Tuesday, July 29, 2014

Orang Melayu Tidak Lagi Memerlukan UMNO...# PASTI

Kemenangan masih kekal untuk UMNO di PRU13 seketika kerana Melayu menolak dua perkara:
1- Anwar Ibrahim sebagai PM dan
2- DAP mendominan

Jika dua perkara ini dapat diurus dan diselesaikan oleh mana-mana pihak termasuk DAP, jika hari ini selesai esok juga UMNO akan dibungkuskan !!!

Sudah pasti orang cina hatta MCA juga sudah lama menolak UMNO - tidak ada keistimewaannya lagi UMNO di kacamata rakyat malaysia dan dunia jika melayu dan islam pun menolak umno.

DAP dipandang tinggi oleh musuh dan kawan bukan kerana orang melayu suka atau tidak tetapi kerana 79% orang cina sokong DAP di PRU13





#Kata-kata itu tidak perlu datang dari mana-mana pemimpin... memadai ianya datang dari setiap suara hati orang Melayu...
##Isu MB Selangor dan kebocoran whatsaap dr zuhdi serta sikap ugutan DAP mewajarkan PAS mengambil peluang keluar dari pakatan haram dan sekaligus mengambilalih peranan umno yang gagal memimpin Islam dan melayu.


21 comments:

  1. betul..umno memang sudah tidak relevan lagi. tengok pemimpin2 tertinggi umno, kain songket pun harga ribu2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita nak menyatukan bangsa Melayu tapi lu buat statement macam sial. Gua penyokong UMNO tapi kalau UMNO bergabung dengan PAS di Selangor, gua tetap mahukan YB Iskandar jadi MB.

      So ... jangan buat komen bodoh.

      Delete
    2. Semua org boleh buat komen, bodoh atau pandai bukan awak yg tentukan.
      Penyatuan melayu selangor bererti khalid terus kekal jadi mb.

      Delete
  2. Betul ,
    Najib , Zahid KJ yang membuat Melayu LAYU dengan UMNO.
    Terapi Melayu akan sokong
    KELUANG MAN . He he he

    ReplyDelete
  3. Di Johor, Melayu yang tidak sokong UMNO ialah Melayu KLUANG. Selama-lamanya wakil DAP menang di situ sebagai Member of Parliment. Aku ingat sbb dia Cina yang baik (Lee Kaw), tapi rupanya di Kluang banyak orang Melayu dari jenis Kluang Diamond ni ..... patutlah.... tak reti berterima kasih. Tak sedar diri....

    ReplyDelete
  4. Di Parlimen Kluang..kawasan yang ditandingi oleh MCA tewas kepada DAP samada melayu sokong atau tidak MCA kerana majoriti cina yang menyokong DAP sudah mencakupi.

    DUN Mahkota di parlimen Kluang telah dimenangi oleh UMNO kerana sokongan orang Melayu dan sebahagiannya menyokong PAS. PRU14 ada harapan PAS menang.

    Anon 11.00 tolong tengok fakta, jangan sembrono. Lee Kaw sudah lama mampus.

    ReplyDelete
  5. betul..kalau hari ini PAS keluar dari pakatan..esoknya aku undi aku undi PAS

    ReplyDelete
  6. Memang tak di nafi minat orang melayu terhadap umno merosot terutama dari golongan tak sedar diri , mungkin kelemahan pemimpin umno , yang seperti kata anon 7.34 kena pakai kain koyak rabak( tak boleh pakai yang mahal) baru melayu bodoh suka ,Umno sebenarnya menghadapi masaalah kepimpinan yang berkarisma tetapi pembangkang lebih teruk bukan setakat pemimpin yang tak bermoral kebanyakan yang ada langsung tidak berkualiti terutama dari pkr yang sanggup jual negara untuk anuar peliwat jadi PM , PAS dari dulu dan sekarang adalah parti yang tak boleh berdiri sendiri , nak hidup pun kena lacur nama agama apatah lagi nak ambil alih sebagai teraju utama politk Malaysia . Macam mana pun PAS nak memerintah dia perlu undi lain-lain bangsa dan juga parti yang sanggup berkawan dengannya ini kenyataan ,kerana di Sabah dan Serawak parti ini mampus dan tak laku terus. jadi kesimpulan jangan merapu dengan andaian cetek , sebenarnya Malaysia ini tenat kita menghadapi masalah majoriti ahli politik yang tidak berkualiti terutama dari pembangkang yang hidup hanya bergantung kepada fitnah dan isu . UMNO ada beberapa pemimpin muda yang boleh di ketengahkan tapi dah disekat oleh ahli bahagian yang bangang tapi boleh mengundi pada pemilihan parti , tapi masih bergantung dengan pemimpin yang telah diuji terbukti lemah , yang merana majoriti orang melayu yang tiada altenatif , tapi jangan lah sampai orang melayu hilang sabar akhirnya negara hancur , negeri selangor adalah contoh , terlampau memilih ikut emosi ditambah dengan pengundi cina yang kuat rasis dan di tipu oleh DAP sekarang bermacam masalah yang melanda saya percaya selangor akan bergolak sehingga 2018 dari satu isu ke satu isu yang akan melemahkan pentadbiran dan kesejahteraan negeri selangor.

    ReplyDelete
  7. UMNO adalah kilang yang melahirkan Melayu PKR, melayu yang paling haprak.
    PAS mempunyai banyak kelemahan tetapi masih boleh pakai mana yang patut, masih ramai yang belum diketengahkan dan diberi peluang. Sebusuk-busuk PAS memerintah Kelantan dan kedah tak adalah rasuah dan kroni besar-besaran.
    UMNO dari mengeluarkan melayu haprak kini giat melahirkan pula melayu liberal - untuk hentikan semua ini, tidak ada lagi jalan lain - tolak UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jubok hang tak ada rasuah bukit dan gunung habis ditebang sampai gondol di kelantan sg dah tak macam sungai habis bagi cinabeng tebang si lebai pas sapu komisen sejak 20 tahun , di kedah pun sama habis hutan dekat tasik pedu gondol hanya 5 tahun memerintanh lepas banyak anak syarikat kerajaan kedah kering duit habis kena kebas atas porjek tah apax2 lepastu setting nak jatuhkan MB azizan sebab susah nak libas. peeerah!!! lagi teruk sebab muka saja nampak alim tapi perangai lebeh kurang malaon. UMNO sapu atas projek untuk rakyat dan rakyat dapat rasa projek tsbt (lebuhraya) PAS sapu kazanah rakyat dan rakyat merana sg tercemar dan alam sekitar lingkup, dasar tak pandai memerintah dan cari duit yang tau habiskan harta.

      Delete
  8. Siapa khalid ibrahim sebelum ini dan siapa dia sekarang? Dia satu-satunya MB Selangor yang sedang bertugas dengan cemerlang tetapi mahu diturunkan untuk kepentingan anwar!

    Bagaimana dengan sejarah MB Selangor berasal dari UMNO sebelum ini? Semuanya diturunkan dan diganti atas dasar skandal dan tidak amanah yang sebahagiannya ditutup dari pengetahuan umum.

    Ini bererti masih ramai Melayu, Melayu yang bukan UMNO, Melayu yang seperti khalid ibrahim, Melayu yang lebih baik dari khalid ibrahim berada di luar sana untuk diberi peluang. Peluang bukan semestinya melalui umno tetapi boleh melalui lain-lain saluran siasah.

    Jika umno mahu melayu, dia mesti datang kepada melayu, melakukan sebanyak mungkin untuk mengembalikan keperluan melayu kepada umno.

    ReplyDelete
  9. Resmi kluang, tak kiralah kluang gold ke, kluang silver ke, kluang bronze ke atau kluang diamond sekalipun akan menjahanamkan buah yg ranum. Yg mana ditunggu oleh pekebun untuk dituai itulah yg dilahapnya. Semulajadi....nk buat camane.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju!!! Dan yg paling penting Kluang2 spesis nih hanya makan buah, tak pulak merembat wang rakyat! Nih apa nama, mcm gemar naik jet peribadi, suka mkn angin luar negara dgn aset negara, buang duit bayar punahsihat, bagi juta2 ngan cina..... dan yg paling penting, jarang kita dgr kluang kena tipu memanjang....

      Delete
  10. Apabila ada suara mengatakan melayu tidak perlukan umno lagi, maka melompatlah pecacai umno menafi dan menolak, apa? lu ingat melayu tu umno punya ke? berapa ramai melayu di malaysia dan berapa ramai sahaja yang jadi ahli umno, itupun termasuk bumiputera sabah?

    Mulalah pecacai ini kata yang tak sokong umno tu hanyalah melayu bodoh dan melayu tak tahu bersyukur, mungkin merujuk kepada melayu pkr atau melayu pas? berapa melayu yang joint pkr? berapa melayu yg join pas?

    yg melayu tidak berparti, atas pagar, melayu apa?

    apa yg umno buat utk memperkuat melayu dan Islam selepas PRU13? Setiap hari Melayu dan Islam diperlekehkan di media, apa umno buat?...ooppppsss..melayu umno dicelakakan...pun tak mampu mempertahankan diri, tak buat apa2? atau sebenarnya takut !!!!!

    Telanlah hakikat tanpa umno pun melayu akan terus berjuang, lebih baik dari duduk diam tanpa maruah.

    ReplyDelete
  11. Best dato haron din jd PM.

    ReplyDelete
  12. Ada sesiapa yg boleh yakinkan: melayu memerlukan umno atau umno memerlukan melayu.
    Tak perlu jawab keduanya saling memerlukan sdg jan umno sudah terpesong jauh dari perjuangan melayu dan Islam..mereja berselindung dng liberal untuk menutup pengkhianatan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setujuuu! Dan ikot gerak resa sy, Ada satu lgi tragedi pling tragik antara tragedi2x yg telah berlangsung, sdg menunggu berlangsung dan akn berlangsung sampailh tragedi pling tragik: Ada org akn mati dan matinya dia timbulkan suasana tegang dan perebutan kuasa pling gila babi akn kita saksikan.

      Delete
  13. Blogger bangang. Mabuk lemang raya.koh, koh,..

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...