Saturday, May 3, 2014

DAP tidak risau hudud, ada yg lebih besar dari itu..

Bagi DAP dan PKR serta sebahagian besar orang PAS, hudud bukan lagi satu keutamaan, ia boleh ditangguhkan atau dikompromi kerana ada sesuatu yg lebih besar, lebih ditakuti berlaku, unsangkarable hudud yang dijinjing PAS hampir terlepas jatuh dalam pelukan UMNO.




Kerjasama yang dihulurkan UMNO dalam isu hudud sudah melampau dan melangkau sehinggakan ramai pemimpin PAS nampak terpesona dan bermesra dengan UMNO malah Nik Aziz sendiri mudah didekati dan bersetuju dalam soal teknikal.

Hudud sekadar boleh mengganggu kelancaran kesepakatan pembangang tetapi masih boleh diselaras dan disesuaikan lagi di hadapan penyokong masing2.

Tetapi sedikit kemesraan dan kerjasama UMNO PAS yang mula kunjung mengunjung, meja ke meja malahan ada sok sek sok sek tawaran menteri kepada pemimpin PAS sangat-sangat merisaukan DAP, PKR dan ahli skular PAS yang sudah mula tercium bala dan bahana yg bakal menimpa mereka jika hubungan PAS/UMNO ini dipandang ringan.

Beberapa usaha sedang dibuat untuk cuba menunjukkan UMNO berniat jahat untuk merampas hudud dari PAS dan usaha seterusnya ialah mempengaruhi Nik Aziz supaya mengeluarkan arahan kerjasama UMNO PAS dihentikan.

Oleh itu tidak menghairankan jika hari ini tiba-tiba begitu ramai individu dan pihak yang bernama Melayu dan Islam tidak bersetuju hudud dibentang dan dilaksanakan sedangkan suatu ketika dulu hudud tidak pernah lekang dari mulut mereka.

No comments:

Post a Comment

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...