Monday, October 8, 2012

3 faktor buat pakatan haram rasa nak berak terkencing...

dan tak yakin mampu menawan putrajaya. mati hidup balik pun pakatan sebenarnya sudah tahu nasib mereka di pru13

dap hanya fokus mahu kekal kuasa di pp, itupun dan cukup baik

pok nik berharap sangat tidak turun mb dng kekalahan yg memalukan, biarlah pas menang kali ini walaupun kemenangan terakhir, pok nik nak lepaskan jawatan dng pengganti pilihan

mb selangor khalid sudah bersedia dengan bas mewah, tanker malah berpuluh lori kalau2 perlu berpindah di ambang malam pengumuman pru13

anwar sendiri sudah umumkan akan jadi pensyarah jemputan paksaan d luar negara tetapi tidak pula sebut di negara mana. tentulah pilihannya kelak di negara yg banyak boleh dari tidak boleh. tetapi adalah mustahil untuk anwar berhenti cita cita peribadi politiknya dari luar negara

azmin ada harapan untuk kembali kepangkuan ibu menjadi anak yang baik !

nurul izzah kembali jadi suri rumahtangga sepenuhmasa.

lain-lain serpihan pemimpin melayu pembangkang kembali kepangkuan umno dengan seribu cerita penyesalan tetapi dengan syarat ada dle imbuhan sedikit sebanyak utk terus survive.

jadi apakah 3 faktor itu yg sangat2 tidak disenangi pembangkang?

kalau kita rajin menilai tulisan aspanalias dan sakmongkol, jawapannya ada di situ, untuk menjatuhkan melayu mesti datangnya dari melayu juga,tulisan mereka hanya fokus kepada dua individu dan yg lain2 hanya sampingan.

sakmongkol seolah kenal najib luar dalam, mcm pernah jadi kuku dng isi, mcm kalau tutup mata dia boleh hidu mana satu kentut najib mana satu bukan, begitulah hebatnya sakmongkol kenal najib.

seorang lagi yg kalau tak sebut handal dan hebat tentulah bukan aspan alias namanya, fokusnya pada mahathir, siang malam mimpi pun mahathir, entah apa marahnya, dendamnya, kecewanya pun tak tahulah...tapi firasatnya, bacaannya terhadap mahathir sangat detail, kalau hingus mahathir dia boleh kunyah dan buat analisa...begitulah hebatmahanya dia..

Terbaru apabila mahathir cipta slogan baru..undi pembangkang undi soros..telah meranapkan lagi harapan pembangkang, mereka boleh nafikan tetapi slogan mahathir umpama rejaman smash Lee Chong Wei.

dan yg ketiga...bagi satu kejutan, janji ditepati kerajaan sekarang adalah faktor ketiga dan menjadi tamparan hebat kepada pembangkang, bukan kerana banyaknya apa yang najib bagi pada rakyat tetapi kerana banyaknya janji pembangkang sebelum menang di pru12 tidak mereka tunaikan. Perbandingan ini membuatkan rakyat dapat menilai dengan lebih tepat dan jani-janji pembangkang untuk pru13 sudah tidak ada nilainya dan amat diragui.

2 comments:

  1. Aspan orang Ku Li. Ku Li benci Mahathir so Aspan benci sama. (ateh sonanti)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalaupun tidak sealiran dengan mahathir nyata ku li idak di peralatkan oleh mana2 pihak untuk menyerang segala perkara tentang mahathir

      Tapi bagaimana dng aspan?

      Delete