Sunday, June 8, 2014

DAP ribut dicawan..

sesuatu yg tidak dijangkakan tetapi petanda menarik dan baik ialah kepimpinan lim kit siang dan anaknya
secara terangan kini dipertikai dan dipersendakan oleh kepimpinan negeri atau akar umbi.

Terbaharu, DAP Kedah menempelak DAP Pusat berhubung kekalahan calonnya di Teluk Intan dengan alasan hudud. DAP Kedah minta lim kit siang beli cermin kedai dua ringgit untuk melihat jijiknya DAP Pusat yang suka tunjuk kuasa dengan campurtangan mereka ke atas DAP  negeri dng mangsa terbaru ialah Perak...itulah puncamkekalahannsebenar....sebelumnya melaka,,johor dan kedah telah merasa penangan tersebut.

Dengan adanya cetusan ini, DAP kini tidak lagi selamat dari masalah dalaman dan jika kurap anjing ini tidak dikawal, ianya boleh merebak menjadi kuman kurab babi yg sudah tidak boleh dikawal.

sebelum ini pertikaian biasanya dibuat dari luar, dari bekas pemimpin atau ahli DAP yg kurang memberi kesan.

Begitu juga di dalam PKR yg kini umpama retak menanti belah...kita tunggu shj selepas pertandingan selesai...yg menang jadi arang, yg kalah jadi abu..

Begitupun kelemahan PKR dan DAP, kenapa pula PAS dilihat tidak begitu berani dan terlampau berhati-hati. Kita lihat perkembanagan selepas apek kurap datang menyembah Nik aziz.

Bagaimana pula UMNO, apakah tiada masalah dalaman? Dari dalam, kepimpinan dipucuk nampak tenang..di peringkat bawahan, ada juga berlaku cuit mencuit tetapi terkawal...Lebih tepat UMNO cukup sempurna di bawah kepimpinan Najib...sekurang-kurangnya itulah pandangan ahli umno !

No comments:

Post a Comment

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...