Monday, May 26, 2014

dyana tercemar daporks... kenapa ulama diam?

Apa nak tulis pagi ni...

1. no wonder perangai anak2 remaja sekarang ni liar semacam, semuanya berpunca dari mkn coklat babi cadbury? coklat lain mcm mana - kalau kilang taukenya cina dan kapir - lu fikirlah sendiri. Aiskerim? tu satu lagi dah lama disebut - setakat ni bukan ada ke tidak ada tetapi sudah didedahkan belum kajiannya.

Kebiasaan moral yg runtuh juga dikaitkan dengan kurangnya pendidikan Islam ! Bagaimana pula yg sudah terlebih didik seperti Jakim senfiri..moralnya sama dengan pengkhianat Islam... Bagaimana moral Ketua Pengarah KKM...ini lagi kepala dan segala punca pengkhianat umat Islam... Menterinya sama specis racial sial nasty rayer..pariah.

budaya letak jawatan sebagai tanggungjawaban bila nak praktik? letak jawatan memang tidak menyelesaikan masalah tetapi yg menggantinya kelak tahu nasib dia pun akan sama kalau buat masalah...mungkin depa tunggu kepimpinan melalui teladan, elok kalau najib mulakan.

2. ram karpal menang secara celaka..bapanya dulu mampus sebab kecelakaan juga..mereka akan jadi keluarga celaka laknatullah jika tidak mendapat hidayah, aminn..

3. Dyana di Teluk Intan..dilema bagi pengundi Melayu... samada terus memberi undi kpd pembohong, penipu yg sama kuat putar alam mentornya lim kit sial...ingat dyana..ingat cadbury..hadi dah keluar fatwa politik...tak wajib ikut.

Fatwa Islam sebenar bagaimana, kenapa ulama diam!!! Tolong bercakap benar...
apakah Islam tidak ada penyelesaian dalam hal ini?

5 comments:

  1. Pas sendiri sudah bergelumang dengan dapigs melebihi 10 tahun tentulah dyana baru terpalit sikit - no hal.

    ReplyDelete
  2. Bercelaru dah otak blogger ke?

    Tau jer menulis maki hamun. Elok pi bercutilah atau buat umrah.

    Dosa tu bertimbun berbaldi dah.

    ReplyDelete
  3. Ikan bilis mcm aku...dosa bertimbun
    Ikan iblis mcm pemimpin?
    Penyokong iblis mcm kau?

    ReplyDelete
  4. Cina lagak melampau sbb mereka mahukan pas yg senang dicucuk hidung. Jgn terkejut, PR menang, segala acuan negara DAP yg tentukan. Halal haram jgn dibezakan, perlu sama rata. Mula mula kelirukan melayu, kemudian hapuskan kesetiaan pada agama, akhirnya...check mate, melayu terkena. Maka hilanglah Melayu di bumi sendiri.

    ReplyDelete
  5. Ini la dunia akhir zaman , dulu jadi MP,adun , ketua jabatan , jadi ostad , bagi ceramah ka semua mendapat imbuhan yang kecil la ni wow semua dah jadi ribu-biru siapa mau duduk diam bro mesti berebut punya dan mereka ini semua bukan belia lagi semua dah tua bangka , kalau buruk macam mana pun puak-puak mereka mesti diam punya , tu la dunia akhir zaman lagi sayang dunia dari ingat mati ,

    ReplyDelete