Friday, September 2, 2011

Karpal dan Anwar bertelagah

Karpal  minta Mat Sabu tarik balik kenyataannya berhubung isu 'bukit kepong' sementara Anwar mempertahankan Mat Sabu sekurng kurangnya tunggu sampai Mat Sabu memberi penjelasan.

Walaupun Karpal dan Anwar dilihat berbeza pendapat tetapi visi mereka hanyalah satu iaitu menyelamatkan Pakatan Pembangkang dari dicemuh rakyat dan dalam masa yang sama mengekalkan semangat penyokong mereka sendiri.

Nyata dengan perbezaan pendapat ini menyebabkan Mat Sabu dalam kedudukan yang lebih selesa dan selamat. Mat Sabu tidak akan ulangi seperti kesilapan Hishammuddin yang meminta maaf kepada kaum cina dan india kerana menghunus keris di perhimpunan agung UMNO.

Mat Sabu samasekali tidak akan tunduk kepada desakan tersebut, satu permainan politik yang 'betul' walaupun menyedari dirinya 'terlanjur dan tersalah ' cakap.

Mat Sabu mempunyai hak untuk memberi pandangan peribadi dalam semua isu dan samada benar, betul atau salah bukanlah memerlukan Mat Sabu meminta maaf, apatah lagi kalau 'minta maafnya' akan dipergunakan oleh UMNO untuk menjatuhkan maruah PAS.

Biarlah polis siasat, kerana PDRM memang terkenal dengan 'siasat' yang tidak ada penghujungnya.

No comments:

Post a Comment

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...