Wednesday, May 23, 2018

MASIH BERMARUAH KAH PEMIMPIN, AHLI DAN PARTI UMNO????




Memutuskan talian???? 

70 comments:

  1. Geng2 prompak ade maruah ker?...pengikut ajaran setan...

    ReplyDelete
  2. Ikut blogger putar alam Cucu Tahi sekampit 1mdb sudah dibawah kementerian kewangan ..jualan aset 1 mdb masuk MoF...hutang 1 mdb jadi tanggongjawab MoF...

    Sedangkan pengurusan kewangan 1 mdb masih tanggongjawab lembafa pengarah dengan pengawasan MoF...

    Arulkanda buat roadshow kununnye pelan rasionalisasi mampu bayar hutang...tapi Mof bayar hutang 7 billion dari wang kutipan gst....

    Rakyat malaysia tanggung perompak...

    Terbaru Arulkanda tak berani nak sahkan 1 mdb tak mampu bayar bunga hutang 144 juta yg mesti dijelaskan seblm 30, mei...

    Lembaga pengarah dah sahkan kod lge 1 ndb tak de wang nak bayar bunge hutang...

    Rakyat yg kena tanggung angkara najib dan umno yg menipu rakyat...

    Oleh itu lebih baik umno jangan dibangkitkan lagi kerana telah menjadikan rakyat malaysia menanggung kemewahan pemimpin prompak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang macam blogger cucu tahi sekampit dan penyokong-penyokongnya ini menggambarkan kepada kita, UMNO tidak mungkin akan revive kemblai. Mungkin untuk PRU15, ia akan terus berkubur. Bukan je sour looser, sour grapes bahkan semuanya memang berotak udang. Sebab tu saya tak masuk blog tu lagi.

      Delete
    2. Cik Minah, biorkan depa otak udang.

      Depa bisin, kita taroh sama depa.

      Boleh masuk blog mana saja.

      Gua boleh bantu sekel kepala depa.

      Delete
    3. Gua minat blog yang non-moderated.

      Tak payah itu ini, tekan aje Publish button, komen keluor.

      Sapa tau yang lain mcm itu , tolong kasi tau, terima kasih

      Delete
  3. Kalo tawar sogok Sprm...sprm boleh dakwa...makin panas puak umno dengan rasuah...

    ReplyDelete
  4. Makin terserlah citer pelaboran tipu wang 1 mdb... Bernula pelaboran dengan petrosaudi yg dilencong kpd akaun jho lo..bila tak jadi pelaboran direka citer wang di simpan di caymen island dlm bentuk unit...walhal wang telah selamat masuk akaun jho lo najib dan pemilik petrosaudi...pelaboran dlm ventuk unit satu peniouan oleh najib yg dusahkan lembaga pengarah 1 mdb

    Kenudian pinjam dgn bank yahudi anerika kunun nak majukan tanah tudm sungei besi dan pengapongan saham 1mdb di KLSE...pinjaman di jamin IPIC melalui anak syarikat UPIC Aabar BVI...berbilion wang pinjaman dimasukkan kedlm Aabar BVI yg kemudian di hadiahkan kpd anak tiri najib buat filem lucah masuk akaun cina tembam jho lo masuk akaun najib lagi dan 2 ekor arab abu dhabi...

    Setelah selamat wang diagihkan bandar 1 malaysia serah kod syarikat cina kominis...wang dimasukkan ke syarikat palsu..

    Kerajaan yg kena bayar kpd syarikat original milik IPIC...tanah trx fijual..edra dijual..tanah pulau indah dijual...

    Begitulah licik najib dan jho lo tipu rakyat malaysia...prompak dlm umno tetap sokong najib..

    Orang2 ini patut ditembak dgn senapang gajah kerana tipu dan wang bayar hutang diperah dari rakyat malaysia melalui gst...

    ReplyDelete
  5. Umno tetap menjadi wadah perjuangan terbaik umat melayu lawan fitnah akhir zaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo pasal merompak dan tipu umno memang tetbaik...

      Delete
    2. Kamu amat bodoh. Membuat tuntutan Umno terbaik dengan tidak memberi fakta dan hujah bagi nya. Pda hal Umno dah tersungkur, pecah belah antara puak2 mereka sekarang.

      Delete
    3. Nelayu bodooh dlm umno tetap wujud selagi umno wujud...

      Delete
    4. 5.00
      Bagus le baiah tuan..benda dah terselak, buat2 tak nampak..mmg tuan tak de maruah..kesian

      Delete
  6. Replies
    1. Bila najib nak fihantar ke sungai buluh inn aku akan kejutkan ko untuk iring najib...

      Delete
  7. Ape lagi Arulkanda mau belit...sekarang buku sudah jumpa sama ruas...tergagap lah arulkanda bercakap...saya tak tahu..

    Aku sangat setuju Arulkanda dilantik presiden umno yg baru supaya semua melayu bodooos dlm umno kena belit dgn Arul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arul Kanda abis rosak CV dia.

      1MDB cemar besau.

      Kemana dia pigi, orang baca aje CV dia, abis ..

      Delete
    2. Aku ingat dia pandai. Gaji berpuluh ribu di Timur Tengah.

      Kot Ajib kasi dia gaji hampir sama banyak dia sebagai PM.

      Arul harap nak lama keroje ngan 1MDB. Nak sangat kaburkan mata rakyat 1MDB pincang. Sampai membohong.

      Sekang kena tibai dek Guan Eng Menteri Kewangan.

      Delete
  8. Bukan najib saje yg kena fitnah 1 mdb...Arulkanda pon turut kena fitnah hingga berbelit lidah arulkanda nak jawab soklan mudah LGE...

    Johari gerenti tak berani nak tanye soklan kpd Arulkanda kerana Arul adinda najib...

    ReplyDelete
  9. Azeez sudah letak jawatan. Legal atau tidak, jadi resmi ke tidak, menjadi so'al. Tapi tak penting, asalkan dia tidak mencecah pejabat LUTH lagi.

    Katanya, beliau telah menghantar surat peletakan jawatan itu pada 14 Mei lalu, lapor The Star Online.

    “Saya dilantik oleh menteri di Jabatan Perdana Menteri, jadi peletakan jawatan saya juga pada menteri yang bertanggungjawab.

    “Setakat yang saya tahu saya telah letak jawatan.

    "Ia bagaimanapun masih kira tidak rasmi kerana menteri masih belum dilantik,” beliau dipetik sebagai berkata.

    Lembaga Tabung Haji sebelum ini diletakkan bawah portfolio menteri agama di JPM. Bagaimanapun, bawah kerajaan baru, struktur itu masih belum jelas.

    Kerajaan baru telah melantik 13 menteri dan selebihnya, lagi 12, dijangka dibuat tidak lama lagi.

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menyerbu hartanah dikaitkan dengan Azeez di Subang Jaya, Selangor dan Kedah.

    Sekitar RM500,000 wang tunai dan barang kemas dirampas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia mengata duit itu duit Umno Baling.

      Kepala Bapak dia. Duit Umno tapi simpan di rumah.

      Jumpa ular dengan ....., belasah ..... dulu.

      Delete
    2. Wang itu dikluarkan dari bank...akaun mana?...akaun sendiri ato akaun umno?....Sprm tak bodooh mcm ahli dan macai umno...

      Delete
    3. Kot dia keluorkan duit dari bank aje, orang bank talipon SPRM.

      Dia tak sedor oang dah benci Najib dan kuncu kuncu nya.

      Padan muka dia.

      Delete
  10. Apa kah Azeez yang di maksudkan di laporan ini?

    MP utara 'ganggu' bos SPRM, SAMM lapor polis
    2018-05-23 16:30:21

    Pihak berkuasa digesa menyiasat seorang ahli Parlimen dari utara yang didakwa cuba menyogok Datuk Seri Mohd Shukri Abdull ketika dalam perkhidmatannya di dalam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

    Penyelaras Kebangsaan SAMM, Norazizi Abdul Aziz berkata ini berikutan SPRM sedang dalam menyiasat kes SRC International Sdn Bhd dan 1MDB.

    Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas membuat laporan polis di IPD Dang Wangi hari ini.

    Beliau mengulas pendedahan Mohd Shukri yang mendakwa terpaksa meninggalkan Malaysia kerana merasakan nyawanya terancam ketika mengetuai siasatan skandal kewangan berkaitan SRC International Sdn Bhd, bekas subsidiari 1MDB, 3 tahun lepas.

    Read more at https://www.kinitv.com/video/61456O74#fXwa5xs2jft5m1V6.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sprm sudah bagi tempoh sehari supaya tan sri berkenaan serah diri...

      Rasuah dan bodoh tak boleh berpisah dengan ahli dan macai umno hingga kiamat...

      Delete
    2. Ini ada lah tindakan jenayah dan rasuah ke dua2 nya sekali.

      SPRM mesti siasat dengan lanjut, heret dia ke mahkamah. Saksi nya ia lah boss SPRM sendiri.

      Pois pun boleh but begitu sebab tindakan itu juga jenayah. Perlu dapatkan dia di sumbal di jel, diam lama di penjara.

      Delete
    3. Azeez dan lain2 nama double e tu kuncu kuncu Khairy.

      Sama Geng Mamak - emak Khairy tu nyata Mamak. Khairy pun mata nya mata Mamak.

      Tun M 75% Melayu, Khairy ha nya 50% Melayu. Semangat Melayu dia tak tau berapa %.

      Khairy dah terlepas sasaran nak jadi PM umur 40. Mcm dia cakap banyak tahuh dulu.

      Maharajalela di Tingkat 3 PMO masa pak mentua dia Tun Dol. Banyak buat duit.

      Aku tak setuju dia jadi PM bila2 masa.

      Delete
  11. Untuk mencerdikkan melayu umno mesti dilenyapkan...

    ReplyDelete
  12. Arul Kanda cuba 'cuci tangan' dari 1MDB

    May 23 2018 / Keadilan Daily
    Bos 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Arul Kanda Kandasamy hari ini cuba cuci tangan daripada segala skandal melibatkan syarikat itu walaupun sebelum ini menjelajah negara menyebarkan propaganda 1MDB untuk memastikan rejim BN terus berkuasa.

    Dalam sesi taklimat dengan Menteri Kewangan baharu, Lim Guan Eng di Putrajaya, ketua pegawai eksekutif 1MDB itu mendakwa beliau "tidak tahu menahu" kedudukan kewangan syarikat.

    “Arul Kanda ketika ditanya, mengetengahkan beliau cuma menghabiskan bagi perkhidmatannya sehingga kontrak tamat pada Jun 2018.

    “Justeru, beliau mendakwa tidak tahu menahu berkaitan situasi keadaan syarikat,” kata Lim pada sidang media.

    Lim sebelum itu mendengar taklimat pengarah 1MDB Norazman Ayob dan Kamal Mohd Ali, Arul Kanda, bekas ketua pegawai kewangan (CFO) Azmi Tahir dan bekas peguam 1MDB Ivan Chen.

    Sementara itu kata Lim, Kamal Mohd Ali mengaku bahawa pelaburan “unit dana” AS$2.5 bilion (RM9.8 bilion) 1MDB sebelum ini adalah penipuan semata-mata.

    “Lembaga pengarah, yang membekalkan minit mesyuarat lembaga pengarah 1MDB kepada kementerian, mendakwa mereka berulang kali mempertikaikan nilainya dan malah kewujudan pelaburan ini semasa mesyuarat bulanan lembaga pengarah.

    “Ini kerana pengurusan 1MDB berulang kali gagal membekalkan lembaga pengarah dengan sebarang bukti kewujudan pelaburan ini lebih dua tahun.

    “Kamal Mohd Ali menggelar pelaburan ini sebagai 'penipuan',” kata Lim dalam sidang media di Putrajaya hari ini.

    1MDB sebelum ini mendakwa mempunyai AS$2.5 bilion “unit dana” yang disimpan oleh anak syarikatnya Brazen Sky Ltd dan AS$1.56 bilion lagi dalam sebuah lagi anak syarikatnya 1MDB Global Investment Ltd (1MDB GIL).

    Bagaimanapun, Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat mendakwa “unit dana” itu “tidak bernilai” dan hanya bertujuan mengaburi wang yang telah dicuri.

    ReplyDelete
  13. Nasa roadshow propaganda 1mdb semua dia tahu...semua kukuh...sekarang bila jumpa dengan ruas arukanda jadi semua rak tahu...

    Arukanda pon terbayang sungei buluh inn keranavmeniou orang ramai fakta 1 ndb...

    Arukanda kena fitnah akhir zaman..hihihiho....aru sudah haru biru..

    ReplyDelete
  14. Sampai bila nak siasat..kata bukti dlm poket..cpt sikit kasi selesai..sampai bila nak jadi kerajaan polis..janji belum tunaikan lagi..takde apa yang berubah pun ..kos lagi mahal adala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan kes ko..kenape nyibok..ato pon ko pon minat nak masuk sungai buluh jugak...

      Delete
    2. Apa makna "kerajaan polis" ko tak cakap.

      Apa bukti sekang kita nak jadi k'jaan Polis ko tak cakap.

      Aku cakap Kepala Bapak Ku, boleh tak?

      Apa tak boleh nya, Najib yang cakap gitu.

      Delete
  15. Samala mcm pm sekarang..
    Forex ... berbillion..
    Sy tak tahu?? Melayu mudah lupa..
    Org cina dap tengah enjoy tgk.. melayu hentam melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 647,

      Ko silap lagi.B os ko pun sudah kopak londeh bogel.

      Sebenarnya, melayu yg tgh enjoy tgk melayu umno bengap totok, dgn melayu pas jumud , menikus bertempiaran.
      Ini bukan soal bangsa, bukan sial suci murni.
      Umno Pas sudah lama sgt membodohkan bangsa aendiri, dan mengotorkan agama sendiri.
      Melayu harus Berhenti jadi sifat jumud zionist dan racist yahudi tu.
      Tak siapa yg rosakkan Melayu, melainkan melayu umno totok dan melayu jumud pas itu sendiri.
      Game up, wake up laaa.
      Bodoh ada had ..tak kan la bodoh nelayu tak ada had? Ko lain lah, cacat otak.

      Sikit2 cina,cina dap Cukop ler.
      Hoi, negara awak dh pun terlondeh gadai.Agama ko diperlekeh.
      Itu semua kerja ko juga.

      Ko Ketepu sikit, org malaysia PH nk selamatkan negara.

      Delete
    2. Forex itu rugi atau masuk poket sendiri? IMDB itu genuine business atau alat utk mencuri? Sebab dia Melayu maka dia boleh mencuri? Aku cuba hadamkan kenyataan kat atas.

      Delete
    3. tq, nk selamat kan negara..
      teruskan.. cuci kaki..

      Delete
    4. Orang cina pangkah PH sebab nak tengok ketua prompak kena tangkap...melayu nak bela prompak...

      Delete
    5. Mamat Tanah Melayu apekebendnye,

      Sapa ckp "Org cina dap tengah enjoy tgk.. melayu hentam melayu.."?

      Ko mata buta ke tak sedor MCA Gerakan nak hancus di hentam DAP?

      Btw, ko enjoy ape? Kepala Bapak ko, kata Najib.

      Delete
  16. Setelah tidak penah membuat pemilihan bhampir sedekad,a khirnya Umno akn adakan pemilihan. Ini berlaku diluar tempoh cukai jalan umno itu sendiri.

    Tarikh: akan ditentukan.

    Lokasi: Hotel Ah Seng, Lrg Hj Taib,
    Chow Kit Rd.

    Calon2 utk jawatan utama presiden dan mt terdiri dari:
    Jho TAEK Low.
    Eric See Kah Liow.
    Arul Kekanda.
    Erwan Seri Gala.

    Mesyuarat akan dipegerusikan oleh:
    Awang Taek Sekampit.

    Jemputan : Ahli2 suci Surgawi Pas

    Liputan media oleh:
    Mai Kemut dan Haramkah.

    Artis jemputan:
    Penari gelek genit jelita kumpulan Eddy Wang, dan Puteri umno.
    Choreograph: Cikgu Karoak,dgn bimbingan Diva AA.

    Cabutan bertuah berupa hamper2 akan diedar kpd kroni pilihan.

    Bagi mesyuarat kali ini bas tidak disediakan.

    HIDUP MELAYU Umno berIslam Pas !!!

    ReplyDelete
  17. Apa2 pun umno masih terbaik kerana pemimpin2 mereka tak ada pula terlibat dengan kes meliwat kan, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti reka bolehlah tuduh liwat...

      Umno memang terbaik sebab ramaiprompak besar dan prompak kicik...

      Delete
    2. Yang 751 ni aku setuju.

      Tapi ramai yg meliwat tak kena tangkap. Silap2 ko pun sama. Ko sekola mana dulu? Sekola asrama tak?

      Entah2 ko jenis yang tak boleh nampak apa saja bergerak di bawah skirt. Tak kisah kaki berbulu mcm Scotsmen.

      Dengor kabor Tun Razak dulu tak berapa suka Najib bila banding dengan Mazir. Sebab Najib skirt chaser. Betul ke?

      Delete
  18. tahniah kita dapat bakal pm pe....t
    negara islam pertama dapat PM lagu nih



    tahniah
    oh malaysia ku

    ReplyDelete
    Replies
    1. pengampunan di raja, kena mengaku seblm di beri pengampunan..

      ANWAR MENGAKU LIWAT ATAU TIDAK NI?

      mathir sampai skrg tk ckp anwar tak liwat..
      sebenarnya.. semua pakatan tak ckp anwar tak liwat

      buat2 lupa la tu..

      Delete
    2. Tahniah Agong sendiri tak percaya ...

      Delete
    3. Hahaha..yg bodoo masih tak puashati...

      Delete
    4. Tanah Melayu kuno,

      Sapa cakap kena aku liwat sebelom di ampun? Tak betul.

      Sebab kalo tak liwat, tak salah, bakpa di ampun? Ko belajor logik tak?

      Pahal pun, aku sokong Anwar ambil alih kuasa PM selepas Tun Mahathir.

      Cuma aku nak dia buat gitu selepas 5 tahun. Sebab ada bukan main banyak Tun M kena buat baik pulih negara yang dah di taikkan si Najib tahi.

      Delete
    5. Buat apa nak ucap tahniah pada perkara yg belum berlaku. Sebaik-baiknya kau ucap tahniah pada yg dah jadi. Misalnya tahniah kerana hutang negara berjaya cecah 1 trilion. Bukab senang nak buat tu. Hanya umno yg didokong oleh macai bodoh aje yg boleh. Kemudian tahniah kerana negara telah berjaya melahirkan kleprokrat terulung iaitu seorang mappudulung yg merembat bilion wang negara dwpan macai yg tersengih2 bertepuk tgn. Pjg lagi aku nak tulis pasal tahniah ni, tp pasal tgh puasa lain kali ajelah aku sambung. Bye macai.

      Delete
  19. Kan dah cakap penyokong najib memamg bodooh...tu pasal mudah jadi mangsa penipuan najib jho lo dan arui kekanda...terkinja2 siang malam bela najib kapla jemaah prompak..

    ReplyDelete
  20. Huhhh..aku ada mesej parpukari dulu pasal azeez raheeeeemmmmm nii..tapii apa boleh buat kuasa duit lebih kuat..mamaq metalik nii mmg pandai berlakon lihat jerr waktu berkempin tempoh harii siap baring bawah pokok tunjuk zuhud..tuu belom lagii ambil kredit isu bantuan ke palestine..siasatan rapi harus di buat terhadap mamaq metalik nii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis laah mamak metalika ni...putera umno akan terbiar laa...orang umno Ajis metalika boleh belit...sebab orang umno buduh2 ...sprm jangan cuba2 nak belit...

      Delete
  21. 825,
    Umno sudah kantoi.
    Pas sudah bogel.
    Melayu sudah bangkit lawan mungkar.
    YDP sudah lantik ko sudah kalah.Jgn hina YDP kami.

    Sedar atau tidak ko punya pasal. Usah menjarum disini.
    Tak suka, boleh keluar dari Malaysia.
    Get Out !!! Ini Tanah Nelayu Beraja dan adil.


    *Eh? Mcm pernah dengar ungkapan ini..dimana ya?!

    ReplyDelete
  22. Najib dan Justo disoal dalam bangunan sama
    FMT Reporters
    ShareTweetPinMail
    PUTRAJAYA: Datuk Seri Najib Razak hari ini hadir untuk meneruskan sesi memberi keterangan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), pada masa sama seorang lagi saksi penting kemelut 1MDB sedang disoal siasat di bangunan sama.

    Najib hadir pada 9.45 pagi, kira-kira 40 minit selepas ketibaan Xavier Justo yang pernah dipenjarakan di Thailand kerana membocor maklumat berkenaan salah laku bekas syarikatnya Petro-Saudi International dengan 1MDB.

    Ia merupakan sesi kedua untuk Najib dan Justo.

    ReplyDelete


  23. MB Terengganu jumpa PM 7 Jun

    Dr Ahmad Samsuri Mokhtar akan menghadiri mesyuarat Majlis Kewangan Negara yang dijangka dipengerusikan oleh Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, di Putrajaya, 7 Mei ini.

    Menteri Besar kerajaan negeri pimpinan PAS itu berkata setakat ini beliau belum mendapat agenda mesyuarat yang akan turut dihadiri oleh semua menteri besar dan ketua menteri.

    Katanya, beliau belum pasti sama ada kaedah pelaksanaan penyaluran royalti minyak dan gas kepada negeri itu akan dibincangkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu jer lah tahap kepandaian mb pas terengganu dan kelantan....pandai pikir nak mintak royalti...sedangkan royalti tak wujud lagi
      kerana sumber minyak dan gas berada lebih 3 batu nautika diluar pantai...

      Otak tak boleh pikir mcm mana nak jana hasil negeri...tapi sibuk nak kuasa....orang trngganu dan kelantan memang bodooh pilih pas yg baghal tak reti nak tingkatkan ekonomi negeri......reti putar serban dan baham wang haram najib..

      Delete
  24. MASIH BERMARUAH KAH PEMIMPIN UMNO????
    Yes kerana tak dak kes jenayah liwat, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana pandai guna jubo untuk penjarakan orang dan menang pru13... Pru 14 umno kalah kerana tak ade jubo...hahagaha..

      Delete
    2. Tak ade jubo terus kalah...hilang terus marwah....hihihihi..

      Delete
    3. Dalam umno semua boleh dijual termasuk cerita pasal bontot. Asal boleh jatuhkan maruah org, umno sanggup jolok duit. Yg penting cerita biar best sampai air liur macai meleleh. Last2 macai dah gian, senyap2 pergi sontot kat hotel murah. Dah sudah terpekik terlolong kat pwtc hidup melayu. Tak gitu setiap kali PAU UMNO? Bukan aku ckp, grup korang juga ckp. Ini yg kau namakan maruah? Muahahahahaha...... Harkkkkk tuihhhh

      Delete
    4. cerita pasal bontot tu sedap. Tapi selalu busuk.

      Lebih sedap cita pasal mak badak - bontot besar, kepala keras, hidung 2-3 kali potong, sambung, nak mancung ...

      Delete
  25. Raja-Raja tak lagi boleh memihak dalam sengketa politik rakyat
    Zainuddin Maidin

    24 May 2018, 11:38 am (Dikemaskini 24 May 2018, 11:49

    Rakyat memahami penjelasan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Tan Sri Syed Danial Syed Ahmad berhubung kuasa Raja-Raja yang "dalam ruang lingkup dan kuasa berlandaskan Perlembagaan."

    Penjelasan ini dibuat oleh beliau bagi menjawab kenyataan Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Mohd Shukri Abdul yang kecewa kerana Majlis Raja- Raja gagal bertindak berhubung aduannya ke atas bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak yang didakwa menyelewengkan wang negara.

    Rakyat sedar adanya kebimbangan oleh Majlis Raja-Raja Melayu berhubung isu 1MDB yang jika tidak ditangani dengan bijak berpontensi menjejaskan ekonomi negara tetapi kuasa Raja terbatas kerana terpaksa bertindak dalam ruang lingkup dan kuasa berlandaskan Perlembagaan.

    Dalam pada itu rakyat melihat ketidakbijaksanaan berlaku apabila seorang dua Raja-Raja memihak kepada Najib dalam percaturan politik walaupun beliau telah tidak lagi disenangi oleh rakyat. Bukankah ini di luar ruang lingkup perlembagaan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. " .. ketidakbijaksanaan berlaku apabila seorang dua Raja-Raja memihak kepada Najib dalam percaturan politik .."

      Aku sokong apa bekas mnteri Nazri Aziz kata:

      Nazri tells crown prince to stay out of politics - Nation | The Star Online
      https://www.thestar.com.my/news/.../nazri-tells-crown-prince-to-stay-out-of-politics/

      Who said I'm God, Nazri asks Johor prince as spat blows up | Malaysia ...
      https://www.malaymail.com/.../who-said-im-god-nazri-asks-johor-prince-as-spat-blow...

      Jun 15, 2015 - KUALA LUMPUR, June 15 — Datuk Mohamed Nazri Aziz declared tonight that he would not be cowed into submission by the Johor crown prince's biting ... Nazri went on to remind Tunku Ismail that in a constitutional monarchy like Malaysia's, members of the royal family should not dabble in politics.

      Delete
    2. Nazri budak sarip dol pdg rengas tu sudah tak releven, no baldi,zero.
      Dia angkat gelas pun tak nek.
      Tunggu kna kutip dgn ank dia sekali.
      Semua org neluat x hirau. Bia prg tk peduli dia, dia ingat semya takut pd dia.
      Kuat lahap taek jho juga dia nih...

      Delete
  26. arul kanda sudah jawab fitnah LGE

    boycott kedai cina.!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ''Saya berpuas hati dgn penjelasan arul kandaq''- tuan ibrahim tuan man. Puiii!

      Delete
    2. 1131, apa Arul ckp pun ko tak ckp sini.

      Ckp lah, supaya pembaca boleh nilaikan.

      Jangan pulak ko nak orang caya, ko suruh orang cari bukti nya. Perlaun le ko.

      Dahtu ko melulu suruh boikot kedai Cina.

      Apa daaaaaaa ..

      Delete
    3. Arul sudah jawab....saya tak tahu....

      Delete
  27. 1131, mengalami sindrom otk reput, akibat makan Taek Jho byk.
    Woi, Malaysia dh move on. Kita sudah bebas dari bala melayu totok yg berbangsa umno dan beragama pas jumud.
    Ko tak perlu nak kencing sini, ko dah kalah.

    Ko jgn hina YDP raja2 melayu.
    Tak suka tinggal ini,ko boleh sila keluar dari malaysia.

    Ehhh,mcm ku pernah dengar ungkapan ini, hmmm? Dimana ya?

    ReplyDelete