Wednesday, August 21, 2013

Dengar apa kata barua barua ni..

.# Aku rasa kalau Hashimah masih jadi Menteri KDN - ramai lagi penjenayah yang akan terkorban, sampai ke lubang cacing dikejarnya..



TAHNIAH PDRM..

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar hari ini membidas dakwaan pengkritik ekoran tindakan polis menembak mati lima individu di Pulau Pinang pada Isnin.

Menafikan dakwaan bahawa polis mempunyai polisi menembak untuk membunuh, beliau berkata: 

"Semasa polis terkorban mempertahankan tanah air di Lahad Datu, kita dikatakan berdrama.

"Bila tembak menembak berlaku di sana sini, mereka kata polis berdiam diri dan tidak berbuat apa-apa. Bila penjenayah ditembak mati, mereka kata polis (bersikap) melulu dan zalim.

"Apa ni? Apa wayang dia orang main pula?" katanya dalam sidang medianya hari ini.

"Kita tidak peduli orang cakap, kita ada tugas untuk laksanakan. Kita akan jalankan tugas kita dalam memastikan rakyat Malaysia berada dalam keadaan selamat," tambahnya.



DAN INI...

 Pemangku Ketua Polis Selangor, Datuk A.Thaiveegan berkata polis tidak akan takut dengan tindakan Geng 04 yang bertindak menconteng dinding Ibu Pejabat Polis sebagai ugutan terhadap pihak berkuasa terbabit.


Menurut beliau, tindakan tersebut adalah satu perbuatan "kurang ajar" oleh kumpulan samseng yang cuba mencabar pihak berkuasa didalam menangani jenayah didalam negara.

"Saya tidak fikir (grafitti) itu bertujuan mengancam. Ia hanya dilakukan oleh 'sampah masyarakat' yang tidak menghormati undang-undang. "Jika itu adalah satu cabaran, itu bukan cara untuk melakukannya.

 "Datang bertemu dengan Ketua Polis Daerah, dan kata 'Saya dari (kumpulan) 04. Jika mereka berani, marilah," kata Thaiveegan dalam satu sidang akhbar.

 Semalam, nombor 04, simbol Swastika dan RIP (rehat dengan aman) didapati disembur pada 11 lokasi lain di Banting termasuk pondok polis dan bank dipercayai dilakukan sejurus 5 penjenayah ditembak mati di P.Pinang.

Kejadian itu juga telah membawa kepada bantahan daripada ibu bapa dan rakan-rakan ahli-ahli kumpulan dan juga beberapa ahli politik DAP yang mendakwa polis bertindak "berlebih-lebihan" dalam melakukan tembakan.

Thaiveegan menasihatkan ibu bapa supaya lebih rapat dengan anak-anak mereka dan membuat laporan jika mereka mengesyaki anak-anak mereka terlibat dalam kegiatan tidak baik.

 "Jika saya mempunyai seorang rakan yang saya tahu melakukan perkara tidak betul, saya akan cuba untuk membantunya atau membuat laporan. Sesetengah ibu bapa tidak tahu apa yang anak-anak mereka lakukan.

 "Mereka tidak tampil ke hadapan dan memberi kerjasama. Tetapi apabila konfrontasi dengan pihak polis berlaku, semua orang menjerit dan menimbulkan masalah. "Bulan lalu ramai mengadu tentang kejadian tembak dan bertanya apa yang polis lakukan.

Jadi, apabila kita mengambil tindakan terhadap mereka yang disyaki, rakyat perlu memberikan polis sokongan.

"Kami melakukan ini untuk melindungi masyarakat," katanya. 




Mengapa Jenayah Begitu Sinonim Dengan DAP?

August 22, 2013   ·   5 Comments
gangster2
Sejak kejadian tembak menembak yang menyaksikan “taiko-taiko” geng 04 tumpas di Pulau Pinang baru-baru ini, pihak PDRM mempergiatkan operasi membanteras aktiviti-aktiviti jenayah di seluruh negara.
Sejak Sabtu lalu, dilaporkan beratus-ratus suspek telah ditahan pihak berkuasa di dalam operasi-operasi yang telah dijalankan secara bersepadu di setiap negeri, termasuk yang terlibat dengan jenayah dan pelbagai kesalahan lain.
Nampaknya pihak PDRM benar-benar serius. Ops Cantas dilaksanakan demi mengurangkan kadar jenayah sejak fenomena tembak menembak berlaku di negara kita hampir setiap hari.
Sekonyong-konyong itu, puak pembangkang cuba “menangguk di air yang keruh”. Kononnya Malaysia tidak lagi selamat. Johor dicop Guan Eng sebagai negeri penjenayah. Macamlah Pulau Pinang itu “suci sesuci”nya…
DAP-Gangster
Lima orang penjenayah ditembak mati, dan DAP menawarkan diri menjadi pembela mendiang-mendiang penjenayah itu. Rayer kata, mereka bukan penjenayah atau “gangster”, padahal di kereta mayat pun tertera angka “04”! Apa tandanya?
Pada hemat saya, Ops Cantas yang dilaksanakan pihak PDRM akan dikritik puak pembangkang tidak lama lagi. Maklumlah, mungkin mereka risau “konco-konco” yang menaja mereka sudah tidak bebas lagi berkeliaran mencari mangsa dan berbuat sesuka hati…
Bila kegiatan kongsi gelap diganggu, sudah tentu kurang “masyuk” dan “taiko-taiko” mereka susah dari makan. Perkara itu akan menyebabkan dana tajaan yang masuk ke poket pihak tertentu berkurangan, bukan?
Sebenarnya, saya belum pernah jumpa lagi ahli politik di negara lain yang membela penjenayah secara terbuka seperti DAP. Mereka betul-betul “hebat” kerana mampu menunjukkan “warna sebenar” mereka dikhalayak umum.
Namun saya bangga, Ketua Polis Negara bukanlah seorang yang pengecut dalam tindakannya menjaga keamanan dan keselamatan negara. Tan Sri Khalid Abu Bakar tegas memerangi penjenayah dan tidak akan membenarkan mereka berbuat sesuka hati di Malaysia.
Dulu, Wee Choo Keong pernah mengaitkan pemimpin DAP mempunyai kaitan yang sangat rapat dengan “gangsterisme” dan kegiatan kongsi gelap. Malah kes kematian Teoh Beng Hock hampir menemukan pihak berkuasa dengan kegiatan haram di dalam parti “chauvinis ultra kiasu” itu.
7010fc449022ad66720c085187980aa4
Namun mungkin dia diugut dan keselamatannya terancam, mulutnya bagaikan terkunci rapat. Entah bila dia akan berani membuka mulutnya semula. Tapi beranikah dia?
Justeru itu, saya menyarankan agar pihak PDRM menjalankan siasatan secara terperinci terhadap DAP dan hubung kait parti itu dengan kegiatan kongsi gelap di negara kita. Bukanlah sengaja mahu menganiaya, tapi banyak sangat desas-desus mengaitkan parti itu dengan kegiatan kongsi gelap!
Bukan apa, saya tidak mahu sebuah parti politik yang kononnya menjaja diri sebagai “bersih” dan “telus” di depan rakyat, tapi padahal penuh dengan segala “keharam jadahan” tahap melampau sehingga merosakkan keamanan dan keselamatan negara.
Sekiranya siasatan pihak PDRM terhadap DAP itu mendapati parti tersebut punya kaitan dengan kegiatan jenayah, maka dengan bukti yang ada, ambil saja tindakan sewajarnya. Usah gentar dengan ugutan politik ganas mereka. Saya yakin, majoriti rakyat teguh bersama PDRM…


3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. menteri2 kabinet lahabau di ketua tuan presiden pu***ak

    ReplyDelete
  3. Di Malaysia, dengan orang Melayu boleh lah mereka besar kepala. Kalau diSingaoura orang macam ini, macam Karpal Singh, macam Anwar Ibrahim, macam Ambiga, macam Unit Amal Pas dah lama di "KUBURKAN', Jangan kata nak BESAR KEPALA...NAK ANGKAT KEPALA PUN TAK BERANILAH.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...