering di salahkan kegagalan itu dengan beberapa sebab tetapi hakikatnya lupa salahkan diri sendiri.

Kegagalan menguruskan kewangan ketika ada sedikit pendapatan atau ketika sedang untung.

Jika bijak menguruskan kewangan dari awal, jika pun pada suatu masa kerja kita atau bisnes kita bermasalah..kewangan kita tetap stabil !!!


Menguruskan kewangan awal dan boleh bermula sekarang tanpa syarat akan memastikan masa depan kewangan akan lebih stabil malah akan lebih mewah dan kaya jika kemahiran pengurusan kewangan ditingkatkan.


Inilah yang ingin kami kongsikan.

Lebih menarik ia adalah secara percuma dan tiada modal diperlukan.

Anda tak perlu bayar apa apa pun kepada kami Ilmu pengurusan kewangan ini tidak perlu perbelanjaan dan tidak boleh dibeli dengan duit.

Ilmu ini walaupun nilainya sangat berbaloi dan mahal tetapi disumbang secara percuma, tidak perlu bayar dan tidak boleh dibeli.


Anda hanya boleh kata yes atau no sahaja kepada diri sendiri.

Tiada siapa boleh paksa untuk anda ada perubahan.


Kalau nak tahu, nak belajar, nak buat... hubungi kami.Antara contoh pengurusan kewangan ialah menggandakan keuntungan bisnes anda atau menggandakan pendapatan anda.Berapa kali ganda?


Contoh keuntungan bisnes anda RM10,000 dalam masa beberapa bulan.. baagaimana jika bijak menguruskan ia berlipat ganda menjadi lima atau sepuluh kali(?)


Simpan nota ini baik-baik, boleh diwariskan.Boleh hubungi kami bila bila masa walaupun mungkin sudah berbulan, bertahun dalam simpanan 

Pesanan: selepas sukses dengan ilmu ini dan mendapat kebebasan kewangan dan masa jangan lupa share dengan keluarga/komuniti dan banyakan bersedekah tanda syukur.

No comments:

Post a Comment

3/5/2024 Hq Meeting Updates

 3/5/2024 Hq Meeting Updates Payment Update  - QM will begin to make payment from 10th May onwards up to July. ✅ - QM is committed to settle...