Thursday, November 14, 2013

nak kaya - masuk parti mana?

umno - dah ramai, bersepah kaya kerana masuk umno - mesti ada kroni rapat dng pemimpin. masih ada peluang? masih ada tetapi kena cepat - hayat umno tak lama....

dap - ini lombong emas baru, lebih cepat lebih rakus untuk kaya sekelip mata - syarat? ada kaitan anak cucu menantu. dijangka inilah tempat dan lubuk yg akan melahirkan jutawan rasuah dalam masa terdekat. lubuk gengstar dan samseng mendapat pembelaan dan perlindungan.

org luar lengkongan jika nak kaya - sekadar sanggup memuja tokong manusia boleh juga berjaya. jadilah org cina yg sanggup mengaku melayu.

pas - parti tadahan tempurung, tabung yg dipamer miskin bagi ahli, bukan realiti sebenar pemimpin mereka. pemimpin pas yg sanggup pakai baju anwarinas dan dapigs tidak mampu miskin.

pemimpin pas dan umno tidak banyak beza dari segi citarasa dan nafsu, cuma mereka belum banyak menguasai negeri dan nampak 'alim' sebab belum jadi pak menteri dan menguasai putrajaya.


pkr - lahir di atas timbunan wang peribadi dan majoriti dari wang sumbangan sahabat dalam dan luar negara. wang bukan masalah besar di sini.

No comments:

Post a Comment

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...