Saturday, October 5, 2013

virus baru dalam umno

sebelum ini ada suara yang meminta najib berundur samada sebagai presiden umno sekaligus perdana menteri atas alasan kemerosotan kerusi BN yg lebih teruk dari era paklah pada pru13 walaupun umno menang lebih kerusi.

ada suara yg lebih sederhana mendesak jawatan presiden dan timbalan presiden ditandingi bagi memastikan presiden umno dipilih dan bukannya mewarisi lantikan.

semua suara itu dapat ditenggelamkan akhirnya bukan kerana najib kuat tetapi atas momokan akan berlaku perpecahan jika ada pertandingan di peringkat presiden dan timbalan.

suara2 itu juga tenggelam atas persefahaman presiden dan timbalan presiden yg begitu saling setia menjaga kerusi masing2.

suara2 itu sepi kerana muhyiddin juga tidak cukup kekuatan untuk merempuh najib.

suara2 itu juga tenggelam kerana mahathir sendiri tidak mendesak najib betundur sepertimana di era paklah.

# apakah mahathir sudah sedar sekarang bahawa menyingkirkan paklah dari presiden umno bukan jalan penyelesaian kerana masih banyak 'paklah' di dalam umno dan sekarang mendesak najib berundur juga tidak dapat menyelesaikan kerana sudah banyak 'najib' dalam  umno.

sudah tentu untuk menyingkirkan paklah-paklah dan najib-najib ini bukan mudah kecuali keseluruhan umno itu dibuang.
mahathir mungkin berharap 'antibody' yg cuba disuntik dng peringatan demi petngatannya mampu menyelamatkan umno.

tugas itu kini berada di tangan perwakilan untuk
mengenalpasti siapa kroni@agen@virus paklah-paklah-najib-najib yg dimaksudkan untuk disingkir atau dikekalkan.

No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...