Saturday, November 2, 2013

Nilai Melayu Sg Limau 20 sen

Difahamkan (baca blog din turtle) peruntukan BN setakat ini kepada dun sg limau berjumlah 5.5 juta dan 48% daripadanya, 2.2 juta dianugerahkan kpd sekolah cina.

cuba kaji pula berapa jumlah bilangan pengundi berdasarkan bangsa di sana, pengundi cina hanya seribu lapan ratus, (7%) dan 90% mengundi pas di pru13 yg lalu, berbanding dengan 26 ribu pengundi melayu.

2.2 juta dibahagi dengan 1,800 pengundi cina? berapa nilai seorang pengundi cina?

2.3 juta dibahagi dengan 26 ribu pengundi melayu? berapa nilai seorang pengundi melayu?

apakah lebih murah dari harga seekor beruk?

4 comments:

  1. Bukan blog intelek, tidak juga ilmiah, sekadar blog santai tulis, santai baca..tiada paksaan setuju atau percaya

    ReplyDelete
  2. melayu perlu tolak BN jika mahukan bantuan.. sama macam puak cinabeng yg tolak BN tetapi dapat bantuan mencanak-canak.. hebatnya pemimpin BN?

    ReplyDelete
  3. Kalau pun nak fitnahkan Pas biar lah masuk akai sikit. Tak payah lah nak buat fitnah sampai macam tu. Umno gerenti menang punya. Sebab 1800 undi cina 100% akan pangkah Umno sebab dah kena beli. Sebab ini cuma PRK. Tapi kalau PRU punya jam Umno bagi 20 juta pun depa tak akan pangkah punya. PRU 13 berjuta-juta Najib bagi dekat komuniti cina, berapa peratus mereka yang pangkah BN ? Kalau mereka pangkah BN, kenapa Ali Rustam di Melaka bungkus kepada calon PKR, kenapa Gani Othman di Johor tersungkur di kaki Lim Kit Siang ?

    Najib bernasib baik kerana dia bertanding di kawasan melayu. Muhyidin pun serupa. Kalau mereka berdua ni bertanding di kawasan yang kedudukan pengundinya sama macam kawasan Ali Rustam dan Gani Othman, adakah mereka masih PM dan TPM pada hari ini ?

    SAMPAI BILA UMNO NAK KENA MAIN DENGAN PENGUNDI CINA ?

    Mai lah 100 PRK pun, pengundi cina gerenti pangkah Umno jika Umno berlawan dengan Pas, dengan syarat Umno bagi depa kenyang. Tapi kalau BN berlawan dengan DAP atau PKR, sorry la, pengundi cina tak akan semudah pengundi melayu nak buang DAP atau PKR walau pun diberi makan sekenyang-kenyangnya oleh BN. BN bagi padi depa patok habis, tapi undi tetap kepada DAP atau PKR. Itu lah mentaliti pengundi cina.

    Tak kan Muhyidin nak tunggu sampai 2 kali PRU baru nak jadi cerdik untuk membaca mentaliti pengundi cina ? Dalam hati pengundi cina tak lekat pun muka Najib dan Muhyidin, muka Nik Aziz dan Hadi Awang jauh sekali, tapi kalau muka Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sampai masuk ke dalam long (keranda) pun tak akan terpadam.

    Najib, Muhyidin, Nik Aziz dan Hadi Awang kena cerdik dengan mainan politik kaum cina. Jumpa Umno depa kata depa duk sebelah Umno. Bila jumpa Pas depa kata depa di belakang Pas. Tetapi dalam hati depa duk berdoa supaya Umno bungkus, Pas tersungkur agar DAP menjadi juara.

    Aku tak mengaji tinggi. Tapi aku nampak cerdiknya puak cina ni. Contoh di Sungai Limau kerana kekuatan Umno-Pas 50-50 maka undi cina adalah undi penentu. Umno ada duit untuk beli undi depa, sedangkan Pas cuma harap ayaq lioq saja. Sebab tu aku berani gerenti Umno akan menang di Sungai Limau walau pun aku mahu supaya Umno kalah.

    Kepada Mahfuz, Fakrulrazi dan Amirudin hangpa boleh dah kalu nak tempah kambing untuk buat KENDURI TAKZIAH pada 5 Nov 2013 nanti.

    Kepada Muhyidin dan Mukriz hangpa pun boleh dah kalu nak tempah 10 ekoq lembu untuk nak buat KENDURI KESYUKURAN pada malam 4 Nov 2013.

    Sebenarnya, Umno tak menang, Pas tak kalah. Hakikatnya, yang menang adalah 1800 pengundi cina, yang kalah adalah 27,000 pengundi melayu.

    Aku sabar menunggu untuk mengucapkan TAHNIAH dan TAKZIAH kepada ???????

    ReplyDelete
  4. Bro. Melayu mana reti kira itu semua. Melayu ni buta metamatik. Sebab tu depa tak kisah cina dapat lebih depa dapat sikit pun tak apa. Macam kata Ridhuan Tee " Melayu sedang melayu " dalam bahasa omputih " Malay is in the proses of wilting "

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...