Saturday, April 28, 2012

MCA keluar barisan...

Hari ini, hari minggu aku ada di Kluang. Pagi tadi keluar bandar cari akhbar UTUSAN, aku ulang UTUSAN.

Kiri kanan jalan dari pelbagai jalan masuk ke Kluang, berkibar bendera MCA...aku kurang periksa dan malas nak ambik tahu mana malaon MCA mana yang akan sampai.

Yang aku tertarik nak katakan. selain bendera MCA, tak ada satu pun bendera BN atau bendera Malaysia yang dikibar atau dipasang di mana2pun.. Berbanding kalau yang nak datang Kluang ada pemimpin UMNO samada berjawatan kabinet atau tidak, bendera2 komponen pasti tersisip. Di Kelantan sendiri walaupun majoritii rakyatnya Melayu, selain bendera UMNO, bendera BN dan logo2 1Malaysia turut dipamirkan. Aku percaya di lain2 tempat, UMNO cukup prihatin untuk memasang bendera BN dan apakah sikap MCA di lain tempat juga sama?
Apakah mereka sudah tidak bangga untuk duduk di bawah bendera BN dan merasakan mereka akan lebih kuat dan berpengaruh di kalangan kaum China jika hanya mengibarkan bendera MCA?


Pada pengundi Melayu dan India di Kluang, sikap MCA Kluang sangat keterlaluan jika tidak ada penjelasan yang manasabah. Beringatlah perkara macam ni. Kalau di kawasanm anda yang bertanding MCA dan lawannya PAS,. sokonglah calon calon PAS, lebih afdal.

5 comments:

  1. bila la MCA nak keluar BN ni. mintak2 berlakulah sebelum pilihanraya ni diumumkan.

    ReplyDelete
  2. Kita tunggu 13 Mei, boleh tebas semua cina diMalaysia termasuk MCA, DAP Gerakan.

    ReplyDelete
  3. PRU13 nanti kita pilih calon Melayu. Perkasa diminta untuk meletak calon mereka dimana UMNO tidak bertanding. Jangan beri undi kita kepada kaum cina kafir.

    ReplyDelete
  4. Sebaliknya, apa kata ' Hapuskan Peguasaan Ekonomi Cina '

    ReplyDelete
  5. Terima kasih semua.

    Yes, Melayu dan Islam di Malaysia dan dunia perlu fokus pada penguasaan ekonomi, di India..beberapa bandar seperti Kayrela seperti yang pernah saya lawati, masyarakat Muslim menguasai perniagaan dan ekonomi walaupun majoritinya orang Hindu.

    Mengatasi kaum lain dari segi ekonomi (tambahan dari politik) adalah lebih sesuai dari 'berperang' ala 13Mei yang tidak membawa apa2 untung sebaliknya dendam dan krisis yang berpanjangan.

    Ekonomi dalaman hanya boleh berkembang tanpa peperangan dan demonstrasi jalanan yang remeh dan paksaan (diupah)

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...