Monday, May 28, 2018

INI MUNGKIN KAJIAN TERAKHIR RAFIZI SEBELUM KE PENJARA


Umpan rafizi dan team sudah mengena,  ada pemimpin lain yang memberi komen.. Inilah yang mereka mahu dan nantikan. 





Kalau merujuk kepada kajian Rafizi sebelum PRU14,  PAS tidak akan menang lebih dari 4 kerusi Parlimen dan akan hilang kerajaan di Kelantan. 
Hakikatnya sangat tidak tepat. 
PAS menang 17 kerusi Parlimen,  kekal di Kelantan,  malah tawan negeri kelahirannya Terengganu. 
Rafizi perlu buat kajian semula kenapa kajian awalnya jauh tersasar. 

Kajian terbarunya,  PH menang PRI14 bukan atas faktor Mahathir,  bukanlah isu besar.  
Tun sendiri tidak pernah mengangkat dirinya sebelum dan selepas PRU.  Penekanan Tun untuk menang adalah pembangkang mesti bersatu hati. 

Jika Tun bukan faktornya sudah tentu tiada lain individu juga yang perlu dan patut merasa dirinya sangat diva dan penting. 

124 comments:

  1. Tepat dan padat tuan admin....terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang memang confirm ialah PH menang bukan sbb Anwar..

      Delete
    2. Jeff Jeff
      Jeff Jeff
      5 hours ago
      Kenzo Dragon - Dia tu brader mulot mcm sial..Dah kata pertama dn terakhir buat komen dia buat melalak lagi..nak dpt publisiti murahan..puihh lah!
      3
      Kenzo Dragon
      Kenzo Dragon
      5 hours ago
      Jeff Jeff ....x kira sapa naik yg penting kami rakyat malaysia mahukan perubahan...😊...mesti ramai rakyat malaysia nak perubahan..So abg rafizi.. Kami akan monitor anda semua menteri2x..Kalau anda semua kelaut.. Pru15.kami ada hak bersuara..Jgn lupa..Kuasa tangan rakyat malaysia
      5
      A Rahman A Majid
      A Rahman A Majid
      4 hours ago
      bagaimana kalau dsai tak terima tun sila jawab tentu pkr amanah dan dap tak akan bergabung dengan ppbm
      Abdul Wadud Abdul Razak
      Abdul Wadud Abdul Razak
      4 hours ago
      Bro .. Dia Tu Mulut Puaka Macam Najib.
      3
      Shima Diana Hamzah
      Shima Diana Hamzah
      4 hours ago (edited)
      Kenzo Dragon , Aku setuju dengan kamu kalau bukan kerana Tun M tak mungkin aku boleh sokong pakatan harapan... Sebenarnya semua yg ada dalam pasukan pakatan harapan telah berjasa sangat besar untuk menumbangkan kerajaan perompak umno. Jika tampa sokongan dari semua pihak termasuk dari Tun M dan parti ppbm, pkr,dap dan juga amanah memang sangat mustahil parti bn boleh di kalahkan. Aku harap rafizi jangan terlalu angkuh sangat mendabik dada kononnya tampa Tun M pihak pembangkang boleh mengalahkan parti bn pimpinan najib. Alangkah lebih baik lagi jika rafizi jangan terlalu suka nak menimbulkan perpecahan dikalangan anggota pakatan harapan.
      6
      Kenzo Dragon
      Kenzo Dragon
      2 hours ago
      Shima Diana Hamzah betul tu....klau x kerana tun.M..N ..Najib masih lagi berkuasa... kenapa ramai ahli umno keluar parti??join tun m..??mesti ada sebab ..Aku x rasa tun m nak bg dedak pada diorg..Tun m.. dah 22tahun jadi menteri..Umur pun dah 92 keatas..Aku x rasa tun m tamak duit..Harta.......Tun m..Buat nie semua demi malaysia...😒😒😒..Untuk masa depan negara...X kisah laa apa org nak ckap..Bg aku tun m..memang terbaek... ..Harap2x tun m..Dapat settelkan masalah pesawat airasia ..Yg kena tembak dulu..Pesawat yg hilang tu...jgn lupa kita kena hapuskan rasuah..Cian kat kami nie..Org bawahan.. 😒😒😒...
      4
      Shima Diana Hamzah
      Shima Diana Hamzah
      2 hours ago
      Kenzo Dragon , Rafizi ni orangnya pintar tetapi kadang2 ada juga bodohnya dia ni... Mungkin rafizi ni dah lupa kut parti pkr, amanah, dap dan pbbm sudah menjadi kerajaan. Kalau parti umno yg mengkritik Tun memang aku boleh terima juga sebab mereka parti pembangkang tapi kalau dia mengkritik Tun bererti dia juga mengkritik diri dia sendiri... Memang sah rafizi ni dah nyanyuk ada ke patut dia boleh kritik Tun pulak..?
      5
      Kenzo Dragon
      Kenzo Dragon
      1 hour ago
      Shima Diana Hamzah ..Mungkin ta fizi nie nak jadi menteri pertahan kot

      Gnti abg mat..masa mula tun m..Lantik menteri..Fizi nie..Ckap kenapa x bincang dgn parti harapan dulu??lpas tu rafizi nak letak jawatan kalau x salah aku... πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„Bang fizi..Bulan posa nie..malam nie lepak mamak..πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„Bg hilang nyanyuk tu
      1
      Kenzo Dragon
      Kenzo Dragon
      38 minutes ago
      A Rahman A Majid Tau sapa yg rugi?? kita laa rakyat malaysia..MAsih lagi kena tipu dgn abg jib tu......bila parti lain bergantung ..tapi aku rasa..Parti lain mesTi bergabung..Sebab apa..??sebab diorg saling memerlukan..Ye laa..Bukan senang nak lawan umno yg 60thun memerintah...πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„Budak2x.Zaman sekarang mana ada mengundi...Tapi kenapa budak2x muda zaman sekrang g mengundi...Sebab kami nak masa depan kami terjamin..Kami nak perubahan.....πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„Kami nak malaysia nie..Boleh berdaya saing.Dgn negara lain....
      Shima Diana Hamzah
      Shima Diana Hamzah
      19 minutes ago
      Kenzo Dragon , Boleh jadi betul juga kata kamu tu, mungkin dia nak sangat jadi menteri pertahanan tu sebab dia kritik Tun sebab tak berbincang dulu dengan pkr... Aku pun tak faham juga dengan pemimpin pkr wan azizah ni kenapa tak calonkan je rafizi menjadi menteri besar selangor yg baru jika azmin di naikkan pangkat menjadi menteri ???

      Delete
    3. 'Rafizi, Jangan Tunjuk Hero!'' - Pengerusi PPBM Bidas Kenyataan Rafizi Ramli Isu Tun Mahathir.

      wan k 54 minutes ago
      Sabar3.. xpe3..biar kn sisotong tu.. nati kite tgok pecaturan pru 15

      ross azizan 3 hours ago
      wan k kalau betul kenyataan dia, Memang budak ni tak bagus orangnya, ingat masih lagi dalam penantian hukuman, Kerana mulut badan binasa,kalau berita ini berita palsu minta maaf.


      May May
      May May
      47 minutes ago
      Tun M siang malam sibuk buat kerja, dia plk sibuk melalak. Cuba dok diam2 kalau takde kerja pun..

      Delete
    4. Sebelum Rafizi telah diberi Peringatan Keras jangan bangkitkan lagi isu lantikan Menteri2 Kanan Kerajaan PH kerana itu adalah bidang kuasa/prerogative PM yg dipersetujui sendiri oleh pucuk pimpinan atas PKR, DS Anwar Ibrahim, DS Dr Wan Azizah, YB Nurul Azizah & Setiausaha Agung Saifuddin Nasution.

      Kenapa agaknyer Rafizi nie degil sangat.......??

      Delete
    5. Ramai kawan ex senior govt Dan existing govt sebab yakin dgn tdm track record..kalau setakat rafizi ke Anuar ke ..sorry lah ..even army pun Tak akan undi

      Delete
    6. Hairan je. Dua kes mahkamah dah jatoh hukuman penjara pada dia Ni..semuga rayuan dia akan di doublekan sb ckp tanpa fakta itu fitnah .lebih bahaya

      Delete
  2. Rafizi ni terlebih pandai. Orang dok sibuk nak memulihkan Negara, dia pulak dok sibuk nak memenangkan PKR saja. Apa yang dia tak puas hati lagi tak tau lah. Agaknya dia nak kita semua hari2 puji dia kerana dia dan invokenya yang memenangkan Pakatan Harapan. Ataupun sehingga Tun mengalah dan Anuar jadi PM baru dia puas hati. Asyik2 kondem Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi beri ingatan kpd penyokong tun yg dah mula bersuara PH menang kerana tun...tun wajar diberikan tempoh 5 tahun untuk jadi pm...malah ade yg berani mempersoal anwar ibrahim...

      Secara bodohnye kalo pengaruh tun sangat kuat dikalangan melayu khususnye parti bersatu sepatutnye menang lebih besar dari 13 kerusi...sebaliknye najib dan umno yg menang jauh lebih besar dgn 54 kerusi....pengaruh seseorang yg kuat bertanding dimana pon mesti menang....

      Jadi terimalah hakikat bersatu masih baru blm mendapat tempat dihati pengundi...pengaruh tun gagal merobek umno.. ..Bersatu blm teruji berbanding PKR yg dah establish dan kukuh walo pun ramai pemimpin yg sudah keluar parti.....dikedah kerajaan PH berketuakan bersatu.blm stabil...dijohor dan perak kerusi bersatu paling sikit tapi diberikan mb..

      Delete
    2. Setuju sangat .jangan sampai orang sumpah rafizi pulak sebab Cuba kucar kacirkan ph atau dia pulak dituduh jadi macai bn utk timbulkan kesangsian rakyat kepada objekktif ph

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. "bersatu sepatutnye menang lebih besar dari 13 kerusi" -

      Dr M: Prestasi BERSATU terjejas kerana 'penipuan' SPR

      Tun Dr Mahathir Mohamad berkata "penipuan" oleh badan pengendali pilihan raya menyebabkan ada calon calon Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) kalah dalam PRU ke-14 lalu.

      Menurut perdana menteri beliau menerima laporan mengenai isu berkenaan semasa mesyuarat parti itu di Petaling Jaya hari ini.

      "Kami dapat laporan-laporan berkenaan kes penipuan yang dilakukan oleh SPR yang menyebabkan beberapa calon BERSATU kalah.

      ... ada kes undi rosak melihatkan jumlah sehingga ratusan. Ada sampai 700 hingga 800 undi rosak.

      "Takkanlah orang Malaysia ini bodoh sangat (kerana tidak tahu mengundi sehingga kertas undi dianggap rosak).

      Delete
    5. Saudara KBB betul PPBM tak menang banyak kerusi tetapi bukan semua kerusi PKR menang pun disebabkan pengundi sukakan PKR di kerusi tersebut...jangan terlebih perasan bagus....sebaik mungkin jangan nak buat perbandingan macam ni...tak perlu lagi kajian mengarut tu...fokus kepada masalah negara yang lebih utama...dari asyik cerita pasal kajian yang pasti dan sahih tak ada efek pun pada masalah kos sara hidup...peningkatan harga barangan yang setiap kali musim perayaan...dll

      Delete
    6. "Rafizi beri ingatan kpd penyokong tun yg dah mula bersuara PH menang kerana tun..." -

      Kalu tak kerana Tun, kerana siapa? Anwar ada dalam penjara sehingga slepas Pru14.

      "tun wajar diberikan tempoh 5 tahun untuk jadi pm." -

      Kenapa tak wajar? Mengapa tak beri sebab sebab nya selain dari Tun ada sebut 2 tahun sahaja.

      Delete
    7. Semasa penubuhan majlis presiden telah dipersetujui tun pegang pengerusi PH dan dilantik jadi pm untuk tempoh 2 tahun...

      Delete
    8. Kalo ph menang kerana tun kenape bersatu parti tun hanye menang 13 kerusi saje...umno lebih kuat dari tun..

      Delete
    9. Tanpa bersatu dan tun pakatan rakyat mampu menang lebih 80 kerusi dlm 2 pru lepas....bersatu blm kuat...

      Delete
    10. Penipuan boleh berlaku dengan menambah undi haram bila bilangan undi sangat rapat...kalo bilangan undi bersatu lebih besar dari undi lawan undi luar tak dapat kambus...

      Delete
    11. 9:40 kalau tak tahu pasal pengundian jgn tunjuk bodoo dan bangang disini. Masa mula mengundi hingga ke isi borang 14, semua wakil calon ada dan tandatangan.
      Kecuali wakil calon yg ada tu semua otak gila babi mcm kau itu cerita lain.

      Sekali lagi aku nak ingat kan kau, jgn senang2 tuduh ada penambahan kertas undi dll. Kalau bodoh duduk diam2 dlm kandang babi tempat kau kerja tu.

      Delete
    12. Itu masa PR ada PAS pun tak boleh menjadi kerajaan...walau apa pun alasan untuk memberitahu umum ppbm tak kuat sekakipun...terima hakikat tanpa ppbm dan tun PH tak akan menang dan dsai masih merengkok dlm penjara dan rafizi nak ikut mentoe dia bulan depan...bersyukur la sikit KBB dan PKR...ingat tanpa garam yg secubit...lauk yg nampak sedap dan menyelerakan pun kan orang buang ke tepi sebabnya tanda rasa...tawar....realiti kehidupan
      Yang PKR heboh dgn roadshow dan kajian ni apa faedahnya pada rakyat...cuba cerita sikit faedahnya...DAP dan Amanah dah move on....kamu orang aje yg masih syok sendiri...hopeless team

      Delete
    13. 957, kamu jenis yang tak boleh bercampur dalam masyarakat. Mulut selupar, mula komen dgn mengata orang bdoh.

      Kamu beri fakta dan hujah2 kamu saje le, Mamat.

      Delete
    14. 934, ko kata "kenape bersatu parti tun hanye menang 13 kerusi saje...umno lebih kuat dari tun.."

      Alahai, takkan ko tak tahu PPBM baru setahun jagung aje umur nya. Tak payah banding dgn Umno le. Depa dah 65 tahun. Pun kalah.

      Delete
    15. Aku pangkah PH kerana tun. So were many of my friends. Definitely bkn krn nuar or pkr.. we believe in the old man ability to heal this country once again.. at the same time we are worried that problem might arise again once nuar takes over.. me n my friends dont trust nuar.. he hasnt changed.. arrogant, cocky n still thinks the world revolve around him.. the same goes wit rafizi..

      Delete
    16. Hear, hear, hear. 547 speaketh truth. Syabas.

      Delete
    17. Dah meluat dgn dia Ni. Lebih nak populis ..tiada talent leader berkelibar

      Delete
    18. Dah meluat dgn dia Ni. Lebih nak populis ..tiada talent leader berkelibar

      Delete
    19. Tdm sebenar main factor melayu pantai barat sokong pH..not anuai or rafizi jauh sekali zizah

      Delete
  3. Tepat.
    Kemenangan PH adalah hasil kehendak Rakyat yg mahu Malaysia baru.

    Kekalahan UmnoBn adalah akibat kebencian Rakyat yg tidak sanggup diklepet berterusan.

    Keuntungan Pas adalah srbab kelicikan lobai , dan kedangkalan Rakyat yg memilih mereka.

    Terima kasih keatas Kempen2 oleh semua parti2 yg telah bantu Rakyat buat atau tdak buat pemilihan. Tepat atau tidak.
    Rakyat sudah pilh, skrg kita nk tgk kerja.

    Tun M dan pentadbiran sedang deliver dgn baik.

    Yg lain2 perlu sokong beliau dlm kapasiti masing2.

    Kerja2 kempen , boleh tunggu PRU 15 nnt pulak.

    Tak kan ITU pun tak tau??

    ReplyDelete
  4. Rafizi cuma ikut arahan. Kajian nyer ternyata tiada integritj nya.Sebab tu menteri kewangan nasib baik dia tak jadi Ada ker parut Tun bersusah payah sebelum dan sesudah pilihan raya untuk membina semula negara dia dan tuan nyer masih berpolitik memecah belah PH? Sayangkan negara ke sayangkan individu? Permainan dapat dibaca oiiiii makcik

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Semoga tidak begitu sebab saya tidak putus berdoa DSAI berdiri di bumi yg nyata dan telah benar2 insaf untuk berbakti amal demi Agama, Bangsa & Negara.

      ps:
      DSAI dua kali didapati bersalah di mahkamah mengikut lunas2 undang2. Beliau hanya diberi pengampunan oleh DYMM YDPA. Pengampunan beliau tidak sama sekali membuang kes kesalahannya.

      Ibarat orang melakukan dosa/kesalahan tapi dia telah dimaafkan & diberi keampunan. Akan bertambah afdal dan elok jika dia benar2 'bertaubat nasuha' kerana Allah SWT suka orang yang benar2 bertaubat.

      Delete
    3. Agree..tiada integrity lansong kajian dia .Non professional caya dia . Ramai yakin if tdm tiada pH berpecah sb ibarat berok dapat bunga

      Delete
  5. Setuju tuan admin .kasi terus kat rafizi. Dia perasan ph menang sebab factor invoke dia saja..bukan sebab factor tun m Dan lain lain.. Come on rafizi.. Rakyat semua tau anda mainkan peranan besar utk jatuhkan bn tapi janganlah memperkecilkan Jasa tun m juga.. Kami semua tidak buta Dan kami juga tidak taksub kepada satu satu pihak juga..klu nak sangat jawatan tu bgtau je kat tun m.. Tun m x hadap pun jawatan pm tp penggantinya nnti mestilah betul2 berjuang utk rakyat bukannya sebaliknya mcm **** tu.. Belum apa2 sudah nampak langkah songsangya wlupun dia cuba cover

    ReplyDelete
  6. Jalan terbaik meredakan ketegangan Bersatu kembali kpd umno...najib sudah lepaskan jawatan presiden...dlm bersatu semuanye suku sakat dan Dna umno...tun ade pluang jadi presiden umno dan kekal pm bersama PAS...tun ade pluang baiki semula umno...

    Anwar nak jadi pm berkempenlah semula untuk 5 tahun akan datang bersama Dap dan Amanah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...keadaan bertambah parah...sudah wujud saling tidak percaya antara penyokong parti dalam PH...jarum umno makin tajam tikam PH kerana Bersatu ada DNA umno yg sentiasa nak kawal pakatan walopun parti yg paling sikit menang.....

      Bak kata najib hanye BN yg boleh tadbir malaysia...PH akan berkelahi kerana berlainan asas perjuangan... ...

      Delete
    2. Setelah umno belasah Tun dengan pelbagai gelaran yg menjijikkan, tiba2 korang harap Tun kembali kpd umno? Aku boleh agak apa jawapan Tun.. Prottttt.. Lega naaaaaa.
      Kihkihkih

      Delete
    3. Orang politik memang mcm tu...akhirnye boleh baik semula...tun boleh mintak maaf dgn anwar...tun pun boleh maafkan orang umno...

      Cuma tak pasti tun boleh ker kerjasama dgn lebai pas yg banyak songeh..

      Delete
  7. Oklah wahai rafizi betul ph menang bukan sebab faktor tun m..so what?? Skarg masa utk bekerja Dan buktikan kepada rakyat ph bukan replika bn. Tolong bgtau benda ni Dekat mentor awak Dsai ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau bagaimana pun, Pizi mesti mau pernaikkan Anwar. Amat sayang dia kapada nya.

      Tapi dia perlu sedar Anwar sudah suruh dia jangan kuat gaduh, berkerja sama lah dengan pimpinan PKR yang lain - Azmin, contoh. Pada hal Azmin Timbalan Presiden PKR, dia ha nya Naib Presiden.

      Pizi nampak terburu buru sebab diia dah dekat masa masuk penjara.

      Delete
    2. Kalo nak PH kekal berkuasa jangan desak tun diberi peluang pm lebih dari 2 tahun...biar tun dan majlis presiden tentukan...

      Kalo nak tun diberi lebih 2 tahun jugak desak bersatu dan tun masuk umno semula...tun boleh jadi pm sampai bila2 pon...

      Delete
    3. Jangan macam tu, wlupun kita marah dengan rafizi sebab nampak ketidakmatangannya dan terburu buru dalam berkata Kata, kita juga tidak nafikan jasanya dalam menumbangkan bn. Cuma kita haraplah pihak rafizi berikan masa kepada tun m dalam memperbetulkan negara dah bersama sama dgn tun m dan kabinetnya Memulihkan ekonomi negara. Tun m juga ada berkata mana mana menterinya yg tidak capai kpi dlm tempoh 3 bulan akan ditukar. Harap rafizi bersabar..jgn kecewa kan rakyat Yg betul betul nengharapkan perubahan positif

      Delete
    4. 929 cakap kasor, macam mengugut.

      Tiada siapa "mendesak". tiada siapa yang bawak sepandok berdiri tepi jalan atau berdemo tengah jalan.

      Cuma sebut mahukn Tun pegang jawatan PM itu selama 5 taun.

      Kenapa kamu tak beri sebab2 kamu tak setuju? Berbincang lah. Jangan buyi mengugut.

      Delete
  8. Krtajaan brrtunjangkan sentimen dan persepsi fitnah tak kekal lama. insyallah dalam bulan ramadhan ni jugak allah tunjuk.

    fitnah seluruh dunia tak cukup kata tuduhan jijik dijaja lagi dlm media sedunia.

    Kenapa perlu umno nak mintak maaf dengan atok u turn ni?

    tangan atok u turn penuh dengan dosa dan perpecshan umat islam dan melayu

    idup atok turn!!!! padan muko atok uturn

    atok kaulah!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekor lembu jadian dah terlepas ni!

      Delete
    2. Kalau lembu terlepas itu ada tali di hidung nya, takpa. Boleh di kejar dan di tarik.

      Kalau tak, kena pinjam barang yang terselit di pinggang Jamal Ikan Bakar tu. Atau barang yang di celah kelengkang nya yang boleh memalukan lembu itu.

      Delete
    3. Dulu kata masa PRU Allah akan tunjuk. Skrg ni Ramadhan pulak. Lepas tu apa? PRU 15?

      Delete
  9. Tengok lah wahai penyokong tun dan bersatu...macai umno yg kelaparan tetap main jarumnye...

    ReplyDelete
  10. 'Jika MCA, MIC tak berfungsi, Umno perlu dibuka pada semua kaum'

    Lu Wei Hoong
    29 May 2018, 12:22 pm (Dikemaskini 29 May 2018, 12:30 pm)

    WAWANCARA | Semakin kecewa dengan komunalisme di dalamnya, pengasas Umno Datuk Onn Jaafar meninggalkan parti itu pada 1951 selepas seruannya agar ia dibuka kepada semua kaum tidak dilayan.

    Beliau kemudian menubuhkan Parti Kemerdekaan Malaya (IMP) yang bersifat pelbagai kaum. Namun ia tidak mampu bertahan lama - IMP dibubarkan tidak lama selepas hanya menang satu kerusi dalam pilihan raya perbandaran Kuala Lumpur pada 1952.

    Tujuh dekad berlalu. Umno kekal sebagai parti Melayu, namun cadangan untuk membuka keahlian kepada kaum lain muncul semula selepas kekalahan pertamanya dalam sejarah pada 9 Mei lalu.

    Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin mencadangkannya seminggu selepas PRU ke-14, berkata parti itu perlu menilai semula tujuan kewujudannya.

    Idea itu barangkali tidak dapat dibayangkan sebelum 9 Mei, namun tidak selepas kekalahan bersejarah itu. Sokongan terhadap idea itu hadir dari tempat lahir Umno sendiri, iaitu Johor.

    Bakal ketua pembangkang DUN negeri itu Datuk Hasni Mohammad (gambar) berkata, jika MIC dan MCA kekal dalam keadaan sekarang, Umno perlu menimbang cadangan itu dan menjenamakan semula dirinya sebagai parti pelbagai kaum.

    ReplyDelete
  11. Kenapa nak sibuk berfikir perkara yg tiada dalam agenda tdm. Tdm kata hanya 2 tahun, untuk bentuk pengurusan terbaik utk mesia. 22 tahun tdm merancang untuk tuju negara maju, 2 pengganti ambil masa 15 tahun untuk rosakkan perancangan. Ini tdm hanya minta 2 tahun, utk pengurusan. belum cukup 20 hari, dah kecoh nak tukar pm dan dabik dada pasal menang pru.
    Pengundi yg sokong rafizi dan brader serta keluarganya, mungkin ramai. Tapi selepas ini, orang dah tak peduli dah. Ramai yg nak lihat negara maju dengan ada kerja, wang cukup, barang sederhana mewah mampu pakai, ada simpanan dan sebagainya. Ini yg perlu dibuat oleh kerajaan baru. Kelebihan ph ialah, kurang politik dlm kerajaan. Mp dan rakyat bersedia utk sokong dan kritik tindakan kerajaan. Tunggu giliran anda, kerana nak jadi pm perlu jadi mp. Jangan cipta sejarah pm dari senator.

    ReplyDelete
  12. 9.48
    jarum RBA ni tak cukup tajam MIc or MCA nak berambos bole pergi bila masa saja gabjngan PAS & UMNO yang di utamakan.

    fakta PRU 14 hampir 95% pengundi cina tak sokong BN.

    so MCA better get lost!!!!


    tolong asah lagi jarum tu kasi tajam lagi.

    ReplyDelete
  13. Wah nampak sangat penyokong PKR didini bangang dan memperkecilkan sokongan rakyat kepada Tun.Dan ada pula yang mengungkitkan konon parti BERSATU pimpinan Tun cuma mendapat kerusi yang paling sedikit.Ya memang PPBM mendapat kerusi yang paling sedikit,nak tahu kenapa? kerana PPBM hanya diberi kerusi2 yang sudah tidak menjadi rebutan dan diingini oleh parti2 lain atau yang lebih tepatnya yang mampu kalah oleh parti2 lain...terimalah hakikat ini11...jangan hanya dok menyalak sahaja yang hanya akan menghuru harakan PH.

    Dsamping itu jangan juga dilupa yang kemenangan besar parti2 lain dalam PH itu adalah juga sumbangan bersama dalam semua komponan parti dan sudah tentu termasuk parti BERSATU.Jadi tak perlulah ada yang mendabit dada kononnya akulah HERO.

    Sekarang kita semua boleh nampak dengan jelas siapa yang sebenar2nya boleh dijadikan kawan dan lawan.Parti DAP dan AMANAH begitu ikhlas perjuangan mereka dan boleh dipercayai.Keikhlasan mereka boleh dilihat setelah PH menjadi kerajaan dan sokongan tak berbelah bagi mereka kepada pengorbanan dan perjuangan TUN.Setakat ini kita tidak pernah mendengar mereka membangkitkan itu dan ini....kerana matlamat mereka hanyalah untuk membangunkan negara secara bersama.Tidak seperti PKR sebuah parti yang suka membuat onar dan berpuak2 sejak dulu,kini dan selamanya.Dan kepada puak2 PKR yang tak sedar diri tu ingin saya berpesan... cepat2lah kamu naikkan Anuar jadi PM supaya lebih cepat lagi PH karam dan kamu kembali dok menyalak seperti dulu jadi pembangkang.Cuba jangan tak cuba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gile beb..macai toktaik memuja jilat kapir harbi...sampai boleh dpt 'karamah' mengukur ikelas hati org len..kapir harbi plak tu..eiiii hampeh.. Puak ni dh over dosed dah devoted dgn mahapiraun..

      Btul ramalan seorang shbt bks pengikut Ust Asyaari, lps je PM keenam jatuh, pm ketujuh akan berbalah dg seorang sehingga terjadi fitnah yg sgt besar.. Malaysia akn huru hara..

      Delete
    2. Ye ke, Mamat PAS. Ko pun kuat cucuk jarum, ye?

      Jarum tajam ke tumpul?

      Awat tak sebut sembahayang hajat Nik Ajis? Dia mintak KO Umno, KO Umno, sekang dah tersungkur Umno.

      Delete
    3. Setuju saudara. Hairan sungguh kenapa Anwar Tak sabar sabar tunggu hanya lg bbrp tahun saja. Kenapa rafizi sengaja nak timbul kan isu faktor kemenangan Dan merendah rendahkan BERSATU sedang didlm pasukan yg sama.mcam Ada udang disebalik Batu. Smoga Allah lindungi negara Kita Dan tun.

      Delete
  14. 9.48
    jarum RBA ni tak cukup tajam MIc or MCA nak berambos bole pergi bila masa saja gabjngan PAS & UMNO yang di utamakan.

    fakta PRU 14 hampir 95% pengundi cina tak sokong BN.

    so MCA better get lost!!!!


    tolong asah lagi jarum tu kasi tajam lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:15:00:PM ni bangang....sikit2 cakap padal agama...penganut PAS sesat nak mampos.Masih dok bawah tempurong..selalu timbulkan perkauman...apa kamu ingat Malaysia ni hak kamu sorang ka?..dasar sewel...

      Delete
    2. Bila PAS nak bergabong dengan UMNO?

      Kes RM90 juta di tuduh dapat dari Umno bole menang ke?

      Delete
  15. Syukur Alhamdulillah Rafizi Ramli awal2 lagi dah cakap tak mahu menerima apa2 jawatan dalam kerajaan,memang dah eloh sangat dah tu...kalau tidak pun dia hanya akan menghuru harakan kerajaan sahaja....inilah kata orang tua2...cerdek tak leh nak tompang dan bodoh tak leh nak ajar....manusia seperti ini tidak boleh dipercayai apatah lagi nak dibuat kawan...maklumlah sebab Rafizi ni mempunyai sindrom sakit jiwa yang merasakan hanya dia yang paling cerdek didunia nih!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti lah Pizi ckp tak mau jawatan. Sebb dia nak masuk pnjara, Beb.

      Delete
  16. Moralnya..siapa touch je mahdey ton dia akan dihumban ke longkang atau penjara.. Dia dianggap suci spt dewa oleh penganutnya.. Selipar bata pun dicuri mereka..kikiki

    jgn main2 bise atok mahapiraun judi forex ni.. Bwh tanah dia pasang byk hantu raya..kikiki

    Post production 3D 'filem liwat.v3' sedang lancar dijalankan dengar khabar..btl x kd? Yg pasti boboi bodoh tkkn naik jd piem..Insya Allah



    1Mahadey - Rakyat Dikencingkan, Pencapaian Diputarbelitkan.
    Menjahanam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dah tau Tun Mahathir tu banyak penganut, bagus la.

      Pulak dah lain cogan kata ko? Dah hilang 1Malaysia ke? Duit RM90 juta ada lagi ke?

      Delete
  17. "bersatu hati", semua main peranan, kecik pun dikira sumbangan besar.

    Statement budak² - memang akan kata faktor Tun, ada yang kata anwar dan pasti kata DAP tetapi statement budak² tu kenapa menggeletek pemimpin sebesar Rafizi hingga buat statement balas yang memanaskan.
    Nak tarik perhatian?
    Atas arahan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tarak arahan, Bang. Sendirian, nak nunjuk pandai, keras kepala, tak ikut kata.
      zmin pun tak di peduli nya.

      Sampai Anwar dah sound dia supaya berunding sesatu isu, beberapa hari lalu.
      Presiden nya Wan Jijah dan Timbalan nya A

      Delete
  18. Yg menangkan PH ialah bukan faktor madey.
    Sbb tu parti dia menang 13 perlimen ajer.
    Yg menangkan PH ialah faktor persepsi dan fitnah
    - pasal 1MDB
    - Pasal GST
    - Pasal kos sara hidup
    - Janji2 PH yg konon nk hapus GST, hapus Tol, turunkan harga minyak, hapus hutang PTPTN, bla bla...
    Yg hingga hari ni masih tak tertunai

    Rakyat dh kena tipu..
    Saham jatuh teruk
    Ringgit lemah
    Pengurusan ekonomi carca marba
    Byk sgt mulut longkang yg merosak keyakinan pelabur...
    Parti2 dlm PH dh mula kutuk dan hentam antara satu sama lain...
    Anwar tengah mengatur strategi...

    Kita lihat nanti kehancuran PH selepas madey dh tiada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau cakap faktor persepsi itu sebenarnya realiti, Golongan slow learner macam kau memang najib suka.

      Kj pun dah kata realiti, jadi kau masih bengong lagi?

      Delete
    2. Anon 19:22:00 atas tu memang tolol dan sewel....pesakit otak paling kronik....biarkan dia terlupa makan ubat la tuh..

      Delete
    3. Sori 1022, tak baca komen ko, tapi ayyat akhir ko menarik.

      Ko nak bantu yang mahukan Tun Mahathir lama as PM, ye?

      Terima kasih lah, hehe.

      Delete
  19. Rafizi...please la tolong berlagak sebagai kerajaan bukan berperangai sebagai pembangkang. Tak boleh nafi yang faktor Tun M menjadi penyebab kemenangan PH. Prediction Invoke selalu tersasar jauh... tak payah bangga la sangat.

    Sekarang lebih baik bersatu membantu Tun M pulihkan negara dari sibuk mendabik dada nak claim kredit siapa yang penyebab menang. Sesungguhnya ini semua takdir Allah dan sesungguhnya Allah sebaik planner.

    ReplyDelete
  20. Usahajarum menjarum oleh cacai UmnoBnPas ini boleh disamkakan dgn kekejangan nk mampos terakhir. By
    Kesemua Umnobnpas terpapar kebogelan. Ramai yg sedang takut menu ggu dikutip sprm,pdrm.
    Malah ada negara spt Jiran yg kantoi bab Justo dan HSR tu.
    Maka duit bawah2 ka
    Kematian pahit bg pihak mungkar, libaslah jarum semahunya.
    Malaysia sudah baru, rakyat sudah rasa darah pemimpin2 busuk...ianya sedap , bukan sekali.

    ReplyDelete
  21. Semasa penubohan majlis presdent setahu aku Tun memang ada cakap yang dia hanya memerlukan masa 2-3 tahun untuk memperbetulkan keadaan negar( apa yang aku faham masa yang amat kritikal untuk dia memulihkan negara) dan Tun tak cakap pun yang beliau akan letak jawatan selepas itu.Hanya apa yang berlaku sekarang ialah isu ini dimainkan oleh puak2 PKR terutamanya serelah Anuar diberu pengampunan oleh Agong.Tidak ada siapa pun yang boleh memaksa Tun untuk meletak jawatan selagi beliau mampu...kerana tempoh untuk menjadi PM kepada setiap PM adalah 10 tahun..ini adalah menifesto dalam PH.Jadi kepada saudara KBB harap saudara bertenang ya!!??...

    ReplyDelete
  22. Rafizi...please la tolong berlagak sebagai kerajaan bukan berperangai sebagai pembangkang. Tak boleh nafi yang faktor Tun M menjadi penyebab kemenangan PH. Prediction Invoke selalu tersasar jauh... tak payah bangga la sangat.

    Sekarang lebih baik bersatu membantu Tun M pulihkan negara dari sibuk mendabik dada nak claim kredit siapa yang penyebab menang. Sesungguhnya ini semua takdir Allah dan sesungguhnya Allah sebaik planner.

    Saya sokokng di atas.

    Ambik la kalau nak sangat jadi faktor yang memenang kan dalam PRU14. ( Kalau tak malu la )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni la budaya ph. Menyokong sehabis sokong membangkang sehabis bangkang. Tak ubah macam dlm crite zaman dulu kala cam lagenda langkawi. Sekawanan orang kampong merekasaya ceritera,habis smeuanya percaya dan tertipu tanpa usul periksa. Akhirnya 7 keturunan termakan sumpahan. Sama di era internet, phitnah bertebaran tak kira ujung pangkal, tak kira makan daging sedara seakidah, janji si kafir di julangi. Apakah tiada belas sesama seakidah. Dunia akhir zaman menuju kemurkaan ya Rabb apabila ummat berpecah belah dan berpuak2. Belum tentu orang yang kamu keji itu bersalah malahan kamu mungkinlah lebih keji dan hina dr pandangan ya Rabb.

      Delete
  23. Hehe.....ingatkan dah ada bukti segala macam pasal 1MDB dan boleh terus tangkap Najib...
    Tapi sampai sekarang hanyalah cakap2 media, sidang media oleh kucing2 kurap..
    Nak siasat biarlah profesional. Tak ada subjudis...
    Rule of law apa yg senang mereka paktik kan???

    Sampai skrg kenapa tak tangkap Najib lagi????
    Tak ada bukti konkrit ke?
    Takut ke?
    Atau takut nanti konspirasi politik terbongkar

    Kita tunggu dan lihat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lari gunung dikejar.
      Tak wangi Taek Low sekampit.

      Kerajaan PH tidak rakus klepet mcm bala BN yg baru dilongkangkan tu.
      Sampah sarap taek, tunggu lah...nnt ada pulis dtg ambil. Jgn kelyar begara ya.
      Ok take care

      Delete
    2. 1042, dah ada bukti, Mat. Tapi nak nunggu semua siap.

      Nak dapatkan "the big picture". Amat besau picture tuh.

      Anak2 Najib pun boleh di tangkap. Sebab subahat simpan wang haram.

      Delete
    3. PH sekarang ni ialah kerajaan mahathir.
      Dia paling berkuasa.
      Tak ada siapa berani bantah.
      Semua ikut cakap dia..
      Nnt bila dia tak ada, semua akan beegaduh rebut jawatan...

      Delete
    4. 401, sapa cakap? Ko cakap? Tak betul. Ko punya "wishful thinking" aje. Carry on, soldier.

      Delete
    5. Memang munafik. Dari awal cakap bukti dah banyak tapi sampai sekarang masih menggali dan mengarang rekasaya bukti. Tak semudah menghusung tilam dengan tompokan air mani.

      Delete
  24. Bersatu bertanding di kerusi yg semamangnya kubu kuat UMNO dan sebagai sebuah parti yang baru ditubuhkan dengan pencapaian sedemikian walaupun terendah dikalangan PH amat mengkagumkan apatah lagi Bersatu kini begitu giat dengan pendaftaran dan kemasukan ahli baru. Jika ini berterusan Bersatu boleh menjadi parti dominan malah alternatif kepada UMNO.

    ReplyDelete
  25. Salah satu ciri pembawa panji hitam ialah ia telah terlibat di dalam banyak peperangan dan pertempuran dan ia menang di dalam kesemuanya.

    Di antara Tun Mahathir dan DSAI, siapakah yang mempunyai ciri ini? Menang di dalam kesemua peperangan yang ia ketuai? Selain menang di dalam kesemua pertempuran yang ia sertai?

    Bagi PRU14 misalnya yang menyaksikan UmNo-BN tumbang buat pertama kali, siapakah yang mengetuainya? Adakah Tun Mahathir atau DSAI?

    Bagaimana pula segala pertempuran yang berlaku di antara keduanya semasa kedua-duanya berada di dalam UMNO? Siapakah yang menang?

    Bagaimana pula dengan peperangan yang diketuai oleh kedua-dua mereka di pihak yang berlawanan sebelum ini? Siapakah yang menang di dalam kesemua 'peperangan' itu?

    Sejarah menunjukkan DSAI hanya berada di kalangan 'golongan yang diberi kemenangan' apabila ia berada di dalam kumpulan yang diketuai oleh Tun Mahathir sendiri.

    Ia adalah kemenangan yang benar-benar telah dijanjikan. Sesiapa yang cuba mencabarnya kelak akan merasai kekalahan.

    Asyaari Muhammad Al-Arqam dan kumpulannya sendiri tewas di tangan kerajaan UMNO yang dipimpin oleh seorang Menteri, dan siapakah Perdana Menteri tersebut?

    Malah Asyaari Muhammad sendiri pernah menyangka dirinya adalah pembawa panji hitam. Tidakkah ia menjadi satu petunjuk bahawa orang yang menewaskan Asyaari Muhammad itu sendiri adalah sebenarnya orang yang Asyaari Muhammad sangkakan adalah dirinya?

    Tidakkah semua fakta di atas menjadi satu petanda yang menunjukkan bahawa Tun Mahathir adalah satu-satunya sosok yang memiliki ciri pertama bagi pembawa panji hitam di akhir zaman iaitu 'ia telah mengetuai banyak peperangan dan menyertai banyak pertempuran dan ia menang di dalam kesemuanya?'

    In shaa Allah Tun Mahathir tetap akan menang ke atas semua pihak lawannya sehinggalah fitnah itu benar-benar dilenyapkan dan zaman fitnah ditinggalkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko gila ke bawa crite cam ni kat cini? Golongan sesat munafik!

      Delete
  26. Kenapa najib belum ditangkap?
    Ini saolan favourate?

    Sebelum ini saya pernah syorkan Najib hanya perlu didakwa Disember 2018..

    Yang perlu ditangkap dan didakwa awal adalah konco² yang bersekongkol.. Ini lebih memudahkan jika najib didakwa kelak.

    Di singapura sudah ada kes relevan.
    DOJ sedang bertindak..


    Selain soal² skandal kewangan, terdapat juga isu² keselamatan.

    Bagaimana kalau dikata ada 30 charges yang menunggu najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masuk akal, Bang.

      Mencuri wang 1MDB aje dah berapa. Melanggar undang2 hantar keluar dan bawa masuk wang saja dah berapa. Mata wang Ringgit dan mata wang asing.

      Langgar company laws, lagi ada charges.

      Delete
  27. Tak payah gadoh-gadohlah.
    Kalau betul PKR kuat dan menang tanpa TUN MAHADIR, kita tugngu dan lihat sejauh mana betulnya kajian INVOKE, Rafizi ni. Bukannya lama - lepas raya je. Bukankah Anwar sudah buat pengumuman akan buat satu LANGKAH lagi..............???
    Mungkin LANGKAH PANDAN.
    Kalau betul Anwar dapat sokongna rakyat, kita lihat hasil LANGKAH PANDAN nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begging your pardon, Maam, rasa nya tak boleh berpandu kpd Pandan saja.

      Sebab euphoria pengundi bencikan Najib masih ada. Kot Fizi will ride on that one.

      Especially Pandan. Pengundi2 nya politically conscious, faham 1MDB, TRX next door, Bandar Malayaia tanah Lapangan Terbang Sg Besi tak jauh dari situ. Depa semua bencikan Najib & gomen nya, so much that letak lembu as calon pun, PH boleh menang.

      I think.

      Others think differently, sila lah kasi fakta & hujah, terima kasih.


      Delete
    2. Apa kah yang Nuor "akan buat satu LANGKAH lagi"?

      Saya tak tahu. Tapi kalo apa2 berkaitan PH, mesti ada persetujuan 3 puak lain.

      Saya minat Tun M dah bebaik dgn Mat Sabu makan di rumah nya belom Pru14 lagi. Dia dah pally dgn Lim Kit Siang. Guan Eng dah puas hati dengan post Menteri Kewangan. Kedua dua Lim tahu Anwar pun tak dapat satukan Pakatan Rakyat masa PAS dlm Pakatan dulu. Penghabis nya PAS cabut dari Pakatan.

      Nuor biasa dgn gejala katak lompat. Dulu janjikan 16 September - nak tubuhkan gomen apabila dapat katak2 di beli nya. Tak dapat. Tak jadi.

      Dia nak bawak PKR lompat ke Umno/BN? Boleh ke dapat majoriti 113 kerusi? Tak boleh, kan?

      Kot dia nak ambik jawatan Kak Jijah, jadi TPM, melalui Pandan. Kalo gitu cepat, waaaaa ....

      Delete
    3. Eh, hilang ke komen aku terakhir. Aku ulang:

      Pindaan kpd komen aku 1259 -

      Sokongan kpd Nuor rasa nya tak boleh berpandu kpd Pandan saja

      Delete
    4. En.isa3.......saya bukan cakap pasal PRU14.
      It is over, fren.
      I am talking about LANGKAH PANDAN, bangNon dah buat keputusan, nak adakan PRK
      untuk bolehkan dia jadi Ahli Parlimen dan seterusnya, PM. Tak tahulah dia nak
      PRK LANGKAH PANDAN atau LANGKAH PERMATANG PAUH. Atau mungkin LANGKAH SUBANG.
      LANGKAH KAJANG, LANGKAH ULU LANGAT...........HAHAHA.
      Tak tahulah apa tajuk kempennya - takkan masih nak JATUHKAN NAJIB....hehehe.
      Mungkin VOTE ME, FOR PM!!!!!!
      Kalau kat Permatang Pauh, mungkin berjaya tapi kat Pandan......?????
      As U stated, Pengundi2 nya politically conscious, faham 1MDB, TRX next door, Bandar Malayaia tanah Lapangan Terbang Sg Besi tak jauh dari situ. Tapi NAJIB dah disingkir, nak ke mereka keluar mulut boya, masuk mulut Naga......?????
      For your info, hari ni BangNon ke Pahang pulak to pay his homage to Pemangku Sultan Pahang. Ke Johor cium tangan tanjak dah dapat hasil - tanjak cakap, BangNon boleh pakai JET dia nak ke mana-mana.
      Beware of Greeks bearing gift - agak-agak pengundi Pandan faham tak maksud peribahasa ni.....?????

      Delete
    5. Atau, fokus kempen dia: DOWN TO MAHAZALIM!!!!!!!.............hahaha.
      Boleh pakai lagi ke sekarang.......????
      As far as I know, semua orang dah sayang kat orang tua tu.
      Lim Guan Eng, Tony Phua, M.Kulasingam, Hishamuddin Rais (dulu orang kuat Bng Non).
      Belum lagi cerita rakyat jelata pelabagai bangsa, agama dan kaum.

      Delete
    6. Orang tua tu kuat bekerja and fokus.
      Kerja 18 jam - tak kencing tak berak kata M. Kulasingam, Menteri Human Resources.
      Siapa b oleh lawan orang tua 93 thaun kuat bekerja.
      Nak ke rakyat gantikan orang tua ni dengan hero bangsawan yang dulunya asik sakit tulang belakang, sekarang jalan sana, jalan sini. Cium tangan sana, cium tangan sini...?
      Reformasi!....reformasi.........!!!!!

      Delete
    7. Baik orang politik ade hadnye...tiada musuh selamanye dan tiada kawan selamanye...

      Tidak mustahil tun madey kembali bersama umno ....

      Delete
    8. Betui tu, Cik Minah. Tun sabenar nya tarak bandingan.

      Soal nya sekang: ada yg nak chalen Tun ke tak. Kalo belom sampai 2 tahun pun nak calen, nak one upmanship, nak subvert, tak boleh le, ye tak?

      Kot sapa yang buat gitu akan merudum populariti nya. Ramai yang tak suka dia. Kot membikin lebih peluang Tun pegang jawatn itu 5 tahun. Saya suka.

      Delete
    9. Takut kecundang sb rakyat dah loya Cara geng dia

      Delete
  28. KD,
    Mohn ulas sikit langkah bangang PAS x bagi org2 tettentu diharam masuk bangunan halal.
    Apa kitab yg dirujuk tuh?
    Rakyat waras sungguh terkagum dgn tahap reput sel2 otak org melayu bercop islam pas nehh?

    ReplyDelete
  29. Apa ini yang di kaksudkan Anwar kata ada satu langkah lagi -

    Anwar mengadap pemangku Raja Pahang

    Pemangku Raja Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah hari ini menerima menghadap Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di sebuah hotel di ibu negara.

    Menurut Pegawai Media Istana Abdulaziz, Abdul Rahim Othman, pertemuan itu diadakan secara tertutup selama satu jam bermula kira-kira 10.45 pagi dengan turut disertai Pengerusi PKR Pahang Datuk Fauzi Abdul Rahman.

    "Pertemuan tersebut merupakan satu kunjungan mesra yang dilakukan oleh Anwar sempena bulan Ramadan dan Tengku Abdullah juga mengenalinya semasa menjadi timbalan perdana menteri dahulu," katanya kepada Bernama ketika dihubungi hari ini.

    Sementara itu, Fauzi ketika dihubungi berkata kunjungan hormat itu dilakukan oleh Anwar bagi mempersembahkan ucapan penghargaan dan menjunjung kasih terhadap perkenan Raja-raja Melayu susulan pengampunan diraja membolehkan beliau dibebaskan.

    "Pada pertemuan itu, pelbagai isu semasa negara dibincangkan dan baginda turut mengharapkan perpaduan rakyat terus diutamakan demi kesejahteraan bukan sahaja negeri Pahang, tetapi negara khasnya," katanya.

    Sebelum ini, Anwar telah menghadap Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar di Istana Pasir Pelangi, Johor Bahru, pada Selasa lepas sebaik dibebaskan pada 16 Mei lalu selepas diberikan pengampunan penuh oleh Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V.

    Beliau dibebaskan serta-merta setelah rayuan pengampunan penuhnya yang diputuskan Lembaga Pengampunan mendapat perkenan baginda selepas menjalani hukuman penjara lima tahun atas kes liwat.

    Anwar bersama isterinya yang juga Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail selepas itu pada Jumaat lalu turut melakukan kunjungan hormat di Istana Mahkota, Kota Bharu, Kelantan menghadap Pemangku Raja Kelantan, Tengku Muhammad Faiz Petra.

    Beliau turut menghadap bonda dan ayahanda Yang di-Pertuan Agong, Tengku Anis Tengku Abdul Hamid dan Sultan Ismail Petra Almarhum Sultan Yahya Petra.

    ReplyDelete
  30. Setiap hari 1,000 orang mohon jadi ahli BERSATU

    Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Tun Dr Mahathir Mohamad berkata semenjak Pakatan Harapan (HARAPAN) menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 lalu, parti itu menerima 1,000 permohonan setiap hari untuk menjadi ahli.

    Mahathir berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat parti itu di ibu pejabat BERSATU hari ini.

    Read more at https://www.kinitv.com/video/61627O74#W0F8SAFj6u2sEOfX.99

    ReplyDelete
  31. Yg beribu istihar kluar bersatu seblm pru jangan diambik balik...

    ReplyDelete
  32. Apa punya bangang blog ni..penuh dgn pengomen upahan dap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengomen dedak umno byk juga. Mcm langau.
      Kihkihkih

      Delete
    2. Pengomen umno keciwa kerana pengomen DAP lebih professional..

      Delete
  33. Kalau tk siar piala dunia dn liga innggris ditv biasa mmg xboleh pakai janji ph..bolasepak skn utama negara@dunia biarlh rakyat dpt menonton secara percuma tanpa perlu langgan astro..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ingat siaran langsung tak kena bayar ke?

      Delete
    2. Tuu sebahagian dari manifesto ph..bkn semua rakyat mampu langgan astro..indon negara agak mundur tapi stesen tv mereka boleh siar liga utama dunia mengapa kita tk boleh siar..

      Delete
    3. Siaran langsung pon kena bayar tapi caj astro lebih mahal...ramai rakyat malaysia blm mampu...cai umno pun dah tak mampu...tak lama lagi akan mamposss kelaparan ...hihihihi..

      Delete
  34. Nampaknya KD & KBB lebih suka Rafizi masuk penjara drp berada dlm situasi sekarang ni.
    Oleh itu KD dan KBB kena akuilah bhw apa yang Rafizi lakukan salah dari segi undang-undang dan pihak mahkamah telah menjalankan tugas berdasarkan peraturan serta tidak menyebelahi mana-mana pihak samada pihak pemerintah atau pembangkang.

    KD... tukar tajuk lain pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi sanggup ke penjara demi dedahkan penyelewengan...kerajaan baru perlu pinda2 undang2 dengan pengecualian kpd tujuan pendedahan penyelewengan...sape dlm PH seberani Rafizi?...

      Delete
  35. Penyerahan jwtn pm dari tun kepada anwar patut dilakukan kurang setahun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oik, guano mung?

      Gggapo ggghoyak gggitu?

      Delete
    2. Jarum tumpul...baik ko pegi cari pemimpin yg layak ganti najib...mat maslan pon layak...

      Delete
  36. Sekarang pun boleh, nak tengok macam mana dia bekerja dan
    mengurus - adakah lebih baik dari Tun Mahadir........???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Banyak cakap dari buat. Tak boleh banding dgn Tun.

      Delete
    2. Saya setuju bahawa pi istana selatan, utara dan negeri tengh di pantai Timur tu mendatangkan tanda soal. Jumpa depa yang nampak nya no love lost with Tun. Deliberately planned ke? With ulterior motive ke?

      Awat lagu tu?

      Baca lah Nuor punya ambitions di Malaysian Insight - https://www.themalaysianinsight.com/s/50865

      Delete
    3. Boleh ker tun bekerja seorang diri?...boleh ker menang dengan parti sendiri?...

      Delete
  37. ph menang sebab janji bulan bintang..kalau tak jgn harap nak menang..bkn faktor mahadey ke nuar ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oik, Mamat, hang making wild claims saja. Opinions saja. Tarak facts pun.

      Ni yang Najib marah kat hangpa. Di kempen Pru13 dia kata "bangang hamjadah" kat hangpa. Tak cari fakta pun tolong penikkan imej dia yang merudum.

      Di kempen Pru14, dia kata "Kepala Bapak Kau" kpd hangpa.

      Delete
    2. Mamat umno ni ingat majoriti rakyat malsysia masih bodooo mcm dia..

      Delete
  38. Bagus blog ni kerana tlh mengapi apikan penyokong ph. Tahniah wahai si batu api

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong PH makin matang....penyokong umno yg masih terjedu dgn kekalahan umno...bagaikan anak yatim piatu...tiada tempat nak nmengadu lagi...

      Delete
  39. Penyokong² ph tak lah sepondan dan semunafik penyokong umno.
    " saya kesal tidak memberitau najib realiti sebenar" - Kj
    Kalau cakap masa tu memang kena picit telor, pecat.

    So, cskap sekarang sebelum nasi jadi bubur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg sokong umno kerana harapkan dedak...sekarang dedak dah kering..terlopong...hihihi

      Delete