Friday, July 4, 2014

Isu royalti-selepas ditolak mahkamah- kaedah bomoh mungkin boleh digunapakai??

Ahmad yakob yg mengambilalih kerusi mb kelantan dari nik aziz terus mewarisi kebebalan untuk meneruskan kaedah lain bagi menuntut royalti minyak yg telahpun ditolak oleh mahkamah sebagaintiada asas.

Hasilnya, kelantan akan korbankan duit rakyat kelantan rm150 ribu untuk membayar kos mahkamah setelah bersikap "dengar cakap enggang".

Mungkin mb boleh minta jasabaik husam musa gunakan duit tabung lebuhraya rakyat??? Khabarnya tabung tersebut telah pun lesap?

Tidak pula diumumkan oleh mb apakah kaedah lain yg kelantan akan gunakan untuk meneruskan usaha menuntut royalti minyak tersebut yg merupakan harapan kelantan untuk berjoli sakan atas nama "pembangunan kelantan demi rakyat". Kerajaan negeri seolah sudah ketandusan idea untuk membangunkan kelantan dari pelbagai sumber lain.

Apakah pendekatan memujuk najib boleh digunapakai?
Apakata kalau pas keluar dari pakatan sebagai galang ganti untuk tuntutan ini?
Mungkin kaedah bomoh boleh digunakan jika najib masih berdegil?

3 comments:

  1. Nasihat pada PAS lain kali jangan buat kerja bodoh , tak semua isu boleh di politikkan untuk dapat populariti murahan dari rakyat , Kedua jangan jadikan syaitan sebagai rakan perjuangan dan teman untuk minta nasihat walaupun nikki aziz ulama tersohor PAS yang tah apa-apa mengatakan pada PRU 1999 boleh kerjasama dengan syaitan. Akhir sekali kalau kata diri itu mewakili islam biar lah islam betul-betul mengikut alquran bukan islam digunakan secara melacur untuk dapat kuasa politik dan memperbodohkan orang melayu yang lemah kepada kefahaman ajaran islam sebenar mengikut alquran sebenar bukan ikut kitab-kitab lebai PAS.

    ReplyDelete
  2. dari segi undang2 PAS dah kalah !
    untuk kekal hidup dalam politik ...pas akan terus berbohong!
    demi kelangsungan hayat parti ? pas akan terus menyalak dan menabur kedustaan ..

    malang bagi pas ..

    ReplyDelete
  3. as salam. Sy x dpt bayangkan dimanakah sifat TAQWA org2 PAS ni dlm menyebarkan ilmu bab royalty ni. PARTI DIDAHULUKAN, ISLAM DI KEMUDIANKAN. taku lah kamu pd Allah. Allah sedang menguji agama kamu dgn kemenangan di Kelantan.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...